Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: CV manuala sau automata
CV manuala 196 60.68%
CV automata 127 39.32%
Voters: 323. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 30-09-12, 23:24   #406
maverick1508

Stage 5
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 4,315
Member of:
[Fiat]
[RENAULT]
[2 Roti]
[SEAT]
Default Re: Manuala vs. automata

Te prinzi cam greu.
Iti trimit acum pretul pentru un kit de ambreiaj sau dupa ce iti vine somajul pe luna urmatoare?

Last edited by maverick1508; 30-09-12 at 23:29.
maverick1508 is offline   Reply With Quote
Old 01-10-12, 12:57   #407
franz34sm
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 718
Default Re: Manuala vs. automata

Uite aici cum face manuala pe automata. Ati arat mai multe.

https://www.youtube.com/watch?NR=1&fe...&v=Yx9zy_Hwf2o
https://www.youtube.com/watch?v=xm5pI...eature=related
https://www.youtube.com/watch?v=Q12Nf...eature=related
https://www.youtube.com/watch?v=6e1FqpzOQeo
https://www.youtube.com/watch?v=0YiPVhBGbgc
https://www.youtube.com/watch?v=xyit-8TlJF8
https://www.youtube.com/watch?NR=1&fe...&v=NwApivcniTA
https://www.youtube.com/watch?NR=1&fe...&v=rLBw6gHA_G8

Astea au fost dovezile ca manuala e mai rapida decit automata. Si va mai pot arata inca o mie de exemple. Deci nu mergem pe incredere, ci pe dovezi.

Last edited by franz34sm; 01-10-12 at 13:02.
franz34sm is offline   Reply With Quote
Old 01-10-12, 13:25   #408
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Manuala vs. automata

Noi vorbim de automate moderne si asta pune linkuri cu masini echipate cu cutii automate ordinare, cum erau la moda in SUA, cu 4 trepte.

Prietene, pricepe odata: noi vorbim de masini de actualitate, moderne, nu neaparat scumpe ci doar moderne. Tu tot insisti pe toate thread-urile ori cu masini de acum 2-3 generatii ori cu tigaile tale de 50cp de acu' treij' de mii de ani.
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 03-10-12, 23:35   #409
Madalinutzzu

Stage 2
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 29
Default Re: Manuala vs. automata

Eu unu prefer manuala, poate din cauza ca eu conduc mai agresiv. Automata nu imi place din simplul fapt ca nu mai ai feelingu ala pe care il ai cand ii schimbi viteza. E altceva.
Si pentru cei care fac pasarica mare la cei care prefera manuala, ma smecherilor daca era atat de buna si de fiabila automata de ce baieti aia destepti de la BMW si de la Porsche fac manuala in 7 trepte. Si mai era un baiat care dadea exemple ca Bugatti,Lamborghini...etc au automate. Pretene Bugatti are DSG in 7 trepte si masina a fost scoasa pe piata in 2005, nu aveau aia in cap ca se poate face manuala in 7 trepte, suntem in 2012 si inca se lucreaza la ea. Oricum eu am curaj sa fac pariu ca dupa realizarea acestei cutii multe supercar-uri o sa opteze pt ea. Asa ca mai usor cu ridicarea in slavi a cutiillor automate ca nu sunt asa bune cum zicetii voi.
Drumuri bune si asfalt uscat!
Madalinutzzu is offline   Reply With Quote
Old 04-10-12, 07:40   #410
eMH
2 Roti

Stage 5
 
eMH's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 5,101
Member of:
[2 Roti]
[PEUGEOT]
Default Re: Manuala vs. automata

Quote:
Originally Posted by Madalinutzzu View Post
Eu unu prefer manuala, poate din cauza ca eu conduc mai agresiv. Automata nu imi place din simplul fapt ca nu mai ai feelingu ala pe care il ai cand ii schimbi viteza. E altceva.
Si pentru cei care fac pasarica mare la cei care prefera manuala, ma smecherilor daca era atat de buna si de fiabila automata de ce baieti aia destepti de la BMW si de la Porsche fac manuala in 7 trepte. Si mai era un baiat care dadea exemple ca Bugatti,Lamborghini...etc au automate. Pretene Bugatti are DSG in 7 trepte si masina a fost scoasa pe piata in 2005, nu aveau aia in cap ca se poate face manuala in 7 trepte, suntem in 2012 si inca se lucreaza la ea. Oricum eu am curaj sa fac pariu ca dupa realizarea acestei cutii multe supercar-uri o sa opteze pt ea. Asa ca mai usor cu ridicarea in slavi a cutiillor automate ca nu sunt asa bune cum zicetii voi.
Drumuri bune si asfalt uscat!
Nici nu vreau sa imi imaginez cat de agresiv conduci tu la 18 ani ai tai si cate automate ai condus pana acum, la care nu ti-a placut feelingul. Condu si tu un golf macar 1.9 tdi dsg si o sa iti schimbi parerea. Feelingul e exact acelasi, decat ca nu mai iei mainile de pe volan si dureaza mult mai putin schimbarea de treapta. De ce ar dauna asta sportivitatii?
eMH is offline   Reply With Quote
Old 04-10-12, 10:01   #411
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Manuala vs. automata

Quote:
Originally Posted by franz34sm View Post
Arata si tu aici cateva linkuri, cum am aratat si eu, ca o automata noua din generatia asta, antrece o manuala noua tot din generatia asta. Da nu una, ci mai multe.
Tu chiar nu pricepi.







Si ca sa te convingi cum schimba o cutie buna:

22VIN is offline   Reply With Quote
Old 04-10-12, 10:05   #412
eMH
2 Roti

Stage 5
 
eMH's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 5,101
Member of:
[2 Roti]
[PEUGEOT]
Default Re: Manuala vs. automata

22VIN, aia e o facatura! Masinile automate, mai ales astea de generatie noua, sunt cele mai proaste si puturoase! Fritz schimba mai repede la masina lui cu schimbator manual!!!
Si consuma si mai mult! Si trebuie sa stai mereu cu piciorul pe frana la semafor, pentru ca e greu sa o scoti pe N! Iti zic eu ca asa mi-a explicat Fritz, care stie, pentru ca a avut o cotoarba de e36 si a vazut si filmulete pe youtube!
eMH is offline   Reply With Quote
Old 04-10-12, 10:31   #413
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Manuala vs. automata

Quote:
Originally Posted by eMH View Post
Si trebuie sa stai mereu cu piciorul pe frana la semafor, pentru ca e greu sa o scoti pe N!
Si nici macar s-o scoti pe N nu mai e nevoie ca dupa vreo 3 secunde de tinut piciorul pe frana masina trece automat pe mod de stationare si nu mai face nimic pana nu atingi acceleratia.
Dar la tigai de 500eur n-ai sa gasesti asa ceva. Si pare-se ca tigaia de 500eur e criteriul de comparatie aici.
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 04-10-12, 11:34   #414
franz34sm
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 718
Default Re: Manuala vs. automata

Quote:
Originally Posted by 22VIN View Post
Si nici macar s-o scoti pe N nu mai e nevoie ca dupa vreo 3 secunde de tinut piciorul pe frana masina trece automat pe mod de stationare si nu mai face nimic pana nu atingi acceleratia.
Dar la tigai de 500eur n-ai sa gasesti asa ceva. Si pare-se ca tigaia de 500eur e criteriul de comparatie aici.
Ce masina cumperi tu cu 500 de euro ? Poate Dacie 1300 din ' 90. Bmw-u meu a costat 2300 de euro, si nu in Romania. Cu 500 de euro a-ti iei toata ruginita, sau nu functioneaza pe ea una alta, sau consuma 20 de litrii an loc de 14, cu un singur cuvant - jafuri. Ai vazut cum arata Bmw-u meu ? Am si aratat poze pe un site. Cu 500 de euro dute si te ... an centru. Nici in strainatate nu gasesti Bmw cu 500 de euro. Gasesti din aia care nu mai are vlaga an ea, sau reparatia la ea costa 2000 de euro. Vorbesti si tu ca sa te aflii in vorba, sau ca sa-mi demonstrezi tu mie ca nu-i asa. Ca tu traiesti in strainatate, nu eu. Stiu ca invidia vorbeste si din tine si din celalalt. Va cam potriviti voi doi. Macar de a-ti fii mecanici amandoi, ca sa am de la cine anvata. Da la varsta pe care o aveti, e ca si cum prima oara in viata mea, as anvata sa fac de mancare, si dau lectii de gatit la altii. Nici masina de spalat rufe automata, nu spala asa bine, cum spal eu cu mana. Deci cam asta-i automata.

Last edited by franz34sm; 04-10-12 at 11:39.
franz34sm is offline   Reply With Quote
Old 04-10-12, 12:42   #415
KingDesign
Colectionar Machete

Stage 5
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 678
Member of:
[Colectionar Machete]
[DACIA]
Default Re: Manuala vs. automata

Baieti nu va certati. Automatele nu sunt in Formula 1 pentru ca au fost interzise de catre FIA. Daca ne aminitim sezoanele de la inceputul anilor 2000 toate vehiculele de F1 au avut automate si Launch Control. Acum avem semiautomat unde ambreajul e automat dar schimbarea se face catre sofer.
De ce nu se poate implementa aceasta tehnologie pe vehicule de uz general?
De exemplu Ferrari 458 are DSG cu schimbator la volan, Mercedes C63AMG tot asa, Noble M600 tot asa si as putea continua cu masini sport care au DSG.

Cand se strica un automat e scump de reparat. Dar de cate ori se strica o cutie de viteze fie el manual sau automat. Sa nu crezi ca e foarte ieftin sa schimbi un manual daca se strica.

In alte ordine de idei.

Eu sunt si pentru automate si pentru manuale. De ce?

Pentru mai multe motive.
1. Pe o masina mica de oras trebuie automat, din cauza ca se schimba mult si frecvent, nu se baga in a 4-a sau foarte rar de 5 sau 6 sa nici nu mai zic.
2. Automatele moderne, mai ales DSG sunt atat de rapide si fine incat nici nu se observa schimbarea doar accelereaza. Deci sunt foarte bune la demaraj.
3. Dar in schimb sunt pentru manuale pe masinile de teren. Am condus Land Rover Freelander cu automat DSG pe teren accidentat si nu mi-a placut deloc. De ce? Pe teren accidentat, mai ales daca se merge pe o panta mai inclinata si se accelereaza, neavand diferential blocabil, cand ajunge la o anumita limita schimba si pierde din putere pe cand la manual schimba soferul. Aceeasi situatie si cand se coboara. Trebuie sa franezi mereu.
Ca o concluzie. Masinile de oras trebuie dotate cu CV automate si cele off road cu CV manuale si diferential blocabil.
__________________
Nobody's perfect. I'm Nobody.

All texts and pictures are my property if not specified otherwise (C)2009-2013 KingDesign
Magazinul meu King Design

Last edited by KingDesign; 04-10-12 at 12:56.
KingDesign is offline   Reply With Quote
Old 04-10-12, 13:16   #416
NEo007

Stage 5
 
NEo007's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,562
Default Re: Manuala vs. automata

KingDesign, confunzi unele lucruri..
In primul rand Noble M600 nu are transmisie automata si nu multe masini au cum spui tu "DSG". DSG e denumirea folosita doar la grupul VW si se refera la transmisia automata cu dublu ambreiaj (PDK, S-Tronic, AMG Speedshift MCT si alte nume, care difera de la producator la producator.)
Iarasi, Land Rover Freelander nu are transmisie automata cu dublu ambreiaj..

"1. Pe o masina mica de oras trebuie automat, din cauza ca se schimba mult si frecvent, nu se baga in a 4-a sau foarte rar de 5 sau 6 sa nici nu mai zic." Asta nu am inteles ce vrei sa zici.. Daca ai condus un DSG, de exemplu un g5 gti dsg sau chiar si un 1.2 tsi dsg, o sa vezi ca masina ruleaza mult in treptele 4-5-6, la 50 kmh pe ora, e in treapta 5 in modul Drive..
NEo007 is offline   Reply With Quote
Old 04-10-12, 14:00   #417
KingDesign
Colectionar Machete

Stage 5
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 678
Member of:
[Colectionar Machete]
[DACIA]
Default Re: Manuala vs. automata

Sa lamurim cateva lucruri.

1. Da cu Noble am gresit, nu e automat. La Land Rover era automat simplu.
2. Am folosit DSG ca denumire generala a cutiei automate cu dublu ambreaj
3. Nu se prea utilizeaza viteza a 4-a, 5-a si a 6-a in oras la cele manuale, dar nici cele automate nu schimba mai sus de 4. Fii atent, cand incetinesi schimba automat in treapta inferioara. Cred ca acum tu confunzi ceva. Da erau in trecut cutii care aveau 1,2,3 trecut pe ele. Asta insemna ca se putea bloca o viteza. Daca se alegea 2 nu schimba mai sus oricat ar fi turat masina chiar daca era la limita schimbarii ,de obicei 2000rpm. Ordinea cutiei P(park)-R(reverse)-N(neutral)-D(drive)-4-3-2-1.
Schimbatoarele mai noi la modul D au si optiunea + sau -, sau M(manual) cu care se poate seta o treapta inferioara sau superioara.
KingDesign is offline   Reply With Quote
Old 04-10-12, 14:24   #418
NEo007

Stage 5
 
NEo007's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,562
Default Re: Manuala vs. automata

Sigur nu confund nimic.. Un DSG de la VW, la benzinar, nu vorbesc de diesel, va merge la 50-60 la ora constant cu treapta 5-a, la 70 la ora cu treapta 6, masina fiind subturata pentru un consum mic.. Daca ai fost cu o manuala tot VW, model nou, care are acea asitenta care iti spune cand sa schimbi treptele, la mers linistit,ea iti va spune sa mergi cu treapta 5 la 60 kmh.. Vorbesc din experiente, nu altceva.

Poti vedea si in filmuletul de mai jos, cum la 60kmh trece in D6 si tine o turatie in jur de 1500 rpm, total aiurea pentru un benzinar mai ales turbo.

https://www.youtube.com/watch?v=ItURcUbkBvE

Daca ai sansa, fa o proba cu un benzinar VW si DSG, in D mode, nu S, cand e cu totul o alta cutie

Last edited by NEo007; 04-10-12 at 14:28.
NEo007 is offline   Reply With Quote
Old 04-10-12, 17:46   #419
KingDesign
Colectionar Machete

Stage 5
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 678
Member of:
[Colectionar Machete]
[DACIA]
Default Re: Manuala vs. automata

Aaa, eu am condus TDI.
Da la benzinar e altceva. Daca vreau sa merg linistit si eu sunt in a 4-a la 60 si a 5-a la 80. (In Dacia Solenza 1.4MPI). Modelul ce am condus eu era printre primele DSGuri cu 5 viteze pe un Golf 4 TDI. Asa se explica experienta mea.
KingDesign is offline   Reply With Quote
Old 04-10-12, 19:02   #420
eMH
2 Roti

Stage 5
 
eMH's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 5,101
Member of:
[2 Roti]
[PEUGEOT]
Default Re: Manuala vs. automata

Quote:
Originally Posted by KingDesign View Post
Modelul ce am condus eu era printre primele DSGuri cu 5 viteze pe un Golf 4 TDI. Asa se explica experienta mea.
Sincer, nu cred ca exista DSG pe golf 4 indiferent de motorizare. Poate doar automata clasica...
eMH is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -