Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 21-03-09, 09:52   #1
Dori
4Rally

Stage 4
 
Dori's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 220
Member of:
[Moderators]
[REDACTOR 4TUNING]
[4Rally]
Default Pentru prima oară în vârful ierarhiei

Pentru prima oară în vârful ierarhiei

Anul trecut, Tess Rally reprezenta momentul de debut al echipajului Valentin Porcișteanu/Dan Dobre în competiția mașinilor de Grupa N clasa 4. Cu Mitsubishi EVO VII, cei doi terminau întrecerea pe locul 9, la 45 de secunde de învingător. Putea să fie însă chiar un debut cu puncte, însă, pe ultima probă specială, atunci când ocupau locul 7, mașina nu a oferit suficientă putere din pricina defectării turbinei. Aveau să vină ulterior și clasările în Top 8, încununând prestații care le-au oferit lui Vali și Dan statutul de echipaj revelație al stagiunii, dar și abandonuri și probleme tehnice care i-au obligat să rateze prezența în ierarhii la jumătate dintre rundele stagiunii.

Finalul de an 2008 avea însă să reprezinte un moment important. La Sibiu Rally Show a demarat colaborarea cu Colina Motors, iar Vali și Dan au pierdut, la „mustață“ victoria în fața lui Manu Mihalache, după ce, în semifinale, îl învinsese pe Gergo Szabo. Adică tocmai piloții care aveau să-i însoțească pe podium, în mijloc de martie, la Tess Rally 2009, echipajul cu numărul 25 izbutind să-și treacă în cont, în debutul stagiunii 2009, primul succes absolut al carierei.

Succint, povestea întrecerii de la Brașov este simplă. Perechea Porcișteanu/Dobre a terminat pe prima poziție ziua întâi, iar în cea de-a doua, în care programul prevedea cele două treceri, dus-întors, pe celebra Babarunca, au bifat două scratch-uri, demonstrând că merită cu prisosință victoria. N-a fost însă la fel de simplu pe cât pare pe hârtie. „Am luat startul fără pretenții la victorie. Sigur, beneficiam de un Evo 9 care a luat titlul anul trecut, dar ne-am propus în primă instanță să urcăm pe podium“, spune Vali.

Iar ca startul să fie mai dificil, emoțiilor inerente în cazul debutului de stagiune li s-au adăugat bătăile de cap cauzate de ninsoarea care a căzut în noaptea dinaintea startului, aceasta fiind prima ediție din 2003 încaoce în care s-a dat startul pe zăpadă. Au ales pneuri de iarnă, au început precaut, și, în condițiile în care mulți dintre rivalii cu șanse la victorie valsau și se răsuceau pe drum, au obținut al doilea timp în prima specială, după surpriza Dimitriu. Tot acesta avea să bifeze scratch-ul și în PS2, când, o scurtă ieșire în decor, rămasă fără urmări grave, Vali și Dan au pierdut circa 20 de secunde, pentru ca în următoarele două probe Gergo Szabo să fie, la „mustață“, singurul pilot care i-a învins. Jocul rezultatelor îi adusese însă deja în frunte încă după PS3, înaintea pilotului maghiar și a lui Manu Mihalache, cei care, de altfel, aveau să rămână principalii adversari până la finalul întrecerii. Deja părăsise întrecerea Gârtofan, câștigătorul din 2007, pentru ca, în PS5, tradiționala „Poiana la vale“, adjudecată de Vali, să abandoneze și învingătorul din 2008, campionul en-titre, Jarkko Miettinen.

Înaintea ultimei probe a zilei, Superspeciala „Magnolia“, echipajul cu numărul 25 avea un abvans de 6,9 secunde înaintea lui Szabo, cel care, în luna precedentă, a avut o prestație notabilă în etapa de WRC din Norvegia, pe care a încheiat-o pe locul 24 la general și pe 9 la Grupa N. „Am exagerat un pic cu spectacolul și am pierdut șase secunde, dar am încheiat ziua pe primul loc. Ne-am depășit obiectivul, iar acum nu rămâne decât să tragem tare pe cele două treceri pe Babarunca care reprezintă jumătate din distanța competitivă a acestui raliu“, spunea, la finele zilei, Vali. În timp ce Dan se gândea la pneuri: „Astăzi am fost inspirați și am putut să mergem așa cum ne-am dorit. Sper să avem și mâine la fel de multă inspirație, mai cu seamă că acum pornim mult mai repede, iar dacă va ninge la noapte vom curăța drumul“.

De nins, n-a mai nins, iar decizia a fost de a merge cu aceleași patru pneuri folosite și în ziua precedentă. Și au fost învins de fiecare dată, eliminând orice discuție privind soarta întrecerii. Pe prima trecere, pe care am consemnat, între altele, abandonurile lui Dimitriu și Ungur, Vali l-a devansat pe Szabo cu 7,2 secunde, pentru ca în cea secundă să mai adauge 2,9, între cei doi intercalându-se și Tempesta. Astfel că, la final, diferența față de Gergo Szabo era de fix 12 secunde, în timp ce Manu Mihalache era la un ecart de 1:07,4.

„A fost o luptă extraordinară, cu un adversar puternic, și sunt foarte fericit că am reușit să gestionez avansul pe care îl aveam și să obțin prima victorie în ierarhia absolută. Mașina a funcționat OK, alegerea pneurilor a fost bună, iar echipa tehnică și-a făcut bine treaba. A fost un raliu dificil, cu zăpadă, apă și nisip, dar am reușit să păstrăm constant un ritm care să ne permită să rămânem în frunte“, au fost primele cuvinte ale lui Vali în parcul de service. În timp ce Dan l-a completat: „Ne bucură acest succes. Nu vom aborda sub presiune etapele viitoare. Ne-ar plăcea să câștigăm din nou, însă vom proni mereu la drum conștienți că același lucru și-l propun și alți concurenți. Important este să ne concentrăm și noi și mecanicii pentru a ne face treaba cât mai bine și atunci pot să apară și rezultatele pozitive“.

Următoarea rundă este Raliul Timișoarei, programat tot pe asfalt, în perioada 24-26 aprilie. Cu o săptămână înainte însă, Vali Porcișteanu și Dan Dobre se vor alinia la startul primei etape din Campionatul European de Raliuri, Rally 1000 Miglia. Aceasta este prima etapa care contează pentru Pirelli Star Driver, challenge-ul care are drept scop descoperirea a 5 piloți tineri talentati de maxim 27 ani, ce urmează să fie susținuți 6 etape din sezonul viitor în P-WRC.

Razvan Codorean
foto: Gabi Tomescu
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	valibv11.jpg
Views:	684
Size:	48.7 KB
ID:	840333   Click image for larger version

Name:	valibv12.jpg
Views:	734
Size:	50.7 KB
ID:	840334  
__________________
4tuning4rally
Dori is offline   Reply With Quote
Old 21-03-09, 11:26   #2
dexter_20

Stage 5
 
dexter_20's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,117
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
[4Rally]
Default Re: Pentru prima oară în vârful ierarhiei

Acum cel mai important lucru e ca Vali sa se mentina pe acest loc. Mietinnen sigur va mai gresi data viitoare.
dexter_20 is offline   Reply With Quote
Old 21-03-09, 14:34   #3
VWluci

Stage 5
 
VWluci's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 952
Member of:
[Echipa de sprijin]
[4Rally]
[VW]
Default Re: Pentru prima oară în vârful ierarhiei

Corect...sa speram ca se vor tine si mult succes in Campionatul European.
VWluci is offline   Reply With Quote
Old 23-03-09, 05:50   #4
askhy

Stage 5
 
Join Date: May 2008
Posts: 555
Default Re: Pentru prima oară în vârful ierarhiei

Quote:
Originally Posted by dexter_20 View Post
Acum cel mai important lucru e ca Vali sa se mentina pe acest loc. Mietinnen sigur va mai gresi data viitoare.
Ar trebui sa traga de el si cu dintii, numai sa ramana acolo
askhy is offline   Reply With Quote
Old 25-03-09, 21:38   #5
roska

Stage 4
 
roska's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 224
Default Re: Pentru prima oară în vârful ierarhiei

well done
roska is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -