Îmi pare rău să vă spun că acum câteva zile (duminică 24 august) ne-a părăsit Florin ȚIGANU (profesor de educație fizică, fost director ACR NEAMȚ, organizator al Raliului CEAHLĂUL, consilier în Ministerul Sportului). Conduleanțe familiei. Dumnezeu să-l odihnească-n pace!
Condoleante familiei ! Un entuziast care a marcat o frumoasa pagina in istoria raliurilor prin organizarea multor editii a raliului Manastirilor !
La una din editii fiind in masina de deschidere a avut un accident fara urmari grave, dar cursa a continuat !
Dumnezeu sa-l odihneasca in pace !
__________________
Recomandam / distribuim doar uleiuri competitive de topinfomarbr@gmail.com
The first World Rally champion Bjorn Waldegaard has died aged 70 after suffering with cancer.
O alta legenda din lumea curselor a trecut in nefiinta ! REST IN PEACE Bjorn Waldegard !
Sportul cu motor are o istorie mult mai indelungata la Odorheiu Secuiesc decat cele doua editii ale Raliului Harghitei, care au fost gazduite aici dupa reeditarea competitiei din 2013. Un ziar local a descoperit ca municipiul a facut parte din itinerariul unei intreceri organizate de Automobil Clubul Regal din Ungaria cu un secol in urma, avand startul si sosirea la Budapesta si un traseu lung de 2500 de km, sub titulatura "Tura prin Carpati" (Kárpáti Túra).
Bulevardul Kossuth Lajos, centrul nevralgic al Raliului Harghitei, unde protagonistii, echipajele si masinile lor, au putut fi vazuti in 2014 indeaproape, a jucat si cu 100 ani mai devreme un rol central in vizita Turei prin Carpati la Odorheiu Secuiesc. Aici, in 27 mai 1914, in cadrul etapei a patra, din totalul de sapte cate a avut intrecerea, orasul de pe Tarnava Mare a servit ca pauza de pranz participantilor, 35 la numar la sosirea la Odorhei, regulamentul competitiei stipuland o perioada de odihna obligatorie de o ora.
Potrivit ziarelor timpului, evenimentul a fost unul foarte important pentru comunitatea locala, care a tratat trecerea "trasurilor fara cai", o raritate in acele vremuri, ca pe o sarbatoare. Orasul a intrat intr-o curatenie generala pret de trei zile, iar in ziua intrecerii circulatia trasurilor a fost interzisa. Pe durata sosirii concurentilor interesul a fost atat de ridicat, incat pompierii au facut un cordon viu intre spectatori si drum, iar participantii au fost intampinati de taraful lui Konya Jancsi si de oficialitatile locale, in frunte cu prefectul Ugron Janos.
Intrecerea cu startul si sosirea la Budapesta a trecut si prin alte orase din tara, itinerariul complet fiind: Budapesta-Munkács, Munkács-Vatra Dornei, Vatra Dornei-Sovata, Sovata-Brasov, Brasov-Baile Herculane, Baile Herculane-Arad si Arad-Budapesta.
Articolul original a aparut sub semnatura lui Katona Zoltan.
Clubul Sportiv BIG RACING Timișoara anunta trecerea in nefiinta a mentorului automobilismului timisean, maestru al sportului, arbitru internațional - Corneliu Tit. Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!!!
Condoleanțe familiei!
..............................................
Născut în 1934 în Arad. Absolvent al Academiei de Ştiinţe Economice-Bucureşti, promoţia 1956. Economist, încadrat la Consiliul Popular al Judeţului Timiş, al cărui salariat a fost 30 de ani. Pasionat de automobilism, l-a practicat de la vârsta de 20 de ani, devenind pilot, navigator, antrenor, arbitru de-a lungul celor 38 de ani, dăruiţi acestui sport. Mentorii săi au fost Mihai VAŢIANU în materie de pilotaj şi Petre VEZEANU-în formare ca navigator. Legitimat la cluburile ACR Timişoara, IOB Balş, Voinţa Timişoara, ITA din acelaşi oraş, Dacia Piteşti. În cei 25 de ani de activitate sportivă, a fost pilot de raliu (1979-1996), navigator (1976-1997), pilot de viteză în coastă (1973-1981) pilot de viteză în circuit (1973-1976). Antrenor din 1978, antrenor al lotului naţional de raliuri (1984). Din anul 1981, a funcţionat ca arbitru internaţional în cursele de automobilism şi din 2005 în cele de karting. A concurat pe maşinile: Dacia 1300, Fiat. Coechipieri: M. Vaţianu, M. Iloaea, N. Grigoraş, I. Matei, Cr. Lung, P. Hogea, O. Domide, M. Barbi. Locul VIII în clasamentul primilor 10 sportivi ai FRAK. A fost membru al Comisiei de Apel a FRAK, iar în prezent este membru şi vicepreşedinte al Comisiei Centrale de Arbitri şi preşedintele al Comisiei de istorie şi statistică din cadrul FRAS.
Palmares Internaţional
Raliu:
-1977 locul V cls general, locul I la clasă, locul I la grupă, în R. Dunării, ediţia a XII-a, Start-Sosirea D. Tr. Severin, etapă în CE de Raliuri, în CPP şi în Campionatul Balcanic, pilot Constantin BERCEA
-1977 locul III la clasă, locul II pe echipe, R. TATRA, ediţia a IX-a, Cehoslovacia, etapă în CPP, pilot Constantin BERCEA, împreună cu Eugen IONESCU CRISTEA+Dan AMĂRICĂ
-1977 locul I pe echipe, Campionatul Balcanic ediţia I, pilot Constantin BERCEA, împreună cu Ilie OLTEANU+Ovidiu SCOBAI, Gheorghe URDEA+MIrcea STÂNGACIU/Mircea PANAITE, Eugen IONESCU CRISTEA+Dan AMĂRICĂ
-1981 locul XI cls general, locul IX CPP şi locul IV, R. DUNĂRII-DACIA, ediţia a XVI-a, Start-Sosire Deva, etapă în CE de Raliuri, în CPP şi în Campionatul Balcanic, pilot Gheorghe URDEA; locul II pe naţiuni (Nicu GRIGORAŞ+Ovidiu SCOBAI, Ştefan VASILE+Mircea PANAITE, Gheorghe URDEA+Cornel ŢIŢ
-1981 Locul XVI cls general şi locul IV la clasă, R. HEBROS, ediţia a X-a, Bulgaria, etapă în CE de Raliuri şi în Campionatul Balcanic, pilot Nicu GRIGORAŞ; locul II pe naţiuni împreună cu echipajele Ludovic BALINT+Constantin ZĂRNESCU, Ştefan VASILE+Mircea PANAITE
-1981 Campionatul Balcanic, ediţia a V-a, final, locul II cls pe echipe.
Palmares Naţional
Raliu:
Din cele 25 de raliuri la care a participat cele mai bune rezultate le-a obţinut în:
-1972 locul I clasa şi locul III în cls general în R. Banatului
-1976 locul IV în R. României clasa 1300 cmc locul I
-1976 Campion grupa I, pilot Mircea CHICIN, ITA Timiş
-1978 locul I în R. Zăpezii Braşov, grupa 1 cu echipa Dacia Piteşti în campionatul naţional
-1981 locul I în R. Cibinului-Sibiu, grupa I.
-1981 Campion grupa II
-Se adaugă la palmares multe locuri II şi III.
Viteză în coastă:
-1974 locul III în calitate de component al echipei IOB
-1981 Campion naţional cu echipa Dacia Piteşti
Viteză pe circuit:
-1976 locul III cu echipa ITA Timişoara.
Ediția din 2014 a Galei Campionilor Federației Române de Automobilism Sportiv (FRAS), ce va avea loc pe 13 decembrie a.c. la Sinaia, oferă mai multe noutăți importante pentru sportivii din Campionatul Național de Raliuri DUNLOP, dar și din celelalte campionate organizate sub egida FRAS.
Astfel, așa cum deja am anunțat în primul comunicat referitor la acest eveniment, în acest an urmează să fie premiați Juniorii și sportivii de Claselor 5 și 6 (deși aceste clase nu s-au constituit decât la prima etapă din 2014).
În plus, la această ediție FRAS va premia în premieră și copiloții, pe baza clasamentului realizat pe baza punctelor primite de aceștia în clasamentul FIA. O altă categorie prezentă pentru prima dată în cadrul Galei este cea a competitorilor în competiția vehiculelor istorice (Clasa 15).
FRAS a decis, totodata, sa premieze si organizatorii etapelor din Campionatul Național de Raliuri Dunlop 2014 pe baza ierarhiei rezultate în urma punctajelor acordate celor șapte runde din calendarul actualului sezon.
Anunțată pentru prima jumătate a lunii decembrie, Gala Campionilor FRAS va fi găzduită din nou de Cazinoul din Sinaia, o locație aflată aproape de inima țării și preferată de majoritatea sportivilor ce vin din toate colțurile României. Programată în data de 13 decembrie a.c., Gala Campionilor FRAS va începe la orele 18.00.
Merita felicitarile noastre laureatii si organizatorii !
Un bravo din inima celor care incurajeaza acest sport atat de frumos, de palpitant si de...slab mediatizat inca !
Pacat ca nu e sarbatoarea genarala a tuturor laureatilor din automobilismul romanesc, iar unii asteapta ianuarie 2015 pentru festivitatea anuala, iar altii bfac festivitatea zonala !