Va mai amintiti temperamentalul sistem ride-by-wire de pe disparuta Aprilia Cube RS3 MotoGP? Acea motocicleta care zmucea pilotul fara avertizment prealabil? Sistemul a fost complet imbunatatit si montat pe RSV4R. Acesta inlocuieste complet legatura fizica prin cablu dintre maneta de acceleratie si motor, cu un ECU Magneti Marelli care controleaza alimentarea cu benzina. Primiti cu bratele deschise electronica si urati ,,bine ai venit" secolului XXI.
Panoul de bord al RSV4R este usor de citit atat in parcare, cat si la 280Km/h. RSV4R are un complicat sistem de management ride-by-wire, care ofera trei moduri selectabile (Track, Sport, si Road) ce pot fi selectate dintr-un buton montat pe ghidon.
Sistemul este imbunatatit si mai mult cu ajutorul a doua servomecanisme independente care controleaza fiecare clapeta de acceleratie pentru un management si mai bun al amestecului. Un comutator de pe ghidon ii permite pilotului sa selecteze maparea potrivita. Modul Track ofera putere maxima in toate cele sase trepte de viteza. Modul Sport restrange cuplul maxim doar in primele trei trepte dar rezerva puterea maxima doar pentru ultimele trepte. Modul Road limiteaza puterea pentru toate treptele de viteza. In mod surprinzator, controlul tractiunii nu exista nici pe lista de optionale.
Instrumentele de bord constau dintr-un panou de bord digital/analogic iluminat cu portocaliu, lucru deja obisnuit la Aprilia. Un turometru de mari dimensiuni este insotit de un display LCD care contine informatii despre timp, temperatura ambianta, treapta de viteza, modul de mapare a motorului, viteza, shift light-ul, si martorii luminosi ai motorului.
Forma motorului le-a permis inginerilor sa utilizeze un cadru extrem de ingust. Construit atat din aluminiu turnat cat si ambutisat, cadrul cu brate duble cantareste doar 10 kilograme pastrand totusi un grad de rigiditate pe care am ajuns sa il asteptam si sa il apreciem in cazul motocicletelor sport de la Aprilia. Motorul este pozitionat extrem de jos, ceea ce ii permite sa-si ascunda greutatea si sa fie usor de manevrat. Rezervorul de combustibil de 17 litri a fost proiectat sa tina majotitatea combustibilului sub sa, cat mai aproape de centrul de greutate, reducand astfel diferenta de balans dintre gol si plin.
Un brat spate lung si gros, de asemenea construit din aluminiu turnat si ambutisat, extinde ampatamentul la to 142cm. Cum deja ne-a obisnuit Aprilia, atat cadrul cat si bratul spate sunt polishate si stralucesc exact ca acelea de pe
motocicletele de curse. Spre deosebire de modelul Factory, sasiul lui R nu permite niciun fel de reglaj al directiei s unghiului ghidonului, de pozitie a motorului, sau a unghiului de pivotaj al bratului. Poate fi reglata insa inaltimea, ridicand sau coborand amortizorul. Distributia declarata a masei fata-spate este de 52/48.
Pantru a reduce pretul, suspensiile Ohlins de pe Factory sunt inlocuite de suspensii mai ieftine pentru R. Furca intoarsa de 43mm diametru este semnata Showa, in timp ce pe spate se afla un amortizor pe gaz Sachs. Amrotizorul directiei, facut tot de Sachs nu este reglabil si este montat deasupra jugului inferior al furcii. Ambele suspensii ofera reglaje independente pe trei cai, in ceea ce priveste preincarcarea arcului, compresia, si amortizarea reculului.
In partea din fata, RSV4R are o furca intoarsa Showa de 43mm diametru, cu o janta de 17 inci cu cinci spite din aluminiu turnat si doua discuri de frana de 320mm cu etriere Brembo monobloc cu patru pistoane.
In partea din fata, RSV4R are o furca intoarsa Showa de 43mm diametru, cu o janta de 17 inci cu cinci spite din aluminiu turnat si doua discuri de frana de 320mm cu etriere Brembo monobloc cu patru pistoane.
Alte diferente intre cele doua modele privesc constructia jantelor; pe R sunt din aluminiu turnat, in timp ce pe Factory ele sunt mai usoare, din aluminiu forjat. De asemenea, pe R s-a trecut de la pneuri Pirelli la Metzeler, R primind Racetec K3 (fata de fantasticele Pirelli Diablo Super Corsa SP montate pe Factory).
Sistemul de franare este acelasi pe ambele modele, fiind compus din discuri cu diametrul de 320mm si etriere Brembo monobloc cu patru pistoane si cilindru principal radial. Pe spate se afla un singur disc de 220mm cu etrier Brembo cu doua pistoane. Conductele de frana sunt din metal.
Am reusit sa va convingem ca aveti nevoie de o asemenea motocicleta?
ATVROM va spune ca pentru 15.000 euro + TVA o puteti achizitiona si va puteti bucura de ea in acest sezon care se anunta fierbinte.