VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC |
View Poll Results: Ce alegeti?
|
Benzina
|
|
1,359 |
68.98% |
Motorina
|
|
611 |
31.02% |
30-07-13, 16:19
|
#6796
|
Audi Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [AUDI]
|
Re: Benzina sau motorina ?
JDV a luat o pauza de relaxare sa studieze in cat timp expira un permis.
|
|
|
30-07-13, 17:38
|
#6797
|
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 933
|
Re: Benzina sau motorina ?
Asta a fost vre-un fel de frustrare?Ca nu vad sa te fi jignit omu' cu ceva.
Pe altii i-ati lasat sa abereze si sa se injure pe aici cat i-au tinut plamanii.
Ideea e ca n-ai inteles ce-a vrut sa zica si tot tu l-ai luat la misto , dar deh , tu esti mod.
|
|
|
30-07-13, 19:01
|
#6798
|
Stage 4
Join Date: May 2009
Posts: 285
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by JDV
In concluzie...cat ai dat sa iei permisul...ca vad ca nu te descurci cu consumurile astea.
Motoru sa ii dai sa sara drac i din el...blana tata, toata ziua, o schimbi la rosu...pe autostrada, in oras, unde vrei tu....infunda acceleratia...sa vezi cum te tine un plin 3 luni.
|
Cum adica nu l-a jignit cu nimic ? Ai citit atent ce a scris acolo ?
Mi se pare o solutie corecta cea la care s-a ajuns , in primul rand uita-te si tu la diferenta de varsta dintre cele 2 persoane si pe urma trage concluziile .
Eu inteleg ca este un forum public dar totusi sa tinem cont de anumite criterii inainte de a face astfel de afirmatii .
__________________
Be The One , Not Anyone !
My Car : BMW 320D 150HP
|
|
|
30-07-13, 19:04
|
#6799
|
Stage 4
Join Date: May 2009
Posts: 285
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by JDV
Per total, nu, nu este dieselul suprem, dar pentru Romania, da...este.
Si am o intrebare, ca tot e discutia cu rapoarte-turatii-consum.
Voi cand mergeti cu o masina...cum va dati seama ca motorul este subturat sau supraturat? aveti computer de bord de va indica sau cum?...ca sa stiu si eu sa fac la a mea sa nu imi mai consume atat 5l/100km cu a 4-a la 60
|
Si daca ai sta sa citesti mai multe postari ale userului respectiv , o sa iti dai seama ca oricum lua acest topic sau ma rog , anumiti useri "la misto" .
|
|
|
30-07-13, 20:17
|
#6800
|
Stage 5
Join Date: Jun 2006
Posts: 2,045
|
Re: Benzina sau motorina ?
Intr-un fel sau altul, e bine sa se mai destinda atmosfera cu cate-o gluma. Atacurile la persoana ma deranjeaza si pe mine, in schimb.
|
|
|
30-07-13, 20:42
|
#6801
|
Stage 5
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,481
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by cavaliere
Alex , vectra ta are consum dat in carte 10 urban. Inseamna ca iti consuma super bine 10 11 in Bucuresti. Al meu diesel are consum dat in carte 6 si consuma in Bucuresti 9 10 in cel mai rau caz. Si capacitate 2150.
Toata lumea uita un aspect. PEntru traficul obisnuit si soferii obisnuiti , adica 95%, un motor de 100-150 de cai este mai mult decat suficient. De aici, un diesel avand si consum mic si performante ultrasuficiente este indicat.
Dar pe forum posteaza multi de parca sunt soferi de formula 1 si avem si conditii de mers numai cu 400km/h.
|
da ai dreptate....
la vectra am consumul asta de cand i-am anulat egr-ul....si am scapat si de regenerarea filtrului de particule cu aceasta ocazie....inainte aveam cam 11-12 l/100 km....
__________________
OPEL ASTRA GTC 1.9 CDTI OPC LINE 2-2008----SOLD!!!
OPEL VECTRA C 3.0 CDTI-2007--SOLD!!
