Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: CV manuala sau automata
CV manuala 196 60.68%
CV automata 127 39.32%
Voters: 323. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 16-10-11, 22:07   #331
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: Manuala vs. automata

Aleks alea sunt alea cu cremaliera de apesi pe ambreiaj doar cand o bagi in viteza intai si cand retrogradezi?
adrian78bmw is offline   Reply With Quote
Old 16-10-11, 22:50   #332
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Manuala vs. automata

Quote:
Originally Posted by adrian78bmw View Post
Aleks alea sunt alea cu cremaliera de apesi pe ambreiaj doar cand o bagi in viteza intai si cand retrogradezi?
Cred ca da, nu sunt sigur, dar daca vrei intreb expertii, ca eu nu prea stiu detaliile precise.
aleks is offline   Reply With Quote
Old 17-10-11, 14:49   #333
Bryan

Stage 5
 
Bryan's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,159
Default Re: Manuala vs. automata

sunt cu craboti .. si nu sunt automate deloc
Bryan is offline   Reply With Quote
Old 17-10-11, 19:56   #334
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Manuala vs. automata

Quote:
Originally Posted by Bryan View Post
sunt cu craboti .. si nu sunt automate deloc
Deci nu-s alea, am inteles ca minunatele cutii cu craboti raman alternativele mai ieftine cand nu-s bani de automate
aleks is offline   Reply With Quote
Old 17-10-11, 20:46   #335
Gixer
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Manuala vs. automata

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
La drag o automata buna nu poate fi egalata de manuala, schimba mult mai repede si mai bine.
Pai da, pt ca schimba fara intreruperi de cuplu la roata.....inainte de a se selecta treapta urmatoare, aceasta e deja cuplata, trecerea se face prin sistem la fel ca ambreajul....mai ales daca sunt fara convertor de cuplu, si randamentul de transmisie e mai mare.
Gixer is offline   Reply With Quote
Old 15-11-11, 17:05   #336
adilungu

Stock
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 6
Default Re: Manuala vs. automata

Foarte interesant subiectul, ca sa nu mai zic de opinii. Vreau sa profit de faptul ca sunteti, sigur, mai avizati decat mine, si sa cer cateva lamuriri referitoare la:
-D/S
-/+
-kickdown
-3,2,1
-retrogradare
Am un CTS/2007, primit mostenire, am facut vreo 3000km, nu am manual si as vrea sa stiu mai multe. Multumesc.
adilungu is offline   Reply With Quote
Old 15-11-11, 17:13   #337
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Manuala vs. automata

Quote:
Originally Posted by adilungu View Post
Foarte interesant subiectul, ca sa nu mai zic de opinii. Vreau sa profit de faptul ca sunteti, sigur, mai avizati decat mine, si sa cer cateva lamuriri referitoare la:
-D/S
-/+
-kickdown
-3,2,1
-retrogradare
Am un CTS/2007, primit mostenire, am facut vreo 3000km, nu am manual si as vrea sa stiu mai multe. Multumesc.
- D/S: Drive/Sport; aici depinde de fiecare producator comportamentul exact dar in principiu pe Sport iti schimba mai sus si nu iti da superioara cand o calci si ridici piciorul de pe acceleratie
- -/+: inferioara/superioara
- kickdown: ultima faza a pedalei de acceleratie; cand o calci la fund (kickdown) iti da inferioara cat se poate si schimba la linia rosie
- 3,2,1: in 2, de exemplu, merge normal dar nu trece de treapta 2; adica o sa se tureze cat e posibil in 2 dar nu o sa schimbe in alte trepte superioare. Aceeasi regula si pentru 1, 3
- retrogradare: o treapta sau mai multe mai jos.

Sper ca asta vroiai sa stii.
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 15-11-11, 17:16   #338
adilungu

Stock
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 6
Default Re: Manuala vs. automata

Quote:
Originally Posted by 22VIN View Post
- D/S: Drive/Sport; aici depinde de fiecare producator comportamentul exact dar in principiu pe Sport iti schimba mai sus si nu iti da superioara cand o calci si ridici piciorul de pe acceleratie
- -/+: inferioara/superioara
- kickdown: ultima faza a pedalei de acceleratie; cand o calci la fund (kickdown) iti da inferioara cat se poate si schimba la linia rosie
- 3,2,1: in 2, de exemplu, merge normal dar nu trece de treapta 2; adica o sa se tureze cat e posibil in 2 dar nu o sa schimbe in alte trepte superioare. Aceeasi regula si pentru 1, 3
- retrogradare: o treapta sau mai multe mai jos.

Sper ca asta vroiai sa stii.
Multumesc.
adilungu is offline   Reply With Quote
Old 17-11-11, 11:27   #339
ZAUBER

Stage 4
 
ZAUBER's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 255
Default Re: Manuala vs. automata

Quote:
Originally Posted by Bryan View Post
sunt cu craboti .. si nu sunt automate deloc
alea sunt folosite in rally. au incercat unii sa puna pe masini de strada si au cam rupt cutii de viteza pe banda rulanta.
ZAUBER is offline   Reply With Quote
Old 10-02-12, 19:47   #340
TibyAlex

Stock
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 7
Default Re: Manuala vs. automata

Nu stiu ce spun altii, dar eu prefer cutia manuala, vreau sa "simt" masina atunci cand o conduc!

"Automatic gearbox is for pussies!" Glumesc evident, fiecare cu ce ii place... la masinile super sport gen Ferrari sau Lambo care ating suta in 3 secunde sau ceva de genu', inteleg de ce pun cutie automata, dar la un BMW M5 sau M3 spre exemplu chiar nu inteleg, cu atat mai putin la Seria 3 si 5.

Last edited by TibyAlex; 10-02-12 at 19:50.
TibyAlex is offline   Reply With Quote
Old 10-02-12, 19:57   #341
eMH
2 Roti

Stage 5
 
eMH's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 5,101
Member of:
[2 Roti]
[PEUGEOT]
Default Re: Manuala vs. automata

M5 si M3 nu ti se par suficient de sportive? )
eMH is offline   Reply With Quote
Old 10-02-12, 22:38   #342
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Manuala vs. automata

Quote:
Originally Posted by TibyAlex View Post
dar la un BMW M5 sau M3 spre exemplu chiar nu inteleg, cu atat mai putin la Seria 3 si 5.
Daca nu intelegi ce cauta o cutie dual clutch pe un M3 scuza-ma, dar nu prea stii ce vorbesti.
Si ce cauta cutie automata pe o masina de zi cu zi? Raspunsul este cel mai banal: confort.
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 12-02-12, 18:06   #343
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Manuala vs. automata

Un test facut de Insideline: Porsche 911 Carrera S PDK vs. Porsche 911 Carrera S 7-Speed Manual. Cel putin pt liniute combinatia Dual Clutch + Launch Control este imbatabila.

2012 Porsche 911 7MT / 2012 Porsche 911 PDK

0-30 (sec.): 1.9 / 1.5
0-45 (sec.): 3.0 / 2.6
0-60 (sec.): 4.6 / 3.9
0-60 with 1-ft Rollout (sec.): 4.4 / 3.7
0-75 (sec.): 6.3 / 5.5
1/4-mile (sec @ mph): 12.7 @ 113.2 / 12.0 @ 116.5

30-0 (ft): 25 / 25
60-0 (ft): 102 / 98
Skid pad lateral accel (g): 1.04 / 1.03
Slalom (mph): 71.3 / 71.4

Last edited by UNLORD; 12-02-12 at 18:10.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 11-08-12, 17:15   #344
franz34sm
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 718
Default Re: Manuala vs. automata

Deci eu am avut un Bmw 318 ti compact automata, din 96-97. Era fain, super, nici o problema cu ea.
Dar....... la semafor trebuia sa stau cu picioru non stop pe frina. Cea ce era enervant. Daca o scoteam pe liber, adica in N, mecanicii a-mi ziceau ca sa nu fac asa ceva pt ca nu-i bine. Si chestia e ca mai multi mecanici ziceau asta.
A doua chestie e ca cutia automata consuma cu un litru mai mult decit una manuala. Este care consuma cu doi litrii mai mult.
A treia chestie e ca o masina cu cutie automata e mai puturoasa decit o masina cu cutie manuala.
Eu am renuntat la automata pt ca nu-mi place. Era super cutia automata, dar degeaba. Prefer cutia manuala. Nu-mi mai trebuie in veci automata. Desii in America toate masinile au schimbator automat. Nu inteleg de ce.
Aaaaaa... si mai era o chestie. Cind mergeam cu 70 sau 80 la ora si vroiam sa depasesc, o bagam din D intr-a 2-a sau a 3-a. Si cind terminam depasirea o bagam inapoi in D. Asa se auzea ca si o bubuitura cind o bagam inapoi in D, zici ca ma lovea careva din spate. Mai este un alt stil de a depasi la o automata. Si anume sa-i dai talpa pina la podea. Pai atunci asa consuma masina si mai mult. Degeaba sistemu la o automata e altfel decit la o manuala. Mie nu-mi place automata. Ramin la cutie manuala. Sa nu mai vorbim daca se strica cutia automata. Atunci mai bine vinzi masina asa cum e.
Mai este o chestie. Si anume cind faci schimbul de ulei la o cutie automata, cu filtru si garnitura. Deci la o automata bagi cel putin 6 litrii in cutie. Si la o manuala bagi un litru jumate maxim doi.
Deci cutia manuala e solutia perfecta.
franz34sm is offline   Reply With Quote
Old 11-08-12, 18:32   #345
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Manuala vs. automata

Quote:
Originally Posted by franz34sm View Post
Deci eu am avut un Bmw 318 ti compact automata, din 96-97. Era fain, super, nici o problema cu ea.
Dar....... la semafor trebuia sa stau cu picioru non stop pe frina. Cea ce era enervant. Daca o scoteam pe liber, adica in N, mecanicii a-mi ziceau ca sa nu fac asa ceva pt ca nu-i bine. Si chestia e ca mai multi mecanici ziceau asta.
A doua chestie e ca cutia automata consuma cu un litru mai mult decit una manuala. Este care consuma cu doi litrii mai mult.
A treia chestie e ca o masina cu cutie automata e mai puturoasa decit o masina cu cutie manuala.
Eu am renuntat la automata pt ca nu-mi place. Era super cutia automata, dar degeaba. Prefer cutia manuala. Nu-mi mai trebuie in veci automata. Desii in America toate masinile au schimbator automat. Nu inteleg de ce.
Aaaaaa... si mai era o chestie. Cind mergeam cu 70 sau 80 la ora si vroiam sa depasesc, o bagam din D intr-a 2-a sau a 3-a. Si cind terminam depasirea o bagam inapoi in D. Asa se auzea ca si o bubuitura cind o bagam inapoi in D, zici ca ma lovea careva din spate. Mai este un alt stil de a depasi la o automata. Si anume sa-i dai talpa pina la podea. Pai atunci asa consuma masina si mai mult. Degeaba sistemu la o automata e altfel decit la o manuala. Mie nu-mi place automata. Ramin la cutie manuala. Sa nu mai vorbim daca se strica cutia automata. Atunci mai bine vinzi masina asa cum e.
Mai este o chestie. Si anume cind faci schimbul de ulei la o cutie automata, cu filtru si garnitura. Deci la o automata bagi cel putin 6 litrii in cutie. Si la o manuala bagi un litru jumate maxim doi.
Deci cutia manuala e solutia perfecta.
Tu vorbesti de automatele de acum 20 ani.

Quote:
Daca o scoteam pe liber, adica in N, mecanicii a-mi ziceau ca sa nu fac asa ceva pt ca nu-i bine. Si chestia e ca mai multi mecanici ziceau asta.


Quote:
A doua chestie e ca cutia automata consuma cu un litru mai mult decit una manuala. Este care consuma cu doi litrii mai mult.
A treia chestie e ca o masina cu cutie automata e mai puturoasa decit o masina cu cutie manuala.
Iti dau date tehnice ale masinii mele sau ale altor masini echipate cu DSG sau cutii asemanatoare single/double clutch. Si ai sa te miri si ai sa constati ca e invers.
22VIN is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -