Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

Reply
 
Thread Tools
Old 02-09-14, 17:39   #121
aditza579

Stage 5
 
aditza579's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,030
Member of:
[DACIA]
Default Re: 1.4 TSi 140 cp vs 2.0 tdi 140 cp

Cu 1.4 TSI nu am mers decat pe Golf V GT, varianta de 140 de cai si am ramas placut impresionat din toate punctele de vedere. Consum 7-8 in oras la un mers normal, si maxim 10 la mers sportiv. Afara am scos si 5 la mers okei. In schimb am mers cu Caddy, Passat, Golf V toate 2.0 TDI si pot spune ca ai senzatia de cuplu dar kilometrajul debea urca. Iar diferenta intre Golf-uri (TSI vs. TDI) a fost mare in favoarea TSI-ului. Pentru acel litru in plus la consum in oras chiar nu se merita sa iei TDI avand in vedere ca altfel trage TSI-ul.
aditza579 is offline   Reply With Quote
Old 02-09-14, 17:49   #122
crywolf

Stage 5
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,080
Default Re: 1.4 TSi 140 cp vs 2.0 tdi 140 cp

Weekend asta am facut cam 600 km cu Seat Leon TSI. Sincer, nu stiu ce motor era dar avea 77kW in certificat. Si era motor mic oricum. Cutie manuala 6 trepte. Mers pe autostrada in regim de 140-170kmh cu varfuri de 190kmh (era la blana). Cam 20% din distanta mers la 60-100kmh din cauza blocajului trafic.Consum mediu pe aprox 600km undeva la 7L/100km.
Masina are cuplu, urca fain de tot in ture (mai ales la turatie mare si 'sare' fain de tot de la 140kmh la 170kmh). Dar sigur nu era motorul de 1,4 si 140CP. Ceva 1,2 cred dar uimitor de 'vioi'.
140CP diesel am mers pe Seat Alahambra. Cam 1600km. Consum redus (nu mai tin minte exact dar stiu ca la peco ma uitam daca nu e blocat ceva la pistol ca tot sarea. Era de fapt plin dar mie mi se parea ca prea putin a intrat). Viteza medie autostrada 140kmh (varfiri de 200kmh destul de multe si depasiri la 170-180kmh si mai multe).

Acu depinde si pe ce masina e pus.
Daca e vorba de un Golf sau Seat Leon, as alege 1,4TSi.
Daca e ceva mai greu, gen Alahambra and such, TDi de 140CP (mai ales daca masina e incarcata si facuta pentru drumuri lungi).
__________________
Manni for life !!!
crywolf is offline   Reply With Quote
Old 02-09-14, 18:00   #123
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: 1.4 TSi 140 cp vs 2.0 tdi 140 cp

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
Conditiile alea favorizeza otto care la turatii mici desi are randamentul arderii mai mic (datorita presiunii micila sfarsitul compresiei) are un raport mai bun putere utila/pierderi mecanice.
Cu cresterea sarcinii randamentul dieselului creste mai mult ca la otto datorita recuperarii de catre turbina a energiei continuta in gazele de evacuare.
Pierderile dieselului cu turatia sunt aproape liniare, se poate observa din consumul orar cand motorul nu are sarcina
Pierderile cresc si la otto cresc dar randamentul arderii scade dupa turatia de cuplu maxim(la aspirat)
Asta explica partial de ce la diesel consumul nu creste ca la otto cu viteza.
Am mai spus ca am mers tandem cu 1.4i/1000kg (la viteza confortabila pt el), eu cu 2.0d/1400-1500kg, consum el 8 gpl, eu 6 motorina (eu fortam maxim in depasiri si il anuntam cand e liber pentru el).
Ce spui tu e valabil cand e vorba de turbodiesel si benzina-aspirat.
In cazul de fata e vorba de doua motoare turbo (turbodiesel TDI, si turbobenzina TSI). Daca te uiti in graficele puse de GTR o sa vezi ca in privinta cuplului maxim (linia verde din grafic=max torque) la TSI cuplul maxim este disponibil pe o plaja mai mare de turatie, cam de la 1500 pana la aproape 4000 rot/min, in timp ce la TDI plaja de cuplu maxim este mai redusa, cam de la 1700 la aproape 2600 rot/min... . Deci e cu totul alta mancare de peste turbo benzina fata de benzina aspirat, si tinand cont de cuplul maxim la turatie redusa (aprox ca la turdodiesel) in mod sigur si consumul va fi mai mic decat la benzina aspirat.

Explicatiile puse de GTR au legatura cu puterea motorului (turatia / kw).
Tinand cont de graficele alea de cuplumaxim am mari indoieli ca un TDI de 140 cp poate ''sa mictioneze'' pe un benzinar TSI 140 cp...
Din pacate ''diferendumul'' se poate rezolva doar printr-o proba practica, pana atunci fiecare poate sa-si dea cu parerea ca doar e democratie , iar discutiile pro si contra pot continua la nesfarsit...
capricosti is offline   Reply With Quote
Old 02-09-14, 18:36   #124
alex.panciu

Stage 5
 
alex.panciu's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,481
Default Re: 1.4 TSi 140 cp vs 2.0 tdi 140 cp

Asa cum unii au senzatia ca tsi trage mai tare pentru ca urca mai mult in ture si tdi e mort...asa altii au impresia ca tdi e racheta din cauza cuplului,iar tsi e mort...TREZITI-VA!!!! Amandoua au 140 cai putere...nu exista ca una sa traga de 120 si una de 160....decat daca una dintre ele are anumite probleme tehnice...diferenta o face consumul care apropo nu este de doar 1-2 litri....decat in foarte putine situatii,gen mers constant la anumite viteze destul de mici...
__________________
OPEL ASTRA GTC 1.9 CDTI OPC LINE 2-2008----SOLD!!!
OPEL VECTRA C 3.0 CDTI-2007--SOLD!!
OPEL ASTRA J 1.7 CDTI-2011--SOLD!!!
alex.panciu is offline   Reply With Quote
Old 02-09-14, 19:41   #125
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: 1.4 TSi 140 cp vs 2.0 tdi 140 cp

perfect de accord cu tine Alex. La mers alert diferenta creste mult.
Din ce spun propietarii cinstiti si atenti la pompa, la vieze mari paradoxal turbo otto nu consuma zabil mai putin la viteze mari comparat cu otto aspirat de aceeasi putere.
Spun paradoxal pentru ca turbina ar trebui sa imbunatateasca mult consumuldar nu prea se vede..

@capricosti stiu ca parte din ce am scris se aplica doar la aspirat(am si specificat), la tsi zona de eficienta maxima nu o stiu si este in functie de presiunea de supra alimentare si raportul de compresie ca si la diesel de fapt.
La diesel consumul specific cel mai mic se atinge in general la turatia cea mai mica la care poti obtine cca 75% din presiune de supra-alimentare dar este rezonabil dupa 60%
De exemplu pt motrul asta de 2.0, o treapta de overdrive in care sa ai 150-160 la 2000rpm ar aduce consumul minim (la viteza asta) dar nu ar fi semnificativ mai mic decat la 2800-3000 (cum e la mine e ex)
Boost-ul la otto nu poate creste foarte mult pt ca ar creste mult pretul turbo-compresorului, dieselul functioneaza cu exces de aer ceea ce permite o temperatura mai scazuta pe evacure decat la otto nde amestecul poate fi sarac la sarcini mici dar trebuie sa fie precis la sarcini ridicate.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 02-09-14, 21:37   #126
Skylin3

Stage 2
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 34
Default Re: 1.4 TSi 140 cp vs 2.0 tdi 140 cp

stiti ceva despre tipul de motor cba de pe passat 2.0 tdi ?

Last edited by Skylin3; 02-09-14 at 21:51.
Skylin3 is offline   Reply With Quote
Old 02-09-14, 23:51   #127
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: 1.4 TSi 140 cp vs 2.0 tdi 140 cp

Quote:
Originally Posted by capricosti View Post
Ce spui tu e valabil cand e vorba de turbodiesel si benzina-aspirat.
In cazul de fata e vorba de doua motoare turbo (turbodiesel TDI, si turbobenzina TSI). Daca te uiti in graficele puse de GTR o sa vezi ca in privinta cuplului maxim (linia verde din grafic=max torque) la TSI cuplul maxim este disponibil pe o plaja mai mare de turatie, cam de la 1500 pana la aproape 4000 rot/min, in timp ce la TDI plaja de cuplu maxim este mai redusa, cam de la 1700 la aproape 2600 rot/min... . Deci e cu totul alta mancare de peste turbo benzina fata de benzina aspirat, si tinand cont de cuplul maxim la turatie redusa (aprox ca la turdodiesel) in mod sigur si consumul va fi mai mic decat la benzina aspirat.

Explicatiile puse de GTR au legatura cu puterea motorului (turatia / kw).
Tinand cont de graficele alea de cuplumaxim am mari indoieli ca un TDI de 140 cp poate ''sa mictioneze'' pe un benzinar TSI 140 cp...
Din pacate ''diferendumul'' se poate rezolva doar printr-o proba practica, pana atunci fiecare poate sa-si dea cu parerea ca doar e democratie , iar discutiile pro si contra pot continua la nesfarsit...
Eu am spus ca mictioneaza in turatii mici si medii! In rest, este oarecum normal ca TSI-ul sa fie pe acolo sau sa bata. Deci repet. PENTRU MERSUL COTIDIAN 2.0 TDI MICTIONEAZA PE 1.4 TSI.

Ca exmplu, daca mergi cu amandoua in a 3-a de la 40 la 70 km/h, o sa rupa TDI-ul, de la 70 la 100 km/h o sa rupa TSI-ul. Deci la mers normal TDI-ul este ajutat de cuplu (putere maxima la turatie mica) si este superior TSI-ului, la mers sportiv TDI-ul este DEzavantajat de scaderea cuplului si turatie maxima mai mica, benzinarul este avantajat de turatie maxima mult superioara si o scadere mai putin abrupta a cuplului!

Dealtfel se si vede in grafice ca TDI-ul are puterea maxima la ~3800 rpm iar TSI-ul are puterea maxima la ~5500 rpm!
__________________
Mazda MX5 ND 2.0 Revolution

BMW 535d(E60)- 2005

Nissan Pathfinder 2.5 dci - 2006 (Sold)

Last edited by GTR; 02-09-14 at 23:56.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 03-09-14, 01:56   #128
Giully4u

Stage 5
 
Giully4u's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 577
Member of:
[SEAT]
Default Re: 1.4 TSi 140 cp vs 2.0 tdi 140 cp

Si realizati ca cifrele pe care le aduceti in discutie sunt adevarate doar cand masina e calcata blana, nu? Ceea ce in viata reala se intampla... Cat de des?
Giully4u is offline   Reply With Quote
Old 03-09-14, 02:24   #129
alex.panciu

Stage 5
 
alex.panciu's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,481
Default Re: 1.4 TSi 140 cp vs 2.0 tdi 140 cp

Quote:
Originally Posted by Giully4u View Post
Si realizati ca cifrele pe care le aduceti in discutie sunt adevarate doar cand masina e calcata blana, nu? Ceea ce in viata reala se intampla... Cat de des?
La mine zilnic...acum cateva ore eram pe sos de centura,am iesit la o depasire de 2 tiruri(toyota corolla 1.4 d4d 90 cai) bineineteles cu inferioara din 5 in 4 si am ajuns din urma pe contrasens un audi a4 1.6 benzina care depasea ca la plimbare...am inceput sa ii dau flash sa grabeasca un pic pt ca totusi depasea..pana a dat el probabil 2 inferioare,eu a trebuit sa franez...repet nu am venit lansat,nu eram cu vreo racheta,el a inceput depasirea cu 2-3 sec inaintea mea...
alex.panciu is offline   Reply With Quote
Old 03-09-14, 08:08   #130
Bryan

Stage 5
 
Bryan's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,159
Default Re: 1.4 TSi 140 cp vs 2.0 tdi 140 cp

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Eu am spus ca mictioneaza in turatii mici si medii! In rest, este oarecum normal ca TSI-ul sa fie pe acolo sau sa bata. Deci repet. PENTRU MERSUL COTIDIAN 2.0 TDI MICTIONEAZA PE 1.4 TSI.

Ca exmplu, daca mergi cu amandoua in a 3-a de la 40 la 70 km/h, o sa rupa TDI-ul, de la 70 la 100 km/h o sa rupa TSI-ul. Deci la mers normal TDI-ul este ajutat de cuplu (putere maxima la turatie mica) si este superior TSI-ului, la mers sportiv TDI-ul este DEzavantajat de scaderea cuplului si turatie maxima mai mica, benzinarul este avantajat de turatie maxima mult superioara si o scadere mai putin abrupta a cuplului!

Dealtfel se si vede in grafice ca TDI-ul are puterea maxima la ~3800 rpm iar TSI-ul are puterea maxima la ~5500 rpm!
Ia repeta testul dar cu TSI-ul in treapta a 2-a (de ce treapta a 2a ? pentru ca .. poti)

Sa imi zici si mie rezultatul.

Dieselul este pentru masini agricole
Bryan is offline   Reply With Quote
Old 03-09-14, 08:19   #131
Giully4u

Stage 5
 
Giully4u's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 577
Member of:
[SEAT]
Default Re: 1.4 TSi 140 cp vs 2.0 tdi 140 cp

Quote:
Originally Posted by alex.panciu View Post
La mine zilnic...acum cateva ore eram pe sos de centura,am iesit la o depasire de 2 tiruri(toyota corolla 1.4 d4d 90 cai) bineineteles cu inferioara din 5 in 4 si am ajuns din urma pe contrasens un audi a4 1.6 benzina care depasea ca la plimbare...am inceput sa ii dau flash sa grabeasca un pic pt ca totusi depasea..pana a dat el probabil 2 inferioare,eu a trebuit sa franez...repet nu am venit lansat,nu eram cu vreo racheta,el a inceput depasirea cu 2-3 sec inaintea mea...
Ce bine ar fi daca ar proceda toti ca tine (sa depaseasca, nu sa faca promenada pe langa tiruri). Din pacate unii se gandesc sa termine doar ei depasirea, nu ii intereseaza ca in spatele lor au mai inceput 5 masini depasirea aceluiasi tir. Eu a trebuit sa dau flash la un 530d cu ai mei 75 de cai, ca nenea s-a bagat in depasire dar a uitat sa si acelereze. Si cand a accelerat am crezut ca eu stau pe loc.

Quote:
Originally Posted by Bryan View Post
Ia repeta testul dar cu TSI-ul in treapta a 2-a (de ce treapta a 2a ? pentru ca .. poti)

Sa imi zici si mie rezultatul.

Dieselul este pentru masini agricole
Si cu 2.0tdi poti sa faci acelasi lucru in tr 2.

Eu unul mi-as cumpara o masina diesel daca nu ar fi asa scumpe comparativ cu benzina. Si cum nu fac multi km/an (poate max 10.000) nu renteaza.

Last edited by Giully4u; 03-09-14 at 08:23.
Giully4u is offline   Reply With Quote
Old 03-09-14, 08:45   #132
Bryan

Stage 5
 
Bryan's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,159
Default Re: 1.4 TSi 140 cp vs 2.0 tdi 140 cp

bine.. atunci fa-l 50 - 90

sau 100 - 130

mai poti cu tractorul ?
Bryan is offline   Reply With Quote
Old 03-09-14, 13:07   #133
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: 1.4 TSi 140 cp vs 2.0 tdi 140 cp

Quote:
Originally Posted by Bryan View Post
Ia repeta testul dar cu TSI-ul in treapta a 2-a (de ce treapta a 2a ? pentru ca .. poti)

Sa imi zici si mie rezultatul.

Dieselul este pentru masini agricole
Amice, tu ori esti retard, ori esti retard!

Era discutia de diferenta intre mersul cotidian si sportiv! O sa stau din semafor in semafor sa-i dau o inferioara pentru 20m, inteligentule!
GTR is offline   Reply With Quote
Old 03-09-14, 13:15   #134
Bryan

Stage 5
 
Bryan's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,159
Default Re: 1.4 TSi 140 cp vs 2.0 tdi 140 cp

s-au invetat cutiile automate, tractosit bașit ce te-a facut ma-ta ..
Bryan is offline   Reply With Quote
Old 03-09-14, 13:16   #135
cavaliere

Stage 5
 
cavaliere's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 475
Member of:
[MERCEDES]
Default Re: 1.4 TSi 140 cp vs 2.0 tdi 140 cp

Aproape de 2015 si unii inca mai conduc masinile din hartii ..
Acum 2 seri m-am dat cu un Seat Leon 2014 1.4 tsi de 140 de cai, masina e spritena, chiar trage binisor, insa consumul nu are de-a face cu ce declara vag in carti. In bucuresti sare de 10 11 in anumite conditii. Iar la viteze mari, consumul creste exponential. Ca banueisc ca majoritatea nu merg cu 90 extraurban ..
De exemplu la a mea masina, c klass diesel c250 cdi 204 cai - c250 cgi 204 cai , performantele sunt mai bune decat la varianta omoloaga pe benzina. Iar de consum chiar nu are rost sa vorbesc.
ASta cu " diesel " este pt agricole, nu te supara, dar cand faci 5 km pe saptamana si dai cheie masinii , o ambalezi de 5 ori si o opresti, atunci toate consuma 5% .
cavaliere is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -