Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Cine sunt cei mai buni la capitolul fiabilitate?(argumentaţi)
Germanii 306 45.20%
Japonezii 371 54.80%
Voters: 677. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 09-07-16, 20:08   #1516
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Unlord, sa traiesti, mereu citesc postarile tale cuvant cu cuvant
aleks is offline   Reply With Quote
Old 09-07-16, 21:19   #1517
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Quote:
Originally Posted by aleks View Post
Unlord, sa traiesti, mereu citesc postarile tale cuvant cu cuvant
Sa fie primit, e si divertisment si informare, pacat ca nu e mai multa lume activa pe aici, cum era pe vremuri, cred ca si facebook-ul asta e de vina.

p.s. mai gasit un articol interesant si un paradox a la Vag, se pare ca dupa elimineare dispozitivului de falsificare, se inrautateste situatia, scuipand afara si mai mult NOx: http://www.motor1.com/news/64992/vws...onsumer-group/
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 17-07-16, 00:17   #1518
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

din cauza de functie like
oamenii sunt lenesi, si eu mai degraba dau un like decat sa scriu un raspuns banal
citesc multi, sa stii
aleks is offline   Reply With Quote
Old 05-08-16, 11:58   #1519
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Problemele de fabricatie ale airbag-urilor Takata duc la o rechemare in service ce vizeaza 3.784 automobile Nissan vandute in Romania, chiar daca sunt masini mai vechi. Sunt rechemate in service modelele Nissan Almera, Nissan X-Trail, Nissan Navara si Nissan Patrol.

Nissan a identificat posibilitatea aparitiei unei zone de neetanseitate a capsei pirotehnice a anumitor airbag-uri pasager, permitand intrarea umezelii in capsa pirotehnica si deteriorarea acesteia. In anumite conditii deteriorarea capsei pirotehnice poate duce la o declansare anormala a airbag-ului pasager. In situatii extreme, deteriorarea capsei pirotehnice poate crea o suprapresiune in momentul declansarii airbag-ului ce are ca rezultat spargerea capacului airbag-ului.

Campania de rechemare presupune verificarea airbag-ului pentru pasagerul din dreapta si inlocuirea acestuia daca este cazul. Operatiunea poate dura maximum o ora si jumatate.

Circa 100 de milioane de masini sunt afectate la nivel mondial de problemele airbag-urilor produse de Takata.

La fel ca si in cazul altor operatiuni de rechemare in service, remedierea defectului este gratuita, fiind suportata de fabricant.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 10-08-16, 23:04   #1520
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Ford a initiat o campanie de rechemare in service pentru 729 automobile Mondeo, S-MAX, Galaxy si Edge – toate comercializate in Romania – deoarece o eroare software poate face ca farurile cu LED sa se stinga, nemaiputand fi aprinse decat dupa oprirea si repornirea motorului.

“Exista posibilitatea ca, din cauza unei erori de software, dintr-un modul de control, vehiculele echipate cu faruri cu adaptive cu LED sa ajunga intr-o situatie care cauzeaza stingerea farurilor. Daca apare aceasta situatie, contactul vehiculului trebuie decuplat/cuplat pentru a permite reactivarea farurilor”, a anuntat Ford Romania.

Reparatia consta in reactualizarea software-ului pentru modulul de control al farurilor (HCM) si modulul de comanda al caroseriei (BCM).

La fel ca si in cazul altor operatiuni de rechemare in service, remedierea defectului este gratuita, fiind suportata de fabricant.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 07-11-16, 15:16   #1521
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Audi Q7, varful de gama al SUV-urilor marcii premium gerane, este rechemat in service deoarece, in cazul unui accident, scaunele de pe al treilea rand se pot deplasa spre inainte, a anuntat producatorul auto. In Romania sunt vizate 181 de unitati.

“La autovehiculele Audi Q7 dintr-un anumit interval de fabricatie exista posibilitatea ca, in cazul unui accident, sa se produca deplasarea spre inainte a randului al treilea de scaune”, spune Audi.

Reparatia dureaza circa o jumatate de ora si consta in montarea unei cleme de fixare suplimentara pentru al treilea rand de scaune.
La fel ca si in cazul altor operatiuni de rechemare in service, remedierea defectului este gratuita, fiind suportata de fabricant.
In mod normal clientii masinilor afectate au fost contactati sau urmeaza sa fie contactati de catre dealeri pentru a fi invitati in service. In orice caz, posesorii de Audi Q7 pot contacta si ei reteaua Audi pentru a verifica daca masinile lor sunt vizate de aceasta campanie de rechemare in service.

--------

Renault recheama in service 15 automobile Captur si Kadjar vandute in Romania deoarece “o posibila calibrare a motorului poate sa conduca, in timp, la aparitia unei neconformitati privind emisiile de oxizi de azot”. Recall-ul este interesant, in contextul scandalului DieselGate, mai ales ca Volkswagen Group nu a rechemat in service pana acum nicio masina din Romania pentru a le remedia problemele cu emisiile.
Renault spune ca reparatia dureaza intre 6 si 7 ore si consta in reprogramarea calculatorului de injectie si inlocuirea catalizatorului primar.
Subiectul emisiilor este delicat in industria auto, de circa un an de zile incoace, de cand a izbucnit in SUA scandalul DieselGate, implicate fiind acolo marcile Volkswagen si Audi.
In tot acest an au urmat valuri de stiri pe acest subiect, iar suspiciuni de neconformitate planeaza asupra foarte multor motoare diesel, si chiar pe benzina, comercializate peste tot in lume.
ONG-ul Transport & Environement publica in vara lui 2016 un top cu cele mai poluante diesel-uri din Europa, Renault fiind pe lista cu Kadjar.
Au aparut inclusiv zvonuri ca Renault ar vrea sa renunte la motorizarile diesel in Europa.
Deocamdata cert este ca Renault recheama in service 15 masini Captur si Kadjar din Romania, pentru posibile probleme cu software-ul sistemului de injectie si pentru a le fi schimbate catalizatoarele, iar acesta este singurul recall desfasurat in 2016 in Romania pe motive de emisii neconforme. Mai mult, aceasta rechemare in service nu vine de la marca la care toata lumea se astepta, Volkswagen, ci de la Renault.

---------

Varful de gama Mercedes-Benz, Clasa S, este rechemat in service din cauza faptului ca transmisia automata poate comuta imprevizibil in modul Neutru (N), situatie in care se ajunge din cauza unei probleme electrice. In Romania sunt vizate 51 de automobile de aceasta campanie de rechemare in service.
“(…) In anumite cazuri, distanta dintre cablajul alternatorului demaror si instalatia de esapament poate fi mai mica decat specificatiile producatorului. Daca distanta este incorecta, cablajul se poate incalzi si, in consecinta, se poate defecta. Drept urmare, cutia de viteze ar putea cupla in treapta N, fara un motiv real, in timpul cursei. In aceasta situatie, grupul motopropulsor nu ar mai fi activ, iar autovehiculul s-ar opri. In functie de situatia din trafic, ar putea exista un risc crescut de producere a unui accident”, noteaza Mercedes-Benz.
Dealerii Mercedes-Benz vor verifica pozitionarea cablajului si, daca este cazul, acesta va fi rectificat sau inlocuit.
La fel ca si in cazul altor operatiuni de rechemare in service, remedierea defectului este gratuita, fiind suportata de fabricant.
In mod normal clientii masinilor afectate au fost contactati sau urmeaza sa fie contactati de catre dealeri pentru a fi invitati in service. In orice caz, posesorii de Mercedes-Benz Clasa S pot contacta si ei reteaua Mercedes-Benz pentru a verifica daca masinile lor sunt vizate de aceasta campanie de rechemare in service.

Last edited by UNLORD; 07-11-16 at 15:21.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 17-11-16, 15:06   #1522
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Mitsubishi recheama in service 2.570 pick-up-uri L200 comercializate in Romania, produse in Thailanda in perioada 2007-2015, din cauza airbag-urilor care pot imprastia schije.

“Exista o preocupare referitoare la comportamentul mecanismului de umflare al airbag-ului soferului in timpul declansarii acestuia. Exista posibilitatea ca, in timpul declansarii airbag-ului soferului, din mecanismul de declansare sa fie eliberate mici fragmente ce pot rani soferul”, spune Mitsubishi.

Reparatia consta in inlocuirea modulului declansator pentru airbag-ul soferului si dureaza sub o ora.

La fel ca si in cazul altor operatiuni de rechemare in service, remedierea defectului este gratuita, fiind suportata de fabricant.

In mod normal clientii masinilor afectate au fost contactati sau urmeaza sa fie contactati de catre dealeri pentru a fi invitati in service. In orice caz, posesorii de Mitsubishi L200 pot contacta si ei reteaua Mitsubishi pentru a verifica daca masinile lor sunt vizate de aceasta campanie de rechemare in service.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 23-11-16, 15:19   #1523
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Volvo recheama in service 168 de automobile XC90, S90 si V90 comercializate in Romania deoarece condensul generat de instalatia de aer conditionat poate sa ajunga in habitaclu, generand umiditate si probleme electrice. Reparatia consta in inspectarea conductei de drenaj si inlocuirea acesteia, daca este cazul.

“In urma investigatiilor efectuate, Volvo Cars a identificat ca exista posibilitatea ca tubulatura care asigura drenajul condensului produs de sistemul de aer conditionat sa nu fie fixata corespunzator si poate genera scurgeri de condens. Scopul acestei conducte este de a transfera condesul generat de sistemul de aer conditionat in afara autoturismului. Fixarea necorespunzatoare a acestei conducte poate avea ca rezultat aparitia umezelii in interiorul habitaclului si interfente in functionarea sistemului de aer conditionat. In timp aceste scurgeri minore de condens pot afecta sistemul electric al masinii si pot conduce la prezenta unor mesaje de avertizare in bordul autoturismului (DIM – Driver Information Module) oferind de asemenea indrumari privind modul de rezolvare”, spune Volvo.

La fel ca si in cazul altor operatiuni de rechemare in service, remedierea defectului este gratuita, fiind suportata de fabricant.

In mod normal clientii masinilor afectate au fost contactati sau urmeaza sa fie contactati de catre dealeri pentru a fi invitati in service. In orice caz, posesorii de masini Volvo vizate de acest recall pot contacta si ei reteaua Volvo pentru a verifica daca masinile lor sunt vizate de aceasta campanie de rechemare in service.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 24-11-16, 15:35   #1524
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Land Rover Discovery Sport si Range Rover Evoque sunt rechemate in service deoarece pot aparea scurgeri de motorina in compartimentul motor. Din Romania sunt vizate 472 masini, iar interventia in service dureaza circa 15 minute pentru verificare si, eventual remediere a problemei.

„(…) a fost identificata o problema conform careia furtunurile de combustibil de sub capota care trec pe deasupra motorului este posibil sa vina in contact cu prinderile din plastic ale materialului fonoabsorbant de pe spatele capacului superior al motorului (…)”, spune producatorul.

Daca se intampla acest lucru, in timp, prinderile pot strapunge mansonul de protectie si furtunul de combustibil, iar pierderile de motorina provoaca aparitia unui miros specific. Daca acest avertisment este ignorat, este posibil ca motorina sa se scurga pe galeria de evacuare sau pe carosabil. Exista astfel atat risc de incendiu, cat si probabilitatea ca motorina scursa pe asfalt sa provoace accidente pentru ceilalti participanti la trafic.

La fel ca si in cazul altor operatiuni de rechemare in service, remedierea defectului este gratuita, fiind suportata de fabricant.

In mod normal clientii masinilor afectate au fost contactati sau urmeaza sa fie contactati de catre dealeri pentru a fi invitati in service. In orice caz, posesorii de masini Discovery Sport si Evoque vizate de acest recall pot contacta si ei reteaua oficiala de dealeri si reparatori pentru a verifica daca masinile lor sunt vizate de aceasta campanie de rechemare in service.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 10-01-17, 14:18   #1525
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

În SUA lucrurile legate de scandalul Dieselgate păreau că s-au așezat. Doar că apele au fost tulburate de o știre care anunța că unul dintre oficialii Volkswagen care se ocupa cu reglementările din SUA a fost arestat de FBI sub acuzația de conspirație și înșelăcuiune.

New York Times a anunțat că Oliver Schmidt, șeful biroului de conformitate Volkswagen pentru reglementările din SUA este cel care a fost reținut de FBI. Așa cum era normal, nici oficialii Volkswagen și nici cei FBI nu au oferit detalii cu privire la acest lucru.

Un alt lucru interesant este acela că anunțul arestării a venit chiar în ziua în care Salonul Auto de la Detroit își deschide porțile pentru presă, iar oficialii Volkswagen au venit pentru a prezenta noutățile pregătite. De asemenea, nu trebuie să uităm nici de fapul că în Coreea de Sud, un alt oficial Volkswagen a fost condamnat la un an și jumătate de închisoare cu executare pentru pentru falsificarea de documente, subminarea muncii și violarea legii de mediu.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 16-01-17, 09:01   #1526
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Scandalul emisiilor continua si pentru marca franceza Renault, in contextul in care autoritatile franceze doresc sa continue investigatiile si au pornit o ancheta judiciara pe tema emisiilor. Informatiile sunt momentan putine, iar Renault spune, intr-un comunicat oficial emis vineri, 13 ianuarie, ca respecta legislatia in vigoare.

Practic, in acest comunicat de presa, Renault spune ca ia la cunostinta faptul ca s-a deschis o ancheta judiciara pe tema emisiilor, dar precizeaza ca, in acelasi timp, nu a putut obtine documentele oficiale de la autoritati in acest sens. Este un semnal ca lucrurile sunt tensionate, iar relatia de comunicare intre stat si companie este deficitara – desi statul francez este chiar actionar Renault.

Ancheta ar fi referitoare la “inducerea in eroare a unor date esentiale si inspectii desfasurate, aceste fapte conducand la crearea de produse periculoase pentru sanatatea oamenilor sau animalelor”, dupa cum spune chiar Renault, din informatiile pe care compania le are pana acum de la autoritatile franceze.

Acest lucru inseamna, in primul rand, ca procurorii doresc sa continue investigatiile incepute in urma cu un an.

Data fiind situatia, Renault se apara si spune ca isi mentine constanta pozitia in 4 puncte:

1. Renault se conformeaza reglementarilor din Franta si Europa.
2. Autovehiculele Renault sunt si au fost mereu omologate in conformitate cu legile si reglementarile in vigoare, fiind conforme cu standardele aplicabile.
3. Masinile Renault nu sunt echipate cu software care sa sa triseze la testele de poluare.
4. Statele membre UE, Comisia Europeana, autoritatile de reglementare in domeniu si producatorii auto impartasesc cu totii parerea ca cerintele reglementarilor trebuie intarite, acesta fiind scopul reglementarii Euro6d.
Practic, situatia la care asistam acum isi are originea in scandalul DieselGate inceput in SUA cu Volkswagen si Audi, apoi extins la mai multe marci, atat in SUA, cat si in alte piete importante, precum Europa si Japonia.

Problemele Renault pe acest subiect au inceput in 14 ianuarie 2016, cand s-a aflat ca la sediul companiei au fost facute perchezitii pentru a depista eventuale probleme legate de emisii. In acea zi de joi de acum un an actiunile companiei au scazut cu pana la 22%, investitorii fiind ingrijorati de situatia Renault.

Ulterior, pe parcursul anului 2016, numele Renault a aparut o lista cu masini care depasesc intre 6 si 14 ori nivelul emisiilor. A existat chiar si o rechemare in service in Romania pe tema emisiilor.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 16-01-17, 12:29   #1527
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

In Europa curge lapte si miere pt VW, in timp ce in SUA, un manager e pasibil de 169 de ani de închisoare, dupa ce a fost retinut de FBI.

În urmă cu o săptămână, Oliver Schmidt, fostul manager VW în SUA, se relaxa pe plaja din Florida. Acum este reţinut şi pasibil de închisoare pe viaţă. Fostul manager de la Volkswagen, în vârstă de 48 de ani, rămâne în închisoare, după ce un judecător american a respins joi, 12 ianuarie, cererea de eliberare pe cauţiune, considerând că există riscul ca Oliver Schmidt să se întoarcă în Germania.
În loc să se îmbarce spre Germania, aşa cum planifica sambăta trecută, Schmidt a fost reţinut de FBI, chiar la aeroport, și probabil transferat la Detroit, unde urmează să se desfăşoare procesul. Fostul manager este acuzat că ar face parte dintr-o conspiraţie care ar fi dus la încălcarea legislaţiei de mediu din SUA, el fiind considerat direct responsabil de manipularea sistemului de verificare a noxelor la automobilele Volkswagen comercializate în Statele Unite.Până în martie 2015, Oliver Schmidt a fost manager pe probleme de mediu în cadrul diviziei VW din Statele Unite ale Americii. El este unul din cei şase actuali şi foşti manageri VW care sunt urmăriţi de justiţia americană în dosarul înșelării sistemului de control al emisiilor.
Ceilalţi acuzaţi nu pot fi însă reținuți, dat fiind că ei se află în Germania şi că nu există motive clare pentru a-i extrăda. Dosarul acuzării, care cuprinde 39 de pagini, se referă la fals în declaraţii ca şi la distrugerea unor dovezi.
Concernul automobilistic german pledează vinovat în acuzaţiile care i se aduc în Statele Unite.
După cum s-a anunţat, de altfel, la mijlocul săptămânii, concernul a acceptat să plătească daune de 4,3 miliarde de dolari pentru a evita alte conflicte penale şi civile.
Înţelegerea dintre VW şi Ministerul Justiţiei din SUA trebuie parafată însă de judecătorul Sean Cox din Detroit. Autorităţile din Statele Unite ale Americii îi acuză de înşelăciune pe şase foşti sau actuali manageri de la Volkswagen. Pe lângă Oliver Schmidt, reţinut acum, pe lista neagră se mai află Heinz-Jakob Neußer, care a făcut parte din consiliul de conducere responsabil de dezvoltare, între anii 2013 şi 2015, Jens Hadler, care s-a ocupat de dezvoltarea motoarelor VW între 2007 şi 2011, Richard Dorenkamp, însărcinat cu adaptarea emisiilor motoarelor la standardele americane, între 2006 şi 2013, Bernd Gottweis, manager responsabil de calitatea şi siguranţa produselor între 2007 şi 2014 ca şi un manager cu state vechi, Jürgen Peter, care lucrează încă din 1990 în managementul calităţii şi care a asigurat între martie şi iulie 2015 contactul cu autorităţile nord-americane. Reţinerea lui Oliver Schimdt pe 7 ianuarie, pe aeroportul din Florida, reprezintă o lovitură de imagine pentru autorităţile americane. Inginerul a fost fotografiat ca un criminal, iar imaginea a fost preluată de toate mediile de informare şi, în paralel s-au oferit detalii personale despre acesta şi despre acţiunea prin care a fost reţinut.
Schmidt şi-a petrecut concediul în Florida, decizie pe care juriştii, dar şi presa din Germania o consideră ca fiind "prostească". Dat fiind că nu există un mandat internaţional pe numele lui, FBI s-a folosit de faptul că Schmidt se afla pe teritoriul SUA pentru a-l reţine. De altfel, la sfârşitul anului 2016, Schmidt s-a întâlnit la Londra cu agenţi FBI pe care i-a asigurat că va colabora.
De ce se face vinovat inginerul german? Între 2012 și 2015, el a fost direct responsabil de problemele legate de mediu în relaţia cu autorităţile americane. În primăvara anului 2015, Oliver Schmidt a fost rechemat la Wolfsburg, printre altele fiind implicat şi în încercările de soluţionare a scandalului manipulării emisiilor de noxe.
În dosarul acuzării, care se întinde deocamdată pe 18 pagini, se arată că Schmidt era cel care comunica direct cu autorităţile de mediu din SUA, EPA şi CARB, şi că, deşi ştia de software-ul instalat pentru a manipula nivelul noxelor, în toată această perioadă el ar fi minţit. Cotidianul Bild publică informaţii din dosarul acuzării, printre care şi un e-mail trimis de Schmidt unui coleg în care acesta scria că: "trebuie să decidem, dacă suntem sinceri sau nu. Dacă nu suntem, atunci rămâne ca acum." Procuratura din Braunschweig conduce ancheta în Europa. În acuzaţiile de înşelăciune sunt vizate 21 de persoane, dar niciuna dintre acesta nu face parte din Consiliul de Conducere al VW. Există însă nume sonore, precum Martin Winterkorn, Herbert Diess şi Hans Dieter Pötsch, acuzaţi de manipularea pieţei. Dosarul se referă la faptul că VW a informat prea târziu acţionarii de ilegalităţile săvârşite.
În Germania, nu a existat nici o reţinere. Sunt însă mulţi angajaţi care au dat decalaraţii referitoare la tehnicile de manipulare. Aceştia nu sunt pasibili de pedeapsă.

p.s. Procuratura franceză a anunţat vineri că s-a sesizat în cazul unor posibile manipulări după modelul VW la Renault. În anunţul făcut la Paris se precizează că acuzaţiile se referă la înselăciune cu urmări asupra sănătăţii populaţiei. Existau de mai multă vreme suspiciuni îm privinţa constructorului francez, după ce teste elocvente au scos la iveală valori cu mult peste cele acceptate de legislaţia franceză privind protecția mediului.
Tot vineri, Comisia Europeană a solicitat un control la concernul italiano-american Fiat Chrysler. Şeful gigantului a respinsă însă, în stil italian, acuzaţiile declarând că "nu am comis nici un fel de înşelăciune. Cazul nostru nu se poate compara deloc cu cel de la Volkswagen. Cine ne compară cu compania germană a fumat ceva ilegal."

Last edited by UNLORD; 16-01-17 at 12:32.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 22-01-17, 12:46   #1528
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Oliver Schmid, acarul Paun intr-o problema a intregii lumi auto.
Standardele de poluare sunt incompatibile cu motoarele diesel deja de pe la euro 3, si nu o sa le poata rezolva pur si simplu.
Arestam oameni, dam amenzi, dar asta nu schimba problema.
Le-a trecut timpul, pe autoturisme cel putin...
aleks is offline   Reply With Quote
Old 27-01-17, 18:39   #1529
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Quote:
Originally Posted by aleks View Post
Oliver Schmid, acarul Paun intr-o problema a intregii lumi auto.
Standardele de poluare sunt incompatibile cu motoarele diesel deja de pe la euro 3, si nu o sa le poata rezolva pur si simplu.
Arestam oameni, dam amenzi, dar asta nu schimba problema.
Le-a trecut timpul, pe autoturisme cel putin...
Banuiesc ca te referi la Europa, in SUA sunt pe bune normele cu emisii la diesel (adica f. stricte), aia nu se joaca, de aia platesc asa scump VW daca tot au fost prinsi. In Europa inhalam fum de diesel cu zambetul pe buze, de Bucuresti ce sa mai spun, vad pe zapada asta care nu se mai topeste ce inhalam.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 27-01-17, 18:39   #1530
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Angajatii Audi din Vestul Ungariei pregatesc noi proteste, la nici doua luni dupa ce au obtinut promisiuunea unei cresteri salariale care, insa, nu ii multumeste nici pe departe. Dupa ce ani buni grevele au fost extrem de rare in sectorul auto ungar – in care lucreaza 100.000 de oameni – lucrurile sunt pe cale sa se schimbe. Multi angajati au plecat in Europa de Vest, dar si in Cehia si Slovacia, iar companiile auto spun ca le este tot mai greu sa gaseasca oameni, la fel cum se intampla si in Vestul tarii noastre.

Audi a inceput sa investeasca acum 23 de ani in Ungaria, are peste 11.000 de angajati si a produs un milion de masini. Extrem de importanta este si productia de motoare, care se cifreaza la aproximativ doua milioane de unitati/an.

Audi a investit 8,5 miliarde euro la Gyor, nu departe de granita cu Austria, iar investitiile continua inca, mai ales ca din 2018 va fi produs acolo si SUV-ul Q3. Insa au aparut problemele fiindca anul trecut productia de motoare a scazut cu 95.000 de unitati, spre 1,92 milioane, in timp ce productia auto a scazut cu 37.000 unitati, pana la 122.000 masini A3 si TT.

Inca de la inceput de 2016 angajatii Audi si-au spus nemultumirile si au cerut cresteri de salarii. Au obtinut o crestere de 10% a salariului de baza, gradual, timp de doi ani, dar angajatii considera inacceptabila solutia, mai ales ca se dorea si un bonus de 100.000 de forinti (322 euro) care nu a fost insa agreat de patronat.

In sectorul auto maghiar salariul lunar mediu brut era de 284.000 forinti (914 euro) in 2015, peste media nationala de 247.000 forinti (795 euro).

Directori de la Audi Ungaria, dar si de la Mercedes-Benz (care a anuntat in 2016 noi planuri de extindere in tara vecina), au spus ca sunt mari probleme cu forta de munca, dupa ce ani de zile oamenii au migrat catre Europa de Vest, dar si catre tari din Europa Centrala, precum Slovacia, Cehia si Polonia.

In sectorul auto din Ungaria lucreaza 100.000 de oameni, iar masinile si componentele reprezinta o zecime din exporturile tarii. Marile companii au dificultati nu doar in a a gasi oameni calificati, ci si in a gasi oameni pentru pozitii „entry”, de operatori.

Mercedes-Benz va mai angaja 2.500 de oameni in Ungaria in urmatorii ani, astfel ca presiunea va fi uriasa intr-o piata unde deja se gasesc greu oameni. Pentru a oferi motivatie angajatilor compania germana a investit in educatie la nivel local, creand de exemplu gradinite, iar pentru o parte dintre angajatii care nu stateau aproape de uzina compania plateste chiria.

Marea frica a sefilor acestor multinationale auto este ca se va ajunge intr-o spirala a cresterilor de salarii care va afecta competitivitatea companiilor si, evident, profitabilitatea.

Ca exemplu, la Gyor viata este in medie cu 10-15% mai ieftina decat la Budapesta si foarte apropiata ca si costuri de Bucuresti, arata comparatoarele Numbeo.

Surse: Reuters, Budapest Business Journal, Automotive News

Last edited by UNLORD; 27-01-17 at 18:44.
UNLORD is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -