Vlad Teodor are 25 de ani, este din Brasov si in sezonul 2009 a ocupat locul 3 pe podiumul debutantilor la VTM. Multe pasiuni nu are, insa cele care exista sunt hranite la maximum. Afla povestea sa si a Opel Kadett-ului cu care a concurat in acest sezon!
1. Spune, te rog, cateva cuvinte despre tine. Cine este Vlad Teodor? ( varsta, studii, pasiuni, stare civila etc…)
Salut! Vlad sunt, am 25 de ani, sunt din Brasov, deocamdata necasatorit, si am absolvit facultatea de Product Design, Inginerie Tehnologica Transilvania. Masinile si cursele sunt principala pasiune, iar pe langa acestea fotografia si designul imi ocupa restul timpului.
2. Cateva cuvinte despre materialul de concurs : o scurta poveste a masinii, cine a preparat-o, cum a mers in acest sezon, ceva mentiuni despre modul in care se piloteaza . Este Opel Kadett o masina pe care ai recomanda-o unui debutant? De ce?
Aici o sa fie o discutie cam lunga. Opelul Kadett cu care am alergat este o masina incercata in cursele din Romania, avand in vedere ca alearga de cel putin 12 ani in diferite competitii, incepand cu autocross si terminand la coasta si raliuri. Masina a fost initial pregatita de Domnul Tisa, cu care de altfel sunt si prieten, acum multi ani apoi a fost a lui Alin Troanca (care mi-e prieten si el) si a altor proprietari ( Catalin Mihu) pe care ii mai cunoasteti probabil de la curse. Dupa ce am achizitionat masina am pregatit-o cu baietii de la Mariadi Service in prima parte a campionatului, apoi reviziile au fost facute la Acord Auto, principalul meu sustinator in acest campionat. Pot spune ca nu am avut parte de nici cea mai mica problema tehnica care sa ma faca sa abandonez macar o urcare. Masina este practic de strada, neusurata, cu amortizoare sport nu de curse, motorul nefiind modificat in afara de chip, evacuare si filtru sport. Are undeva la peste 200000 km motorul nefiind unul cu revizie capitala "la activ", fapt care m-a impresionat profund. Avand in vedere ca echipa de la Acord Auto a pregatit masina si m-a si "sustinut" cu piese in timpul campionatului, as vrea sa le multumesc pentru ca rezultatul a fost posibil in special lor. Ca si masina pentru debutanti nu o pot aseza pe lista preferatelor, pentru ca este o masina greu de pilotat - il citez pe Maestrul E. I Cristea :” daca mergi tare pe Kadett, pe alte masini te joci”), foarte subviratoare si cu dificultati in a pune puterea la pamant in conditiile in care se merge si fara autoblocant, ca in cazul meu. Dar avand in vedere ca nu depaseste 2500 de euro eu cred ca reprezinta, cel putin din acest punct de vedere, o masina buna de inceput, mai ales datorita fiabilitatii ridicate si a costurilor de intretinere ulterioara scazute. Deci pentru cei lipsiti de fonduri o recomand. Daca au fonduri o recomand in varianta de fosta masina de grupa A, care este o masina performanta.
4. Ai vreo cursa de coasta preferata? Dar una care ti-a pus probleme deosebite ?
Traseul de la Straja si cel de la Teliu sunt pe lista traseelor preferate, dar, de asemenea, si Resita si Sinaia. Placerea de a pilota la Straja a fost sporita si datorita atmosferei prietenesti de acolo data de prietenii din Alba Iulia, care sunt niste baieti extraordinari. Un traseu care mi-a pus probleme a fost cel de la Ranca, unde datorita altitudinii ridicate, a rapoartelor lungi ale cutiei mele si a greutatii masinii am avut parte de o cursa destul de frustranta, la fel ca si la Sinaia, unde dealul mi-a cam pus probleme.
5. Cum ai rezolvat problema bugetului? Ai vreun sfat in acest sens pentru pilotii debutanti?
Bugetul meu s-a facut de la o etapa la alta. In afara de sustinerea constanta din partea Acord Auto (multumesc, Cornel Dobrescu), banii de etapa au fost asigurati sporadic si in mare parte din buzunarul propriu. Avand in vedere ca bugetul meu a fost foarte mic, nu stiu daca sunt in masura sa dau sfaturi debutantiilor. Le pot spune doar sa fie perseverenti in cautarea sponsorilor si sa incerce sa isi faca pe cat posibil un buget sigur inca de la inceputul campionatului, ca sa nu existe frustrarea neparticiparii la vreo cursa sau a alergarii pe ultima suta de metri dupa bani, mai ales daca ajung sa fie implicati si intr-o batalie a vreunui clasament.
6. Ai facut ceva pregatiri, antrenamente pentru curse? Ce anume?
Da, am optat atat pentru pregatire fizica, adica alergat si alte genuri de exercitii, cat si o dieta echilibrata, pe cat posibil. Inainte de fiecare cursa, daca am avut puterea financiara - benzina, in acest caz, am incercat sa fac minim 20 de urcari de antrenament in care sa vizualizez trasele la viteze regulamentare. De asemenea, am fost la karting de cateva ori intre etape.
7.Care sunt planurile tale pentru 2009? Ce masina de concurs ti-ai dori sa pilotezi?
Avand in vedere ca am vazut pe viu cum e sa participi la o grupa libera anul acesta, de fap,t mai bine zis, la doua, imi doresc foarte mult ca anul urmator sa concurez la o grupa N. Acolo consider ca imi pot forma mana de pilot mai bine decat in alta parte, deoarece masinile sunt mai apropiate ca performante si, de asemenea, clasamentele sunt mult mai realiste. Dar este o grupa costisitoare, dupa cum se stie. Daca nu voi reusi acest lucru este posibil sa vin de distractie cu o masina tractiune spate cu care imi doresc demult sa ajung la coasta, pentru ca imi este mult mai apropiata stilului de pilotaj decat tractiunea fata.
8.Crezi ca VTM-ul romanesc se poate imbunatati? In ce fel, la ce capitole?
Da. Este foarte mult loc de imbunatatire in acest campionat. In primul rand, nu exista formule de promovare.Se depinde prea mult de bani si nu de valoarea personala. Ar trebui sa se faca cupe monomarca cu concursuri regionale care sa duca la campionatul national. Dar cand zic cupe monomarca ma refer la bugete mici necesare participarii ca si cei care sunt talentati, dar nu au posibilitati sa se afirme. Poate spuneti ca sunt subiectiv in aceasta problema pentru ca si eu ma aflu in aceeasi postura, dar incerc sa iau exemplu de la cei mai evoluati decat noi. De asemenea, parca ar trebui sa existe mai mult respect pentru clasa de piloti fara posibilitati pentru ca efortul pe care il fac ei sa participe este mult mai mare decat la cei consacrati si care isi permit. Iar din punct de vedere al regulamentului nu prea exista o constanta, se trece de la o problema la alta. Felicitari oricum Claudiu David pentru exemplul dat Juniorilor anul acesta, cat si organizatorilor.
9.Cum se vede problema mediatizarii curselor auto din Romania din perspectiva unui tanar pilot ? Ai cateva sugestii pentru site-urile si emisiunile de profil?
Apreciez foarte mult site-ul 4tuning datorita acoperirii media a evenimentelor auto. M-am bucurat foarte mult sa vad video-uri online , interviuri si discutii pe forumuri pe tema coasta. Bravo! As sugera ca emisiunile sa aiba ca invitati piloti din toate categoriile si care au poate si rezultate mai slabe din diverse motive ca sa se poata vedea motorsportul in completa lui desfasurare. Din punct de vedere al mediatizarii pe site-uri, cred ca lumea se misca in directia cea buna.
10.De ce ai recomanda cursele legale? Ce avantaje aduce participarea la acest fel de curse ?
Avantajele sunt nenumarate. De la faptul ca te scutesti de probleme si ii scutesti si pe altii, pana la faptul ca doar asa poti avea un progress vizibil , inregistrat si corect. Automobilismul aduce disciplina daca este facut profesional si satisfactia de a te intrece intr-un mediu controlat este mai mare decat adrenalina de moment care se poate termina tragic pe strada.