Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Old School Cars

Old School Cars Old School Cars - Masini Retro

Reply
 
Thread Tools
Old 13-09-11, 16:04   #1
mihaitarta

Stage 3
 
mihaitarta's Avatar
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 106
Default Valoarea unei masini clasice, costuri de restaurare - impresii vs realitate

Am deschis topicul asta pentru a lamuri niste idei pe care le-am auzit in stanga si-n dreapta (nu neaparat pe 4 tuning, dar si) in legatura cu masini clasice.

Unii se uita la un cotet si zic: mama, asta valoreaza 10.000 de euro, cand de fapt daca face 500 e mult si poate de multe ori nici de piese nu-i buna ca toate-s asa de mancate incat nu se mai poate recupera mai nimic vandabil de pe ea.
Altii sunt in cealalta extrema si comenteaza aiurea, fiind in totala necunostinta de cauza.
Asta am mai patit eu cu Cadillac-ul asta: https://forum.4tuning.ro/647-masina-m...le-1969-a.html in momentul in care le-am spus unora ca a fost 10.900 de euro.

Intradevar, se gaseste masina aia si cu 6-7000, poate si mai putin, dar in ce stare si ce costuri presupune sa o aduci la linia de plutire macar?
Si asta face parte dintre masinile pentru care piesele nu sunt foarte problematic de gasit (cu exceptia cromurilor). Daca ai o masina pentru care nu se mai fac piese, atunci sa te tii la preturi.

Ganditi-va ca in masina asta, cu tot cu revopsit (care nu e inca gata dar stiu cat costa) am bagat in jur de 6000 de euro peste pretul cu care am cumparat-o, asta in conditiile in care are extrem de putina rugina (deci nu s-a pus problema inlocuirii de panouri sau a unor lucrari ample de tinichigerie), am venit cu ea pe roti 1400 KM din Germania fara probleme si cu exceptia volanului nu m-am atins de interior.
Nu sustin ca am nu stiu ce experienta, ca sunt la prima tentativa de genul asta, dar e bine sa te documentezi inainte sa emiti pareri.

Ca sa dau numai un exemplu de cheltuiala relativ mare, care la prima impresie pare un fleac: chederele. Le-am vazut ca-s in stare mai nasoala, dar nici prin cap nu mi-a trecut ca un set de chedere de calitate, facute pentru modelul asta (nu universale), inclusiv garnituri la clante si incuietori, la oglinda, etc) o sa ma coste 600 de euro.
O alta cheltuiala care poate fi subestimata in necunostinta de cauza: ornamentele cromate de tot felul. Sunt extrem de scumpe si poate singura categorie de piese mai greu de gasit, motivul fiind ca nu se mai fabrica, si cele folosite care mai arata bine se vand la preturi mari, iar cele NOS se vand la niste preturi de-ti vine sa urlii.
Exemplu concret: o emblema cu scrisul "DeVille" de pe aripa din spate a fost cam 60 eur cu tot cu transport de pe ebay. La celalalt capat al spectrului de preturi a fost ornamentul de pe buza capotei din fata, pe care l-am gasit in stare buna numai NOS si a fost 500 de dolari + transport 125 de dolari + vama aproape 100 de euro.

Inainte de a te arunca, trebuie sa stii in primul rand in ce te bagi.
NU SUBESTIMATI "DUSMANUL"
mihaitarta is offline   Reply With Quote
Old 13-09-11, 19:10   #2
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Valoarea unei masini clasice, costuri de restaurare - impresii vs realitate

Marea problema este ca multi care vorbesc de americane pe forumul asta, mai ales la capitolul costuri si consum, mai bine si-ar tine gura ca sīnt niste habarnisti care īn subconstient, au ca unitate de masura etalon, DACIA 1300 din epoca lui "noie", vorbesc numai ca sa se afle īn treaba deoarece:

1 - Masina īn starea ei, ai luat-o chiar prea ieftin. PUR SI SIMPLU CHILIPIR CURAT. De regula una īn starea cum e a ta n-o pupi sub 21.000 EURO nici daca te mai nasti o data. Ai avut un noroc fantastic la pretul asta.

2 - La o masina din asta, nu intereseaza pe nici dracu consumul. Eu ti-am facut o simpla referire la tema asta deoarece am tinut cont ca esti īn Romānia si conditiile financiare de īntretinere si exploatare a unei astfel de masini sīnt cu totul altele comparativ cu vestul europei, si..... īn Romānia, sīnt doar trei lucruri ce-i intereseaza pe ........"cascatii" de pe strada:
A) - CĪT FUGE ?
B) - CĪT CONSUMA?
C) - CĪTI CAI ARE?
Daca criteriile astea trei nu sīnt pe gustul lor, masina n-are valoare si astfel de cascati ar trebui de regula ignorati.

3 - Asta este masina DE PLIMBARE / DE LUX si nu............ troaca de liniute la colt de strada si de drift (gen NFS) tunata ciobaneste īn dosul blocului si...........daca esti baiat istet, poti cīstiga cu ea si bani frumosi, daca esti dispus s-o īnchiriezi (cu tine cu tot - la volan si nu altul) la nunti si botezuri, plimbari VIP

4 - Masina asta s-o pastrezi si s-o īntreti ca.... lumina ochilor deoarece cred ca este si singura din Romānia īntr-o stare asa perfecta ca a ta, cumparata la asa un pret mic.

5 - Depinde de tine si numai de tine cīti bani mai bagi īn ea si pt. ce. Oricum īti recomand, las-o cīt mai originala posibil si dupa ce ai terminat, cauta-ti un ADVOCAT si fa-i o ESTIMARE VALORICA, parafata NOTARIAL punīnd pe masa toate facturile si chitantele de plata de la materialele investite, indiferent ce este. Asta te ajuta foarte mult īn cazul īn care te loveste careva la capitolul ASIGURARE deoarece īn situatia asta, asigurarea este obligata sa-ti plateasca daunele conform estimarii valorice a masinii si nu dupa pretul de lista ca la masinile de regula, pret de lista care este infim īn comparatie cu pretul ce va reiesi din estimarea valorica.

6 - Dupa ce termini cu restauratul, eu cel putin, ti-o estimez la o valoare de aprox. 32.000 EURO - 34.000 EURO deoarece asta este pretul unui astfel de Cadillac restaurat, pret de colectionar, pret ce se atinge īn licitatii la astfel de masini. (Nu ebay, mobile, autoscount si alte deastea). Īn afara de asta, stiu foarte bine cīta munca este la un asfel de proiect.

PS:

Īn īncheiere, īnca o recomandare PRIETENEASCA:

edit kirin : hai sa nu aruncam cu noroi si sa ne dam super eroi, sa pastram discutia pe un fagas normal. invitatiile pe alte siteuri si aerele de superioritate poti sa ti le dai pe p.m. in rest numai de bine!

Last edited by kirin; 14-09-11 at 17:13.
CyberCSX is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -