Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

Reply
 
Thread Tools
Old 29-12-05, 22:04   #121
shadowro

Stage 5
 
shadowro's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,456
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default

@f1anatic:
de cand faptul ca o masina e tractiune 4x4 iar alta RWD constituie o problema ? sau ca una are 6 cyl iar alta 8 ?
daca ar fi la fel unde ai mai fi diferenta si ce rost ar mai avea acest versus ????
tocmai de aceea exista acest versus. sa analizam diferentele intre cele doua si sa tragem o concluzie in favoarea uneia.
Nu am fost fan al masinilor americane ... chiar nu imi plac corvette-urile si cred ca asta e prima oara cand ii iau apararea , DAR , sa fim corecti ; datzi cezarului ce-i al cezarului.
un C6 are 400 bhp si accelereaza de la 0-100 in 4.3 secunde ....
\"how about that shiet ?\" ca sa zicem asa
__________________
Honda
shadowro is offline   Reply With Quote
Old 29-12-05, 22:34   #122
GabiByte

Stage 5
 
GabiByte's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 788
Default

adevaru ii ca nu ii proasta comparatia...
E handling VS putere
Nissan Skyline R34 GT-r are 276 cai putere pe cand Corvetteul are 400.
Corvette-ul lasa in urma de tot pe portiunile drepte skyline-ul.
Skyline-ul ia curbele cu precizie pe cand Corvetteul supravireaza in cel mai apropiat parapet.

Cai putere in plus ii poti obtine...handlingul mai greu...

Daca amandoua ar avea aceeasi putere fara nici o urma de indoiala Skyline castiga.
__________________
<a href="http://copycenter.alfasoft.ro">Copy Center Cluj</a>
GabiByte is offline   Reply With Quote
Old 29-12-05, 22:40   #123
fishbone

Stage 5
 
fishbone's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 643
Member of:
[Moderators]
Default

Trebuie sa te hotarasti ce vrei. Raw power la un pretz care ti-l poti permite sau o masina smecheroasa, rafinata si cu un pretz pe masura. S-a mai spus, cam comparam mere cu pere. Ca sa sti ca SUA nu prea are multe viraje si aici drag-ul e la ordinea zilei. Deci la o adica Vette-ul se incadreaza cu succes in peisaj. Si nici la Nurb. nu s-a descurcat rau C6-le, masina la sfert de pretz fata de competitie.
__________________
Subaru Legacy GT Stage 2
fishbone is offline   Reply With Quote
Old 29-12-05, 23:08   #124
GabiByte

Stage 5
 
GabiByte's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 788
Default

e ieftina. nu zic. la pret americanii se pricep.
Dar din cate am vazut, calitatea materialelor e pe masura. Nu ca Nissan n-ar avea masini prost prelucrate(vezi 350z)
GabiByte is offline   Reply With Quote
Old 29-12-05, 23:47   #125
f1anatic

Stage 3
 
f1anatic's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 132
Default Re:

6 cyl - my bad !

Quote:
Originally Posted by \"shadowro\"
@f1anatic:
de cand faptul ca o masina e tractiune 4x4 iar alta RWD constituie o problema ? sau ca una are 6 cyl iar alta 8 ?
Pai in primul rind eu am zis ca una are AWD (Skyline) si alta RWD (Corvette).

te las pe tine sa intzelegi diferentzele intre 4x4 si AWD...pen' ca nu le stii vad. Ca daca ai stii, nu le-ai folosi interschimbabil. Ca NU sint.

In al doilea rind...stii cit este pierderea de putere al unei transmisii AWD ? Nu stii ca altfel nu te-ai certa cu mine. Intre 25 - 30 % Stii care este pierderea de putere la o masina RWD ? 10 - 15% ? Depinde de masina dar ca pierderi un AWD are mult mai mult. Alte probleme ? Sigur...AWD te ajuta la sprint-ul de pe loc iar dupa 30 de metri incepi sa urlii ca nu il mai vrei. Daca ai RWD urlii ca vrei AWD pe primii 30 de metri dupa care rizi cu lacrimi ! Asta la drag. Pe circuit...lucrurile sint mai favorabile masinilor awd.

Ce probleme implica 6 vs 8 cyl ? M-ai rupt. I-a spune tu ce ai prefera ? Un motor de 4 L V6 ? Sau unul de 4 L V8 ? Cu putere nominala de 250 CP fiecare ? Pe aceeasi masina...cu aceeasi transmisie ? De ce ?

Uite o explicatzie generala...tzi-o dau eu ca sa nu mai pui intrebari si alta data. Sa presupunem ca ai un motor V8 si unul V6. De aceeasi capacitate cilindrica. Motorul V8 va avea mai multzi cilindri - o masa mai mare, frecare mai mare decit motorul cu V6. Insa motorul cu V8 va avea pistoanele mai usoare, mai mici, cursa mai mica, compresie mai mare (suprafatza mai mare a pistoanelor) si va putea avea o turatzie mai ridicata care va duce la o putere mai mare decit ce se pierde prin frecare extra.

Nu imi place sa folosesc F1 ca explicatzie. Oricum era inainte ca tu sa te uitzi la curse (presupunind ca acum esti interesat). La inceputul anilor 1990 (ex. 1994) erau motoare V8, V10, V12. Benetton Ford (V, Williams-Renault V10, si Ferrari V12. Capacitate cyl. 3.5L. Pentru motivele aratate mai sus , V12 aveau turatzia cea mai mare, erau cele mai puternice. V8, cele mai usoare, mai economice - dar cu cylindri mai mare (ca diametru si ca lungime) nu puteau atinge aceeasi turatzie. Compromisul - V10 care de altfel a si cistigat campionatul.

O alta explicatzie...Viper vs Ferrari

Dodge Viper
Type: V10
Displacement cu in (cc): 505 (8277)
Power bhp (kW) at RPM: 500(372) / 5600
Torque lb-ft (Nm) at RPM: 525(712) / 4200
Redline at RPM: 6000
Exterior Dimensions & Weight
Length × Width × Height in: 175.6 × 78.5 × 47.6
Weight lb (kg): 3385 (1536)
Performance
Acceleration 0-62 mph s: < 4.0
Top Speed mph (km/h): 190 (306)
Fuel Economy EPA city/highway mpg (l/100 km): n.a.

Ferrari 430
Type: V8
Displacement cu in (cc): 263 (430
Power bhp (kW) at RPM: 490(360) / 8500
Torque lb-ft (Nm) at RPM: 343(465) / 5250
Redline at RPM: n.a.
Exterior Dimensions & Weight
Length × Width × Height in: 176.6 × 75.7 × 47.8
Weight lb (kg): 3196 (1450)
Performance
Acceleration 0-62 mph s: 4.0
Top Speed mph (km/h): >196 (>315)
Fuel Economy EPA city/highway mpg (l/100 km): 10/21 (n.a.)

Deci diferentza este ca Viper are motorul cam dublu fatza de Ferrari ca marime si 4 cyl in plus. Puterea este egala. 490 vs 500 BHP - tot un drac. Insa uita-te la cuplu 712 Nm pe Viper la 4200 rpm versus 465 Nm la 5250 rpm pe Ferrari. ? E clar acum ?

Corvette-ul are in favoarea ei dubla capacitate cilindrica, si mai multzi cilindri. Este adevarat...Skyline este turbocharged...dar pentru motivele de mai sus...There is no Replacement for Displacement.

SUMAR: 2 motoare cu aceeasi capacitate cilindrica: motorul cu mai multzi cilindri se tureaza mai mult (din cauza constructziei). Cuplu mai mare la aceesi turatzie.

HOMEWORK: ce ai prefera un motor de 4 L V12 sau un motor de 8 L V6 ?

Daca dai raspunsul corect...te las in pace.

Masinile sint diferite. Performantzele sint asemanatoare.

Nu am intrat pe tema supercharging vs turbo si cit ajuta impotriva numarului de cilindri si al capacitatzii cilindrice mai mari deoarece m-am plictisit. Happy New Year.
__________________
Schumi drive it like you stole it !
Think.Feel.Drive.
f1anatic is offline   Reply With Quote
Old 30-12-05, 00:06   #126
GabiByte

Stage 5
 
GabiByte's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 788
Default Re:

Quote:
HOMEWORK: ce ai prefera un motor de 4 L V12 sau un motor de 8 L V6 ?
Hahaha un V6 de 8L ar fi tare...un cilindru aproape cat toti de pe un logan la un loc

Nu ma bag la afirmatii numa imi spun opinia:
V12 pentru ca un V6 de 8L ar avea cilindru de 1.3l ceea ce ii ridicol de mare.
Si ii o chestie de echilibru. V12 ii mai echilibrat ca si V6 parca sau asa ceva...
GabiByte is offline   Reply With Quote
Old 02-01-06, 18:35   #127
Race

Stage 5
 
Join Date: May 2005
Posts: 878
Default

La o masina cu 4 roti,AWD e echivalent cu 4x4 (tractiune pe toate rotile).Faptul ca unii producatori folosesc AWD pentru a-si desemna modelele cu tractiune integrala nu inseamna ca au copyright asupra acestui termen.Si pe Dacia pick-up scrie 4x4,asta nu inseamna ca toate masinile pe care scrie 4x4 au acelasi sistem de tractiune integrala.FWD,RWD,AWD sunt termeni generici,si inseamna exact ce spun cuvintele pe care le prescurteaza.
Trecand peste diferentele tehnice si teoretice,ce conteaza cate gauri ai in blocul motor si cat de mari sunt ? Daca masina accelereaza mai bine,motorul e mai bun.E simplu.



Quote:
I-a spune tu ce ai prefera ? Un motor de 4 L V6 ? Sau unul de 4 L V8 ? Cu putere nominala de 250 CP fiecare ? Pe aceeasi masina...cu aceeasi transmisie ? De ce ?
Asta chiar sunt curios si eu...in afara de faptul ca V6 POATE (nu sigur!!!) are o curba de putere mai buna,eu nu prea vad diferenta...

Quote:
Pe circuit...lucrurile sint mai favorabile masinilor awd.
Cu siguranta ! De aia masinile RWD sunt mai rapide,si de aia supercar-urile (in afara de alea produse de VW,aparent ei nu-s in stare altfel) au RWD.In lumea reala,conduse de soferi,AWD sunt mai rapide.Pe circuit,conduse de piloti,RWD e mai bun.

Pentru a creste turatia unui motor de o capacitate data,nu e nevoie neaparat de mai multi cilindri.Daca se mareste diametrul si se micsoreaza cursa,motorul se va tura mai mult.Problema e forma si volumul camerei de ardere,de aia nu se practica nici cilindri putini si foarte mari,nici putini si \"turtiti\",ci se mareste numarul de cilindri cu cresterea capacitatii motorului.

V6 de 8l vs V12 de 4l nu are sens.Motorul de 8l,fie el si V6,va avea masa insignifiant mai mare,si puterea mult mai mare (nu dubla,dar si cu 50% mai mult e suficient).

Asta e totusi teorie.Corvette vs Skyline se reduce la \"masina mai rapida de 45.000 USD\" vs \"masina mai lenta de 90.000 USD\".Castigatorul mie mi se pare evident...
Race is offline   Reply With Quote
Old 02-01-06, 19:29   #128
f1anatic

Stage 3
 
f1anatic's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 132
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"Race\"
La o masina cu 4 roti,AWD e echivalent cu 4x4 (tractiune pe toate rotile).Faptul ca unii producatori folosesc AWD pentru a-si desemna modelele cu tractiune integrala nu inseamna ca au copyright asupra acestui termen.Si pe Dacia pick-up scrie 4x4,asta nu inseamna ca toate masinile pe care scrie 4x4 au acelasi sistem de tractiune integrala.FWD,RWD,AWD sunt termeni generici,si inseamna exact ce spun cuvintele pe care le prescurteaza.
Ce simplu se pune problema aici de catre prea multzi indivizi. Voi explica awd vs. 4wd in citeva cuvinte pentru ca acest thread este pierdere de vreme.

CE SIMPLU ! Sint socat !

4WD NU = CU AWD chiar daca sint 4 rotzi motrice.

Diferentza principala (fara detalii) este ca sistemele awd permit rotirea fiecarei rotzi cu viteza diferita - permitzind folosirea in general pe asfalt si la viteze mari. 4wd NU permite acest lucru.
Citeste LINK ONE sau aici LINK TWO Sint o gramada de alte diferentze cum ar fi prezentza vs. absentza reductorului, cuplarea vs. absentza 2WD si asa mai departe. Dar asta este pentru lectura ta personala.

Quote:
Originally Posted by \"Race\"

Trecand peste diferentele tehnice si teoretice,ce conteaza cate gauri ai in blocul motor si cat de mari sunt ? Daca masina accelereaza mai bine,motorul e mai bun.E simplu.
Best comment EVUH ! Nu ca m-a facut mama pe mine expert sau ca am o pregatire anume in domeniul auto...dar cit de cit pot pretinde ca anumite cunostiintze acumulate din interes propriu, si/sau de nevoie, un \"common sense\" dezvoltat precum un spirit de auto-protejare pt. neuronii mei, ma impiedica sa fac (sau sa ma implic in explicatzii referitoare la) asemenea comentarii ! Good Luck si Happy New Year !

A-pro-pos ! Uite...in priviintza acestui comentariu genial (see above)...reflecta putzin la asta !

To finish first, you must first finish
f1anatic is offline   Reply With Quote
Old 02-01-06, 20:08   #129
Race

Stage 5
 
Join Date: May 2005
Posts: 878
Default

Quote:
Diferentza principala (fara detalii) este ca sistemele awd permit rotirea fiecarei rotzi cu viteza diferita - permitzind folosirea in general pe asfalt si la viteze mari. 4wd NU permite acest lucru.
Glumesti,nu ? Cate masini moderne stii tu care nu au nici un fel de diferential central sau pe punti ? Masinile de teren (adica nu SUV-uri care nu-s in stare sa mearga nici pe un drum de tara bine gen X5 sau ML) actuale au 3 diferentiale,toate blocabile manual.
Ce legatura are reductorul cu asta ? E doar un raport final diferit la cutia de viteze...
Pot sa scriu si eu un articol pe net in care sa spun ca pentru mine 4WD inseamna masina fara diferential fata,diferential central blocabil manual si diferential spate cu alunecare limitata (nu ca ar exista vreo astfel de masina,dar ca idee).Ce ar dovedi asta ?

Quote:
Best comment EVUH !
Da,stiu ca pentru riceri mai exista si \"rafinament\",\"tehnica avansata\" si alte chestii de astea...mai nou scuza \"dar ai de doua ori mai multi cilindri\" nu prea prinde cand pierzi,trebuie gasit altceva.

Quote:
To finish first, you must first finish
Nu prind ideea,dar banuiesc ca e vorba de fiabilitatea proverbiala,monumentala,mareata si dincolo de capacitatea de intelegere a unui om de rand pe care o au japonezele.Si cum stim ca toate masinile sport circula cate 150.000 km/an,e foarte important acest aspect...

Daca tot am ajuns aici,care e raspunsul si explicatia ta la asta ? Ca ma roade rau curiozitatea...
Quote:
I-a spune tu ce ai prefera ? Un motor de 4 L V6 ? Sau unul de 4 L V8 ? Cu putere nominala de 250 CP fiecare ? Pe aceeasi masina...cu aceeasi transmisie ? De ce ?
Race is offline   Reply With Quote
Old 03-01-06, 19:35   #130
f1anatic

Stage 3
 
f1anatic's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 132
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"Race\"
Daca tot am ajuns aici,care e raspunsul si explicatia ta la asta ? Ca ma roade rau curiozitatea...
Quote:
I-a spune tu ce ai prefera ? Un motor de 4 L V6 ? Sau unul de 4 L V8 ? Cu putere nominala de 250 CP fiecare ? Pe aceeasi masina...cu aceeasi transmisie ? De ce ?

Da-mi te rog un motiv valid care sa ma faca sa cred ca nu imi pierd vremea repetind explicatzia oferita mai sus.

Sincer...sint persoane aici - foarte multe - care vorbesc din auzite sau vazute pe strada, fara sa puna si ei mina pe mouse si tastatura, sa dea un \"search\", sau sa puna mina pe o carte sau sau sau. Nimeni nu cere ca sa ai diploma de inginer ca sa participi aici...dar cred ca un filtru cumva ar trebui sa fie pus... Si sii care este lucrul cel mai grav...si tu...si altzii...punetzi o gramada de cuvinte laolalta, si gata credetzi ca atzi scos ceva intzelept din voi.

Uite de exemplu:

Quote:
Glumesti,nu ? Cate masini moderne stii tu care nu au nici un fel de diferential central sau pe punti ?
Ai scos asta din tine. Raspunsul: MAI TOATE. Masinile FWD in general au diferentzial deschis pe fatza. Si nimic pe celelalte puntzi. Uite...BMW 330 Xi...da...este AWD nu 4x4 sau 4WD. Nu are diferentziale p puntea din fatza sau spate. Are EDL - electronic differential lock...care numai diferentzal adevarat nu este...foloseste ABS/frina pentru a corecta diferentzele de viteza intre rotzi, sau de a bloca roata care se invirteste in gol.

Dar stai ca pierd vremea. Orcium...intrebarea ta...care te roade este despre # de cilindrii la aceeasi capacitate cilindrica. Pentru ca nu ai fost in stare sa interpretezi ce am spus mai sus - nu ma repet insa...te pun sa cautzi pe net si sa te gindesti de ce este asa

Ferrari 550 Maranello 5.5 L V12
Chevrolet Corvette 5.7 L V8

Cam aceeasi capacitate cilindrica...[b]numar diferit de cilindri.[/b]

Corvette
350 HP @ 5,600 rpm; 360 ft lb , 488 Nm @ 4,400 rpm, compression ratio 10.1:1

Maranello
485bhp @ 7000RPM; 420ft-lbs @ 5000RPM, Compression Ratio 10.8:1

si poate aflii si raspunsul la intrebarea care te roade. Dar vei intzelege NUMAI DUPA CE CITESTI SI INTZELEGI mesajul meu despre capacitatea cilindrica vs. numarul de cilindri.
f1anatic is offline   Reply With Quote
Old 03-01-06, 21:23   #131
Race

Stage 5
 
Join Date: May 2005
Posts: 878
Default

Quote:
Masinile FWD in general au diferentzial deschis pe fatza. Si nimic pe celelalte puntzi
Asta e super-tare !
In primul rand,in afara de fata,mai exista o singura punte,respectiv spate,ca nu vorbim de camioane.Deci nu exista \"celelalte puntzi\".
In al doilea rand,esti un geniu al mecanicii,devreme ce doresti diferentiale central/spate la o masina care NU ARE tractiune decat pe fata !

Quote:
Uite...BMW 330 Xi...da...este AWD nu 4x4 sau 4WD. Nu are diferentziale p puntea din fatza sau spate. Are EDL - electronic differential lock...care numai diferentzal adevarat nu este...foloseste ABS/frina pentru a corecta diferentzele de viteza intre rotzi, sau de a bloca roata care se invirteste in gol.
Repet:
Ceea ce ti-a trecut tie pe la ureche e ca diferentialul e BLOCABIL electronic,si nu mecanic (n-am stat sa vad daca 330 xi are sau nu EDL,dar e valabil pentru cele care au).Masina ARE diferential,ca altfel n-ar sta pe sosea.Ia gandeste-te tu,geniu al mecanicii,daca n-ar avea diferential spate,de unde diferenta de rotatie intre roti ? Tocmai asta face diferentialul,permite rotilor motoare sa se invarta cu turatii diferite.

Inca o data:vreau o explicatie la comparatia ta,care si mai ales DE CE e mai bun.Ai doua motoare,aceeasi capacitate cilindrica,ACEEASI PUTERE MAXIMA (foarte important,ai zis ca ambele au 250 CP),si numar diferit de cilindri.Sunt foarte curios sa aflu chestia asta,te rog lumineaza-ma si pe mine.

Comparatia ta de motoare e complet irelevanta,nici nu stiu de ca ma obosesc sa-ti scriu,dar in fine.
Bun,la (aproximativ) aceeasi cilindree,Ferrari scoate mai multa putere din mai multi cilindri,deci mai multi cilindri=mai bine (concluzia ta).
Acum,inca una:TVR Sagaris are V6 de 4l/400 CP.400 CP>350 CP,deci e mai bun decat motorul de Corvette.Deci,puterea e cu atat mai mare cu cat scazi cilindreea si numarul de cilindri (concluzie similara cu cea trasa de tine mai sus).
Diferente minore gen OHV vs DOHC si alte chestii de genul asta vad ca nu le iei in considerare...
Race is offline   Reply With Quote
Old 03-01-06, 22:00   #132
f1anatic

Stage 3
 
f1anatic's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 132
Default

Uite o explicatzie generala...tzi-o dau eu ca sa nu mai pui intrebari si alta data. Sa presupunem ca ai un motor V8 si unul V6. De aceeasi capacitate cilindrica. Motorul V8 va avea mai multzi cilindri - o masa mai mare, frecare mai mare decit motorul cu V6. Insa motorul cu V8 va avea pistoanele mai usoare, mai mici, cursa mai mica, compresie mai mare (suprafatza mai mare a pistoanelor) si va putea avea o turatzie mai ridicata care va duce la o putere mai mare decit ce se pierde prin frecare extra.

You're NOT worth my time. Stimabile...Puteai sa citesti si singur. Dar se pare ca egomania ta doreste un raspuns personalizat. Habar nu ai ce vrei sa spui cu acel diferentzial blocabil electronic...si te-ar ajuta sa te documentezi inainte sa vorbesti.


The electronic differential lock (EDL) permits smooth, comfortable starts on road surfaces that do not have a uniform coefficient of friction. If a wheel starts to spin, EDL brakes it as necessary so that power is transmitted to the wheel with the better traction. EDL reduces tire wear and works up to about. 40 km/h (quattroŽ : up to about 80 km/h). EDL is part of the electronic stabilization program (ESP) and the traction control (ASR) .
http://www.audi.com/audi/com/en1/glo...ock__EDL_.html
sau aici
Electronic differential lock, or EDS (german acronym for same), is not a differential lock as per usual. It uses the ABS sensors at driven wheels (i.e. left/right front on FWD, left/right front and left/right rear on quattro), to determine if one of the two wheels is spinning faster than the other. At some speed differential (approximately 25 mph / 40 km/h), the highly sophisticated fifth-generation ABS/EBV actually pulsates the brake momentarily at the spinning wheel, effectively transferring the torque through the open differential to the wheel with more traction. This system is effective, but due to the stress that it would create on the braking system, it is only used up to speeds of about 25 mph / 40km/h.
http://www.audiworld.com/tech/wheel6.shtml

Quote:
Masina ARE diferential,ca altfel n-ar sta pe sosea.Ia gandeste-te tu,geniu al mecanicii,daca n-ar avea diferential spate,de unde diferenta de rotatie intre roti ? Tocmai asta face diferentialul,permite rotilor motoare sa se invarta cu turatii diferite.
Really ? Diferentza de rotatzie intre rotzi apare cind iei o curba...! Care se invirte mai repede si care mai incet...(roata pe interiorul sau exteriorul curbei) asta stii tu...ca le cunosti pe toate. Altfel in linie dreapta ?!?!? Bineintzeles ca masina sta pe sosea si fara diferentzial. Chiar si fara diferentzial pe spate. Sa stii ca poate sta si fara motor, si fara rotzi... Si mai stii ce...si la masinile fara diferentzial pe spate exista diferentza de viteza intre rotzi. Mai ales in curba !

Stii ce...multa bafta. Poate nu vrei, poate nu potzi - sa intzelegi, sau poate doar vrei sa te pui contra. Sau poate nu stii si refuzi sa te documentezi...crezind ca ai dreptate. 'jde posturi pe acest forum nu te face expert. Si nici poza aia cu Corvette-ul drept avatar. Nici Need 4 Speed. Si nici Concursul de viteza de la Casa Republicii...Oricum...E gata....ultima mea replica adresata tzie.


Ah...uitam Mult Apreciatule...ai uitat un lucru:
Quote:
Acum,inca una:TVR Sagaris are V6 de 4l/400 CP.400 CP>350 CP,deci e mai bun decat motorul de Corvette.Deci,puterea e cu atat mai mare cu cat scazi cilindreea si numarul de cilindri (concluzie similara cu cea trasa de tine mai sus).
Pentru tine...CP sint totul. Pentru mine NU. Cuplul N-m, lb/ft - si este mai importanta.


http://www.carpages.co.uk/guide/tvr/...echo=978207549
Engine Capacity 3996 cc
Cylinders 6
Power 400 bhp @ 7000 rpm
Torque 310 lb/ft @ 5250 rpm

Corvette
350 HP @ 5,600 rpm;
360 ft lb @ 4,400 rpm,

READ MY LIPS
putere mai mare...la turatzii mai mici !
cuplu mai mare la turatzii mai mici !

Corvette-ul are masa mai mare. Dar si cuplu mai mare la turatzie mai mica. Daca am tura Vette-ul la 7000 cam ce BHP ar avea ? Dar cuplu la 5250 rpm ? Ori cumva sustzii ca un Vette nu poate fi turat atita ? Si apoi...as putea pune pariu ca Vette are o curba de cuplu cu aia 360 lb-ft pe o plaja mai mare de turatzii comparata cu TVR-ul...

Si by the way...CUPLUL te misca de pe loc...nu CAII PUTERE !
f1anatic is offline   Reply With Quote
Old 03-01-06, 22:43   #133
Race

Stage 5
 
Join Date: May 2005
Posts: 878
Default

Quote:
Sa presupunem ca ai un motor V8 si unul V6. De aceeasi capacitate cilindrica. Motorul V8 va avea mai multzi cilindri - o masa mai mare, frecare mai mare decit motorul cu V6. Insa motorul cu V8 va avea pistoanele mai usoare, mai mici, cursa mai mica, compresie mai mare (suprafatza mai mare a pistoanelor) si va putea avea o turatzie mai ridicata care va duce la o putere mai mare decit ce se pierde prin frecare extra.
Quote:
I-a spune tu ce ai prefera ? Un motor de 4 L V6 ? Sau unul de 4 L V8 ? Cu putere nominala de 250 CP fiecare ? Pe aceeasi masina...cu aceeasi transmisie ? De ce ?
Pai hotaraste-te,maestre.De ce un V8 de 4l e mai bun generic vorbind decat un V6 de 4l e evident.De ce un 4l/V8 de 250 CP e mai bun decat un 4l/V6 TOT DE 250 CP fii bun si explica-mi,ca vad ca te faci ca nu pricepi.Nu de alta,dar chiar am subliniat in postul anterior asta.

Dupa ultimele tale posturi,e clar ca habar n-ai ce este si ce face un sistem diferential.Deci:daca rotile ambele roti ar fi conectate direct la acelasi ax motor,ele s-ar invarti tot timpul cu aceeasi turatie.In curbe,cum ai zis si tu,rotile trebuie sa aiba turatii diferite.Daca nu ai diferential,ele se vor invarti totusi cu aceeasi turatie,una patinand si alta \"tarandu-se\".Pentru asta se foloseste diferentialul.Un diferential normal (deschis daca iti place tie,ca asa ii zice in engleza) transfera mai multa putere la roata care tinde sa se invarta mai usor.Problema e ca daca una din roti nu are (sau are prea putina aderenta,ii va fi trimisa tot mai multa putere,ea patinand in timp ce cealalta,care are aderenta,va primi mai putina putere.Pentru asta se folosesc diferentiale auto-blocante cu diferite procente de blocare,sau cele blocabile manual la 50-50 (astea folosite doar pe teren greu sau la drag,adica linie dreapta).

