Incerc sa-ti spun pe scurt diferenta intre masinile din 2009:
Evo 9 - Titi Aur
Diferential activ
Suspensie Rieger
Motor (e) noi
Turbo nou
Cutie cu craboti de grupa A (grup scurt)
Evo 9 - Paul Andronic
Diferential activ
Nu cunosc modelul lui de suspensie
Motor nou
Turbo nou
Cutie secventiala in 6 trepte (M-am interesat si eu de o asfel de cutie - pentru ca la un moment dat am vrut sa-mi cumpar -, dar am renuntat pentru ca pretul ei e undeva pe la 25.000 euro)
Evo 5 - Daniel ONORIU
Diferential mecanic - la Sinaia nu am avut diferential de grupa A, iar din acest motiv am pierdut la diferenta de mai putin de 1 zecime, mai exact diferenta dintre locul 1 (titi) si locul 2 (ono) a fost de 000.81 sec
Suspensie Ohlins din anii 90
Motor din 2007 uzat in 2008 si 2009 (nu stiu daca conteaza prea mult compresia motorului, dar daca zici ca esti cunoscator te rog sa dezvolti tu)
Turbo din 2007
Cutie de viteza in 5 trepte de grupa N (mult mai lunga decat cele doua evo9, in urcare la fiecare etapa conteaza foarte mult si e bine sa ai cutie de viteze cat mai scurta pentru a iesi mai repede din viraj)
Eu nu am nici macar turometru functional, sa nu mai zic ca nu am nici macar un shift light iar toate treptele le schimb dupa ureche, cateodata gresesc si ori schimb devreme ori dau in limitare si uite asa se duc cateva zecimi pretioase mai mereu.
In sezonul 2009 nu am avut decat un set de anvelope noi, in rest am mers cu cele uzate din sezoanele anterioare. Conteaza asta la nivel de locul 1 unde diferenta intre primii 3 e de cateva zecimi la fiecare etapa?
Osella - Horatiu Ionescu Cristea
Masina asta e mai rapida in campionatul european de coasta decat cel mai tare evo cu aprox 3/4 secunde pe 1 km; daca traseul are 5 km, masina asta e mai rapida cu 15/20 secunde. Scorul direct intre Osella vs EVO5 in primele doua etape este 1-1, una din etape am pierdut-o pentru ca in ultima urcare mi s-a stricat pompa de servo si am fost nevoit sa incetinesc, dar pana in ultima urcare conduceam detasat cu anvelope ce ieseau sarmele din ele.
Dallara - Silviu Dumitrescu
Nu stiu sa aproximez exact in cm, dar eu cred masina mea (evo 5) are undeva pe la 15 cm garda la sol,(daca te uiti la poze o sa vezi ca masinile de serie sunt un fel de JEEP-uri in comparatie cu acesta) in schimb acest monopost are aproximativ 3-4 cm garda la sol, rotile pe spate sunt foarte late, iar aderenta pe viraje e mult superioara masinilor normale ca a mea sau ale celorlalti concurenti. Greutatea conteaza foarte mult, eu cred ca acest monopost nu cantareste mai mult de 500 kg, greutatea conteaza foarte mult in inaintare, dar si pe spatiile de franare.
Ambele
Audi RS4 au tinuta de drum superioara tuturor masinilor de grupa H, numai suspensia costa aprox 25000 euro, motoarele sunt si ele foarte puternice.
Ford Escort coswoth - Lucien Hora
Lucien Hora are o masina aproape la fel de veche ca a mea, de fapt e cu 3 - 4 ani mai veche chiar si decat masina mea. Acest pilot este in opinia mea cel mai rapid dintre adversarii mei, dovada constand in victoriile pe care le-a avut in acest sezon, avantajul lui care e foarte important in comparatie cu mine este ca el e sprijinit de echipa UCM, iar eu sunt singur si merg pe banii mei. Degeaba imi doresc eu sa am gume noi, degeaba imi doresc sa am si eu una-doua piese noi, nu sunt bani si nici echipa.
Si ca sa inchei aici, vreau sa-ti spun ca am incercat sa vand masina mea printre piloti, la un pret de nimic, iar majoritatea raspunsurilor au fost: "masina e greu de stapanit, fara tinuta de drum, doar tu poti sa mergi cu ea".