Yamaha - YZF-R125 - 2008 - 3 990 EURO (toate taxele incluse)
Descriere - YZF-R125 - 2008
Inspirat de geniu
Este timpul sa pornesti la drum, sa te bucuri la maximum de distractie in viata cu Yamaha YZF-R125. Noul R125 prevazut cu motor cu injectie si tehnologie MotoGP, este opera acelorasi ingineri care au creat legendele supersport YZF-R1 si YZF-R6. YZF-R125 este aici pentru a aduce uluitoare serii-R de stil si performante sport antrenante, deoarece viata este un sport si trebuie traita la maxim.
Inca de prin 2001, Yamaha lasa neexploatata piata sportivelor de 125 cmc, cele accesibile pustilor de 16 ani si, prin alte tari, soferilor cu o vechime de cel putin doi ani. Asta pentru ca nu au vrut sa dezvolte o versiune nepoluanta a motorului de la TZR 125. Acum, lucrurile s-au mai schimbat ai lideri in categoria 125 nu mai sunt sportivele cu motoare in doi timpi, ci motocicletele cu motoare in patru timpi, mai economice si, mai ales, mult mai ecologice.
Dupa ce concurentul Honda a stabilit noi recorduri de vanzari cu modestul CBR 125, Yamaha a realizat ca ar fi cazul sa vina cu o replica. YZF-R125 va intra in vanzare din 2008 si vine cu un pachet destul de interesant pentru aceasta categorie.
Motorul monocilindric de 125 cmc este racit cu lichid si dispune de o distributie cu patru supape. Alimentarea se face prin injectie electronica, iar transmisia dispune de un ambreiaj umed si de o cutie cu sase trepte. Micul propulsor ofera maximul de performante admis prin lege pentru aceasta categorie, adica 15 CP, cu doi mai mult decat Honda. Sistemul de evacuare cu toba laterala triovala aduce aminte de cel al surorii de 600 cmc. Cadrul din aluminiu poarta si el o denumire legendara in casa Yamaha, Deltabox I, II, III, IV fiind de-a lungul timpului adevarate vitrine tehnologice. Nici bascula din aluminiu nu se lasa mai prejos.
Tot peste Honda CBR 125 se situeaza noul model Yamaha si la capitolul dimensiuni. Cu un ampatament de 1.355 mm, R125 se apropie de dimensiunile unei motociclete "full-size". Chiar si inaltimea seii este la nivelul surorilor mai mari - cu 818 mm, YZF-R125 nu va avea prea multa trecere la fetele mai scunde.
Cresterea în dimensiuni isi spune cuvantul la urcarea pe cantar. E drept ca tot aici intra si anvelopele cu dimensiuni mai serioase, 100/80-17" pe fata, respectiv 130/70-17" pe spate. Pentru a fructifica aderenta oferita de anvelope, R125 foloseste un sistem de franare Brembo, cu un disc frontal de 292 mm si etrier flotant cu doua pistoane si disc posterior de 230 mm.
Detalii tehnice
MOTOR
Tip Racire cu apa, 4 timpi, 4 supape,
Cilindree 124.66 cc
Alezajul ºi cursa pistonului 52.0 x 58.6 mm
Rata de compresie 11.2 : 1
Putere maxima 11.0 kW (15 PS) @ 9,000 rpm
Cuplul maxim 12.24 Nm (1,25 kg-m) @ 8,000 rpm
Ungere Baie de ulei
Carburator / Alimentarea cu combustibil Injectie
Tipul ambreiajului Multidisc în baie de ulei, cu arc elicoidal
Aprindere TCI
Demaror Electric
Transmisie Angrenare constanta, 6 trepte
Transmisia finala Lant
SASIU
Cadrul Otel Deltabox
Suspensia fata Furca telescopica
Cursã suspensie fata 130 mm
Suspensia spate Swingarm (monocross)
Cursa suspensie spate 125 mm
Unghiul de fuga 24.2°
Trial 86.1 mm
Frana fata Un singur disc, Ø 292 mm
Frana spate Un singur disc, Ø 230 mm
Anvelopa fata 100/80-17 M/C
Anvelopa spate 130/70-17 M/C
DIMENSIUNI
Lungime: 2,015 mm
Latime: 660 mm
Inaltime: 970 mm
Inaltimea seii: 818 mm
Ampatament 1,355 mm
Garda minima la sol 155 mm
Greutate fara incarcatura 126.5 kg
Capacitatea rezervorului 13.8 litres
Capacitatea rezervorului de ulei 1.15 litres
P.S. : In iulie sau august imi achizitionez si eu un yamaha yzf r-125 ...cam ce parere aveti despre motor?...sau cine are sa imi zica ...multumesc