Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Old School Cars

Old School Cars Old School Cars - Masini Retro

Reply
 
Thread Tools
Old 12-09-08, 18:03   #1
nxtaz
Old School Cars

Stage 5
 
nxtaz's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 1,568
Member of:
[Moderators]
[Fiat]
[Old School Cars]
[Echipa de sprijin]
Default Masini Legendare - Care au facut istorie

Audi Quattro



Modelul Quattro a reprezentat un adevarat pionier in industria auto, avand o denumire provenita din limba italiana (quattro=patru) a fost prima masina care poseda tractiune integrala.
Aceasta a fost prezentata publicului pentru prima la data de 3 martie 1980 la Salonul de la Geneva. Dezvoltarea acestui model de catre consturctorul german Audi are o foarte stransa legatura cu schimbarea regulilor din Campionatul Mondial de Raliuri care de acum permitea folosirea tractiunii integrale. Mult disputata aceasta inovatie a fost considerata de multi ca avand o fiabilitate redusa, greutate marita si constructie complexa fapt ce a facut sa nu fie considerata tocmai reteta succesului in Campionatul de Raliuri.
Audi a dovedit ca toti acestia s-au inselat, reusind sa castige inca de la prima aparitie in competitie si continuand seria de victorii timp de 2 ani.
Modelele disponibile publicului au fost propulsate de un motor de 2.1 L, 5 cilindri in linie, 10 valve producand 197CP, cuplu de 285 Nm si o viteza maxima de 220Km/h . Mai tarziu, in 1987 motorizarea a fost schimbata cu una de 2.2L 5 clindri in linie, 20V, doua axe cu came dezvoltand 217 CP. Aceasta motorizare facea din Audi Quattro sa aiba o viteza de top de 230 Km/h.

In CMR Audi a participat cu Quatro A1 si A2, Sport Quatro si Sport Quatro S1 cu puteri cumprinse intre 300CP si 591 CP.





Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Audi-Quattro.jpg
Views:	1325
Size:	76.3 KB
ID:	640257   Click image for larger version

Name:	audi_quattro_02.JPG
Views:	1311
Size:	188.6 KB
ID:	640258   Click image for larger version

Name:	Audi Quattro S1 - M3 - IN-NE 7.jpg
Views:	1299
Size:	61.3 KB
ID:	640259  

Click image for larger version

Name:	raw.Par.0023.Image.jpg
Views:	1217
Size:	1.07 MB
ID:	640265   Click image for larger version

Name:	Audi_quattro.jpg
Views:	1300
Size:	271.1 KB
ID:	640266   Click image for larger version

Name:	Sport_quattro1.jpg
Views:	1357
Size:	191.2 KB
ID:	640267  


Last edited by nxtaz; 12-09-08 at 18:12.
nxtaz is offline   Reply With Quote
Old 12-09-08, 20:01   #2
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re: Masini Legendare - Care au facut istorie

Tot la Audi mai adaug celebra cursa de la Pikes Peak, record nebatut nici astazi.

In this video you will see Michele Mouton setting a new record on The 1985 Pikes Peak International Hillclimb in her factory sponsored Group B, Audi Sport quattro S1 with a time of 11:25.39. She was not only the fastest overall in 1985, but also set a record which is remains unbeaten to this day by a female driver. The car is now in the UK and is owned by John Hanlon. Pikes Peak is a 4301 m mountain in the Colorado Rocky Mountains, and is the scene for the most famous hill climb event in the. world. For teams and drivers alike, it demands endurance and speed over the. 19.96 km gravel road. which includes 157 un-guard-railed corners in the climb from 2866 m up to the 4.301 m summit (Mt Kosciusko in Australia is only 2230 m high!

Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 12-09-08, 22:16   #3
alexcump

Stage 5
 
alexcump's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 605
Member of:
[Hyundai]
Default Re: Masini Legendare - Care au facut istorie

Oare daciile noastre n-au loc aici?

Dacia 1100

Dacia 1100 a fost primul model produs de producătorul român de automobile Dacia S.A.. Modelul a fost comercializat între anii 1968 şi 1971 şi a fost un model intermediar până la intrarea în producţie a modelului 1300.

Dacia 1100

În realitate, Dacia 1100 era un Renault 8. Acesta era o berlină cu tracţiune şi motor pe spate. Primul automobil ieşit pe poarta fabricii a fost făcut cadou Preşedintelui Republicii Socialiste România de atunci Nicolae Ceauşescu. Conform contractului, Renault furniza toate părţile componente ale modelului, urmând ca cei de la Dacia să le asambleze.


1969 23 august, prima Dacia 1300, cu expozitie in acelasi timp la Paris si Bucuresti;
s-au mai construit 1300L( lux), 1301Super lux, doar pentru "conducerea tarii" ;
1973 Dacia 1300 Break, 1300F fara scaune in spate, 1300S ambulanta;
1975 Dacia 1302 Pick-Up cu 1500 exemplare cele mai multe catre Algeria;
s-a mai produs D6, CKD o versiune a Renault Estafette van, T.V. van in nr limitat;
1980, Renault 20 a fost ansamblat ca si Dacia 2000, fiind foarte exclusivista, a fost facuta in nr limitat, avand doar 2 culori: negru, albastru inchis rezervata doar pentru "elita vremii";
1978 licenta Renault a expirat, astfel Dacia 1300 a fost facuta complet de romani
1979 la Bucuresti a fost prezentata 1310 restilizata, faruri dreptunghiulare in fata, lampi mari in spate, interior modificat, bare modificate; modificari inspirate de la Renault 12 din 1975
1981 toamna a fost lansata Dacia 1310; iar in UK cu numele de Dacia Denem, modelul de top avea inclus roti de aliaj, geamuri electrice si cutie de viteze in 5 trepte. Sloganul masinii: "The Very acceptable Dacia Denem", totusi masina nu a avut succes la vanzari, britanicii preferand modelele japoneze, coreene si din Malaysia. Vanzarea pick-ului sub numele de Shifter si Aro 10 cu numele Dacia Duster au continuat pana in 1990, Denem fiind oprita in 1984.
Dacia Denem:
In ceiasi perioada a fost lansata si Dacia 1310 Sport si un prototip coupe: Dacia Brasovia, fiind modificata la Service-ul din Brasov.
1983 a fost lansata pe piata Dacia 1410 Sport in doua portiere, folosita si la raliuri, cu un motor modificat de Nicu Grigoras de pe modelele Renault;
In anii 1980 au mai fost construite cateva prototipuri tinute sub secret: 500cc Mini Dacia, 1310 Limousine;
1983 dupa caderea modelului 1302, s-a construit 1304 Pick-up, 1305 Drop-side in productie pana in 2006; 1410 si 1210 cu varianta de motoare mari si respectiv economic, modelul din urma fabricat pana in 1992;
1985 s-a lansat 1320 CN1 cu hatchback-ul bazat pe modelul 1310, cunoscuta si sub numele de MLS, sau bord de CN1; dacia 1320 fiind cea mai scumpa a fost folosita foarte mult ca Taxi pana in 1990;
1989 un prototip cu fata de 1320 si un spate nou;
1990 a luat fiinta Dacia 1325 Liberta, dupa revolutie cuvantul Libertate era la moda si a stat in productie pana in 1996;
1992 ultimul model cu faruri dreptunghiulare; a intrat pe piata modelul 1307 double cabbed pick-up si modelul 1309 vandut foarte bine in China avand si cateva prototipuri: 1610 diesel produse de Volkswagen cu 150 modele vandute; Dacia Star cu geamuri laterale curbate; 1308 Jumbo camper-van si cateva incercari de a modifica botul masinii 1310 de a semene cu Nissan Primera;
masinile dintre anii 1992 si 1994 au fost niste curiozitati, eforturile fiind facute in a incerca sa se modernizeze gama de modele;
1994 facelift cunoscut sub numele de CN2, bare orizontale, faruri noi, bare noi;
1995 CN3 a fost lansat pe piata Europeana;
1996 CN3 pe piata din America Latina, diferentele fiind la grila radiatorului;
1995 s-a lansat Dacia Nova; astfel mici modificari s-au mai facut la 1310; lucrul la Dacia Nova a inceput inca din 1982, zvonuri au aparut ca ar fi o versiune de-a lui Renault 9 sau Peugeot 309, este incorect, Dacia Nova are un design romanesc 100%; un alt zvon legat de acest model era ca atunci cand ploua afara ploua si inauntru (un zvon pe care eu sincer nu il neg );
1998 s-au facut ultimile modificari la Dacia 1310 cunoscuta sub numele de CN4; aceasata modificare s-a cunoscut sub numele de "Zambetul lui Iliescu", desi cu o vechime de 30 ani acest model s-a vandut excelet avad un pret de 4200 EUR; cu un motor pe injectie, s-a vandut in Germania, America Latina, Republica Ceaha, Polonia si Ukraina;
2000 a scos pe piata un model Dacia Dedicatie, acest model de lux avea in dotare: roti de aliaj, geamuri electrice, servo directie, bare in culoarea caroseriei, finisaje mai bune, modelul avand doua variante de culori: gri; cunoscuta sub numele de Berlina si Break;
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Dacia_1100.jpg
Views:	1372
Size:	217.0 KB
ID:	640484   Click image for larger version

Name:	DACIA500-1.jpg
Views:	1420
Size:	12.6 KB
ID:	640485   Click image for larger version

