Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: CV manuala sau automata
CV manuala 196 60.68%
CV automata 127 39.32%
Voters: 323. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 23-08-12, 18:32   #361
franz34sm
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 718
Default Re: Manuala vs. automata

Quote:
Originally Posted by 22VIN View Post
De ce sa stai cu mana pe schimbator cand depasesti? Ai auzit de kickdown?
Pai normal ca am auzit de kickdown. Sa dau talpa pina la fund, ca sa pot depasi. Asta daca o faci mai des, te trezesti ca consuma masina enorm.
franz34sm is offline   Reply With Quote
Old 23-08-12, 19:18   #362
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Manuala vs. automata

Quote:
Originally Posted by franz34sm View Post
Pai normal ca am auzit de kickdown. Sa dau talpa pina la fund, ca sa pot depasi. Asta daca o faci mai des, te trezesti ca consuma masina enorm.
Nu trebuie s-o calci pana la fund ca sa-ti dea inferioara; daca o calci pana la fund o sa-ti dea o treapta in care ai 4500-5000rpm, daca o calci la 2/3 o sa-ti dea o treapta in care ai 3000-3500rpm, asta presupunand ca in momentul respectiv circuli cu o treapta superioara, la consum, la 2000-2300rpm. Softurile din cutiile moderne sunt asa de bine gandite incat "isi dau seama" exact ce vrei. Au si senzor de inclinare si stiu daca masina urca/coboara o panta si cat de inclinata e panta. Sunt gandite de asa natura incat se adapteaza exact cum trebuie conditiilor de drum si stilului de mers.

N-ai mers cu nicio cutie automata moderna, asa-i? De ce te pronunti in necunostinta de cauza?

Last edited by 22VIN; 23-08-12 at 19:21.
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 23-08-12, 21:26   #363
franz34sm
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 718
Default Re: Manuala vs. automata

Quote:
Originally Posted by 22VIN View Post
Nu trebuie s-o calci pana la fund ca sa-ti dea inferioara; daca o calci pana la fund o sa-ti dea o treapta in care ai 4500-5000rpm, daca o calci la 2/3 o sa-ti dea o treapta in care ai 3000-3500rpm, asta presupunand ca in momentul respectiv circuli cu o treapta superioara, la consum, la 2000-2300rpm. Softurile din cutiile moderne sunt asa de bine gandite incat "isi dau seama" exact ce vrei. Au si senzor de inclinare si stiu daca masina urca/coboara o panta si cat de inclinata e panta. Sunt gandite de asa natura incat se adapteaza exact cum trebuie conditiilor de drum si stilului de mers.

N-ai mers cu nicio cutie automata moderna, asa-i? De ce te pronunti in necunostinta de cauza?
Necunostinta de cauza zici ? Am avut un Bmw 318 ti compact, din 96-97, 140 de cai, automata. La automata aia n-o facut asa kickdown. Trebuia sa o tin apasat pina la fund ca sa intre intr-o treapta inferioara. Daca o lasam, a-si revenea la normal. Automata noua nu-mi trebuie ca sint complicate. Mie-mi place orice-i simplu. Degeaba ca-s periculoase automatele. Mai ales cind nu mai functioneaza cum trebuie. Mai ales cind se strica.
franz34sm is offline   Reply With Quote
Old 23-08-12, 21:33   #364
eMH
2 Roti

Stage 5
 
eMH's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 5,101
Member of:
[2 Roti]
[PEUGEOT]
Default Re: Manuala vs. automata

Pai acum o luna ziceai ca is cele mai tari cutiile alea automate vechi si proaste. Acum cutiile automate de generatie noua care sunt infinit mai performante decat aia ti se par proaste???
eMH is offline   Reply With Quote
Old 23-08-12, 22:03   #365
franz34sm
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 718
Default Re: Manuala vs. automata

Quote:
Originally Posted by eMH View Post
Pai acum o luna ziceai ca is cele mai tari cutiile alea automate vechi si proaste. Acum cutiile automate de generatie noua care sunt infinit mai performante decat aia ti se par proaste???
N-am zis ca automatele astea noi sint proaste, ci complicate. Aai da ce-ti place sa inventezi ! Nu mai bine sta omu pe curu lui si a-si ia o manuala si nu are batai de cap cu ea ? La o automata tre sa-i schimbi uleiul - 6 litrii pe putin. Filtru, garnitura. Schimbat ulei la fiecare 60 de mii de kilometrii sa zicem. Cind se strica automata ? Asta e. Ai pus-o original.
franz34sm is offline   Reply With Quote
Old 23-08-12, 22:08   #366
eMH
2 Roti

Stage 5
 
eMH's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 5,101
Member of:
[2 Roti]
[PEUGEOT]
Default Re: Manuala vs. automata

La fel de bine se pot strica si cele manuale. Daca tot esti tu impotriva evolutiei, de ce nu ti-ai luat o Dacia 1300? La aia daca se strica ceva poti gasi pe marginea drumului piese ca sa o repari, si nu mai ai probleme!
eMH is offline   Reply With Quote
Old 23-08-12, 22:17   #367
franz34sm
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 718
Default Re: Manuala vs. automata

Quote:
Originally Posted by eMH View Post
La fel de bine se pot strica si cele manuale. Daca tot esti tu impotriva evolutiei, de ce nu ti-ai luat o Dacia 1300? La aia daca se strica ceva poti gasi pe marginea drumului piese ca sa o repari, si nu mai ai probleme!
Mdaa, o reparatie la o manuala costa un sfert decit la o automata. Sti cum e ? Totul depinde de ce simte omul. Pt mine o automata e puturoasa.
franz34sm is offline   Reply With Quote
Old 23-08-12, 22:41   #368
Brian

Stage 5
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,179
Default Re: Manuala vs. automata

Quote:
Originally Posted by franz34sm View Post
Mdaa, o reparatie la o manuala costa un sfert decit la o automata. Sti cum e ? Totul depinde de ce simte omul. Pt mine o automata e puturoasa.
Condu si tu un DSG sau SMG si vezi daca si alea sunt puturoase
de PDK de la Porsche nu mai zic ...
Eu am E34 automat, intr-adevar e mai puturos decat unul manual, insa e o cutie automata de generatie mai veche, nu se compara cu astea mai noi de la BMW.
Cat despre kick-down, cutia automata de pe masina mea e cam la fel cu aia de pe e36, si nu trebuie apasata pedala pana la fund sa iti dea inferioara, ci doar jumate...sau ceva de genul. Cel putin asa e la a mea.
Brian is offline   Reply With Quote
Old 23-08-12, 23:04   #369
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Manuala vs. automata

Eu zic de cutii moderne, de generatie actuala si el o da in '96.
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 24-08-12, 05:49   #370
eMH
2 Roti

Stage 5
 
eMH's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 5,101
Member of:
[2 Roti]
[PEUGEOT]
Default Re: Manuala vs. automata

Bai, deci nu pot sa cred asa ceva. Cand avea fritz e36 automat stia tot forumul ca o baga el in S si imediat ajunge la 340 km/h. Acum zice ca is puturoase si mai stiu eu ce. Se contrazice grav

Fritz, uita-te la comparatiile dintre Golf GTI manual si acelasi Golf GTI dar automat si vezi ce se intampla! Asta inseamna evolutia, prietene! Vezi ca era filmul comparativ pe pagina trecuta, cred.
eMH is offline   Reply With Quote
Old 24-08-12, 10:07   #371
franz34sm
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 718
Default Re: Manuala vs. automata

Quote:
Originally Posted by 22VIN View Post
Eu zic de cutii moderne, de generatie actuala si el o da in '96.
Pai o dau in 96 pt ca la titlu nu zice nimica de manuala vs automata NOI. Sa vorbim si noi de masini ce avem, nu de masini de care nu ne permitem sa le avem.
franz34sm is offline   Reply With Quote
Old 24-08-12, 10:29   #372
franz34sm
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 718
Default Re: Manuala vs. automata

Quote:
Originally Posted by Brian View Post
Condu si tu un DSG sau SMG si vezi daca si alea sunt puturoase
de PDK de la Porsche nu mai zic ...
Eu am E34 automat, intr-adevar e mai puturos decat unul manual, insa e o cutie automata de generatie mai veche, nu se compara cu astea mai noi de la BMW.
Cat despre kick-down, cutia automata de pe masina mea e cam la fel cu aia de pe e36, si nu trebuie apasata pedala pana la fund sa iti dea inferioara, ci doar jumate...sau ceva de genul. Cel putin asa e la a mea.
Mai asta. Daca apesi pedala pina la jumate , a-ti da cu o viteza inferioara. Probabil e asa. Eu nu am simtit nimica, daca am apasat pedela pina la jumate, in loc de 2000 si ceva de turatii, urca la 3500 sa zicem. Ce kickdown e asta ? Ia da-i talpa pina la fund sa vezi atunci kickdown. Din a patra sa zicem intra intr-a doua, intra cu doua trepte inferioare. Asta mai numesc eu kickdown. In a patra la 60 sau stiu eu 80 la ora cu 2500 de turatii, a-i dai talpa pina la fund si ti-o baga in viteza a doua la 4500 de turatii pina la 6200 de ture. Aia mai numesc depasire, kickdown. Pai daca intr-o depasire ai dau talpa numai pina la jumate, atunci pot sa astept eu mult si bine pina reuseste sa faca depasirea. Asa era la Bmw-u meu. Poate la Golf GTI e altfel. Eu vorbesc de ce am avut, nu vorbesc de ce nu am avut sau nu am. Nu vorbesc din auzite, ca astea noi sint asa si asa. Teoria e una si practica e alta domnilor. Automata e puturoasa fata de o manuala. Asta-i adevaru. Asta am observat eu. Si vorbesc de 140 de cai, nu de 90 de cai. Daca si aia cu 140 de cai m-ii s-a parut puturoasa, atunci ce sa mai discut de automate ? Mai bine una cu 90 de cai manuala, ca si aia m-ii se pare mai agera.
franz34sm is offline   Reply With Quote
Old 24-08-12, 10:31   #373
NEo007

Stage 5
 
NEo007's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,562
Default Re: Manuala vs. automata

Pana acum am avut doar manuale.. Dar de abia astept sa trec pe ceva automat

Uleiul in cutie e bine sa il schimbi si la manuala, intradevar e mai ieftin, sunt doar 2-3 litri..

Singurul lucru ce nu imi place la automatele noi, am condus VW cu DSG6, DSG7 si BMW cu 6AT, ambele turbo benzina, este faptul ca in D, la mers normal si constant, orice incerci sa faci, masina merge exagerat de subturat... Adica la manuala, niciodata nu bag a 6-a la 60-70 la ora, ca sa merg cu 1300 rpm.. Consum, consum, dar nu sa exageram cu mersul la 1500 rpm Un DSG pe diesel este mai potrivit daily driver decat pe TFSI.. Acolo incepi sa simti masina cu viata in ea de pe la 1800 rpm, dar la benzina, de la 1300 rpm la peste 2500 e ceva de asteptat.. Si pe S masina merge smucit si te tine peste 4000 rpm, iarasi nu e prea comod..

Per total, la comoditate, cu toate plusurile si minusurile, prefer automata

Last edited by NEo007; 24-08-12 at 10:37.
NEo007 is offline   Reply With Quote
Old 24-08-12, 10:53   #374
franz34sm
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 718
Default Re: Manuala vs. automata

Quote:
Originally Posted by eMH View Post
Bai, deci nu pot sa cred asa ceva. Cand avea fritz e36 automat stia tot forumul ca o baga el in S si imediat ajunge la 340 km/h. Acum zice ca is puturoase si mai stiu eu ce. Se contrazice grav

Fritz, uita-te la comparatiile dintre Golf GTI manual si acelasi Golf GTI dar automat si vezi ce se intampla! Asta inseamna evolutia, prietene! Vezi ca era filmul comparativ pe pagina trecuta, cred.
La filmu asta te referi ? https://www.youtube.com/watch?v=X4HpD5K6Qws Atunci de ce nu vedem numai automate la raliuri, concursuri, sau la competitii ? Daca-s asa de rapide. Asta-i intrebarea !! Eu am avut automata, si am trecut pe manuala. Oare de ce ? Numai pt simplul fapt ca e mai comoda, schimbul de ulei si restu sint scumpe, reparatia iara e scumpa, rau de tot, consuma cu un litru mai mult decit una manuala. Va mai trebuie automata ? Haa ?
franz34sm is offline   Reply With Quote
Old 24-08-12, 10:57   #375
NEo007

Stage 5
 
NEo007's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,562
Default Re: Manuala vs. automata

E o foarte mare diferenta daca vorbim intre automate si noi si masini automate de 10+ ani..

Aproape toate automatele noi au performante si consum mai decat manuale..
Uita-te la niste comparatii de exemplu pe Polo, Golf 6 intre DSG si manuala..

La raliuri toate sunt secventiale si nu au nici o legatura cu cutile manuale sau automate de pe masinile de serie, cum si masina, in afara de forma caroseriei, e din alt film complet.
NEo007 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -