Temperatură ridicată măsurată de jurnaliştii 4Tuning la show-ul de acrobaţii pe motocicletă din 16-17 mai de la Romexpo
• Motociclete nu mai mici de 600cc;
• Stunt rideri din România, Franţa, SUA, Ungaria, Canada, Letonia, Polonia, Anglia, Irlanda;
• Probe: mersul pe roata spate 100 de metri în linie dreaptă, mersul pe roata din faţă (cât de mult se putea) şi desenarea unui cerc cu roata spate fără a pune piciorul jos;
• Interviuri cu Duke Acrobatie şi Amercin Laszlo (preşedintele Federaţiei de Stunt din Ungaria).
Bucureştiul a adunat laolaltă, sâmbătă şi duminică (16-17 mai) la Romexpo, aproape 30 de profesionişti de Stunt Ride din toată Europa şi nenumăraţi fani ai acestui sport, pentru care cele 300C de afară nu erau de ajuns de multe, ceee ce i-a făcut pe piloţi să treacă la ceea ce ştiau ei mai bine, şi anume acrobaţii nenumărate pe motociclete nu mai mici 600 de cc.
Cei ce au pus la cale un aşa eveniment au fost clubul
Urban Moto împreună cu forumul
Urban Riders, cu ajutorul preţios al
Spider Bikers.
Deşi întrunirea a fost anunţată ca primul Campionat Mondial de Acrobaţii pe Motocicletă din România, din cauza nemulţumirilor unora dintre participanţi cu privire la starea pistei, a schimbării regulamentului de participare în timpul desfăşurării competiţiei şi a lipsei arbitrilor, evenimentul s-a derulat asemenea unui show de motociclism, unde s-au acordat cupe de participare iar concurenţii nu au acumulat puncte ci doar bună dispoziţie.
Noi, cei de la 4Tuning, am fost la conferinţa de presă a organizatorilor, am făcut fotografii şi filme cu cei care se dădeau pe circuit şi
i-am intervievat pe Duke Acrobatie, cel mai bun stunt rider din Franţa, cât şi pe preşedintele Federaţiei de Stunt din Ungaria, Amercin Laszlo.
Participanţi din România (Lămâie şi Trăncănici), Franţa, SUA, Ungaria, Canada, Letonia, Polonia, Anglia, Irlanda au arătat ce a avut fiecare mai bun pe o pistă de 200 metri lungime şi 50 metri lăţime (asemenea standardelor internaţionale din domeniu)
în probe precum mersul pe roata spate 100 de metri în linie dreaptă, mersul pe roata din faţă (cât de mult se putea) şi desenarea unui cerc cu roata spate fără a pune piciorul jos.
Renumitul Duke Acrobatie a susţinut sâmbătă o demonstraţie de îndemânare cu motocicleta din dotare, iar majoritatea celor care au asistat la show-ul oferit de pilotul francez au fost de acord că acesta a atins, în acrobaţiile sale, un grad înalt de rafinament şi profesionalism în acest sport. Aceste calităţi nu l-au împiedicat însă pe Duke să vină la masa presei şi să răspundă curiozităţilor noastre. Aşa am aflat că în Franţa stunt ride-ul este recunoscut ca un sport distinct, fiind împărţit oficial în două categorii, cea destinată profesioniştilor, care participă la competiţii de nivel înalt, şi cea destinată amatorilor.
Pentru a se menţine la un nivel înalt, D. Acrobatie se antrenează circa 30 de ore pe săptămână, iar de joi până duminică participă la curse profesioniste organizate în mod tradiţional în nordul Franţei. De altfel, ţara cantoanelor este şi cea care găzduieşte şi cei mai mulţi practicanţi ai acestui sport.
Preşedintele Federaţiei de Stunt din Ungaria, Amercin Laszlo, prezent şi el la eveniment, avea în responsabilitate un număr destul de mare de concurenţi unguri veniţi la Bucureşti,
Ungaria fiind recunoscută şi ca locul unde pot fi găsiţi cei mai mulţi practicanţi de stunt ride din Europa. De asemenea, tot din Ungaria vin şi numele care câştigă mai mereu campionatele de profil de peste tot, aceştia fiind Angyal Zoltan, Herteg Balasz şi Veg Tomi, a mai precizat Amercin.
Tot cu această ocazie am aflat de la organizatori (
Istvan Maczo de la Urban Moto şi Tămăşan Gabriel de la Urban Riders) despre una dintre
speranţele României în acest sport, pe numele lui Adam Lihor, care deşi diagnosticat cu leucemie, a obţinut până la vârsta de 18 ani şi numai după 3 luni de antrenament, locul 4 la campionatul din Ungaria.
Acesta concurează în prezent pe o motocicletă clasa 125cc si promite ca anul viitor să crească în cilindree şi să ne încânte cu prezenţa sa la evenimentele de profil.
Şi pentru că show-ul de la Bucureşti a ajuns la final, gândurile organizatorilor se îndreaptă acum înspre ceea se vor să realizeze pe viitor: o pistă de stunt ride şi una de cross (pentru ca oamenii să nu se mai dea prin păduri cu motorul), precum şi o şcoală de stunt, toate la Baia Mare. Organizarea show-ului de la Bucureşti precum şi realizarea acestor proiecte menţionate mai sus, au adus şi vor aduce România mai aproape de sportul pe două roţi, atât de apreciat în ţările din vestul Europei şi nu numai.
Pentru o galerie cuprinzătoare de fotografii este recomandată vizitarea
https://www.4tuning.ro/gal/thumbnails...bum=816&page=1