Quote:
Electronic differential lock, or EDS (german acronym for same), is not a differential lock as per usual
Am subliniat cuvantul cheie,ca aparent stai mai prost cu engleza,desi n-ar trebui.Ce vrea sa zica acolo e ca EDS/EDL e un alt fel de SISTEM DE BLOCAJ al diferentialului,nu ca nu e diferential,sau e un pseudo-diferential,sau ce-ai mai inteles tu acolo.Adica e un diferential normal,cum au toate masinile.Cand computerul a ajuns la concluzia ca diferenta intre turatiile rotilor e prea mare pentru o situatie normala (curba in esenta),trage concluzia ca una din roti patineaza si o franeaza,opunand o rezistenta mai mare la rotire,ceea ce face ca diferentialul sa trimita puterea mai mult spre cealalta roata.Explicatia se aplica si intre punti,prin diferentialul central.

Exista posibilitatea ca masinile de teren vechi sa fi avut diferential pe o singura punte,si sa mearga pe sosea doar 4x2.Nu cunosc,pentru ca nu ma pasioneaza intr-atat istoria masinilor de teren.Insa masinile de teren MODERNE,la care m-am referit de la inceput si am si precizat asta,au diferentiale.Deci,daca pentru tine 3 diferentiale=AWD,1-2 diferentiale=4WD (adica fata-spate,ca fata-central sau spate-central nu cred ca a facut nimeni vreodata,ar fi stupid),stai linistit ca in afara de pick-up-uri si camioane toate sunt AWD.Oricum,ceea ce faci tu acum e sa spui \"eu m-am hotarat ca MASA nu inseamna MASA,ci TABLOU,si eu de acum incolo o sa mananc pe TABLOU si o sa vad MESE de Goga\".Termenii sunt definiti deja,nu-i redefinesti tu (respectiv posesorii unui site obscur pe net).

Observi cum de la o concluzie simpla,s-a ajuns la dispute tehnice destul de off-topic.Asta pentru ca un om normal ar spune \"o masina sport mai ieftina si mai rapida e mai buna\".Un RICER zice \"e mai scumpa si mai lenta,DAAAAAR uite ce tehnologie are in ea,chiar daca e perfect inutila\".
Race is offline   Reply With Quote
Old 04-01-06, 14:55   #134
GabiByte

Stage 5
 
GabiByte's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 788
Default

imi cer scuze ca intrerup schimbul de idei...probabil cele mai interesante posturi care le-am vazut pe forumu asta

O mica precizare:

330xi NU are difirential nici pe fata nici pe spate.
Puterea se imparte intre fata si spate doar(38% pe fata si 62% pe spate)

Race: NU are diferential dar are un sistem care lucreaza in locul diferentialului.
F1anatic:NU ABS-ul se ocupa de asta, ci ABD(Automatic Differential Brake).

Sa ma corectati daca am ceva date gresite
GabiByte is offline   Reply With Quote
Old 08-01-06, 12:51   #135
ciprian_the_1

Stage 5
 
ciprian_the_1's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 836
Member of:
[BMW]
Default

bai f1anatic nyu vreau sa te superi dar sa sti ca nu ai dreptate deloc.
In primu rand nu prea poti compara doua masini da aceasi putere dar cu tractiune diferita mai ales daca ala cu tractiune rwd nu are controlu tractiuni(ex:toyota supra) pt ca de pe loc nu prea are sanse ca nu poate sa puna toti cai pe sosea numai cu tractiune spate in schuimb ala 4wd e meserias(ex:subaru) bafta
__________________
1.4 ...............
ciprian_the_1 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -