Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

Reply
 
Thread Tools
Old 31-08-14, 11:43   #91
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: 1.4 TSi 140 cp vs 2.0 tdi 140 cp

Quote:
Originally Posted by capricosti View Post
Cuplu la 1,4 TSI 140cp incepe de la 1500 rot/min iar la 2.0 TDI la 1750 rot/min. Deci, in cazul motoarelor astea doua avantajul de care spui tu il are benzinarul deoarece are cuplu la turatie mai mica...


@ Skylin3,
Din unele postari ''expuse'' in aceste discutii rezulta clar ca unii au impresia ca motorul pe benzina 1,4 TSI este aspirat si se dau de ceasul mortii ca are putere abia la turatii mari ))))))))) si are consum enorm la viteze similre cu TDI-ul ))))))))))
De fapt diferenta de consum este neglijabila pt cine prefera performantele superioare ale TSI-ului.

Consum carburant l/100km:....oras.......extraurban.........mediu.
2.0 TDI 140 cp ........................7,1..........4,5..................5.4.
1.4 TSI 140 cp..........................8,3..........5,1..................6,2.

Cand cineva vrea sa afle informatii despre performantele unor masinii le poate gasi usor pe net in datele comunicate de fabricant, adica ''pe hartie'', nu e nevoie sa consulte vreun ''guru'' care stie tot despre masini fiindca, vezi-Doamne, le-a codus el pe toate ''pe viu'' prin curtea unui Serviceauto...))))

Pt a sti ce probleme pot apare la diverse masini/motorizari se pot cauta pe net forumuri dedicate marcilor respective si din discutiile de acolo poti
afla o multime de lucruri (defecte frecvente, reparatii, costuri intretinere, preturi piese, etc).
Mai pune mana pe cartea aia de fizica din liceu!

Fisa dyno 1.4 TSI stoc: http://rototest-research.eu/spec/vie...02-kW-Nm-C.png
1500 rpm - 220NM si 35kw
2000 rpm - 220NM si 45kw
2500 rpm - 220NM si 56kw
3000 rpm - 230NM si 65kw
5500 rpm - 155NM si 103KW - puterea maxima

Fisa dyno 2.0 TDI atoc: http://rototest-research.eu/spec/vie...01-kW-Nm-C.png
1500 rpm - 275NM si 42kw
2000 rpm - 320NM si 67kw
2500 rpm - 320NM si 83kw
3000 rpm - 300NM si 94kw
3900 rpm - 250NM si 103KW - puterea maxima

Este clar ca orice motor de capacitate mica se conduce peste 1500 rpm unde se vede clar ca TDI-ul este net superior.

Consumul real al lui 1,4 TSI este MULT mai mare decat in carte, in traficul de zide zi din Bucuresti nu o sa scoti niciodata sub 10%. Dupa datele fabricantului sa te iei tu!

2.0 TDi este cunoscut ca un motor economic, diferentele reale fata de 1.4 TSi fiind foarte mari.
__________________
Mazda MX5 ND 2.0 Revolution

BMW 535d(E60)- 2005

Nissan Pathfinder 2.5 dci - 2006 (Sold)
GTR is offline   Reply With Quote
Old 31-08-14, 12:32   #92
Skylin3

Stage 2
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 34
Default Re: 1.4 TSi 140 cp vs 2.0 tdi 140 cp

Quote:
Originally Posted by capricosti View Post
Cuplu la 1,4 TSI 140cp incepe de la 1500 rot/min iar la 2.0 TDI la 1750 rot/min. Deci, in cazul motoarelor astea doua avantajul de care spui tu il are benzinarul deoarece are cuplu la turatie mai mica...


@ Skylin3,
Din unele postari ''expuse'' in aceste discutii rezulta clar ca unii au impresia ca motorul pe benzina 1,4 TSI este aspirat si se dau de ceasul mortii ca are putere abia la turatii mari ))))))))) si are consum enorm la viteze similre cu TDI-ul ))))))))))
De fapt diferenta de consum este neglijabila pt cine prefera performantele superioare ale TSI-ului.

Consum carburant l/100km:....oras.......extraurban.........mediu.
2.0 TDI 140 cp ........................7,1..........4,5..................5.4.
1.4 TSI 140 cp..........................8,3..........5,1..................6,2.

Cand cineva vrea sa afle informatii despre performantele unor masinii le poate gasi usor pe net in datele comunicate de fabricant, adica ''pe hartie'', nu e nevoie sa consulte vreun ''guru'' care stie tot despre masini fiindca, vezi-Doamne, le-a codus el pe toate ''pe viu'' prin curtea unui Serviceauto...))))

Pt a sti ce probleme pot apare la diverse masini/motorizari se pot cauta pe net forumuri dedicate marcilor respective si din discutiile de acolo poti
afla o multime de lucruri (defecte frecvente, reparatii, costuri intretinere, preturi piese, etc).

Da stiu m-am tot documentat in ultimile saptamani acum dilema mea cea mare este ce sa fac ca as alege passatul pt dizain dar din cate vad imi permit unul cu cutie dsg(si imi este cam frica ca stiu ca costa foarte mult reparatile la o astfel de cutie) si as opta pt un 20 tdi ca 1.6 benzina mi se pare prea lesinat iar 2.0 tfsi am inteles ca consuma si 17 in buc(nu am buget de 1.6 tsi) o alta dilema ar mai fi ca eu fac putini km anual si nu stiu daca se merita sa imi iau diesel daca diferenta de intretinere si reparati este chiar atat de mare incat sa o iau in consideratie...
Skylin3 is offline   Reply With Quote
Old 31-08-14, 13:23   #93
Skylin3

Stage 2
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 34
Default Re: 1.4 TSi 140 cp vs 2.0 tdi 140 cp

Quote:
Originally Posted by Skylin3 View Post
Da stiu m-am tot documentat in ultimile saptamani acum dilema mea cea mare este ce sa fac ca as alege passatul pt dizain dar din cate vad imi permit unul cu cutie dsg(si imi este cam frica ca stiu ca costa foarte mult reparatile la o astfel de cutie) si as opta pt un 20 tdi ca 1.6 benzina mi se pare prea lesinat iar 2.0 tfsi am inteles ca consuma si 17 in buc(nu am buget de 1.6 tsi) o alta dilema ar mai fi ca eu fac putini km anual si nu stiu daca se merita sa imi iau diesel daca diferenta de intretinere si reparati este chiar atat de mare incat sa o iau in consideratie...
vruiam sa zic 20 fsi nu tfsi si asta consuma mai putin dar tot cam mult din ce am citit pe forumuri..
Skylin3 is offline   Reply With Quote
Old 31-08-14, 13:34   #94
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: 1.4 TSi 140 cp vs 2.0 tdi 140 cp

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Mai pune mana pe cartea aia de fizica din liceu!

Fisa dyno 1.4 TSI stoc: http://rototest-research.eu/spec/vie...02-kW-Nm-C.png
1500 rpm - 220NM si 35kw
2000 rpm - 220NM si 45kw
2500 rpm - 220NM si 56kw
3000 rpm - 230NM si 65kw
5500 rpm - 155NM si 103KW - puterea maxima

Fisa dyno 2.0 TDI atoc: http://rototest-research.eu/spec/vie...01-kW-Nm-C.png
1500 rpm - 275NM si 42kw
2000 rpm - 320NM si 67kw
2500 rpm - 320NM si 83kw
3000 rpm - 300NM si 94kw
3900 rpm - 250NM si 103KW - puterea maxima

Este clar ca orice motor de capacitate mica se conduce peste 1500 rpm unde se vede clar ca TDI-ul este net superior.

Consumul real al lui 1,4 TSI este MULT mai mare decat in carte, in traficul de zide zi din Bucuresti nu o sa scoti niciodata sub 10%. Dupa datele fabricantului sa te iei tu!

2.0 TDi este cunoscut ca un motor economic, diferentele reale fata de 1.4 TSi fiind foarte mari.
Cu toate ca dieselul are cuplu mai mare la orice turatie, in privinta acceleratiilor tot benzinarul e mai rapid Cum ziceam si mai inainte, chestia cu avantajul cuplului mai mare este doar o legenda urbana in ce priveste dinamica masinii. Este incontestabil insa avantajul consumului ceva mai redus la TDI vs TSI....

Orice masina -fie benzina, fie diesel- consuma in realitate mai mult decat spune fabricantul. Diferenta de consum in practica depinde de mai multi factori, asa ca doua masini identice pot consuma diferit, sau chiar aceiasi masina poate avea consumuri diferite in functie de trafic, incarcatura, sofer, etc.

Nemtii de la AutoBild au facut un test cu 3 golfuri: 1,4 TSI 122cp, 1,4 TSI 140 cp si 1,9 TDI 105cp. Au remarcat si ei ca avantajul cuplului mai mare la TDI este doar o pacaleala in privinta demarajelor.
Consumul mediu in testele facute de ei a fost de 7,5 pt TSI 140cp, 6,7 pt TSI 122cp si 5,6 pt TDI 105cp.
Tot ei au ajuns la concluzia ca in privinta costurilor pe km parcurs (se iau in calcul mai multi parametri printe care pretul de achizitie, consumul de carburant, cheltuielile periodice [revizii,schimburi filtre,bujii,ulei, s.a], impozite, taxe, asigurare,etc) cifrele sunt:42 centi la 1.4 TSI 140cp, 39 centi la 1.4 TSI 122cp si 38 centi la 1.9 TDI 105cp. Costurile astea sunt la nemti, nu stiu cat ar fi la noi pt ca difera baza de calcul (imp, taxe, asigurari, pret la intretinere benzina/motorina, etc).
http://www.autobild.de/artikel/drei-...ch-370402.html
In articol se mentioneaza ca desi este mai avantajos in privinta consumului, TDI-ul este pacatos din cauza noxelor mai periculoase cu toate ca s-au facut progrese fata de dieselurile mai vechi, inca se mai cauta solutii pt a le face mai ecologice...

Last edited by capricosti; 31-08-14 at 13:38.
capricosti is offline   Reply With Quote
Old 31-08-14, 14:00   #95
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: 1.4 TSi 140 cp vs 2.0 tdi 140 cp

Quote:
Originally Posted by Skylin3 View Post
Da stiu m-am tot documentat in ultimile saptamani acum dilema mea cea mare este ce sa fac ca as alege passatul pt dizain dar din cate vad imi permit unul cu cutie dsg(si imi este cam frica ca stiu ca costa foarte mult reparatile la o astfel de cutie) si as opta pt un 20 tdi ca 1.6 benzina mi se pare prea lesinat iar 2.0 tfsi am inteles ca consuma si 17 in buc(nu am buget de 1.6 tsi) o alta dilema ar mai fi ca eu fac putini km anual si nu stiu daca se merita sa imi iau diesel daca diferenta de intretinere si reparati este chiar atat de mare incat sa o iau in consideratie...
Cand cumperi o masina secondhand poti avea surprize neplacute, indiferent ce ai alege. Chestie de noroc, ca la loterie.
Conteaza cat de bine a fost exploatata si intretinuta de fostii proprietari. Poti afla lucruri importante in privinta trecutului unei masini din cartea service (ce s-a schimbat la masina [filtre, ulei, freon, discuri-placute frana, bujii, etc] , km parcursii intre revizii, s.a.m.d).Asa poti sa-ti faci o idee daca in curand va trebui sau nu sa cheltuiesti bani pt revizii, schimuri consumabile.
Conteaza dotarile, km parcursi, aspectul (int: uzuri tapiterie, functionalitate comenzi electrice; ext: starea vopselei, diferenta de nuanta/zgarieturi, uzura cauciucuri,etc). O masina mai ieftina poate avea unele dezavantaje fata de alta ceva mai scumpa dar ca s-o aduci la un nivel ok sa ai ceva cheltuieli si in final sa te coste mai mult decat cea care avea un pret mai maricel...
Si mai conteza ce-ti place tie mai mult (Jetta, Passat, Golf, etc).
capricosti is offline   Reply With Quote
Old 31-08-14, 16:00   #96
alex.panciu

Stage 5
 
alex.panciu's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,481
Default Re: 1.4 TSi 140 cp vs 2.0 tdi 140 cp

Quote:
Originally Posted by capricosti View Post
Cuplu la 1,4 TSI 140cp incepe de la 1500 rot/min iar la 2.0 TDI la 1750 rot/min. Deci, in cazul motoarelor astea doua avantajul de care spui tu il are benzinarul deoarece are cuplu la turatie mai mica...


@ Skylin3,
Din unele postari ''expuse'' in aceste discutii rezulta clar ca unii au impresia ca motorul pe benzina 1,4 TSI este aspirat si se dau de ceasul mortii ca are putere abia la turatii mari ))))))))) si are consum enorm la viteze similre cu TDI-ul ))))))))))
De fapt diferenta de consum este neglijabila pt cine prefera performantele superioare ale TSI-ului.

Consum carburant l/100km:....oras.......extraurban.........mediu.
2.0 TDI 140 cp ........................7,1..........4,5..................5.4.
1.4 TSI 140 cp..........................8,3..........5,1..................6,2.

Cand cineva vrea sa afle informatii despre performantele unor masinii le poate gasi usor pe net in datele comunicate de fabricant, adica ''pe hartie'', nu e nevoie sa consulte vreun ''guru'' care stie tot despre masini fiindca, vezi-Doamne, le-a codus el pe toate ''pe viu'' prin curtea unui Serviceauto...))))

Pt a sti ce probleme pot apare la diverse masini/motorizari se pot cauta pe net forumuri dedicate marcilor respective si din discutiile de acolo poti
afla o multime de lucruri (defecte frecvente, reparatii, costuri intretinere, preturi piese, etc).
Suntem in 2014...mai avem putin intram in 2015 si conducem masini tot din hartii...ca sa nu mai vorbim de consum,daca ii spun unui copil de 15 ani cat consuma 1.4 tsi rade si cu posteriorul...
__________________
OPEL ASTRA GTC 1.9 CDTI OPC LINE 2-2008----SOLD!!!
OPEL VECTRA C 3.0 CDTI-2007--SOLD!!
OPEL ASTRA J 1.7 CDTI-2011--SOLD!!!
alex.panciu is offline   Reply With Quote
Old 31-08-14, 16:56   #97
Skylin3

Stage 2
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 34
Default Re: 1.4 TSi 140 cp vs 2.0 tdi 140 cp

ce parere aveti depre passaturile b6 bmr de 170 cp in afara de injectoare mai au si alte probleme ? stiu ca au Commonrail
Skylin3 is offline   Reply With Quote
Old 31-08-14, 17:33   #98
alex.panciu

Stage 5
 
alex.panciu's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,481
Default Re: 1.4 TSi 140 cp vs 2.0 tdi 140 cp

Quote:
Originally Posted by Skylin3 View Post
ce parere aveti depre passaturile b6 bmr de 170 cp in afara de injectoare mai au si alte probleme ? stiu ca au Commonrail
Este un motor foarte bun,care trage destul de bine,consumul il are la fel ca 2.0 tdi 140 cai...iti spun pentru ca am avut octavia rs 2.0 tdi de 170 cai..ideea e cati km are masina,cum a fost intretinuta,etc....eu la octavia am avut problema doar cu 1 singur injector in 40.000 km...masina avea 140.000...un prieten a avut probleme multe,a schimbat toate injectoarele pe rand,pompa motorina,filtru particule la audi a4 2.0 tdi de 170 cai,dar baga motorina de la "baieti"...acum depinde si cum ai noroc,asta ti-a spus-o toata lumea...poti sa iti iei orice masina cu orice motor diesel sau benzina si sa ai probleme...nu iti poate spune nimeni,nicaieri 100% ia masina asta ca nu vei avea probleme...
alex.panciu is offline   Reply With Quote
Old 31-08-14, 21:19   #99
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: 1.4 TSi 140 cp vs 2.0 tdi 140 cp

Quote:
Originally Posted by capricosti View Post
[B]

Consum carburant l/100km:....oras.......extraurban.........mediu.
2.0 TDI 140 cp ........................7,1..........4,5..................5.4.
1.4 TSI 140 cp..........................8,3..........5,1..................6,2.

Cand cineva vrea sa afle informatii despre performantele unor masinii le poate gasi usor pe net in datele comunicate de fabricant, adica ''pe hartie'', nu e nevoie sa consulte vreun ''guru'' care stie tot despre masini fiindca, vezi-Doamne, le-a codus el pe toate ''pe viu'' prin curtea unui Serviceauto...))))
Cine spune ca TSI e aspirt nu merita raspuns.
Cifrele astea sunt pe hartie, nu spune aproape nimeni cum e in viata reala cand nu te tarai cu 90 la exterior, cand mai ai si bagaje etc.Pana aum 2 mi-au confirmat ca motoarele mici otto turbo sunt paguboase la viteze de autostrada. Unu a zis parc ceva de 16 la 180km/h (nu tsi ci 1.4 de la fiat). Nici unu nu a ramas la motorizarea asta.
Apropo de fiabilitate, mi-am dus injectoarele la test avand in cap sa schimb diuzele si valvele de retur ca au si ele o varsta si cel putin 230kkm (cat arata bordul) dar cei de la atelier m-au convins ca n-am de ce sa arunc cu banii.

In schimb la cele piezo e mai durere dar cred ca in curand se pun astia la punct si cu astea.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 01-09-14, 15:16   #100
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: 1.4 TSi 140 cp vs 2.0 tdi 140 cp

Quote:
Originally Posted by capricosti View Post
Cu toate ca dieselul are cuplu mai mare la orice turatie, in privinta acceleratiilor tot benzinarul e mai rapid Cum ziceam si mai inainte, chestia cu avantajul cuplului mai mare este doar o legenda urbana in ce priveste dinamica masinii. Este incontestabil insa avantajul consumului ceva mai redus la TDI vs TSI....

Orice masina -fie benzina, fie diesel- consuma in realitate mai mult decat spune fabricantul. Diferenta de consum in practica depinde de mai multi factori, asa ca doua masini identice pot consuma diferit, sau chiar aceiasi masina poate avea consumuri diferite in functie de trafic, incarcatura, sofer, etc.

Nemtii de la AutoBild au facut un test cu 3 golfuri: 1,4 TSI 122cp, 1,4 TSI 140 cp si 1,9 TDI 105cp. Au remarcat si ei ca avantajul cuplului mai mare la TDI este doar o pacaleala in privinta demarajelor.
Consumul mediu in testele facute de ei a fost de 7,5 pt TSI 140cp, 6,7 pt TSI 122cp si 5,6 pt TDI 105cp.
Tot ei au ajuns la concluzia ca in privinta costurilor pe km parcurs (se iau in calcul mai multi parametri printe care pretul de achizitie, consumul de carburant, cheltuielile periodice [revizii,schimburi filtre,bujii,ulei, s.a], impozite, taxe, asigurare,etc) cifrele sunt:42 centi la 1.4 TSI 140cp, 39 centi la 1.4 TSI 122cp si 38 centi la 1.9 TDI 105cp. Costurile astea sunt la nemti, nu stiu cat ar fi la noi pt ca difera baza de calcul (imp, taxe, asigurari, pret la intretinere benzina/motorina, etc).
http://www.autobild.de/artikel/drei-...ch-370402.html
In articol se mentioneaza ca desi este mai avantajos in privinta consumului, TDI-ul este pacatos din cauza noxelor mai periculoase cu toate ca s-au facut progrese fata de dieselurile mai vechi, inca se mai cauta solutii pt a le face mai ecologice...
Te rog frumos, inainte sa ma contrazici citeste-mi ultimele 2, 3 postari, ca nu suport sa repet pentru fiecare ignorant sau handicapat. Si pe langa asta pune mana pe cartea aia de fizica din liceu inainte sa aberezi pe aici.

Repet:
"Cuplul il simti la mersul cotidian, unde dieselul este clar avantajat de culpul mare la turatie mica." si
"Dieselul este mai comod in mersul coditiadn in orice situatie, pentru ca puterea este data de cuplu & turatie!

Deci la aceeasi turartie dieselul va avea intodeauna putere mai mare.

Avantajul benzinarului este ca are o plaja de turatie mai mare care compenseaza cuplul superior al dieselului, de-asta la liniute benzinarul poate fi superior pe acceleratie!"

Nu toti sunt raceri, unii isi cumpara masinile strict pentru mersul cotidian normal unde dieselul mictioneaze pe benzina (in cazul de fata). Da, ca performanta maxima TSI-ul poate sa bata TDI, avantajat de turatie, dar in mersul cotidian si obositor de oras eu cred ca mergi in plaja 1500-3000 rpm, nu 4000-6000 rpm!

Deci da, pentru raceri, e partial de preferat TSI-ul, dar pentru mersul cotidian TDI-ul este net superior. Dupa cum observi am pus in postul anterior puterea MASURATA echivalenta la turatii mici si medi, adica pentru mersul cotidian, unde TDI-ul este mult superior.

SI baga asta la cap pana sa te apuci sa inveti fizica aia din liceu, benzina compenseaza lipsa de cuplu prin turatie, de-asta este de multe ori mai performanta.

Cat legat de consum, nu prea ne intereseaza ce se intampla in Germania, pentru ca acolo chiar se circula bine in orice oras. Pana una alta noi traim in Romania, unde diferentele de consum sunt uneori enorme, mai ales cand vorbim de Bucuresti.

Last edited by GTR; 01-09-14 at 15:19.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 01-09-14, 16:51   #101
alex.panciu

Stage 5
 
alex.panciu's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,481
Default Re: 1.4 TSi 140 cp vs 2.0 tdi 140 cp

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Te rog frumos, inainte sa ma contrazici citeste-mi ultimele 2, 3 postari, ca nu suport sa repet pentru fiecare ignorant sau handicapat. Si pe langa asta pune mana pe cartea aia de fizica din liceu inainte sa aberezi pe aici.

Repet:
"Cuplul il simti la mersul cotidian, unde dieselul este clar avantajat de culpul mare la turatie mica." si
"Dieselul este mai comod in mersul coditiadn in orice situatie, pentru ca puterea este data de cuplu & turatie!

Deci la aceeasi turartie dieselul va avea intodeauna putere mai mare.

Avantajul benzinarului este ca are o plaja de turatie mai mare care compenseaza cuplul superior al dieselului, de-asta la liniute benzinarul poate fi superior pe acceleratie!"

Nu toti sunt raceri, unii isi cumpara masinile strict pentru mersul cotidian normal unde dieselul mictioneaze pe benzina (in cazul de fata). Da, ca performanta maxima TSI-ul poate sa bata TDI, avantajat de turatie, dar in mersul cotidian si obositor de oras eu cred ca mergi in plaja 1500-3000 rpm, nu 4000-6000 rpm!

Deci da, pentru raceri, e partial de preferat TSI-ul, dar pentru mersul cotidian TDI-ul este net superior. Dupa cum observi am pus in postul anterior puterea MASURATA echivalenta la turatii mici si medi, adica pentru mersul cotidian, unde TDI-ul este mult superior.

SI baga asta la cap pana sa te apuci sa inveti fizica aia din liceu, benzina compenseaza lipsa de cuplu prin turatie, de-asta este de multe ori mai performanta.

Cat legat de consum, nu prea ne intereseaza ce se intampla in Germania, pentru ca acolo chiar se circula bine in orice oras. Pana una alta noi traim in Romania, unde diferentele de consum sunt uneori enorme, mai ales cand vorbim de Bucuresti.
Gtr nu te mai obosi ca nu ai cu cine..
alex.panciu is offline   Reply With Quote
Old 01-09-14, 17:12   #102
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: 1.4 TSi 140 cp vs 2.0 tdi 140 cp

Quote:
Originally Posted by capricosti View Post
Nemtii de la AutoBild
.................................................. .
Au remarcat si ei ca avantajul cuplului mai mare la TDI este doar o pacaleala. in privinta demarajelor.
Asa e, cand tragi la maxim de masina e mai performanta una pe benzina(cu 1-2s de la caz la caz), insa pe strada, intr-o deplasare intre 2 orase, multi abia daca schimba la 3500 si mentin sub 3000(la benzina) si 2500 si mentin la 2000 la diesel. In aceste conditii dieselul accelereaza si se comporta aproape ca in datele tehnice iar masina pe benzina cu 3-4-5-6s mai slab decat are ea in carte 0-100 si pare o puturosenie fata de diesel.
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 01-09-14, 19:12   #103
Skylin3

Stage 2
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 34
Default Re: 1.4 TSi 140 cp vs 2.0 tdi 140 cp

Merita un passat b6 din 2005 luna a 4 a manual cu 220 de mii km reali 6400 euro ?
Skylin3 is offline   Reply With Quote
Old 01-09-14, 20:08   #104
phaeton
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
phaeton's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 954
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[SKODA]
Default Re: 1.4 TSi 140 cp vs 2.0 tdi 140 cp

Astazi cat am asteptat la spalatorie, am vazut o Vectra C de vanzare, facelift, 2007, 110.000 km, 1.9 cdti 120 cai, taxa platita si nerecuperata.
A fost prima data cand am socializat cu proprietarul (patronul spalatoriei), n am niciun interes, doar mi a atras atentia masina, ingrijita, pret bun, 6000 si putin, prim proprietar cu carte service.
Masina o gasesti la spalatoria de pe Virtutii, langa Agip.
Eu zic ca e o alternativa la ce cauti tu
phaeton is offline   Reply With Quote
Old 01-09-14, 22:03   #105
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: 1.4 TSi 140 cp vs 2.0 tdi 140 cp

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Te rog frumos, inainte sa ma contrazici citeste-mi ultimele 2, 3 postari, ca nu suport sa repet pentru fiecare ignorant sau handicapat. Si pe langa asta pune mana pe cartea aia de fizica din liceu inainte sa aberezi pe aici.

Repet:
"Cuplul il simti la mersul cotidian, unde dieselul este clar avantajat de culpul mare la turatie mica." si
"Dieselul este mai comod in mersul coditiadn in orice situatie, pentru ca puterea este data de cuplu & turatie!

Deci la aceeasi turartie dieselul va avea intodeauna putere mai mare.

Avantajul benzinarului este ca are o plaja de turatie mai mare care compenseaza cuplul superior al dieselului, de-asta la liniute benzinarul poate fi superior pe acceleratie!"

Nu toti sunt raceri, unii isi cumpara masinile strict pentru mersul cotidian normal unde dieselul mictioneaze pe benzina (in cazul de fata). Da, ca performanta maxima TSI-ul poate sa bata TDI, avantajat de turatie, dar in mersul cotidian si obositor de oras eu cred ca mergi in plaja 1500-3000 rpm, nu 4000-6000 rpm!

Deci da, pentru raceri, e partial de preferat TSI-ul, dar pentru mersul cotidian TDI-ul este net superior. Dupa cum observi am pus in postul anterior puterea MASURATA echivalenta la turatii mici si medi, adica pentru mersul cotidian, unde TDI-ul este mult superior.

SI baga asta la cap pana sa te apuci sa inveti fizica aia din liceu, benzina compenseaza lipsa de cuplu prin turatie, de-asta este de multe ori mai performanta.

Cat legat de consum, nu prea ne intereseaza ce se intampla in Germania, pentru ca acolo chiar se circula bine in orice oras. Pana una alta noi traim in Romania, unde diferentele de consum sunt uneori enorme, mai ales cand vorbim de Bucuresti.
Nu e cazul sa te ambamalezi aiurea si sa sari la beregata, am priceput graficele puse de tine, nu e nevoie sa invat sau mai revad fizica din liceu, vroiam sa spun acelasi lucru care l-ai recunoscut si tu (scrisul ingrosat de mai sus), dar care altii nu-l pot concepe (adica, un cuplu ceva mai mare nu inseamna automat suprematie totala in privinta performantelor cum au impresia foarte multi ''specialisti'').

Iar in privinta consumului, am spus si eu ca depinde de stilul de condus, de trafic, etc, dar exemplul dat din articolul nemtesc dovedeste ca in conditii identice (cum au fost in testul lor) diferentele de consum nu sunt fabuloase (dupa cum afirma unii)...
capricosti is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -