Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 02-01-10, 21:44   #151
Ioan09

Stage 2
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 65
Thumbs up Cand au inceput raliurile in Romania ?

În anul 1927 s-a organizat cel de-al patrulea Raliu Internaţional Monte Carlo - cea mai prestigioasă competiţie automobilistică din lume, care dăinuie şi în prezent. Între cei 52 de concurenţi care au luat startul atunci se aflau şi doi români - Alexandru Racoviţă, plecat din Bucureşti cu un Steyr de 1574 cmc şi George Ghica, plecat din Bruxelles, cu un Buick. Aceştia au înscris pentru prima dată numele României pe lista ţărilor învingătoare în mult disputata cursă. Racoviţă s-a clasat pe locul cinci, iar Ghica pe locul treizeci la probele generale şi, în acelaşi timp, pe locul 1 la proba de confort.

În cursul anilor 1923-1927 au mai luat fiinţă automobil cluburile regionale ale Moldovei de Sus (cu sediul la Cernăuţi) şi Moldovei de Jos (cu reşedinţa la Iaşi), printre membrii acestuia din urmă numărându-se şi scriitorii Demostene Botez - câştigătorul primului loc şi a medaliei de aur într-un concurs desfăşurat pe traseul Iaşi-Roman-Bacău la data de 29 iunie 1930 - şi Mihail Sadoveanu.

Prima cursa Bucureşti-Paris şi Paris-Bucureşti în mers continuu, fără opriri (excluzând penele de cauciuc foarte frecvente în acea perioadă din cauza stării proaste a drumurilor) şi fără ridicarea capotelor motorului (care înainte de startul în cursă erau sigilate), a fost realizată în anul 1926 de automobilistul român Henri MANU. El a plecat din Bucureşti la 7 iunie, cu un Buick, avându-l ca însoţitor pe N. CONSTANTINESCU - acesta schimbându-l la volan din şase în şase ore - şi a ajuns la Paris la 9 iunie, parcurgând distanţa de 2750 km în 52 de ore. La înapoiere face acelaşi drum în 51 de ore. Media orară efectivă - scăzând staţionările pentru penele de cauciuc- a fost de 64 km.

Alte succese ale automobiliştilor români s-au realizat la un alt concurs internaţional - Criteriul de turism Paris-Nisa - organizat în anul 1927; Iorgu Ghica, participând alături de cei mai renumiţi automobilişti europeni şi americani, îşi adjudecă trei premii, fiind clasat al doilea la viteză (110 km/h), al treilea la supleţe şi al doilea la 1100 de metri viteză (54"), cu pornirea de pe loc.
In analele automobilismului sportiv mondial sunt consemnate prezenţe româneşti şi în competiţiile de peste ocean. In luna mai 1927, George Fernic, din Galaţi, aleargă pe un Bugatti la Indianapolis, clasându-se în Marele Premiu, al 11-lea din 49 de concurenţi.
Şi piloţii "particulari" (în fapt automobilişti amatori, neînscrişi în nici o echipă) au contribuit la sporirea prestigiului automobilismului românesc peste hotare, cu realizări demne de laudă. Semnalăm numai doi dintre aceştia: aviatorul Petre ERDES, care şi-a cumpărat un Nasch de la Detroit în anul 1927 şi a venit cu el în ţară, rulând aproape 5000 de km fără să desfacă sigiliile motorului.

În anul 1928, trei români temerari au plecat într-o cursă de traversare a Africii în automobil într-o perioadă în care fiabilitatea automobilelor şi calitatea drumurilor erau departe de ceea ce ştim şi constatăm în prezent. Numele acestor temerari: George Valentin BIBESCU - mulţi ani preşedinte al Automobil Clubului Român şi al Federaţiei Aeronautice Internaţionale, mecanicul Alexandru Amariei şi tâmplarul George Georgescu. După o călătorie cu vaporul, au plecat din portul DAR ES SALAAM, străbătând jungla, Congo, apoi Sahara, Ciad, Niger, Algeria, Maroc şi au ajuns la Paris în anul 1929. În toamna anului 1929, după un an, s-au întors în ţară. Au folosit două automobile, un Chevrolet şi din Congo, un Packard cu motor de 8 cilindri, cu care au traversat Sahara - piatra de încercare pentru toţi cei ce s-au încumetat să străbată Africa.
Românii şi ”americanul” (automobilul) au acoperit un traseu impresionant: Congo, Africa Centrală, Ciad, Niger şi Algeria. Încercările au fost deosebite atât pentru oameni, cât şi pentru maşină; deşertul cu nisipul fin care se infiltra peste tot, arşiţa din timpul zilei şi frigul noaptea, lipsa apei şi atacurile ţânţarilor - malaria şi-a făcut şi ea simţită prezenţa; întâlnirile nedorite cu animale de pradă sau tâlhari care “făceau” legea în felul lor şi multe altele. Curajul şi spiritul camaraderesc au făcut ca toate aceste încercări să fie trecute cu bine, iar în primăvara anului 1929 românii au ajuns în Maroc şi, după câteva sâptămâni la Paris. Traversarea Africii a reuşit, iar ca recunoaştere a acestei performanţe reprezentanţa Packard din Franţa a expus maşina, schiţa traseului şi fotografiile celor trei români în vitrina magazinului propriu de pe Champs Elysées. Reîntâlnirea cu pământul românesc a avut loc la începutul toamnei, când s-a împlinit un an de la plecarea în această călătorie - o adevărată expediţie despre care ziarele vremii au avut numai cuvinte de laudă.
O “ţară mică” cu “oameni mari”, aceasta a fost încă de atunci România, iar în următoarele articole MOTOR MAGAZIN va aduce în atenţia dumneavoastră şi alte realizări ale conaţionalilor noştri.
Ioan09 is offline   Reply With Quote
Old 02-01-10, 21:50   #152
Ioan09

Stage 2
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 65
Thumbs up Cand au inceput raliurile in Romania ?

In 1930, un alt echipaj românesc având la bord pe Bizu CANTACUZINO, pe doctorul DINOPOL şi pe inginerul Jean CALCIANU, parcurge distanţa Bucureşti-Paris în 44 de ore.

Bucureşteanul Dimitrie DIMANCESCU, al cărui voiaj pe ruta San Francisco-Bucureşti (peste 8000 de km parcurşi pe patru roţi) făcut în 1932, cu un Ford de serie (cu 5 persoane la bord), i-a adus un premiu din partea fabricii (pe tot parcursul n-a avut nici o pană de motor).
Ioan09 is offline   Reply With Quote
Old 02-01-10, 22:09   #153
Ioan09

Stage 2
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 65
Thumbs up Cand au inceput raliurile in Romania ?

În 1977, echipajul Eugen Ionescu Cristea-Dan Amarică s-a clasat pe primul loc la Clasa 1300 cmc (gr.1) în Raliul Tatra din Cehoslovacia, iar în Raliul Wartburg, din RDG, tot un echipaj românesc (Șt.Iancovici-P.Vezeanu) a câştigat clasa 1300, gr.I. Cele două raliuri constituiau etape distincte în fostul Campionat al Țărilor Socialiste

În anul 1979, pentru prima oară o echipă de raliuri a constructorului de automobile Dacia participă la competiţia internaţională Turul Europei, cu startul din Hanovra-Germania, după parcurgerea unui traseu care străbate Germania, Cehoslovacia, Ungaria, România, Bulgaria, Grecia, Cipru şi retur.
Ioan09 is offline   Reply With Quote
Old 03-01-10, 19:20   #154
valentin.nemtanu

Stage 5
 
valentin.nemtanu's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,669
Member of:
[DACIA]
[MERCEDES]
[Opel]
Default Re: Cand au inceput raliurile in Romania ?

Multumim si felicitari, Ioan09, pentru informatiile postate despre reusitele unor romani in automobilismul inceputului de mileniu. foarte interesante si placut prezentate.

Pacat ca nu s-a mai organizat Turul europei intrucat Dacia a cucerit acolo faima, iar echipajele stima competitorilor.
valentin.nemtanu is offline   Reply With Quote
Old 03-01-10, 19:31   #155
Ioan09

Stage 2
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 65
Thumbs up Cand au inceput raliurile in Romania ?

O statistică a Raliului DUNĂRII-CASTROL.... DUNĂRII-DACIA .... ROMÂNIEI.
Ioan09 is offline   Reply With Quote
Old 03-01-10, 22:29   #156
valentin.nemtanu

Stage 5
 
valentin.nemtanu's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,669
Member of:
[DACIA]
[MERCEDES]
[Opel]
Default Re: Cand au inceput raliurile in Romania ?

Foarte interesanta brosura Raliului Dunarii Castrol prezentata, apoi evolutia numelui unei competitii de marca pentru Romania.
Am multe amintiri intrucat am facut la 3 editii inchidere de traseu (automobilul organizatorului cu un arbitru= comisar inchidere, care incheie plutonul concurentilor pe traseu),
cu evenimentele celor care l-au terminat, etc..
dar lista prezentata era normal sa se opreasca dupa 2004, intrucat editia de peste 2 ani cu doar 6 masini clasate, si acelea abia adunate , frizeaza spiritul si istoria acestui raliu.
Scuze , sa nu se supere participantii de atunci pe mine, insa a fost o palida umbra a raliului acea editie.
Pacat de eforturile depuse, dar nu ne face onoare acea editie.
valentin.nemtanu is offline   Reply With Quote
Old 04-01-10, 01:48   #157
Flin

Stage 3
 
Flin's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 101
Default Re: Cand au inceput raliurile in Romania ?

Raliul Dunarii 1984 part 2: https://www.youtube.com/watch?v=sGoKEOGYiGs

Raliu Sinaia, Cursa de coasta anii 70: https://www.youtube.com/watch?v=A7_-3...eature=related
__________________
Corsa 1.2

http://picasaweb.google.com/bogdan.fb
Flin is offline   Reply With Quote
Old 04-01-10, 07:50   #158
Ioan09

Stage 2
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 65
Thumbs up Cand au inceput raliurile in Romania ?

O evolutie a Raliului DUNARII:
Ioan09 is offline   Reply With Quote
Old 05-01-10, 17:22   #159
valentin.nemtanu

Stage 5
 
valentin.nemtanu's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,669
Member of:
[DACIA]
[MERCEDES]
[Opel]
Default Re: Cand au inceput raliurile in Romania ?

Materialele prezentate aici de pasionatul coleg despre Raliul Dunarii - Castrol ....s.a.m.d. sunt foarte interesante. merita cateva momente sa le analizam intrucat sunt bine structurate.
Din evolutia prezentata, dupa Revolutia din 1989, evenimentul sportiv a cunoscut o involutie. Cauzele sunt multiple si cred, ca nu e locul sa deschidem aici cutia cu ""serpi "" sau sa aratam cu degetul o directie, o persoana, un conflict de neinteles, .... Pacat ca in istorie, in arhive, pe plan international se va consemna aceasta involutie intr-o tara cu mare potential de organizare si mari posibilitati , cu teren adecvat, cu fani. Am pierdut toti.
Este de necrezut ca dupa 2 editii cu peste 100 de echipaje la start, in conditiile in care parcul auto de automobile s-a marit de cateva ori si s-a diversificat, sa ajungi la o editie cu 6 prezente la start !
Vecinii nostri, au 2-3 evenimente de nivel intrenational, european in fiecare sezon. Si nu au 2-3 uzine de automobile si alte unitati economice de profil. dar sa ne continuam prezentarea documentelor, filmelor, materialelor intrucat topicul are vizitatori si fani forumisti.
valentin.nemtanu is offline   Reply With Quote
Old 05-01-10, 22:30   #160
Ioan09

Stage 2
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 65
Thumbs up Cand au inceput raliurile in Romania ?

Prefer: No Comments!
Ioan09 is offline   Reply With Quote
Old 06-01-10, 10:42   #161
Bass-Evolution
Honda Driver

Stage 5
 
Bass-Evolution's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 610
Member of:
[Honda]
[4Rally]
Default Re: Cand au inceput raliurile in Romania ?

Quote:
Originally Posted by valentin.nemtanu View Post
Vecinii nostri, au 2-3 evenimente de nivel intrenational, european in fiecare sezon. Si nu au 2-3 uzine de automobile si alte unitati economice de profil. dar sa ne continuam prezentarea documentelor, filmelor, materialelor intrucat topicul are vizitatori si fani forumisti.


Au 2 lucruri, dupa parerea mea, mai mult interes in promovarea acestui sport si pe cale de consecinta vointa de a cheltui mai multi bani in acest sens. Atentie, nu am spus ca ei au bani si noi nu.
__________________

'95 Subaru Impreza WRX GC8
'96 Renault Megane Coach
'95 Honda Civic EG9

www.EvolutionDetailing.ro - polish, reconditionari faruri, tratamente interioare si multe altele.
Bass-Evolution is offline   Reply With Quote
Old 06-01-10, 13:43   #162
skyZZo

Stage 5
 
skyZZo's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 1,043
Member of:
[4Rally]
[Freehand Design Usergroup]
Default Re: Cand au inceput raliurile in Romania ?

felicitari omului care a infiintat topicul(mai ai lucruri dintrastea la activ)
sper sa nu se supere nimeni ca las postul asta aici
dar vreau sa urmaresc subiectul si sa termin de citit totul(acum am o problema cu timpul )
__________________
skyZZo is offline   Reply With Quote
Old 06-01-10, 14:38   #163
Flin

Stage 3
 
Flin's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 101
Default Re: Cand au inceput raliurile in Romania ?

Filmul editiei 1978 a Raliului Dunarii, realizat de CH Wood Production. Editie la care au participat 132 de echipaje, fiind editia cu numarul cel mai mare de participanti. Castigatorul fiind pilotul austriac Franz Wittman intr-un un OPEL KADETT GTE

https://www.youtube.com/watch?v=gJ_4P7w92LI - Partea 1
https://www.youtube.com/watch?v=FWcOydtB5_A - Partea 2
https://www.youtube.com/watch?v=LxuzZSwsjis - Partea 3

Merita vazut !
Flin is offline   Reply With Quote
Old 06-01-10, 20:20   #164
Sonny
Peugeot Driver

Stage 5
 
Sonny's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 2,680
Member of:
[PEUGEOT]
[4Rally]
Default Re: Cand au inceput raliurile in Romania ?

Frumos... Ce vremuri...
Sonny is offline   Reply With Quote
Old 06-01-10, 20:22   #165
skyZZo

Stage 5
 
skyZZo's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 1,043
Member of:
[4Rally]
[Freehand Design Usergroup]
Default Re: Cand au inceput raliurile in Romania ?

Quote:
Originally Posted by Flin View Post
Filmul editiei 1978 a Raliului Dunarii, realizat de CH Wood Production. Editie la care au participat 132 de echipaje, fiind editia cu numarul cel mai mare de participanti. Castigatorul fiind pilotul austriac Franz Wittman intr-un un OPEL KADETT GTE

https://www.youtube.com/watch?v=gJ_4P7w92LI - Partea 1
https://www.youtube.com/watch?v=FWcOydtB5_A - Partea 2
https://www.youtube.com/watch?v=LxuzZSwsjis - Partea 3

Merita vazut !
ce sa intamplat cu atmosfera de atunci
pe mine de ce nu ma dus tata niciodata la rally cand eram mai mic
MERITA REVAZUT!
skyZZo is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -