Fac un mic rezumat al traseelor din perspectiva mea
Recomandarile cu privire la perioadele de acces le fac din punctul de vedere al minimului de turisti cat si a conditiilor atmosferice prielnice pentru experientele auto.
Transfagarasan :
Pro : un traseu care compenseaza lipsa de viteza cu virajele tehnice si peisajul brutal de agresiv
.
Traseul este frumos d.p.d.v al virajelor si diferentelor de nivel pe toata partea sibiului si pe bucata ce ajunge in coada lacului vidraru.
Contra Tot traseul ce serpuieste pe marginea lacului devine foarte plictisitor si anost. Abia dupa baraja mai poti beneficia de ceva viraje bune dar din punctul meu de vedere nu compenseaza timpul peirdut pana la baraj.
Foarte mare aglomeratie in perioada cand este deschis si nu te poti bucura de traseu asa cum trebuie. Cele mai bune perioade mai-iunie si sf lui septembrie - pana incepe ninsoarea.
Experienta personala : Am facut traseul atat ziua cat si noaptea in ultimii 8 ani... prefer traseul nocturn dupa orele 22 sau ziua inainte de concedii chiar in cursul saptamanii. Daca prinzi cerul senin si luna plina o sa fie o experienta unica . Atentie deorece in mod normal traseul este inchis dupa orele 21.
Din punctul de vedere al asfaltului pot spune ca in vara deja pe partea sibiului a inceput sa se degradeze destul de mult. Pe partea judetului arges abia in zona padurii si apoi serpuirea pe langa lac e un dezastru.
Cele mai bune perioade mai-iunie si sf lui septembrie - pana incepe ninsoarea.
Transalpina :
Pro : traseul este mult mai bine orientat catre viteze mai mari cu viraje mai line si cu o priveliste mult mai calma mai destinsa fata de TF desi diferentele de nivel sunt destul de accentuate existand pe o linie dreapta de 1km o diferenta de ~400 m acesta inspira mai multa incredere ... dar nu va lasati pacaliti
. In plus pe bucata novaci ranca traseul este destul de strans de viteze medii , cu viraje oarbe si incitante.
Contra : Ca si TF totul este ok de la novaci pana la barajul oasa , apoi devine la fel de plictisitor pe tot traseul Barajul Oasa -Tau - Valea frumoasei.
Si aici aglomeratia de weekend isi face de cap si nu te poti bucura pe deplin de traseu
Experienta personala : traseul asta la fel ca si TF l-am strabatut mai bine de 6 ani , inca pe de vremea cand inca era de offroad ( mai rau ca in pozele din materialul video). Aceleasi optiuni ca si pe TF, experienta nocturna va fi mult mai incitanta ca cea de pe TF , aici beneficiind de o priveliste fara restrictii asupra carpatilor
.
Asfaltul momentan se prezinta in conditii excelente pana la portiune dintre iezerul muntiu si saua lui stefan unde sunt santuri sapate pentru scurgerea apei. Apoi urmeaza mersul prin cariera si pe valea frumoasei la santurile pentru conducte de iti vine sa iti dai palme
Cele mai bune perioade mai-iunie si sf lui septembrie - pana incepe ninsoarea.
Mai jos aveti o poza facuta la o nocturna in jurul orei 01:30.
Transbucegi :
Pro : traseu nou , asfaltat destul de mult si foarte ok. Virajele sunt foarte ok ceva intre TA si TF cu peisaje ce combina cele 2 trasee pe alocuri dar mult mai ingust, unele zone chiar nu au loc 2 masini una langa alta. Devine destul de incitant din cauza spatiului mic de manevra.
Diferenta de nive nu este chiar asa notabila pe parcursul traseului fiind putin dezorientat din cauza vegetatiei pana la golul alpin.
In plus nu te plictisesti deloc pe tot parcursul traseului fata de suratele mai mari
Contra: fiind un traseu aproape de "zonele de interes national" ( sinaia , predeal ) aglomeratia este la ea acasa , si fiind un traseu foarte incomod pentru depasiri devine enervant
Experienta personala : Am fost de 2 ori anul trecut. Prima data am aflat cu ceva timp inainte de anuntul oficial si am beneficiat de trafic minim. De strabatut optez pentru traseul de zi aici chiar peisajul se schimba destul de rapid intrun timp relativ scurt .
Mai jos sunt 2 trasee inca in constructie , o parte fiind finalizate complet in anumite judete
TransApuseni
Este facut in inima parcului national apuseni
Pro;Beneficiaza de un peisaj asemanator translapinei dar mult mai complet si mult mai diversificat , mai diferit.
Traseul este terminat in proportie de 99 % ( lipsesc marcaje de pe asfalt) pe judetul bihor. Prima parte beneficiaza de urcarea cu inclinatie destul de mare, viraje accentuate continue , ace de par prin padure si cu vizibilatate buna iar a doua bucata pe un platou apin cu peisaje frumoase si viraje rapide si line.
Contra : Pentru marea majoritate este un traseul greu accesibil din cauza distanelor si a drumului pana acolo pe alocuri dezastruos ( zona arieseni - campeni ). Pe partea clujului traseul se afla inca in stadiu de drum forestier .
Experienta personala : Am 4 ani de cand am descoperit acest traseu si este inca favoritul meu. Fiind un loc retras si momentan putin acesibil majoritatii "turistilor de weekend" fac din acest traseu un loc fabulos pentru relaxare si experiente de neuitat
.
Am facut traseul atat ziua cat si noaptea dar aici pe zi experienta este mult mai frumoasa .
De vizitat in perioada sf lui august- milocul lui decembrie
TransRarau :
Drumul este gata cam 60-70%. Nu am fost pe el dar am discutat cu colegii de nocturne si par foarte incantati de traseu. Parca exista o filmare cu niste drifturi pe o bucata din el cu un BMW alb din ce tin minte.