Name:	DACIA2000.jpg
Views:	1360
Size:	11.0 KB
ID:	640486  

Click image for larger version

Name:	Dacia_1300.jpg
Views:	1359
Size:	126.0 KB
ID:	640487   Click image for larger version

Name:	DACIA_BRASOVIA.jpg
Views:	1544
Size:	29.0 KB
ID:	640488   Click image for larger version

Name:	DACIA-LIBERTA-RALLY.jpg
Views:	1442
Size:	23.7 KB
ID:	640489  

Click image for larger version

Name:	daciavan7loc.jpg
Views:	1586
Size:	20.0 KB
ID:	640490   Click image for larger version

Name:	DACIAVAN7loc_2.jpg
Views:	1597
Size:	22.8 KB
ID:	640491   Click image for larger version

Name:	DCAIANOVA.jpg
Views:	1397
Size:	17.1 KB
ID:	640492  

__________________


Te rog voteaza-ma aici in concursul Opel Adam.
Multumesc
E-mail: cumpanici.alexandru@yahoo.ro
alexcump is offline   Reply With Quote
Old 12-09-08, 22:52   #4
Sindrom

Stage 5
 
Sindrom's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 1,744
Member of:
[PEUGEOT]
[FORD]
Default Re: Masini Legendare - Care au facut istorie

Lancia Delta Integrale



Toti cei care au avut privilegiul de a se urca intr-o Lancia Delta Integrale (si nu sunt prea multi la noi in tara) pot spune cu emotie ca au gustat o parte din istoria glorioasa a automobilismului mondial. Lancia este o masina cu o aura speciala din foarte multe puncte de vedere. Atat sentimental cat si fizic este o experienta ravasitoare. Modul in care te simti cand mergi cu o "Grala" nu se compara cu nimic.

Masinile din Italia reprezinta o familie mare si unita, reunita sub un singur nume: Fiat. De aici au plecat si aici s-au intors toate modele care au facut cariera din peninsula. Lancia Delta este fara doar si poate cea mai de succes masina de raliuri produsa vreodata in lume. Designul initial ii apartine lui Giorgio Guigiaro (1979) si are la baza o evolutie a sasiului Fiat-ului Ritmo. Din mai 1986 si pana in noiembrie 1994 Lancia a aruncat pe piata diferite evoltii ale modelului Delta. Acestea le puteti cunoaste mai bine in sectiunea "Istoric". Aici ne vom ocupa mai mult de partea sentimentala a acestei masini.
Lancia este cea mai de succes firma in WRC. Modelele sale (Stratos, Delta S4, "Rally" si Delta Integrale) au cumulat 74 de victorii si 11 titluri mondiale. Cea mai de succes dintre Lancii este evident Delta Integrale, care a dominat grupa A, asa cum puteti vedea in sectiunea "Delta in WRC".

Motorul Lanciei Delta are la baza conceptul legendarului inginer italian Aurelio Lampredi. Multi dintre proprietarii de Delta sustin ca versiunea 8 valve este mai receptiva la sub 5000 rot/min decat versiunile de 16 valve. Asta se datoreaza faptului ca, se stie, versiunea cu 8 valve foloseste o turbosuflanta mai mare care introduce o oarecare intarziere la a raspunde la comenzi, dar da o mai mare placere la turatii reduse. Modelul cu 16 valve a corijat aceasta problema si drept urmare raspunde mai bine la comenzi peste 5000 rot/min. Oricare model l-ati incerca insa e clar ca Lancia Delta Integrale va va marca pe viata. Senzatia pe care ea ti-o da atunci cand pedala de acceleratie e apasata fin spre podea e unica.

Comportament pe sosea

Lancia Delta Integrale are nevoie de un sofer (sau pilot mai degraba) curajos si poate chiar putin nebun si insetat de adrenalina. Modul in care se comporta masina pe viraje este tipic tuturor masinilor turbo cu tractiune integrala. Ea are o tendinta subviratorie accentuata la intrarea in viraj, in vreme ce la iesire devine supraviratorie. Acest lucru se datoreaza mai ales turbosuflantei. In mod normal, atunci cand abordezi un viraj ai terminat de franat si turbosuflanta functioneaza la rotatii reduse. Acest lucru cauzeaza o tendinta subviratorie. In acest moment ai impresia ca nu vei mai reusi sa abordezi virajul si ca masina iese direct in decor. Aici intervine sangele rece si nebunia. Pedala de acceleratie trebuie acum sa fie apasata pana la fund. In cazul in care pedala ramane lipita de podea, turbosuflanta intra in functiune si o forta imensa loveste rotile din fata, care nu fac presiunii si diferentialul blocheaza, trimitand puterea pe rotile din spate. Acest lucru arunca masina pe o traiectorie supraviratorie afara din viraj la o viteza nebuna. Senzatia este extraordinara insa trebuie sa fi foarte curajos in faza subviratorie si sa apesi pedala la fund desi ai senzatia ca urmeaza sa „zbori” de pe sosea. Abia la jumatatea virajului turbo-ul intra in functiune, asta daca pedala de acceleratie e apasata la maxim. Nu oricine poate sa conduca la potential maxim o asemenea masina. Versiunile preparate de raliu au beneficiat de un sistem de reducere a intarzierii turbosuflantei (bang-bang A.L.S. - Anti Lag System), insa modelele de strada nu au putut fi dotate cu asa ceva din cauza problemelor la sistemul de evacuare. Odata ce ai urcat intr-o asemenea masina intelegi ca nici o alta din lume nu poate face curbele la o viteaza mai mare. Problema cea mai mare care intervine atunci cand un sofer mai putin competent incepe sa isi imagineze ca este Juha Kankunen este aceea ca daca acesta intra intr-o curba cu viteza prea mare si franeaza sau macar ridica usor piciorul de pe acceleratie masina se va invarti si de obicei aceste lucruri se termina rau. Versiunile de Lancia Delta Integrale (si chiar si 4WD) au o valva de proportionare a fortei de franare asupra axului spate. Acest lucru e foarte eficient pe liniile drepte si in cele mai multe situatii de franare insa nu este atat de eficienta in viraje unde soferul trebuie sa aibe mare grija cum foloseste frana. Evident, acest sistem n-a fost montat si pe versiunile de competitie.


Pilotii de raliu folosesc tendinta "head to tail" pentru a contracara efectul subvirator insa un sofer obisnuit ar avea mari dificultati in a realiza asa ceva.
Una peste alta, Lancia Delta Integrale este o masina dinamica si stabila a caror limite sunt foarte greu de atins. Nu putem totusi sa o comparam cu WRC-urile de productie noua (ca Subaru Impreza spre exemplu), mai ales din cauza ca acestea din urma au solutii tehnice cu aproape 20 de ani mai evoluate. Cu toate acestea, Lancia Delta Integrale poate oricand sa umileasca un Subaru Impreza daca la volanul ei se afla un sofer capabil.

Probleme si rezolvari

Masinile de grupa A se bazeaza pe versiunile stradale pentru care se fac anumite modificari ale caror numar si importanta sunt limitate prin regulament de FIA (Federatia Internationala de Automobilism). Desigur, Delta Integrale se baza in mare parte si pe experienta competitionala a explozivei S4 dar asta nu i-a permis sa evite restrictiile impuse de regulament referitor la suspensie. Asta s-ar parea ca este cea mai mare problema a modelelor Integrale, problema pe care Lancia n-a putut s-o rezolve pe deplin niciodata. Asadar, suspensiile nu permit o plaja de reglare suficienta pentru a echilibra masina, care devine nervoasa la vieteze mari (peste 180 km/h) pe asfalt si care sufera pe macadam. Aceste inconveniente pot insa sa fie evitate prin modificarea suspensiilor care se practica in general de cei care prepara masini pentru raliu, mai ales ca de acum Lancia nu poate fi folosita la noi decat la grupa H, unde regulamentele sunt altele.
Lancia Delta Integrale este o masina a carei comportament pe sosea este atat de dinamic si de remarcabil incat te face sa uiti de toate inconventientele pe care le are. Nimic uman nu este perfect si Lancia cu atat mai putin, pentru ca e facuta de oameni, chiar daca acestia sunt italieni. In acele cateva momente cand alergi cu ea la viteze extraordinare pe viraje si pe sosele unde nimic nu te poate opri insa masina este perfecta. Nu exista nimic peste ea atunci.
In momentele in care insa nu alearga la viteze mari pe sosea, Lancia are nenumarate probleme si ca sa citam un prorpietar care intr-adevar cunoaste bine masina: „Lancia e buna, frumoasa si tot ce vrei, dar fiabila nu prea e”. Se stie ca masinile italienesti (si mai ales cele din acea epoca) au cateva probleme, cauzate mai ales de faptul ca performanta a avut intotdeauna prioritate in fata operativitatii.

Scris de www.lanciadelta.ro
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	image094.jpg
Views:	1326
Size:	171.4 KB
ID:	640504   Click image for larger version

Name:	Rac86_02.jpg
Views:	1218
Size:	66.1 KB
ID:	640505   Click image for larger version

Name:	lanciamartini.jpg
Views:	1258
Size:	303.0 KB
ID:	640506  

__________________


De ce sa-ti iei audi????? Cand exista ALFA ROMEO
si pentru ca n-am avut bani nici de audi nici de Alfa Romeo, mi-am luat Peugeot.

Last edited by nxtaz; 13-09-08 at 02:51. Reason: Am modificat titlul cu bold. Sper ca nu te deranjeaza
Sindrom is offline   Reply With Quote
Old 12-09-08, 23:32   #5
ionut_cluj

Stage 5
 
ionut_cluj's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,724
Default Re: Masini Legendare - Care au facut istorie

Quote:
Originally Posted by Hondarul View Post
Tot la Audi mai adaug celebra cursa de la Pikes Peak, record nebatut nici astazi.

In this video you will see Michele Mouton setting a new record on The 1985 Pikes Peak International Hillclimb in her factory sponsored Group B, Audi Sport quattro S1 with a time of 11:25.39. She was not only the fastest overall in 1985, but also set a record which is remains unbeaten to this day by a female driver. The car is now in the UK and is owned by John Hanlon. Pikes Peak is a 4301 m mountain in the Colorado Rocky Mountains, and is the scene for the most famous hill climb event in the. world. For teams and drivers alike, it demands endurance and speed over the. 19.96 km gravel road. which includes 157 un-guard-railed corners in the climb from 2866 m up to the 4.301 m summit (Mt Kosciusko in Australia is only 2230 m high!


"The overall record is held by Nobuhiro "Monster" Tajima from Japan who clocked a time of 10:01.408 on July 21st 2007 driving the 1000 hp mid-engined Suzuki XL7 Hill Climb Special"


Current records

* 1994: The Open wheel division record was set by Robby Unser at 10:05.85. He was driving a 1993 ADT/Speedway chassis powered by a Chevrolet engine.
* 1994: Bobby Regester achieved the record time of 11:39.17 in the Super Stock category. He was driving a 1993 Chevrolet Camaro.
* 2000: Per Eklund achieved the record time of 11:21.58 in his Saab 9-3 Viggen 4x4 while racing the Pikes Peak Open category. Alta masina legendara, aviz pt pasionati.
* 2002: Bruce Canepa, Tandem axle Semi, stopped the clock in 13:57.83, breaking his year-old record of 13:59.96 in his 1999 Kenworth.
* 2003: Jeri Unser broke the Electric Vehicle record with a time of 14:33.12, in the Compact Power ER3. The previous year's electric record was set by Tim Eckert at 15:18.6 in the car's predecessor, the ER2.
* 2006: Mike Ryan topped his old record for the Single axle Semi division with a time of 12:43.67.
* 2006: Charles McDowell set the first record in the Pro Trucks category. His 2006 Ford F150 Pro Truck got him to the top in 14:32.97.
* 2007: The overall fastest time on the mountain was achieved by Nobuhiro Tajima at 10:01.408. He was in a Suzuki XL7 Hill Climb Special while racing the Unlimited category. He beat the previous record set by Rod Millen set 13 years before in 1994 of 10:04.06.
* 2007: The Mini Sprint record was broken by Todd Cook. He ran 11:37.62 in his 2000 Wells TCE Coyote despite a spin on the way up, bettering his own record set in 2005.
__________________

Official Porsche hater.

Last edited by ionut_cluj; 12-09-08 at 23:34.
ionut_cluj is offline   Reply With Quote
Old 12-09-08, 23:55   #6
Sindrom

Stage 5
 
Sindrom's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 1,744
Member of:
[PEUGEOT]
[FORD]
Default Re: Masini Legendare - Care au facut istorie

Ford T
masina care a pus pe roate America



In anul 1908 inventatorul Henry Ford prezenta Americii una dintre masinile care urma sa devina cel mai bine vandut automobil al inceputului de secol. Ford T este considerata de multi specialisti prima masina adevarata din istorie si prima masina accesibila ca pret. Daca pana la aparitia acestui model masinile existente, nu foarte multe, erau destul de scumpe - oamenii de rand nu isi permiteau sa achizitioneze un automobil - Ford T a reusit sa revolutioneze cu adevarat industria auto.

Primul exemplar a fost terminat in anul 1908, Hennry Ford lucrand pentru aceasta inca de la inceputul anilor 1900. Masina a trecut prin mai multe stadii de prototip pana sa ajunga la varianta finala si la aspectul de productie in serie. “Masina care a pus America pe roate” a fost produsa pana in anul 1927 facand din Ford T o vedeta a soselelor.


Cred ca e cea mai tare masina a tuturor timpurilor.
Hennry Ford declara: “Voi construii o masina pentru intreaga lume. Va fi mare cat pentru o familie, dar suficient de mica pentru a putea fi condusa de un singur om. Va fi construita din cele mai bune materiale, de cei mai buni ingineri pe care ii avem, cu cel mai confortabil design si va avea un pret rezonabil, astfel ca orice om cu salariu mediu isi va putea permite sa cumpere o masina pentru a se bucura impreuna cu familia de orele petrecute cutreierand lumea.”

Ford insa nu a estimat corect succesul de care urma sa aiba parte - micuta fabrica pe care o detinea s-a dovedit a fi insuficienta pentru a face fata cererilor imense. In anul 1912 Ford muta compania si isi dezvolta o intreaga linie de fabricare, facand din Ford T prima masina de serie din istorie.

Daca in anul 1911 Ford a produs aproximativ 70.000 de masini, pana in anul 1915 a reusit sa produca 501.462 de modele. Pretul unui exemplar se ridica la 850 de dolari spre finalul anului 1915, pentru ca apoi o masina sa ajunga la costul de 440 de dolari. In anul 2006 s-a calculat la ce pret ar ajunge un model Ford T in zilele noastre, costurile de atunci fiind reactulaizate in functie de inflatie. Astfel, s-a stabilit ca Ford T putea fi cumparat cu aproximativ 3.000 de dolari in zilele noastre. O masina care intr-adevar dupa spusele inventatorului putea fi achizitionata de o mare parte din populatie.

Modelul era prevazut cu un motor in doi timpi, care putea fi accesat de 3 pedale, asemenea modelelor axctuale, era prevazut cu ambreaj pentru schimbarea vitezelor, frana si acceleratie. Ford T putea ajunge la o viteza maxima de 45 km pe ora si consuma in jur de 18-20 litri de ombustibil la 100 km. Motorul era alimentat cu benzina, dar si cu ethanol. Avand in vedere ca pretul benzinei era destul de mare, ethanolul era o alternativa destul de buna, desi in perioada Prohibitiei si aceasta metoda de alimentare a devenit destul de scumpa, devenind chiar interzisa.

Ford T a fost si prima masina fabricata in mai multe tari simultan. Dupa succesul pe care l-a inregistrat in SUA, “T“ s-a fabricat in Anglia, productia incepand cu anul 1914. Argentina, Brazilia si Germania au fost urmatoarele tari in care s-au deschis fabrici Ford pentru comercializarea modelului.

Tin Lizzie, asa cum a mai fost numit modelul Ford T, reprezinta o incercare incununata cu success de a deschide noi orizonturi si a pune bazele unor industrii noi, asa cum insusi Hennry Ford a fost unul dintre oamenii importanti care au revolutionat industria auto.


https://www.youtube.com/watch?v=-M3pB...e-America.html

Last edited by nxtaz; 13-09-08 at 02:47. Reason: Sper ca nu te deranjeaza ca am pus titlul cu bold.
Sindrom is offline   Reply With Quote
Old 13-09-08, 02:43   #7
nxtaz
Old School Cars

Stage 5
 
nxtaz's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 1,568
Member of:
[Moderators]
[Fiat]
[Old School Cars]
[Echipa de sprijin]
Default Re: Masini Legendare - Care au facut istorie

Fiat Dino


Frumoasa sportiva desenata de Pinifarina a fost produsa intre anii 1966 si 1973. Productia acestui model este strans legata de Formula 2 unde, Ferrari pentru a putea concura trebuia sa foloseasca un motor provenit dintr-o masina omologata cu o productie de minim 500 de bucati in ultimul an.
Motorul este un V6 de 2 litri cu 4 axe cu came care alimentat de 3 carburatoare duble Weber 40DCNF dezvolta o putere de 160 CP la 7500 RPM si un cuplu de 172 Nm la 6000 RPM. Mai tarziu, in 1969 s-a introdus modelul ce avea ca motorizare un V6 de 2.4 litri de asemenea quad-cam care dezvolta o putere de 180 CP la 6600RPM si un cuplu de 216 Nm la o turatie de 4600 RPM. Motoare identice cu acestea au fost utilizate si pe Ferrari Dino 206 GT, Dino 246 GT si GTS.
Franarea se realizeaza prin discuri ventílate la toate cele 4 roti. Puterea este pusa in valoare de o cutie de viteze cu 5 trepte cu ambreiaj hidraulic avand diametrul de 230mm. Acest frumos coupe atinge suta de kilometri in mai putin de 9 secunde avand o viteza máxima de 200 km/h.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	800px-Fiat_Dino_2400_Bertone_2.jpg
Views:	1199
Size:	125.7 KB
ID:	640565   Click image for larger version

Name:	800px-FiatDino2400SpiderFront.jpg
Views:	1194
Size:	76.3 KB
ID:	640566   Click image for larger version

Name:	dinosection_350.jpg
Views:	1175
Size:	29.6 KB
ID:	640567  

Click image for larger version

Name:	dinospider_200.jpg
Views:	1148
Size:	19.6 KB
ID:	640568   Click image for larger version

Name:	dinox2.jpg
Views:	1165
Size:	37.3 KB
ID:	640569   Click image for larger version

Name:	dino_motor2.jpg
Views:	1210
Size:	29.2 KB
ID:	640570  

Click image for larger version

Name:	1969 Fiat Dino.jpg
Views:	1167
Size:	39.2 KB
ID:	640571   Click image for larger version

Name:	dino_eng.jpg
Views:	1299
Size:	66.4 KB
ID:	640572   Click image for larger version

Name:	dinocoupe_press.jpg
Views:	1147
Size:	47.1 KB
ID:	640573  

nxtaz is offline   Reply With Quote
Old 13-09-08, 11:31   #8
kirin
Old School Cars

Stage 5
 
kirin's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 661
Member of:
[Opel]
[Old School Cars]
Default Re: Masini Legendare - Care au facut istorie

ce zice editia in romana a wikipedia.org despre Vw Beetle :

Volkswagen Beetle


Volkswagen Type 1, mai cunoscută sub numele de Beetle, Fusca, Coccinelle, Vocho, Bug, Volky sau Käfer (în germană) şi Broscuţă (în limba română), este o maşină compactă, produsă de Volkswagen din anul 1938 până în anul 2003. Cu toate că numele de "Beetle" şi "Bug" au fost repede adoptate de către publicul larg, abia începând cu august 1967 VW a început folosirea numelui în materialele promoţionale. Mai înainte se numea fie "Type I" sau 1200, 1300 fie 1500, acestea fiind numele sub care era comercializată în Europa înainte de 1967. Numerele respective desemnează capacitatea cilindrică a motorului în centimetri cubi. În 1998, după mai mulţi ani de când modelul original fusese scos din fabricaţie din majoritatea liniilor de producţie din lumea largă (doar în Mexic a continuat producţia vechiului model până în 2003) VW a lansat "Noul Beetle" (construit pe platforma Volkswagen Golf), şi care avea puternice asemănări cu originalul.


p.s : voi completa ulterior si din alte surse
kirin is offline   Reply With Quote
Old 14-09-08, 18:44   #9
criss
Old School Cars

Stage 5
 
criss's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,994
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Nissan]
[Old School Cars]
Default Re: Masini Legendare - Care au facut istorie

The Most Beautiful Ford in the World: 1967-68 Ford OSI 20m TS

While our American parents were smoking dope in the back of their Mustangs and blasting the Beach Boys, our hipper, richer European parents were blasting the Beach Boys and smoking dope in the backs of these Italian-bodied hotties. OSI, located in Turin, was an Italian Design firm that bent metal for companies such as Alfa Romeo, Fiat and Innocenti. The man who designed the Type III Karmann Ghia, Sergio Sartorelli, penned this triple-sexy American-Italian hybrid. Only around 2000 were produced. Please don't bother looking up specs or performance numbers, as they are depressing (e.g., 0-100 km/h — 62 mph — in 14 seconds). Instead, just make the jump and drool.


1967 Ford 20 MTS Coupe OSI
Bore × stroke 84.00 mm × 60.10 mm
3.31 in × 2.37 in
Cylinders V-6
Displacement 2 litre
1998 cc
(121.925 cu in)
Type OHV
Compression ratio 9.00:1
Fuel system 1 So carb
Maximum power
(Net) 90.2 PS (89.0 bhp) (66.4 kW)
@ 5000 rpm
Specific output 44.5 bhp/litre
0.73 bhp/cu in
Maximum torque
(Net) 155.0 Nm (114 ft·lb) (15.8 kgm)
@ 3000 rpm
bmep 974.9 kPa (141.4 psi)
Specific torque 77.58 Nm/litre
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	osa2.jpg
Views:	1283
Size:	36.4 KB
ID:	642312   Click image for larger version

Name:	osa3.jpg
Views:	1264
Size:	41.4 KB
ID:	642313   Click image for larger version

Name:	osa4.jpg
Views:	1212
Size:	16.9 KB
ID:	642314  

Click image for larger version

Name:	osa5.jpg
Views:	1170
Size:	35.1 KB
ID:	642315  
__________________
criss is offline   Reply With Quote
Old 15-09-08, 08:03   #10
criss
Old School Cars

Stage 5
 
criss's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,994
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Nissan]
[Old School Cars]
Default Re: Masini Legendare - Care au facut istorie

Volkswagen Karmann Ghia


The Karmann Ghia was marketed by Volkswagen as a 2+2 coupe and convertible that combined the straightforward chassis and mechanicals of the Beetle, evocative styling by the Italian carrozzeria Ghia and hand-built bodywork by German coach-builder Karmann.

Offered in coupe and convertible body styles, over 445,000 Karmann Ghias were produced in Germany from 1955 to 1974 (excluding the Type 34 variant, see below); Karmann Brazil produced further 41,600 cars locally for South America between 1962 and 1975.

The Karmann Ghia debuted at the October 1953 Paris Auto Show as a styling concept created for Ghia by Luigi Segre.

In the early 1950s, Volkswagen was producing small, fuel efficient, reliable automobiles (like the Volkswagen Beetle). As the world recovered from World War II, consumers began to demand more stylish and elegant vehicles. Executives at Volkswagen decided to produce an "image" car for post-war buyers.The Karmann Ghia, VW's venture into the sports car market, was created in 1956. While it had limited power for a sports car, its stylish looks and reasonable price made sales strong.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Volkswagen_Karmann_Ghia_20070526-01.jpg
Views:	1284
Size:	695.0 KB
ID:	642906   Click image for larger version

Name:	P6120974.JPG
Views:	1286
Size:	452.6 KB
ID:	642907   Click image for larger version

Name:	Karmann_Ghia_Typ_14_1.jpg
Views:	1205
Size:	202.4 KB
ID:	642908  

Click image for larger version

Name:	karmann.jpg
Views:	1324
Size:	294.8 KB
ID:	642909   Click image for larger version

Name:	saskatoonKernKara199.jpg
Views:	1204
Size:	148.6 KB
ID:	642910  
criss is offline   Reply With Quote
Old 16-09-08, 21:36   #11
kirin
Old School Cars

Stage 5
 
kirin's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 661
Member of:
[Opel]
[Old School Cars]
Default Re: Masini Legendare - Care au facut istorie

Quote:
Originally Posted by criss View Post
Volkswagen Karmann Ghia


una dintre masinile mele preferate !!!
kirin is offline   Reply With Quote
Old 19-09-08, 14:59   #12
csebalyn

Stage 1
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 21
Default Re: Masini Legendare - Care au facut istorie

doar o completare la recordurile audiu-ului quattro la pikes peak: recordul nu e al lui michele mouton ci al lui walter roehrl, nu dateaza din 1985, ci din 1987; intr-adevar e nebatut de atunci la categoria "masini cu motorul in fata". urmatorii care-au batut recordul lui roehrl au condus masini cu motor central. iar recordul lui mouton e la "feminin",nici o alta femeie nu i-a batut timpul din 1985 pana azi

on-topic: lancia delta s4, care, in 1985, dintr-un motor de 1763cmc doat cu compresor si turbina (actuala tehnologie tsi de la vw) a scos 550CP in prima versiune a masinii si accelera 0-100km/h in 2.8 secunde. pe macadam...alte masini ce merita amintite si sunt tot bestii ele fostei grupe B a mondialului de raliuri: lancia 037 rally, peugeot 205T16, ford rs200, mg metro 6r4. in afara de 037 toate aveau tractiune integrala, peste 500CP, sub o tona greutate si in mai putin de 3 secunde faceau 0-100km/h.

Last edited by csebalyn; 19-09-08 at 15:04.
csebalyn is offline   Reply With Quote
Old 28-09-08, 01:16   #13
madicioco


Stage 5
 
madicioco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 900
Member of:
[4Tuning International]
[Opel]
[Fiat]
[Nissan]
[Mitsubishi]
Default Re: Masini Legendare - Care au facut istorie

referitor la audi quttro singura masina din viata mea pana acu care mi a placut si am avut placerea sa o conduc si sa particip la restaurarea ei masina asta in spania e castigatoarea de vreo 3 ani incoace a titlului pe Castilla la Mancha ,masina nu are decat 310 cp pt moment urmeaza mai mult ce mai intrun cuvant SUPEr mega foarte tare
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Imag456.jpg
Views:	1273
Size:	318.7 KB
ID:	654203   Click image for larger version

Name:	Imag466.jpg
Views:	1160
Size:	288.2 KB
ID:	654204   Click image for larger version

Name:	ALIM1373.JPG
Views:	1153
Size:	1.87 MB
ID:	654205  

Click image for larger version

Name:	ALIM1386.JPG
Views:	1165
Size:	2.12 MB
ID:	654206   Click image for larger version

Name:	Imag473.jpg
Views:	1378
Size:	317.0 KB
ID:	654207   Click image for larger version

Name:	Imag471.jpg
Views:	1288
Size:	290.8 KB
ID:	654208  

Click image for larger version

Name:	Imag459.jpg
Views:	1165
Size:	175.3 KB
ID:	654209  
madicioco is offline   Reply With Quote
Old 30-09-08, 20:45   #14
Bogdan OCC
Kamikaze Racing Team Member

Stage 5
 
Bogdan OCC's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 921
Member of:
[Kamikaze Racing Team]
[Old School Cars]
[4Rally]
[Competitor CNCA]
Default Re: Masini Legendare - Care au facut istorie

Norocosule, impartaseste-ne impresiile de la volanul dansei.
Bogdan OCC is offline   Reply With Quote
Old 30-09-08, 20:50   #15
madicioco


Stage 5
 
madicioco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 900
Member of:
[4Tuning International]
[Opel]
[Fiat]
[Nissan]
[Mitsubishi]
Default Re: Masini Legendare - Care au facut istorie

nu prea am cuvinte pt a descrie pur si simplu foarte tare si soferul masinii un nebun in toata regula
madicioco is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -