Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Viteza maxima a automobilului?
Viteza maxima din talon 112 22.81%
Mai mult decat viteza maxima din talon 320 65.17%
Mai putin decat viteza maxima din talon 36 7.33%
Nu am nicio idee, nu stiu si nu ma intereseaza 23 4.68%
Voters: 491. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 20-03-10, 17:22   #331
AnduGTR

Stage 5
 
AnduGTR's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 924
Member of:
[MACS]
[FORD]
Default Re: Viteza maxima reala vs. viteza maxima constructiva

De obicei eroarea acului de la vitezometru creste odata cu viteza (nu spun ca este batut in cuie). La 60km/h sa zicem ca am 57-58 km/h reali, dar la 160km/h nu mai am 157-158km/h reali, probabil am 150-151 km/h reali, poate chiar 148 km/h reali (am dat un exemplu).
Eu cu a mea (Golf MkIII, 101cp, benzina, vit. constr. 188km/h) prind 188-190 km/h daca e sa ma iau dupa vitezometru, dar probabil ca in realitate eu merg cu vreo 170-175 km/h (n-am facut proba cu GPS sau alte chestii). Probabil in tineretea ei si in perioada ei de glorie prin 1998 lua 200 km/h pe bord si chiar avea 188km/h in realitate.
__________________
Real car guys respect other car guys !
AnduGTR is offline   Reply With Quote
Old 20-03-10, 18:20   #332
Tracto

Stage 5
 
Tracto's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 509
Default Re: Viteza maxima reala vs. viteza maxima constructiva

am votat viteza maxima din talon desi nu intotdeauna este asa. Sunt multi factori care pot influenta acest lucru cu +km/h sau -km/h : starea masinii, conditiile meteo,conditiile de drum (vale,panta s.a.m.d.), dimensiunea jantelor , acuratetea vitezomerului.
Tracto is offline   Reply With Quote
Old 20-03-10, 18:48   #333
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Viteza maxima reala vs. viteza maxima constructiva

Quote:
Originally Posted by Al3xPuma View Post
...
La majoritatea masinilor eroarea este procentuala, deci X% din 50 km/h o = 2 km/h eroare sa zicem in timp ce acelasi X% din 100 km/h o sa fie 4 km/h eroare si asa mai departe. De aia eroarea creste o data cu viteza. Ceasul nu este stricat, ~ toate au eroare, asa vor producatorii.
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 20-03-10, 20:00   #334
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Default Re: Viteza maxima reala vs. viteza maxima constructiva

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
La majoritatea masinilor eroarea este procentuala, deci X% din 50 km/h o = 2 km/h eroare sa zicem in timp ce acelasi X% din 100 km/h o sa fie 4 km/h eroare si asa mai departe. De aia eroarea creste o data cu viteza. Ceasul nu este stricat, ~ toate au eroare, asa vor producatorii.
eroarea asta m-a scapat azi de o amenda de ~50 euro

cat despre solenza 1.9d sa prinda 190 km/h, se poate, scoasa din viteza si la vale

o masina de ~1 tona are nevoie de ~100 cp pt a prinde viteza aia.

Singura masina cu care am mers mai repede decat scrie in talon (pe GPS), Peugeot partner 1,6 hdi 75cp, LA VALE in Germania cu motorina aditivata Aral + 10 km/h. Masina avea 5 k km .
__________________
INOXWORKS

480 hp/t
beck is offline   Reply With Quote
Old 21-03-10, 10:49   #335
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: Viteza maxima reala vs. viteza maxima constructiva

Quote:
Originally Posted by Al3xPuma View Post
Lord_wader asta are o problema cu solenza Diesel se pare ) esti un rasist ba :P glumesc... .... de la 100 km/h pana la 120-130 km/h masina accelereaza foarte bine .. apoi dupa acest barem masina merge din ce in cet mai greu ceea ce e normal pt ca e masina generatie veche fara turbo cum amintea bunul nostru amic rasist lord_wader.
Dar fiind motor mai mare si disel,cu toti stim ca diesel e masina de drum lung corect ?.
Nu am nici o problema cu solenza D, doar ca ca unii posesori cred ca au sub capota cine stie ce monstru daca in talon scrie 1870cmc....apropo cat e RCA-ul pe an?
Vad ca incurci termenii, habar nu ai la ce iti foloseste cuplul masinii, ala "imens" de 120Nm, crezi gresit ca ala te ajuta sa atingi tu viteza mare si mai vii cu "dume" la mine si imi pui "intrebari capcana". I-am lasat pe ceilalti colegi sa te corecteze, ceea ce a scris anaconda puteam scrie si eu, pt ca eu spre deosebire de tine chiar stiu ca numarul de Cp te duc spre topspeed.
Tu de ce crezi ca dupa 120-130, cum zici si tu nu mai ai "suflu" ? ia zi-mi care e explicatia ta? dar nu aia de mai sus cu
Quote:
Originally Posted by Al3xPuma View Post
apoi dupa acest barem masina merge din ce in cet mai greu ceea ce e normal pt ca e masina generatie veche fara turbo
ca asta nu ma "multumeste".
Crezi ca la celelalte de generatie noua cu turbo nu e tot asa? O sa iti dau un exemplu dar numai dupa ce imi explici tu ce te am rugat .



Quote:
Originally Posted by Al3xPuma View Post
Nea frate aici numai comentezi nimic ma refer la LORD_WADER sau nu ai ce pentru ca e masina Nemteasca ? 1.4 injectie la 190 km/h ?
Sign, Al3xPuma
Sa stii ca nu cred faza asta cu 190/h din 1.4 la vw, asta nu inseamna ca trebuia sa fac un post special in care sa-i zic omului ca nu are cum
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 21-03-10, 12:06   #336
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Viteza maxima reala vs. viteza maxima constructiva

Quote:
Originally Posted by beck View Post
o masina de ~1 tona are nevoie de ~100 cp pt a prinde viteza aia.
.
Nu prea are legatura greutatea cu V-Maxima.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 21-03-10, 14:19   #337
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Default Re: Viteza maxima reala vs. viteza maxima constructiva

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Nu prea are legatura greutatea cu V-Maxima.
stiu, in spatiu, si in fizica de clasa a 6-a.
beck is offline   Reply With Quote
Old 21-03-10, 14:56   #338
Al3xPuma

Stage 3
 
Al3xPuma's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 158
Default Re: Viteza maxima reala vs. viteza maxima constructiva

@ lord_wader

Asta e bine ca stiai ... pentru ca mi se parea foarte aiurea sa faci niste afirmati puse asa la intamplare, nush de celelalte posturi dar de cand am scris eu incoace nu ai zis nimic concret de ce nu poate sa ajunga la o asa viteza doar ai umilit si ai facut glume pe seama celor implicati in posturile acelea

Si dap ... am dat " dume " pentru ca vroiam sa aud de la tine niste raspunsuri concrete in legatura cu solenza 1.9D si viteza de 190km/h fara suparare ...

Raspunsul la intrebarea ta este simpla .. nu am CP ca sa numai aducem alte idei si opinii sa incepm alta "cearta "

PS : Data viitoare adu argumente si afirmatii simple si la obiect gen anaconda ... oricum,acum sa o luam logic solenza 1.9D si 190km/h era o problema care se putea rezolva si matematic

Bafta !
__________________

Why Just Touch The Sky ... When You Can Rule It !!!
Speed Can Slow You Down
Al3xPuma is offline   Reply With Quote
Old 21-03-10, 16:09   #339
p_vio46

Stage 5
 
p_vio46's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,680
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[2 Roti]
[RENAULT]
Default Re: Viteza maxima reala vs. viteza maxima constructiva

Quote:
Originally Posted by Al3xPuma View Post
Lord_wader asta are o problema cu solenza Diesel se pare ) esti un rasist ba :P glumesc... ma nu stiu de 190 ... dar uite , in viteaza a5-a schimb la 100 sa zicem ... de la 100 km/h pana la 120-130 km/h masina accelereaza foarte bine .. apoi dupa acest barem masina merge din ce in cet mai greu ceea ce e normal pt ca e masina generatie veche fara turbo cum amintea bunul nostru amic rasist lord_wader.
Dar fiind motor mai mare si disel,cu toti stim ca diesel e masina de drum lung corect ? Defapt Lord_wader nu stie asta el e de parere ca :



Imi pare rau amice dar cel putin din cunostintele mele la un motor diesel nu conteaza asa mult Cai Putere se bazeaza pe altceva daca sti te rog sa-mi zici si zici u aici ca solenza 1.4MPI se limiteaza la 170-180 .. poate ca Solenza 1.9D a scos 190 km/h pe un drum in panta ... te-ai gandit la asta ? Ai avut vro` masina Diesel vro`data? Ce masina ai tu ?

S-au tu ai fost angajat de cineva sa ti topicurile " in viata " ??

Plus ca masinile astea de generatie noua producatori mai restrictioneaza anumite viteze(limitator) pentru consum si o buna pastrare a motorului dar solenza mea numai are limitator
1.a fost masina de politist si au scos limitatoru.
2. am sa merg cu Grizzy pe autostrada (cum am mai facut-o de altfel si am prins 170-180 ) cu un GPS si o camera video si poate asa o scoatem la capat.

Pana atunci bafta toate cele bune ..


Sign, Al3xPuma
Să fiu puţin īn ton cu tine
1. maşina asta de care zici tu, solenza , e posibil să fie de poliţist dar nu avea limitator, dacia nu a mai făcut de mult timp maşini speciale pentru poliţie , deci stai liniştit că nu avea ce limitator să scoată de pe solenza(e posibil insă să fi făcut mre un soft ceva)(vezi acelaşi caz şi motorul sdi pus de grupul vag)
2. Mă ofer să te ajut cu filmarea si cu tehnica de măsurare dar din altă maşină să nu zici că te influenţez .daca obtii viteza spusa de tine iti dau si motorina consumata
3. pentru top speed ai nevoie de două lucruri cai putere si rapoarte in cutia de viteze adegvata pentru viteză maximă, cuplu te ajută la sprint, depăşiri, tractare .... mai e un lucru cuplu fără cai putere nu prea o să ai deci aitomat cai putere mai mulţi cuplu mai mare....
Motorul mare nu inseamnă īntotdeauna şi performanţe bune... vezi cazurile de la maşinile americane.....(să zicem ca exemplu motor de 5L si 210 cp) Diesel ul este considerată maşină de "drum lung"? Este considerata asa pentru ca acolo isi arata calitatile ma refer la fiabilitate la un numar mare de km si randament bun la consum....
4. In panta nu scoti niciodata top speed ,poate in vale....
5. Intelege ca nu ai avion , un 1,4 te bate la toate capitolele , am avut si eu asa ca stiu ce vorbesc....1,4 duce pe bord ~175-178(un pic peste semn... in realitate testat nu duce decat 160~161 ...oscila intre aceste doua valori.... 162 e viteza data de producator.... in cazul 1,9 ... producatorul da 155 sa zicem cu indulgenta 160 ...dar ce e mai mult e doar eroare....

Last edited by p_vio46; 21-03-10 at 16:13.
p_vio46 is offline   Reply With Quote
Old 21-03-10, 22:20   #340
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: Viteza maxima reala vs. viteza maxima constructiva

Exact cum spune si vio, fa testul cu gps, pune o poza o filmare si gata. Desigur acum ca si o dacie iti poate arata 170 pe ceas asa cum si la tine pe ceas s-o fi dus la 190, dar fara testul GPS ceasul ala nu are nici o valoare, mai mult te induce pe tine in eroare si creaza controverse pe forum
Eu asa cred, ca real nu treci de 155-160 si spun asta avand in vedere 2 exemple: 1*dacia 1.4mpi care la 75CP, benzina, are in cartea tehnica 165 iar pe bord le arata la baieti 170-180 maxim deci culmea le arata mai putin decat tie desi au ceva putere mai mare si 2*loganul de 85CP care are in cartea tehnica 167.
Deci observi, "matematic" vorbind masinile care au mai multi CP decat a ta au topspeed un pic mai mare si exemple ar fi destule. Nu poti sa vii si sa spui ca o masina cu 63CP prinde 190 din moment ce nici masini cu putere un pic mai mare decat a ta nu ating aceasta valoare, nici macar pe ceas
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 22-03-10, 10:53   #341
Evil Yuri

Stage 5
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 869
Default Re: Viteza maxima reala vs. viteza maxima constructiva

Mai baieti, ceea ce ar trebui sa stiti este faptul ca producatorii fac INTENTIONAT kilometrajele sa arate mai mult decat viteza reala, pentru a te face sa mergi mai incet. Daca sunt si alte motive asta nu mai stiu, insa asta e motivul principal.

De altfel, e inutila comparatia cu alte masini, intrucat de la Dacia pana la Audi sau Mercedes, toate au aceste deviatii, ce pot fi mai mari sau mai mici.

Va atasez si un scan dintr-o revista, ce prezinta deviatiile vitezometrului fata de realitate, la noul Opel Astra 1.6 turbo.
Chiar si masina asta care are o viteza maxima declarata de 220 km/h are o deviatie de 10 km/h la o viteza de 160km/h. Insa nu este regula, poate fi mai mare sau mai mica la alta masina.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSCF1928.JPG
Views:	69
Size:	82.5 KB
ID:	1382201  
__________________
Evil Yuri is offline   Reply With Quote
Old 22-03-10, 11:21   #342
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Viteza maxima reala vs. viteza maxima constructiva

Quote:
Originally Posted by beck View Post
o masina de ~1 tona are nevoie de ~100 cp pt a prinde viteza aia..
Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Nu prea are legatura greutatea cu V-Maxima.
Quote:
Originally Posted by beck View Post
stiu, in spatiu, si in fizica de clasa a 6-a.
1. Incerca sa ai raspunsuri argumentate nu sarcastice si fara rost.

2. Regula in cazul de fata este aceeasi si in spatiu si pe pamant.

3. In mare parte este fizica de calasa a 8-a nu a 6-a.

Prin cresterea greutatii masinii (vb chiar de aceeasi masina) poate chiar sa creasca viteza maxima in anumite cazuri.

Viteza maxima este influentata in primul rand de forta de frecare cu aerul iar pentru cresterea vitezei ai nevoie de o crestere exponentiala (asemanatoare cu cea a scarii Richter) a puterii.

Prin cresterea greutatii cresc doar fortele de frecare in rulmentii masinii (cu valori mici) si a fortelor exercitate de cuciuc la rulaj (si astea destul de putin) si sunt cazuri in care prin cresterea greutatii se micsoreaza uniform garda la sol micsorand astfel fortele de frecare cu aerul si putand anula sau chiar depasii fortele suplimentare amintite mai sus.

Last edited by GTR; 22-03-10 at 11:28.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 22-03-10, 11:37   #343
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Default Re: Viteza maxima reala vs. viteza maxima constructiva

sper ca ma lasi sa te citez, esti un clasic in viata.
beck is offline   Reply With Quote
Old 22-03-10, 11:59   #344
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Viteza maxima reala vs. viteza maxima constructiva

Quote:
Originally Posted by beck View Post
sper ca ma lasi sa te citez, esti un clasic in viata.
Nu stiu daca intelegi tu prea bine semnificatia "clasic in viata'' dar e bine realizezi diferenta de cultura dintre noi, asa ca de acum inainte vorbeste-mi cu dumneavoastra :P

Daca ai fi invatat ceva fizica si ai fi citit tot poate ai fi si inteles ceva si da, sunt "cazuri particulare" in care prin cresterea greutatii V-maxima poate creste, micsorarea garzii la sol cu un 5 cm poate aduce un plus de viteza de cativa km (vb de >5 km/h) pentru ca fortele de frecare cu aerul sunt reduse intr-un coeficient mai mare decat fortele suplimentare din rulmenti si rulaj al cauciucului.

Cazurile particulare pot fi masini cu putere mica si arcuri moi, unde diferentele pot fi sesizabile.

Last edited by GTR; 22-03-10 at 12:13.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 22-03-10, 15:17   #345
XtreZz
Renault Driver

Stage 5
 
XtreZz's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 615
Member of:
[RENAULT]
[Oltcit]
Default Re: Viteza maxima reala vs. viteza maxima constructiva

mie mi-au gresit astia talonu` nu prinde cazanu meu atat niciodata
70 cai...2068cmc diesel non turbo
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	talon.JPG
Views:	100
Size:	177.1 KB
ID:	1382424  
XtreZz is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -