Quote:
Originally Posted by ekofresh
Tocmai asta incerc sa iti spun, faptul ca maneta de viteze se misca usor nu rezulta ca ai o cutie buna si performanta pe masina.
|
Ok, nu inseamna ca e buna si performanta
Quote:
Originally Posted by ekofresh
Ti-am zis, rezumi cutia de viteze la felul in care lucreaza timoneria si cat de stabile sunt bucsele de sub schimbator.
Degeaba stii 100% daca te rezumi la mestecanitul vitezelor si vorbesti de precizia schimbatorului.
|
Stii cate ceva despre timonerie, dar n-ai nici o idee ce se intampla IN cutie, cum sunt selectate vitezele, imprieteneste-te macar cu "goagal"
Quote:
Originally Posted by ekofresh
Si sa nu o mai lungim, o cutie buna iti trimite cuplu mai mare la roti in treapta superioara, restul ce vorbesti tu sunt povesti pentru mosi.
|
Deci alegerea unui raport mai mare de transmisie in ultima treapta o face buna si performanta, ok o sa-mi notez...in carnetelul cu dume.
Quote:
Originally Posted by ekofresh
Poa sa intre cat de precis vrei tu in orice treapta dar daca e facuta pentru mers economic si trimite ce nu trebuie iti domoleste tot ce ai sub capota.
Pentru mine e suficient pe acest topic.
|
Asta e o chestie de optiune, si la motoarele de carea se vorbeste aici mi se pare cel mai ok ca ultima treapta sa fie lunga, ai la viteze mai mari sa urle mai putin motorul.
Sunt 2 abordari mojore aici unii producatori (din cate stiu eu francezii si coreenii) aleg viteza maxima oficiala la undeva dupa cuplu maxim, altii, ca nemtii, aleg viteza maxima la puterea maxima.
Mie unul mi se pare mai ok prima abordare mai ales la motorasele astea unde oricum prea mult n-ai ce sa ceri. Nu stiu cum e la g5 dar la g4 pot sa zic 100% ca e mai zgomotos la 160km/h decat tractorul meu (e46 diesel), in schimb o buburuza de A-class care are doar vreo 4000rpm la aceeasi viteza e mai silentios, motorul nu-l auzi ca la g4, desi stai aproape calare pe el. Si vorbesc de a-class de 80cp la care top-speed-ul e foarte aproape de 160, nu de vreun a190 twin sau mai stiu eu ce.