11-03-15, 16:52
|
#571
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
Un autocross din anul 1986 ,organizat undeva īn cartierul bucureștean Titan. Participanții foloseau pe lāngă vehiculele de teren ARO sau camioane și autoturisme Dacia și Oltcit .Foto Cristian Dumitru
|
|
|
11-03-15, 20:10
|
#572
|
Stage 5
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE
Un autocross din anul 1986 ,organizat undeva īn cartierul bucureștean Titan. Participanții foloseau pe lāngă vehiculele de teren ARO sau camioane și autoturisme Dacia și Oltcit .Foto Cristian Dumitru
|
Autocross 1986 organizat de FRAK cu Clubul Sportiv UNIREA TRICOLOR (echipă de karting campioană națională și de automobilism), īn parcul TITAN II (azi A.I.Cuza). Pe acel loc se construiește īn prezent un mare mall.
|
|
|
11-03-15, 20:26
|
#573
|
Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,669
Member of: [DACIA] [MERCEDES] [Opel]
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
Au fost curse spectaculoase, cu schimbari de lideri aproape la fiece doua ture...iar masinile romanesti rezistau in conditiile unor bterenuri dificile !
|
|
|
14-03-15, 19:56
|
#574
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
WRC Portugal '85. Stefan Vasile
|
|
|
17-03-15, 01:04
|
#575
|
Stage 5
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
Alte amintiri de la Dan BUZOIANU, din perioada 1979-1985 (cānd a plecat īn SUA). Iată ce mi-a scris Dan īn 2013:
Prin anii 1969-1973 existau doua grupe de automobilisti. Unii care aveau bani si de aceia aveau masini bune (din Brasov: Puiu Aurel, Pescaru, Gologan, Dragoi, din Bucuresti: E.I.Cristea, M. Niculescu, din Cluj: L. Borbely) si altii, iar ceilalti tineri dornici de afirmare dar fara bani, printre care eram si eu. De multe ori renuntam la lucruri personale sa ne putem cumpara cele necesare pentru a putea participa la o coasta sau la un raliu chiar cu masini de imprumut. De aceea acest sport se numea SPORTUL ILICITILOR.
Si Cornel Tit a fost unul dintre promotori si stie foarte bine ce sacrificii faceam sa putem merge la o cursa, este un tip care a trecut prin toate fazele.
Daca nu putem fi maistrii ai sportului, macar cite o cupa pentru veterani se poate oferi, ce zici?
Am ajuns sa fiu cunoscut si aici in State, pe prima pagina in ziarul local sunt pozat cu citeva cupe si scrie despre trecutul meu in automobilismul competitional, la care primarul m-a facut cetatean de onoare al orasului ne fiind nimeni cu un palmares asemanator.
Deci in 1970 am fost navigatorul lui Zoly Szempaly si am venit pe locul 2 in campionatul Balcanic si locul 1sau 2 la Raliul Castanelor, ca pilot 1971 am cistigat la cl.1100 Raliul Romaniei si campionatul la cl. In ..73 la fel. Bine, in cursul anilor am fost in primii 3 aproape tot timpul.
Trebuie sa spun ca prin mine sau cu ajutorul meu am promovat pe cei mai buni piloti de raliuri de dupa 1973.
Dodo Urdea a inceput automobilismul ca navigator cu mine la un Raliu al Dunarii cu o Dacie 1100 pe care am scris RENAULT sa putem participa dar, am abandonat.
Regretatul Lotzi Balint a inceput ca navigator cu mine la Raliul Iasului, unde eram pe locul 1 pina la circuitul din oras (ultima proba) unde Lotzi a facut spectacol batindul pe Ilioaie de la Pitesti, dar in final a strimbat puntea de o bordura si am terminat pe 4.
Nicu Balea, tot eu l-am adus la echipa si a dovedit ca poate, afirminduse in campionatul national cit si afara, este ca fratele meu mai mic.
Cei mai importanti navigatori ai mei au fost, la inceput Mircea.....(stie Cornel Tit) iar pe urma Mitica Popa (tot cu mine a inceput automobilismul) o gramada de ani, pina am plecat.Dupa care a devenit unul din cei mai buni navigatori (Mitica amortizor)
Last edited by Rusanescu; 17-03-15 at 01:11.
|
|
|
18-03-15, 08:15
|
#576
|
Stage 5
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
Azi este ziua de naștere a unuia dintre cei mai buni copiloți, navigatori, maestru al sportului la automobilism: Dacian BANCA. La mulți ani cu sănătate, bucurii și spor īn toate, Dacian!
Last edited by Rusanescu; 18-03-15 at 08:18.
|
|
|
22-03-15, 21:02
|
#577
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
Singurul si unicul oltcit cu motor central, tractiune spate! OLDA
|
|
|
30-03-15, 08:24
|
#578
|
Stage 5
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
Prima victorie in CNR-D: Simone Tempestini castiga Tess Rally 44
La doar 20 de ani, Simone Tempestini a obtinut prima sa victorie in Campionatul National de Raliuri Dunlop. Pilotand un Ford Fiesta R5 si avandu-l in dreapta sa pe Dorin Pulpea, Simone a dominat Tess Rally 44, fiind cel mai rapid pe sapte din cele noua probe speciale. Ritmul impus de juniorul Napoca Rally Academy a fost unul foarte ridicat, avand la finalul intrecerii un avans de peste un minut si jumatate fata de echipajul Edwin Keleti / Botond Csomortani (Ford Fiaesta R5) clasat pe locul secund. Dan Girtofan si Tudor Marza (Skoda Fabia R5) au urcat pe ultima treapta a podiumului.
Inca o data, vremea a jucat un rol important in cadrul raliului brasovean. Ploaia a fost prezenta pe parcursul ambelor zile de concurs, dar in cantitati mai mari si cu o intensitate ridicata sambata, atunci cand s-au desfasurat cele mai multe probe speciale. Ziua secunda a adus si ceata pe traseele din muntii ce inconjoara Brasovul, avand parte de conditii propice iesirilor in decor.
Simone Tempestini a fost lider al raliului de la prima si pana la ultima proba, terminand al doilea doar pe superspaciala desfasurata vineri seara in centrul Brasovului si pe PS7 - Cheia. Cu o lungime de 27.5km, speciala Cheia a iscat mai multe controverse in randul pilotilor, care au cerut anularea ei din cauza cantitatii mari de apa de pe carosabil. Desi a fost unul dintre cei care criticat decizia de a se concura pe PS7, Edwin Keleti a fost cel mai rapid pe aceasta proba. Tot la volanul unui Ford Fiesta R5, echipajul Marco Tempesti s-a aflat pe a doua pozitie a clasamentului pana la Babarunca. Atunci a fost devansat de Dan Girtofan, terminand competitia pe a patra pozitie. Castigarea superspecialei de vineri este o consolare prea mica fata de pozitia potentiala. Cu toate astea, Marco a fost foarte fericit pentru rezultatul obtinut de catre fiul sau. Bogdan Marisca (Subaru Impreza R4) a inceput Tess Rally 44 cu stangul, lovind masina pe chiar prima speciala. Cu toate astea, pilotul clujean a recuperat si terminat intrecerea pe locul 5, in fata lui Gergo Szabo care a avut si el parte de probleme tehnice.
Surprizele raliului au fost furnizate de doi piloti ai clasei 5. Daca Raul Badiu (Renault Clio R3 Maxi Evo) a impresionat pe PS1, cand a obtinut cel de-al cincilea timp al clasamentului general si pe PS4 cand a fost al saselea, Adrian Raspopa (Citroen DS3 R3 T) si-a luat revansa pe PS6 si PS7. Pilotul onestean a ales bine pneurile si a reusit rezultate de senzatie pe Babarunca si Cheia, atunci cand a terminat pe doi, respectiv pe trei "la general". Raspopa a incheiat raliul pe a saptea pozitie iar Badiu pe a opta, desupra celor cu tractiune integrala din clasa 3. Asadar, Raspopa castiga clasa 5 iar ultima pozitie pe podium ii revine lui Mihai Manole (Peugeot 208 R2). Florin Tincescu, pretendent la podiumul clasei, a iesit in decor pe Babarunca, abandonand.
Manu Mihalache si Horatiu Savu, doi piloti ai unor Mitsubishi Lancer EVO IX, obtin ultimele doua pozitii ale top 10 - clasamentul general. Mihalache castiga clasa 3 cu un avans de peste 3 minute. Pe podiumul clasei a mai urcat si Calin Manitiu (Subaru Impreza N12).
Clasa 9 a fost castigata, nu fara emotii, de catre Csongor Szabo. Dupa un inceput slab de raliul, Vlad Cosma a inceput sa urce in clasament si a incheiat pe a doua pozitie a clasei, in fata lui Marcus Ardelean. Toti trei au pilotat Suzuki-uri Swift. Cel mai rapid pilot al unei Dacii Logan a fost Bogdan Talasman, urmat de Viorel Ivan si Adrian Dragan. Romulus Preda a castigat clasa 11, devansandu-i pe Dorin Banciu si Thomas Abraham. Doar doua din cele cinci "clasice" care au luat startul au ajuns la finish, pilotate fiind de catre Gabriel Stanciu, respectiv Aconi Cristian Vartaci.
Conditiile grele dar si problemele tehnice au cauzat multe abandonuri. Desi unele iesiri in decor au fost spectaculoase, iar cursa a fost intrerupta la un moment dat pentru interventia ambulantei, toate echipajele se afla in afara oricarui pericol.
Tess Rally 44 a oferit si un trofeu special "Ludovic Balint" pentru invingatorul specialei omonime. Simone Tempestini a fost cel mai rapid pilot pe urcarea spre Poiana Brasov si si-a adjudecat si acest premiu.
"Sunt foarte fericit pentru prima victorie." a declarat la finalul raliului Simone Tempestini. "A fost un raliu frumos dar greu. Conditiile au fost destul de inselatoare, mai ales pe probele lungi Babarunca si Cheia, insa m-am inteles foarte bine atat cu masina cat si cu navigatorul meu. Sper sa o tin tot asa si in etapele urmatoare." a adaugat pilotul invingator.
"E un start perfect pentru noi." a spus Edwin Keleti. "Am declarat de la bun inceput ca lupta pentru titlul de campion il are ca favorit principal pe Simone Tempestini. Dupa miile de kilometri de curse si de teste, el este cel care trebuie sa dovedeasca prin castigarea titlului. Noi suntem un echipaj de tip "underdog" care vom lupta sa ii luam coroana la sfarsitul sezonului. Asadar, locul doi de multumeste si ne onoreaza. Inca suntem un pic ruginiti dar cred ca vom putea creste ritmul pe parcursul sezonului."
"Raliul a fost foarte greu in acest an." a declarat Dan Girtofan. "Alegerea anvelopelor a fost foarte importanta, iar de vreo doua ori nu le-am nimerit. " a mai spus brasoveanul.
Tess Rally 44 a facut ca sezonul 2015 al Campionatului National de Raliuri Dunlop sa inceapa spectaculos. Desi vremea nu a fost prielnica, spectatorii au fost prezenti in numar insemnat pe probe si eu avut ce vedea. Urmatoarea etapa este programata sa se desfasoare in perioada 8-9 mai la Arad.
Clasamente 2015
Clasament general
1. S.Tempestini 30.00
2. E.Keleti 21.60
3. D.Girtofan 18.00
4. M.Tempestini 14.40
5. B.Marisca 12.00
Clasament echipe
1. Napoca Rally Academy 88.79
2. BCR Leasing R.T. 62.40
3. Sibiu Racing Team 18
Clasa 2
1. S.Tempestini 30.00
2. E.Keleti 21.60
3. D.Girtofan 18.00
4. M.Tempestini 14.40
5. B.Marisca 12.00
Clasa 3
1. M.Mihalache 30.00
2. H.Savu 21.60
3. C.Manitiu 18.00
4. R.Trisnevschi 14.40
Clasa 5
1. A.Raspopa 30.00
2. R.Badiu 21.60
3. M.Manole 18.00
4. C.Toader 14.40
Clasa 9
1. C.Szabo 30.00
2. V.Cosma 21.60
3. A.Ardelean 18.00
4. H.Chirigut 14.40
5. B.Talasman 12.00
Clasa 11
1. R.Preda 30.00
2. D.Banciu 21.60
3. T.Abraham 18.00
4. A.Iliescu 14.40
Clasa 12
1. D.Pohariu 18.00
2. C.Vidican 14.40
Clasa 15
1. A.Vartaci 30.00
2. G.Stanciu 21.60
Clasamentele complete
Dan Terea-Echipa Autorally
Foto: Bogdan Barabas, Attila Szabo
|
|
|
11-04-15, 10:30
|
#579
|
Stage 5
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
De Paște:
|
|
|
20-05-15, 12:10
|
#580
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
Echipaj Giurgea Niculai , Silviu Moraru
|
|
|
21-05-15, 18:58
|
#581
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
1976 Raliul Tineretului Brașov . Debut Florin Hangu cu fratele dumnealui ca si copilot.
|
|
|
30-05-15, 10:36
|
#582
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
Ce frumos!
|
|
|
06-09-15, 12:51
|
#583
|
Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,669
Member of: [DACIA] [MERCEDES] [Opel]
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
Am gait in foaia volanta a Info rally 5 / 1997 o gluma de la camera ascunsa cu d-l Ghiocel / FRAK si d-l Sandrino/ Service !
|
|
|
03-10-15, 16:05
|
#584
|
Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,669
Member of: [DACIA] [MERCEDES] [Opel]
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
Istoria unei sigle / afis ce defineste traditia pentru Raliul Prieteniei Braila- Dobrich singurul transfrontalier in balcani, ca moment de varf al activitatii automobilistice a pasionatilor din cele doua orase; Braila si Dobrich -BG.
Anul acesta, eveniment inedit la editia XXXI se vor edita si plicuri filatelice " Prima Zi" cu sigla actuala !
__________________
Recomandam / distribuim doar uleiuri competitive de top infomarbr@gmail.com
|
|
|
19-10-15, 17:53
|
#585
|
Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,669
Member of: [DACIA] [MERCEDES] [Opel]
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
Organizatorii din cele doua orase Dobrich si Braila au stabilit ca date de desfasurare a concursului traditional pentru 05-09 nov 2015.
La editia 31 a raliului, dupa mai mult de 40 de ani de la debut, sunt admisi si participanti din oricare alte localitati din tara sau strainatate. Asadar profitati de un concurs relativ usor, cu masini normale de strada si 4 cine de socializare ! Va asteptam sa ne contactati
|
|
|
|
|