Am stat 3 ani cu o imagine de Lamborghini Murcielago pe desktop insa mi-am cumparat un 458 Italia. Intre timp am mai condus cateva masini interesante pentru a vedea care mi se potriveste cel mai bine
Lamborghini
Am condus 4 modele, nu mult insa cat sa imi dau seama cat de cat de masini. Diablo din '92 - extraordinar de greu de condus. Gallardo '05-06 - sunet superb insa cutie de viteze ciudata si viraje foarte anevoioase. Murcielago LP 570 - doar jumatate de ora am condus-o insa m-au impresionat neplacut suspensiile, foarte, foarte dure pe autobahn. LP640, masina pe care mi-o doream - am inchiriat-o o zi in SUA si din pacate a adus mai multe dezamagiri decat bucurii. La 3000 de mile avea deja defectiuni la usa pasagerului care se deschidea doar din exterior. Navigatia e foarte neclara si nu am reusit sa porensc volumul de la ea intreaga zi. Aveam si un martor luminos aprins la bord, nu mia retin ce indica, dar era acolo. Si din nou suspensiile, foarte dure chiar si pe strazile din Miami.
SLR
Aspectul e de nota zece insa imi e greu sa il consider supercar de zi cu zi. Accelereaza foarte bine insa nu are si un sunet pe masura, vireaza foarte greu in spatii mai inguste (parcari subterane) si e greu de inscris in viraje cu viteza datorita borului foarte lung si plonjat care nu te lasa sa apreciezi foarte bine distanta colturilor masinii fatza de bordura sau marginea drumului.
458 Italia
Desi la aspect si sunet e sub Murcielago, consider ca masina e la un alt nivel. Marile avantaje ale masinii sunt faptul ca se poate conduce oriunde, oricum. Ploua sau e ceata sau esti obosit si nu vrei galagie de la motor, pui manettino pe Wet si se conduce ca un VW. Vrei autoastrada fara zgomot de fond, pui pe Sport. Vrei clapetele deschise pe evacuari si sunet, pui pe Race. Dar daca vrei sunet insa nu si suspensiile rigide din Race, poti seta suspensia indepenent pe Bumpy Road iar diferenta e foarte evidenta. Suspensiile magnetice (magnetorologice cred ca e cel mai corect spus) ma impresioneaza zilnic, pe langa confort aduc si o stabilitate cum nu am mai avut in nicio masina iar in curbe stranse luate la viteza mai mare, ca sofer nu simti ca masina se inclina absolut deloc.
Cutia de viteze mi se pare geniala, aveam padele si pe Corvette C6 insa nu le foloseam pentru ca aveau un delay destul de mare intre comanda si executie. La 458 pare instanta orice schimbare. Sunetul mi se pare foarte reusit mai ales cand masina e pe Race, poate nu la fel de spectaculos ca v12 din Lambo dar oricum aproape. Franele sunt carbo-ceramice si lucreaza foarte bine cu cutia de viteze prin frana de motor.
Nu eram fan ferrari, si inca nu sunt. Nu-mi plac sepcutele, ceasurile, pixurile, ursuletii Ferrari etc etc din toate aeroporturile. Insa sunt fan convins 458 Italia, o mostenire a lui Schumacher la care pot sa ignor cele 30-40 de badge-uri Ferrari vizibile din exterior precum si imaginea pe care o au majoritatea oamenilor referitoare la posesorii unui Ferrari.
De dragul obiectivitatii o sa mai specific ca am condus si alte masini mai puternice (911, Camaro) dar si Oltcit si Dacia 1300. Desi nu am avut placerea sa le conduc, mai sunt 2 masini pe care le consider ca stau cot la cot cu 458-ul: McLaren mp4 12-C si Nissan GT-R.
Va las cu niste poze si un filmulet facut de un prieten ca pasager prin tunelurile din Spania:
https://youtu.be/tXBFN_aNNOc