VERSUS AUTOSUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC
manuala evident.Sunt persoane care sunt mai comode si prefera automata de regula cele mai inaintate in varsta.eu unul nu mias lua automata pentru ca automatele perfomante sunt scumpe pe cand o manuala ca e noua sau veche nu e asa de scumpa plus ca am auzit ca sunt si pacatoase automatele.
adevarat..cele de tip mai vechi consuma mai mult masina are vit maxima ceva mai mica demaraj un pic mai slab etc..si exista probleme..chiar si la cele de tip DSG din cate am inteles
manuala evident.Sunt persoane care sunt mai comode si prefera automata de regula cele mai inaintate in varsta.eu unul nu mias lua automata pentru ca automatele perfomante sunt scumpe pe cand o manuala ca e noua sau veche nu e asa de scumpa plus ca am auzit ca sunt si pacatoase automatele.
Te intreb si pe tine: cam cati km ai facut cu o automata?
Eu sunt de parere ca manuala vs automata tine strict de preferintele fiecaruia... de exp. mie daca imi place culoarea albastra nu prea ma poti convinge sa imi placa verdele. Am facut destui km si cu masini automate si cu dsg si mai putin performante si am ajuns la concluzia urmatoare: daca ar trebui sa fac peste 100 km zilnic prin oras as alege automata daca nu ma descurc si cu una manuala. iar pentru extraurban sa aiba undeva la minim 200cp o automata altfel nu prea faci fata.. asta este parerea mea nu sustin ca asa este si corect dar eu la concluzia asta am ajuns.
Imi cer scuze daca am deranjat pe cineva,dar mi-am spus si eu opinia ca toti ceilalti,asta nu inseamna ca daca sunt mai mic decat voi nu am voie sa mi exprim parerea,stiu ca pentru voi sunt un "drac" care nu are ce sa caute pe acest forum dar mie imi plac masinile foarte mult si am intrat pe acest forum ca sa invat cat mai multe de la voi (offtopic).
Cutiile automate moderne (722.x de la Mercedes-Benz, Steptronic de la BMW, Tiptronic de la Porsche) elimină o mare parte din dezavantajele automatelor clasice "pur hidraulice" care i-au făcut pe mulţi să înjure cât mai colorat maşinile americane clasice: demaraj slab în condiţii normale, consum imens, limitarea vitezei maxime la 160-180 km/h datorită faptului că aveau numai 2 sau 3 rapoarte, greutate excesivă, obligaţia de a schimba des lichidul ATF etc.
Însă au şi ele dezavantajele lor:
- Schimbarea de viteze manuală e mai greoaie şi îţi ia mai mult timp decât dacă laşi cutia să schimbe de capul ei
- Sistemul e la fel de greu şi de complicat. Chiar şi DSG, care se lipseşte de convertorul de cuplu, adaugă 100 kg la greutatea maşinii;
- Trebuie practic să reînveţi să conduci dacă vrei să foloseşti cutia în mod sportiv, spre exemplu trebuie să te obişnuieşti să dozezi forţa la pedala de acceleraţie în aşa fel încât să acţionezi kick-down-ul (în ciuda numelui care ar sugera că e la nivelul podelei, nu e. E la 3/4 din cursa acceleraţiei).
În general, modul de a modifica motoarele care e folosit la noi (cilindree mică, turbo pe benzină sau pe Diesel, cuplu motor masiv la mijlocul plajei de turaţii, curba de putere mai plată) nu e deloc potrivit pentru o cutie automată. Automatele se potrivesc foarte bine unui motor mare, cu o creştere de putere mai lineară.
Spre exemplu, pentru clasa Golf/Leon/Octavia/A3 o cutie automată e foarte bună pentru 3.2 VR6. Ar fi ideală dacă s-ar putea combina caroseria şi accesoriile cu motorul W8 4.0, dar asta e tehnic imposibil fiindcă W8 (cu tot cu cutia lui automată) e conceput pentru montaj longitudinal şi nu poate fi "întors"
Trebuie practic să reînveţi să conduci dacă vrei să foloseşti cutia în mod sportiv, spre exemplu trebuie să te obişnuieşti să dozezi forţa la pedala de acceleraţie în aşa fel încât să acţionezi kick-down-ul (în ciuda numelui care ar sugera că e la nivelul podelei, nu e. E la 3/4 din cursa acceleraţiei).
Depinde, la mine se simte ca un "buton" care opune mai multa rezistenta decat cursa pedalei, la mai mult de 3/4 din cursa acceleratiei(e chiar "la podea"). Asa ca m-am obisnuit sa n-o calc cu forta, si in felul asta nu am cum sa actionez kickdown. Dar ce ma deranjeaza cu adevarat este ca kickdown intra in actiune chiar si cand sunt pe schimbare manuala. Ori la inceput, pana sa ma obisnuiesc cu cutia era destul de enervant cand la 70km/h daca o calcam imi dadea a 2a, deci undeva putin peste 5000rpm, lucru care nu te ajuta pentru ca pierzi mai mult timp in depasire schimband a 2a, dupa aia repede a 3a.
Depinde de setarea cutiei. In sport te poti trezi ca faci kick-down la jumate de de pedala sau chiar mai putin, in confort poate ai nevoie sa apesi si click-ul din capatul pedalei. Tin sa cred ca influenteaza si modul in care este apasata pedala.
Depinde de setarea cutiei. In sport te poti trezi ca faci kick-down la jumate de de pedala sau chiar mai putin, in confort poate ai nevoie sa apesi si click-ul din capatul pedalei. Tin sa cred ca influenteaza si modul in care este apasata pedala.
Pai oricum, cand sunt in modul automat, chiar daca nu dau kickdown, daca sunt la 2000rpm si apas 2/3 din pedala tot imi da o treapta inapoi, dar nu agresiv (2-3 trepte) ca la kickdown.
Parere dupa ce am condus o automata/semiautomata de pe Touareg V6TDI 3.0 Diesel 224 HP si 500NM! Regim conducere dupa respectarea limitelor de viteza si FOARTE AGRESIV IN DEPASIRI, am folosit toate cele 3 setari posibile ale cutiei, D, S & Semiautomat (+/-)! Traseu - Resita - Bocsa, Berzovia - Birda - Timisoara!
Masina schimba foarte rapid in toate cele 3 moduri, in special in modul S cand e cu 10% mai nervoasa decat in celelalte 2 moduri adica D si Semiautomat! In D exista acel prag al pedalei de acceleratie ca sa retrogradeze AGRESIV, pe cand in Sport (sarcina) nu mai gasesti acel prag si face downgrade-urile necesare! Cuplul imens compenseaza greutatea MARE 2.2TONE iar puterea livrata la fix 4000 RPM isi facea treaba din plin. Ceea ce n-am inteles eu de ce cand eram pe Sport se ducea foarte aproape de 5000 RPM schimba undeva la 4800 RPM iar cand eram in D numa daca depaseam acel prag sarea de 4500 RPM! SUBLINIEZ FAPTUL CA MASINA FACE PUTEREA MAXIMA LA 4000 RPM si cuplu maxim la 1750RPM!
Ajungand la final de cursa, in parcarea din fata blocului, am concluzionat ca o automata precum Touaregul e doar o calatorie in plus cu un motor foarte puternic... adica un prieten cu muschi si care stie bataie dar n-are creier asa mi-a lasat mie impresia, acest MASTODONT, un gust SEC! Poate daca era manuala era grozav! Intr-un oras AGLOMERAT, mai ales unul precum Timisoara (am prins orele de varf) fara MODUL sport la cutia automata nu e bine sa te prinda fiindca pe D are un Lag pana schimba in inferioara si sa se duca sa poti face slalom printre masini! Consumul instant in demaraje 49.9% (mai mult nu sarea consumu instant) iar consumul mediu obtinut 11.1% - datele oferite de computerul de bord! Pilotul automat se completa perfect cu automata
E DOAR O PARERE NU DATI CU PIETRE
__________________
Yamaha FZR 600R biker
ex - Kawasaki biker
Prowd OWNER of a FORD FOCUS MK1 Turnier GHIA
ex-Logan Driver
Pedal to the metal!!!