OPEL ASTRA J 1.7 CDTI-2011--SOLD!!!
|
|
|
30-07-13, 20:44
|
#6802
|
Stage 5
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,481
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by rdy4ever
Cum sa nu existe? Bine inteles ca exista. Nu am nimic impotriva dieselului. Insa am preferat benzina dintr-un motiv destul de intemeiat: piesele si mantenanta. Da, merita sa deti o masina diesel, insa cu 2 conditii: sa fie noua, cu garantie 5 ani si neaparat motor mai mare de 2500 cmc. Si atunci poate fi o placere.
|
nu este nevoie sa aiba motor mai mare de 2500 cmc...un 2000 din punctul meu de vedere este suficient...ai puteri de 163,170,184,195 cai,etc....
|
|
|
30-07-13, 20:46
|
#6803
|
Stage 5
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,481
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by lord_wader
Nici eu
Pana la urma nu ai dovedit contrariul
Imi pare rau ca tot dezgrop faza aia (e deja a3-a oara), dar am ramas marcat cand ai zis ca ii dai foc la opel daca te face loganul. Gata, promit ca nu mai aduc aminte ca deja devin obositor si tot degeaba
|
nu e timpul trecut,dar vroiam sa fie toate in acelasi timp...si gtr cu audi a5...dar uite pentru tine fac proba in seara asta cu 1.6 8 valve....
|
|
|
30-07-13, 20:48
|
#6804
|
Stage 5
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,481
|
Re: Benzina sau motorina ?
|
|
|
30-07-13, 21:43
|
#6805
|
Stage 2
Join Date: Sep 2011
Posts: 31
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by rdy4ever
Pe asta de unde ai scos-o? Eu am zis ca 2.0 benzina consuma mai putin la condus peste 3000 RPM in comparatie cu acelasi 2.0 benzina condus subturat. Asta era comparatia. Nu am comparat nici o secunda cu 1.9 tdi. Am spus doar ca majoritatea conduc bezinarele subturat si se mira ca nu trag si consuma mult. Citeste si tu mai atent inainte sa ataci.
|
rdy4ever spune ca 2.0 benzina consuma mai putin la 3000 de ture decat condus subturat.
Quote:
Originally Posted by bluey
Pai citesc.
Adica tu spui acolo ca la aceeasi viteza, consumi mai putin in treapta a 5a la 3000rpm decat in a 6a la 2000 rpm.
Pai masina ta genereaza energie din subspatiu sau cum?
Poate nu ma prind eu , dar ma gandesc ca si la masinile pe benzina mai multe rpm = consum mai mare.
Daca o luam pe logica ta, la 1000rpm ai consumul cel mai mare si la 7000rpm cel mai mic.
|
Bluey afirma ca dupa logica lui rdy4ever masina la 7000 de ture consuma mai putin decat la 1000 de ture. (Foloseste o exagerare pentru a ilustra comicul de situatie)
Quote:
Originally Posted by JDV
In concluzie...cat ai dat sa iei permisul...ca vad ca nu te descurci cu consumurile astea.
Motoru sa ii dai sa sara drac i din el...blana tata, toata ziua, o schimbi la rosu...pe autostrada, in oras, unde vrei tu....infunda acceleratia...sa vezi cum te tine un plin 3 luni.
|
JDV, apoi incearca sa il sustina si sa ii DEA DREPTATE lui bluey, prin folosirea sarcasmului....iar comicul de situatie este inca odata ilustrat.
Bluey se uita perplex la comentariul lui JDV, nereusind sa inteleaga sarcasmul...(care nu este tocmai unul fin)....se decide sa il baneze pe motiv ca isi bate joc de el.
JDV nu il "lua la misto" pe bluey, ci din conta...ii dadea apa la moara cum se spune.
|
|
|
31-07-13, 06:20
|
#6806
|
2 Roti
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 5,101
Member of: [2 Roti] [PEUGEOT]
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by alex.panciu
dar uite pentru tine fac proba in seara asta cu 1.6 8 valve....
|
Deci...?
|
|
|
31-07-13, 08:22
|
#6807
|
Stage 4
Join Date: Aug 2011
Posts: 195
Member of: [Nissan]
|
Re: Benzina sau motorina ?
Nu mai bine revenim noi la benzina vs motorina?
Eu sunt cam asa: benzina-masina personala, motorina-masina de firma.
Asta este strict parerea mea.
|
|
|
31-07-13, 08:24
|
#6808
|
Stage 5
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,952
|
Re: Benzina sau motorina ?
Rdy4ever are dreptate in felul lui. Un MAS are consumul mai mic la3000 rot in tr3 decat la 1000 in tr5 mai ales daca e si panta.
Si eu vad situatia gresit inteleasa da bluey fata de jdv.
|
|
|
31-07-13, 08:59
|
#6809
|
Audi Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [AUDI]
|
Re: Benzina sau motorina ?
Imi cer scuze daca nu am sesizat sarcasmul ala din postul lui JDV.
Oricum banul a venit automat ca rezultat al acumularii de avertismente.
Acum sper sa nu lase forumul si sa se apuce de tuning ca are timp la dispozitie.
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies
The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
|
|
|
31-07-13, 10:44
|
#6810
|
Stage 5
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of: [FORD]
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by rdy4ever
..............
Ceea ce multi nu stiu e cum se conduce o masina pe benzina, si anume ca, de exemplu un motor de 2 litri benzina nu trebuie sa vada viteza a 4-a pana in 80 la ora. Si ca n-ai ce cauta sub 3000 de ture decat in viteza 1.
Ia mergeti voi cu benzinarele asa cum au fost concepute sa se mearga cu ele si n-o sa mai vedeti nici lipsa de cuplu, nici injectoare stricate, niti catalizatoare infundate si - culmea- consum mai mic decat la mersul subturat.
Si apoi sa povestiti.
|
Asa este.
Chiar daca pentru unii poate parea paradoxal, un benzinar subturat (1200-1500-1700 rpm) poate consuma mai mult decat unul folosit la turatii apropiate plajei de cuplu maxim (2500-3000 rpm). Fac exceptie motoarele de generatie noua care au cuplu maxim de la 1200-1500 rpm la fel ca dieselurile...
E adevarat ca la mers constant la turatii mici se consuma mai putina benzina, dar in momentul cand se vrea marirea vitezei, la accelerare consumul creste pt ca motorul fiind sub cuplu, este necesar un efort mai mare al motorului.
La unele masinii, inca din anii '80 era un indicator care arata cresterea consumului in astfel de situatii (la VW-Audi era Economizorul, sub forma unei scale gradate, la fel si pe BMW, iar la Ford erau niste beculete colorate -rosu si potocaliu pt consum mare si verde pt consum corect). In momentul cand se accelera de la turatii mici becul rosu sau acul de pe scala gradata indicau consum maxim pe durata de cateva secunde bune, pana ce turatia ajungea in pragul de cuplu. In cazul cand se accelera de la turatii ceva mai mari (2500-3000) atunci becul rosu sau acul de pe scala gradata indicau consum mare pe durata mult mai scurta.
In urma cu cativa ani am citit intro revista despre un test care dovedea ca mersul subturat duce in timp la consumuri mai mari si uzuri mai rapide decat atunci cand se merge in plaja de turatie a cuplului maxim.
Pe scurt: testul s-a facut cu doua masini identice, a fost vorba de 1000-2000 km (nu mai tin minte exact, au trecut mai bine de 10 ani de cand am citit articolul respectiv) facuti in oras. In prima etapa motorul subturat a consumat ceva mai putin (sub 1 l/100 km in comparatie cu cel folosit la 2500-3000-3200 rpm). Dar pe urma cosumul a fost mai mare...
Explicatia era ca la turatii mici bujiile nu ajung la turatia de autocuratare, se ancraseaza si nu mai dau scanteie buna, asa ca se ajunge sa se elimine multa benzina nearsa care afecteza catalizatorul si sonda lambda. In motor se depunea calamina pe supape si nu mai etansau bine, iar fiindca la turatii mici debitul pompei de ulei este mai scazut erau afectatii si cuzinetii. Toate astea duceau in final la un consum mai mare la motorul subturat decat la cel folosit corect (in zona de turatii a cuplului maxim).
Asta nu inseamna ca la turatii ridicate -4500-6500 rpm- consumul este mai mic mic decat la turatii de 1200-1500...
|
|
|
|
|