VERSUS AUTOSUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC
Asa este.
Chiar daca pentru unii poate parea paradoxal, un benzinar subturat (1200-1500-1700 rpm) poate consuma mai mult decat unul folosit la turatii apropiate plajei de cuplu maxim (2500-3000 rpm). Fac exceptie motoarele de generatie noua care au cuplu maxim de la 1200-1500 rpm la fel ca dieselurile...
E adevarat ca la mers constant la turatii mici se consuma mai putina benzina, dar in momentul cand se vrea marirea vitezei, la accelerare consumul creste pt ca motorul fiind sub cuplu, este necesar un efort mai mare al motorului.
La unele masinii, inca din anii '80 era un indicator care arata cresterea consumului in astfel de situatii (la VW-Audi era Economizorul, sub forma unei scale gradate, la fel si pe BMW, iar la Ford erau niste beculete colorate -rosu si potocaliu pt consum mare si verde pt consum corect). In momentul cand se accelera de la turatii mici becul rosu sau acul de pe scala gradata indicau consum maxim pe durata de cateva secunde bune, pana ce turatia ajungea in pragul de cuplu. In cazul cand se accelera de la turatii ceva mai mari (2500-3000) atunci becul rosu sau acul de pe scala gradata indicau consum mare pe durata mult mai scurta.
In urma cu cativa ani am citit intro revista despre un test care dovedea ca mersul subturat duce in timp la consumuri mai mari si uzuri mai rapide decat atunci cand se merge in plaja de turatie a cuplului maxim.
Pe scurt: testul s-a facut cu doua masini identice, a fost vorba de 1000-2000 km (nu mai tin minte exact, au trecut mai bine de 10 ani de cand am citit articolul respectiv) facuti in oras. In prima etapa motorul subturat a consumat ceva mai putin (sub 1 l/100 km in comparatie cu cel folosit la 2500-3000-3200 rpm). Dar pe urma cosumul a fost mai mare...
Explicatia era ca la turatii mici bujiile nu ajung la turatia de autocuratare, se ancraseaza si nu mai dau scanteie buna, asa ca se ajunge sa se elimine multa benzina nearsa care afecteza catalizatorul si sonda lambda. In motor se depunea calamina pe supape si nu mai etansau bine, iar fiindca la turatii mici debitul pompei de ulei este mai scazut erau afectatii si cuzinetii. Toate astea duceau in final la un consum mai mare la motorul subturat decat la cel folosit corect (in zona de turatii a cuplului maxim).
Asta nu inseamna ca la turatii ridicate -4500-6500 rpm- consumul este mai mic mic decat la turatii de 1200-1500...
Asta incercam sa rezum si eu, insa nu prea ai cu cine sa te certi pe aici. De exemplu azi dimineata am trecut pe la Bavaria pentru o constatare (vibratii la plecarea de pe loc) si a luat-o inginerul de acolo la test drive. Ale dracu vibratii nu au vrut sa se mai manifeste dar pot spune ca pe toata durata test drive-ului inginerul asta a tinut masina numai intre 3000-4500 rpm. Tocmai pt ca aveam in minte "disputa" de pe 4 tuning i-am adresat aceasta intrebare cu consumul. Si mi-a raspuns textual "Asa se conduc masinile pe benzina. Nu neaparat de dragul consumului, dar de dragul motorului, sa nu-l strci in timp. Si da, si consumul o sa vezi ca este nitel mai muc in felul asta.".
Niciodata in cazul motorului tau nu va avea un consum mai mic la 4500 rpm decat la 3000. Ce zici tu are logica in anumite situatii si doar pentru anumite limite de turatii. In practica, daca mergi intre 3500 4500 rpm o sa ai consum mai mare decat intre 2500-3500 sa zicem.
Ma baieti, faceti si voi diferenta intre un motor SUBTURAT, adica tremura cand accelerezi, si un motor Putin Turat care desi are o turatie mica, nu tremura atunci cand accelerezi si nu se chinuie sa traga.
Inginerul ala a facut facultatea la fabrica de diplome.
Cred ca-s prosti rau inginerii astia care fac cutiile, sa nu te lase ele sa mergi cu 3000-4500 rpm constant daca le tii pe auto. Cutia mea schimba treapta la 2500rpm daca merg lejer si daca drumul e drept. Probabil astia de la Opel ar trebui sa-si dea afara inginerii si sa-l angajeze pe nenea ala de la Bavaria.
Inginerul ala a facut facultatea la fabrica de diplome.
Cred ca-s prosti rau inginerii astia care fac cutiile, sa nu te lase ele sa mergi cu 3000-4500 rpm constant daca le tii pe auto. Cutia mea schimba treapta la 2500rpm daca merg lejer si daca drumul e drept. Probabil astia de la Opel ar trebui sa-si dea afara inginerii si sa-l angajeze pe nenea ala de la Bavaria.
Bai ce de frustrari pe topicul asta. Fiecare se crede cel mai destept si toti restul, indiferent de experienta sunt tampiti.
Dar lasa. Fi tu cel mai destept. Schimba in 2000 de ture sa-ti cada in 1500 la treapta urmatoare. Ca daca schimbi in 3000 si in treapta urmatoare ramane in 2500 nu e bine de loc, e groaznic, nu-i asa?
Inginerul ala a facut facultatea la fabrica de diplome.
Cred ca-s prosti rau inginerii astia care fac cutiile, sa nu te lase ele sa mergi cu 3000-4500 rpm constant daca le tii pe auto. Cutia mea schimba treapta la 2500rpm daca merg lejer si daca drumul e drept. Probabil astia de la Opel ar trebui sa-si dea afara inginerii si sa-l angajeze pe nenea ala de la Bavaria.
Spre deosebire de cutiile manuale, cutiile automate stiu sa dea o treapta inferioara daca motorul e subturat pentru a accelera.
Cum sa iti consume mai putin la 4000-4500 rpm decat 3000, 2000 rpm,etc. Asta e cea mai mare aberatie pe care am auzit-o. Ce e cel mai nasol este faptul ca ala care ti-a zis asta iti repara masina...
Asta voiam eu sa spun, cu cutiile automate. Daca un motor consuma mai putin la 3.000 rpm constant decat la 2.000 rpm constant si e mai bine din absolut toate punctele de vedere sa mergi la 3.000 rpm constant (tu ai zis 3.000+, dar ma opresc la 3.000) atunci de ce idiotii care proiecteaza cutiile automate le fac sa mearga la o turatie mult mai mica de atat???
Un motor este subturat atunci cand incepe sa vibreze.
Un motor NU este subturat atunci cand nu se chinuie sa impinga masina.
Un motor este supraturat atunci cand se manifesta prin sunet accentuat si consum crescut de benzina.
Daca masina trebuia sa stea la 4000 de ture ca sa consume putin, pana acum probabil aveam masini cu 2 viteze...una pentru plecare, si una pentru mers drept....vorba aia..cat mai turat, cat mai economic.
Chiar sunt curios de ce e montat pe multe masini penibilitatea aia de mod ECO...care te invata sa schimbi la turatie perfecta pentru a obtine randament maxim cu consum si noxe minime, cand defapt masina trebuie sa stea la 4000 de ture cel putin. Niste prosti astia de au inventat sistemul.
ps: eram sarcastic....(asta ca sa nu se trezeasca bluey sa ma baneze si pe mine, ca stiu ca nu prea le are cu sarcasmul)
sunt curios cum schimbi la 4000 de ture pe stefan cel mare la ora de varf
mersul subturat clar ca nu face bine motorului, iar in general motoarele pe benzina sunt subturate cam sub 1500-1800 ture, depinde de motor si de caroseria pe care o trage dupa el. insa nici sa spui ca trebuie sa schimbi peste 3500 ture pentru un consum optim nu e prea ok, ca doar e masina, nu motor
Nu orice motor tremura cand e subturat.
Al meu l-am incercat intr-a 3-a de la ralanti blana sa vad de curiozitate cum e cu fumul si cu tremuriciul si nu tremura nu pare ca se chinuie deloc. doar ca e "moarta", asta nu insemna ca e ok deloc desi e diesel. (bine, nu temura mai tare decat in gol, ca sa evitam carcotasii care or sa spuna ca e diesel si tremura oricum)
I-am dat-o lu tata odata si mergea cu a 4-a la 1500 si sub , la fel - ziceai ca e ok, binenteles ca nu e.
Diferenta dintre a merge cu a 4-a la 1500 sau cu a 3-a la 2000 nu ma tenteaza deloc, pe instant de 1 litru (parca), a mea nici afara nu vede a 5-a (din6) decat cand e liber iar a 6-a exclusiv pe autostrada.
mondeo 1.8 125 cai,1390 kg...el singur in masina,eu cu inca o persoana.....
cred ca se vede ca a furat startul de fiecare data,dar nu conteaza asta....
m-a batut doar cand ne-am dat de pe loc pana la 150 km/h,a avut un bot de masina in fata....
a furat startul si m-a batut un bot de masina,daca plecam amandoi la fel,cred ca asa ramanem pana la 150 km/h,nu cred ca il bat,dar din mers,vedeti si voi rezultatul.....
aveti si rezultatul cu loganul de 1.6 90 cai,care a stat cu mine doar pe treapta 1,unde am patinat pana am schimbat in treapta 2 si am patinat si din asta jumate,era soseaua plina de apa si am niste pingele de cauciucuri,fata de el care le are noi....pana la 140 km/h dupa care am franat...cred ca se vede rezultatul...
o sa caut si un logan 16 valve si cum il gasesc va arat si rezultatul acela....
pana una alta astept scuzele de la specialisti si ingineri cu diplome care fac comparatii cu masini in care nu s-au urcat macar o singura data,sa nu mai vorbim ca nu le-au condus.....
__________________
OPEL ASTRA GTC 1.9 CDTI OPC LINE 2-2008----SOLD!!!
OPEL VECTRA C 3.0 CDTI-2007--SOLD!!
OPEL ASTRA J 1.7 CDTI-2011--SOLD!!!
Bai ce de frustrari pe topicul asta. Fiecare se crede cel mai destept si toti restul, indiferent de experienta sunt tampiti.
Dar lasa. Fi tu cel mai destept. Schimba in 2000 de ture sa-ti cada in 1500 la treapta urmatoare. Ca daca schimbi in 3000 si in treapta urmatoare ramane in 2500 nu e bine de loc, e groaznic, nu-i asa?
Maestre, n-ai inteles nimic. Nu schimb eu. In 2300-2500 imi schimba cutia. Asa e gandita si evident ca nu pica subturat in treapta urmatoare si nici nu imi consuma mai mult. In datele date de producator, la echiparea cu cutia asta consumul mediu este usor mai mic decat la manuala.
Imi schimba si in 3000, si in 3500, si in 6500. Dar asta in functie de cat calc acceleratia si de inclinatia drumului. Daca eu merg pe drum drept si accelerez masina cat se poate de lejer, la ce am nevoie de schimbat la mai mult de 2500rpm? Si cate masini ai vazut tu sa fie subturate dupa schimbat la 2500rpm?
Am mai spus, inginerii astia care fac cutii automate probabil sunt oligofreni. Eu zic sa-l iei de manuta pe ala de la bavaria si sa va duceti sa le aratati cum trebuie sa schimbe o cutie.
Quote:
Originally Posted by Giully4u
Spre deosebire de cutiile manuale, cutiile automate stiu sa dea o treapta inferioara daca motorul e subturat pentru a accelera.
Eu vorbesc strict despre turatia la care pica dupa schimbare, nu si ce s-o mai intampla dupa.