VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC |
View Poll Results: CV manuala sau automata
|
CV manuala
|
|
196 |
60.68% |
CV automata
|
|
127 |
39.32% |
16-10-11, 22:07
|
#331
|
Stage 5
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of: [2 Roti] [4Rally] [BMW]
|
Re: Manuala vs. automata
Aleks alea sunt alea cu cremaliera de apesi pe ambreiaj doar cand o bagi in viteza intai si cand retrogradezi?
|
|
|
16-10-11, 22:50
|
#332
|
General Supervisor
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of: [Super Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [BMW] [MERCEDES] [2 Roti] [ALFA ROMEO]
|
Re: Manuala vs. automata
Quote:
Originally Posted by adrian78bmw
Aleks alea sunt alea cu cremaliera de apesi pe ambreiaj doar cand o bagi in viteza intai si cand retrogradezi?
|
Cred ca da, nu sunt sigur, dar daca vrei intreb expertii, ca eu nu prea stiu detaliile precise.
|
|
|
17-10-11, 14:49
|
#333
|
Stage 5
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,159
|
Re: Manuala vs. automata
sunt cu craboti .. si nu sunt automate deloc
|
|
|
17-10-11, 19:56
|
#334
|
General Supervisor
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of: [Super Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [BMW] [MERCEDES] [2 Roti] [ALFA ROMEO]
|
Re: Manuala vs. automata
Quote:
Originally Posted by Bryan
sunt cu craboti .. si nu sunt automate deloc
|
Deci nu-s alea, am inteles ca minunatele cutii cu craboti raman alternativele mai ieftine cand nu-s bani de automate
|
|
|
17-10-11, 20:46
|
#335
|
Banned
Stage 5
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of: [2 Roti]
|
Re: Manuala vs. automata
Quote:
Originally Posted by GTR
La drag o automata buna nu poate fi egalata de manuala, schimba mult mai repede si mai bine.
|
Pai da, pt ca schimba fara intreruperi de cuplu la roata.....inainte de a se selecta treapta urmatoare, aceasta e deja cuplata, trecerea se face prin sistem la fel ca ambreajul....mai ales daca sunt fara convertor de cuplu, si randamentul de transmisie e mai mare.
|
|
|
15-11-11, 17:05
|
#336
|
Stock
Join Date: Nov 2011
Posts: 6
|
Re: Manuala vs. automata
Foarte interesant subiectul, ca sa nu mai zic de opinii. Vreau sa profit de faptul ca sunteti, sigur, mai avizati decat mine, si sa cer cateva lamuriri referitoare la:
-D/S
-/+
-kickdown
-3,2,1
-retrogradare
Am un CTS/2007, primit mostenire, am facut vreo 3000km, nu am manual si as vrea sa stiu mai multe. Multumesc.
|
|
|
15-11-11, 17:13
|
#337
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of: [Opel] [4Rally]
|
Re: Manuala vs. automata
Quote:
Originally Posted by adilungu
Foarte interesant subiectul, ca sa nu mai zic de opinii. Vreau sa profit de faptul ca sunteti, sigur, mai avizati decat mine, si sa cer cateva lamuriri referitoare la:
-D/S
-/+
-kickdown
-3,2,1
-retrogradare
Am un CTS/2007, primit mostenire, am facut vreo 3000km, nu am manual si as vrea sa stiu mai multe. Multumesc.
|
- D/S: Drive/Sport; aici depinde de fiecare producator comportamentul exact dar in principiu pe Sport iti schimba mai sus si nu iti da superioara cand o calci si ridici piciorul de pe acceleratie
- -/+: inferioara/superioara
- kickdown: ultima faza a pedalei de acceleratie; cand o calci la fund (kickdown) iti da inferioara cat se poate si schimba la linia rosie
- 3,2,1: in 2, de exemplu, merge normal dar nu trece de treapta 2; adica o sa se tureze cat e posibil in 2 dar nu o sa schimbe in alte trepte superioare. Aceeasi regula si pentru 1, 3
- retrogradare: o treapta sau mai multe mai jos.
Sper ca asta vroiai sa stii.
|
|
|
15-11-11, 17:16
|
#338
|
Stock
Join Date: Nov 2011
Posts: 6
|
Re: Manuala vs. automata
Quote:
Originally Posted by 22VIN
- D/S: Drive/Sport; aici depinde de fiecare producator comportamentul exact dar in principiu pe Sport iti schimba mai sus si nu iti da superioara cand o calci si ridici piciorul de pe acceleratie
- -/+: inferioara/superioara
- kickdown: ultima faza a pedalei de acceleratie; cand o calci la fund (kickdown) iti da inferioara cat se poate si schimba la linia rosie
- 3,2,1: in 2, de exemplu, merge normal dar nu trece de treapta 2; adica o sa se tureze cat e posibil in 2 dar nu o sa schimbe in alte trepte superioare. Aceeasi regula si pentru 1, 3
- retrogradare: o treapta sau mai multe mai jos.
Sper ca asta vroiai sa stii.
|
Multumesc.
|
|
|
17-11-11, 11:27
|
#339
|
Stage 4
Join Date: Sep 2007
Posts: 255
|
Re: Manuala vs. automata
Quote:
Originally Posted by Bryan
sunt cu craboti .. si nu sunt automate deloc
|
alea sunt folosite in rally. au incercat unii sa puna pe masini de strada si au cam rupt cutii de viteza pe banda rulanta.
|
|
|
10-02-12, 19:47
|
#340
|
Stock
Join Date: Feb 2012
Posts: 7
|
Re: Manuala vs. automata
Nu stiu ce spun altii, dar eu prefer cutia manuala, vreau sa "simt" masina atunci cand o conduc!
"Automatic gearbox is for pussies!" Glumesc evident, fiecare cu ce ii place... la masinile super sport gen Ferrari sau Lambo care ating suta in 3 secunde sau ceva de genu', inteleg de ce pun cutie automata, dar la un BMW M5 sau M3 spre exemplu chiar nu inteleg, cu atat mai putin la Seria 3 si 5.
Last edited by TibyAlex; 10-02-12 at 19:50.
|
|
|
10-02-12, 19:57
|
#341
|
2 Roti
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 5,101
Member of: [2 Roti] [PEUGEOT]
|
Re: Manuala vs. automata
M5 si M3 nu ti se par suficient de sportive? )
|
|
|
10-02-12, 22:38
|
#342
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of: [Opel] [4Rally]
|
Re: Manuala vs. automata
Quote:
Originally Posted by TibyAlex
dar la un BMW M5 sau M3 spre exemplu chiar nu inteleg, cu atat mai putin la Seria 3 si 5.
|
Daca nu intelegi ce cauta o cutie dual clutch pe un M3 scuza-ma, dar nu prea stii ce vorbesti.
Si ce cauta cutie automata pe o masina de zi cu zi? Raspunsul este cel mai banal: confort.
|
|
|
12-02-12, 18:06
|
#343
|
Stage 5
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
|
Re: Manuala vs. automata
Un test facut de Insideline: Porsche 911 Carrera S PDK vs. Porsche 911 Carrera S 7-Speed Manual. Cel putin pt liniute combinatia Dual Clutch + Launch Control este imbatabila.
2012 Porsche 911 7MT / 2012 Porsche 911 PDK
0-30 (sec.): 1.9 / 1.5
0-45 (sec.): 3.0 / 2.6
0-60 (sec.): 4.6 / 3.9
0-60 with 1-ft Rollout (sec.): 4.4 / 3.7
0-75 (sec.): 6.3 / 5.5
1/4-mile (sec @ mph): 12.7 @ 113.2 / 12.0 @ 116.5
30-0 (ft): 25 / 25
60-0 (ft): 102 / 98
Skid pad lateral accel (g): 1.04 / 1.03
Slalom (mph): 71.3 / 71.4
Last edited by UNLORD; 12-02-12 at 18:10.
|
|
|
11-08-12, 17:15
|
#344
|
Banned
Stage 5
Join Date: Nov 2011
Posts: 718
|
Re: Manuala vs. automata
Deci eu am avut un Bmw 318 ti compact automata, din 96-97. Era fain, super, nici o problema cu ea.
Dar....... la semafor trebuia sa stau cu picioru non stop pe frina. Cea ce era enervant. Daca o scoteam pe liber, adica in N, mecanicii a-mi ziceau ca sa nu fac asa ceva pt ca nu-i bine. Si chestia e ca mai multi mecanici ziceau asta.
A doua chestie e ca cutia automata consuma cu un litru mai mult decit una manuala. Este care consuma cu doi litrii mai mult.
A treia chestie e ca o masina cu cutie automata e mai puturoasa decit o masina cu cutie manuala.
Eu am renuntat la automata pt ca nu-mi place. Era super cutia automata, dar degeaba. Prefer cutia manuala. Nu-mi mai trebuie in veci automata. Desii in America toate masinile au schimbator automat. Nu inteleg de ce.
Aaaaaa... si mai era o chestie. Cind mergeam cu 70 sau 80 la ora si vroiam sa depasesc, o bagam din D intr-a 2-a sau a 3-a. Si cind terminam depasirea o bagam inapoi in D. Asa se auzea ca si o bubuitura cind o bagam inapoi in D, zici ca ma lovea careva din spate. Mai este un alt stil de a depasi la o automata. Si anume sa-i dai talpa pina la podea. Pai atunci asa consuma masina si mai mult. Degeaba sistemu la o automata e altfel decit la o manuala. Mie nu-mi place automata. Ramin la cutie manuala. Sa nu mai vorbim daca se strica cutia automata. Atunci mai bine vinzi masina asa cum e.
Mai este o chestie. Si anume cind faci schimbul de ulei la o cutie automata, cu filtru si garnitura. Deci la o automata bagi cel putin 6 litrii in cutie. Si la o manuala bagi un litru jumate maxim doi.
Deci cutia manuala e solutia perfecta.
|
|
|
11-08-12, 18:32
|
#345
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of: [Opel] [4Rally]
|
Re: Manuala vs. automata
Quote:
Originally Posted by franz34sm
Deci eu am avut un Bmw 318 ti compact automata, din 96-97. Era fain, super, nici o problema cu ea.
Dar....... la semafor trebuia sa stau cu picioru non stop pe frina. Cea ce era enervant. Daca o scoteam pe liber, adica in N, mecanicii a-mi ziceau ca sa nu fac asa ceva pt ca nu-i bine. Si chestia e ca mai multi mecanici ziceau asta.
A doua chestie e ca cutia automata consuma cu un litru mai mult decit una manuala. Este care consuma cu doi litrii mai mult.
A treia chestie e ca o masina cu cutie automata e mai puturoasa decit o masina cu cutie manuala.
Eu am renuntat la automata pt ca nu-mi place. Era super cutia automata, dar degeaba. Prefer cutia manuala. Nu-mi mai trebuie in veci automata. Desii in America toate masinile au schimbator automat. Nu inteleg de ce.
Aaaaaa... si mai era o chestie. Cind mergeam cu 70 sau 80 la ora si vroiam sa depasesc, o bagam din D intr-a 2-a sau a 3-a. Si cind terminam depasirea o bagam inapoi in D. Asa se auzea ca si o bubuitura cind o bagam inapoi in D, zici ca ma lovea careva din spate. Mai este un alt stil de a depasi la o automata. Si anume sa-i dai talpa pina la podea. Pai atunci asa consuma masina si mai mult. Degeaba sistemu la o automata e altfel decit la o manuala. Mie nu-mi place automata. Ramin la cutie manuala. Sa nu mai vorbim daca se strica cutia automata. Atunci mai bine vinzi masina asa cum e.
Mai este o chestie. Si anume cind faci schimbul de ulei la o cutie automata, cu filtru si garnitura. Deci la o automata bagi cel putin 6 litrii in cutie. Si la o manuala bagi un litru jumate maxim doi.
Deci cutia manuala e solutia perfecta.
|
Tu vorbesti de automatele de acum 20 ani.
Quote:
Daca o scoteam pe liber, adica in N, mecanicii a-mi ziceau ca sa nu fac asa ceva pt ca nu-i bine. Si chestia e ca mai multi mecanici ziceau asta.
|
Quote:
A doua chestie e ca cutia automata consuma cu un litru mai mult decit una manuala. Este care consuma cu doi litrii mai mult.
A treia chestie e ca o masina cu cutie automata e mai puturoasa decit o masina cu cutie manuala.
|
Iti dau date tehnice ale masinii mele sau ale altor masini echipate cu DSG sau cutii asemanatoare single/double clutch. Si ai sa te miri si ai sa constati ca e invers.
|
|
|
|
|