Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Ce alegeti?
Benzina 1,359 68.98%
Motorina 611 31.02%
Voters: 1970. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 28-05-13, 20:04   #6136
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by B-99-SAA View Post
Am zis injectie directa.
De fapt pompa common rail este incredibil de simpla, cu foarte putine piese in miscare, nici nu se mai poate numi pompa de injectie, si este la fel de complexa sau simpla ca o pompa de la un otto cu injectie directa.

1.Daca vorbim de rampa comuna, pompa aia e de inalta presiune, aia de injectie o are tractorul.
2.Ai desfacut vreodata una sa vezi cum arata? Si sa iei ceva de acolo sa o vezi cum se sparge efectiv ulterior? Incearca te rog.


- de pompa am zis mai sus + pompele de otto lucreaza la o presiune mai mica (100+barr) dar cu un fluid care nu unge deloc. Nu este antrenata de un motor electric - pompa de inalta presiune face intre 200 si 1000 bari, unele masini au si pompa electrica in rezervor (pe langa cea de inalta presiune)
- cu injectoarele nu zice hop, vedem cum se descurca, inca sunt noi la otto
- de unde ai scos-o cu senzori mai multi? - regulator presiune pompa inalta presiune, regulator presiune rampa comuna (nu la toate modelele), cititor presiune pe rampa comuna, senzor turbina. Iti mai zic?
- singurul lucru in plus pe vacum pe care il am este EGR-ul - care la modelele noi daca se strica il cumperi de nou si e foarte scump....
PS: pot sa adaug si filtrul de particule care in momentul in care "se umple" iti baga motorina in baia de ulei... si hop mai facem un schimb de ulei, ca si-asa era prea ieftin dieselul
Citeste mai atent atat aici cat si in sursele din care te informezi.
A mea are 2 pompe electrice, am scris ca cea de inalta nu e antrenata electric
La care pompa de inalta te referi diesel sau otto?
Pompa de injectie au multe masini chiar si dupa anul 2000, PD-ul este tot pompapa de injectie pura doar ca e corp comun cu injectorul
Deci otto n-are regulator de presiune - pai fara asa ceva, timpi de injectie trebuie ghiciti nu se pot calcula.
La ce senzor turbina te referi?
Uitasem de filtru de particule (pentru ca nu am) dar te rog detaliaza prin ce fenomen ajunge sa bage motorina in baia de ulei?

Last edited by RVL 2000; 28-05-13 at 20:08.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 28-05-13, 20:08   #6137
fasso

Stage 5
 
fasso's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 2,045
Default Re: Benzina sau motorina ?

Asta cu filtrul de particule si mie mi s-a parut suspecta ca nici eu n-am mai auzit sa bage motorina in baia de ulei
fasso is offline   Reply With Quote
Old 28-05-13, 20:30   #6138
phaeton
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
phaeton's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 954
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[SKODA]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by fasso View Post
Si cu toate astea, prevad ca vine unu si zice ca bubele enumerate se compenseaza cu faptul ca la diesel e consumul mai mic Ce daca injectoarele, kiturile de ambreiaj, pompele de inalta, turbinele, s.a.m.d., se pot strica, si oricare din ele costa enorm, eu am consum redus si restul sunt detalii
Injectoare, ambreiaje, turbine, nu au si motoarele pe benzina ?
Poate ca exista o probabilitate mai mare sa cada la motorina, dar depinde de prea multe lucruri, incat sa fie decisive in alegerea unei masini.
phaeton is offline   Reply With Quote
Old 28-05-13, 20:46   #6139
B-99-SAA
Daewoo Driver

Stage 5
 
B-99-SAA's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 3,540
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Pompa de inalta presiune are si parte electrica (regulatorul de presiune), dar intr-adevar, e antrenata mecanic.
Cum poti spune ca injectorul PD e de fapt "pompa de injectie"? Toata lumea le zice injectoare, ca si sistemul asta are o pompa de gavaj/tandem, nu?
Otto n-are atatia senzori ca dieselul, asta incercam sa-ti spun prin enumerarea aia.... La turbina ai senzorul de boost (ex: fiesta 1.4 tdci). Filtrul de particule baga motorina in baie de exemplu la Focus 1.6, Audi A6 2.7.... In momentul in care mergi foarte mult in oras si filtrul nu se mai regenereaza, hop nivel crescut in baie. Ca sa nu mai mentionam ca si pe la pompa de inalta presiune poate sa intre motorina in baie (ex: sprinter model >2007, pe la simeringul de la axul pompei).
__________________
Ex: '98 Daewoo Tico SX -> sold!
Ex: '00 Daewoo Cielo Hatchback -> sold!

Now: '01 VW Golf variant -> no topic
B-99-SAA is offline   Reply With Quote
Old 28-05-13, 21:05   #6140
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Aia cu senzorul de boost e tare.
Adica senzorul de presiune.
Adica MAP.
Adica ce au unele motoare pe benzina aspirate in loc de maf, sau complementar maf-ului.Ca alea turbo nu citesc presiunile cu senzori ci prin revolutionara telepatie.Si nu au senzori de detonatie,avans,arbore,temperaturi. Si mai au si un sistem electric de dat cu flama in carburant. Sa iti zic cate bobine de inductie de Ford am vazut crapate??? Sau sa zic de cele de VAG. Ca mai nou se baga in curul bujiei ca e cald si bine in chiulasa.
Dieselul de fapt e singurul motor care la baza nu avea nevoie de absolut nimic electric sa functioneze.
Ca sa inteleaga tot poporul: il bagi sub apa si ii tragi un furtun sa aiba pe unde trage aer ca scafandrii, si el se invarte si isi face treaba.
Exagerez eu putin dar am dreptate
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 28-05-13, 21:38   #6141
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by B-99-SAA View Post
Pompa de inalta presiune are si parte electrica (regulatorul de presiune), dar intr-adevar, e antrenata mecanic.
Cum poti spune ca injectorul PD e de fapt "pompa de injectie"? Toata lumea le zice injectoare, ca si sistemul asta are o pompa de gavaj/tandem, nu?
Otto n-are atatia senzori ca dieselul, asta incercam sa-ti spun prin enumerarea aia.... La turbina ai senzorul de boost (ex: fiesta 1.4 tdci). Filtrul de particule baga motorina in baie de exemplu la Focus 1.6, Audi A6 2.7.... In momentul in care mergi foarte mult in oras si filtrul nu se mai regenereaza, hop nivel crescut in baie. Ca sa nu mai mentionam ca si pe la pompa de inalta presiune poate sa intre motorina in baie (ex: sprinter model >2007, pe la simeringul de la axul pompei).
Te-am rugat sa explici fenomenul.
Da da cred ca imi aduc aminte ca am citi ceva si ai dreptate partial, daca folosesti mult motorul in turatii joase, cand filtrul trebuie regenerat (adica arsa cenusa depusa in el), motorul trece intr-un mod de functionare cu exces de aer mai mic ca de obicei pentru a creste temperatura gazelor de evacuare si deci pentru a arde cenusa depusa.
Totusi daca totul e ok nu ar trebui sa bage nici o motorina in baie, pentru ca atunci inseamna ca nu o arzi pe toata si in loc sa faci regenerarea mai tare il infunzi.
N-a zis nimeni ca n-are parte electrica, am zis ca nu e antrenata electric, regulatorul e pe rampa, chiar tu ai zis, ala de pe pompa e un debitmetru (cel putin la ce am eu)

Pompa-injector, asa cum zice si denumirea, e o pompa+injector, ce zice lumea nu ma intereseaza, este o simpla pompa de injectie atasata unui injector, vrei sa crezi bine, nu vrei treaba ta.
La unele motoare mari se foloseste o solutie asemanatoare dar nu chiar: fiecare cilindru are pompa lui de injectie si e plasata f aproape de injector.

Pompa de inalta este posibil sa bage motorina in baie, corect la otto e imposibil? ba e foarte posibil dar din alte cauze.

Restul ti-a mai zis bluey, corect dieselul clasic e singurul motor care nu are nevoie de nici un control electronic.

P.S.Ce zici de sistemele de avans varibil si deschidere variabila a supapelor? Inutile la diesel, deci absente.

Last edited by RVL 2000; 28-05-13 at 21:46.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 28-05-13, 22:06   #6142
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Benzina sau motorina ?

"la turbina senzorul de boost"
Ala nu e pe turbina.
Poate n-am fost destul de explicit: LA OTTO RAPORTUL AER/COMBUSTIBIL ESTE CRITIC PENTRU FUNCTIONARE CORECTA, LA DIESEL NU.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 29-05-13, 02:36   #6143
alex.panciu

Stage 5
 
alex.panciu's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,481
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by fasso View Post
Si cu toate astea, prevad ca vine unu si zice ca bubele enumerate se compenseaza cu faptul ca la diesel e consumul mai mic Ce daca injectoarele, kiturile de ambreiaj, pompele de inalta, turbinele, s.a.m.d., se pot strica, si oricare din ele costa enorm, eu am consum redus si restul sunt detalii
stai ma frate ca si benzina are injectoare,kit ambreiaj,unele si turbina....
sau la benzina nu au voie sa se strice?sau la diesel se strica din 50.000 in 50.000,iar la benzina doar dupa 500.000 km?????

din punctul meu de vedere problemele astea tin de cum este exploatata si intretinuta masina....
dieselul meu se apropie de 100.000 k,nu s-a schimbat nici un chit de ambreiaj,nici o volanta,nici un injector,nici o turbina.....
rampa comuna de injectoare a cedat si a fost schimbata pe garantie....avea 60.000 km.....
am vazut golf 5 gti cumparat de nou de la noi,pana la 100.000 km a schimbat ambreiajul de 3 ori si a cedat si turbina o data....si masina este stock si in ziua de azi.....propietarul este un disperat care se ducea numai la reprezentanta ca sa nu piarda garantia.....nu a avut si nu are nici o modificare masina.....
alex.panciu is offline   Reply With Quote
Old 29-05-13, 02:39   #6144
alex.panciu

Stage 5
 
alex.panciu's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,481
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by bluey View Post
Aia cu senzorul de boost e tare.
Adica senzorul de presiune.
Adica MAP.
Adica ce au unele motoare pe benzina aspirate in loc de maf, sau complementar maf-ului.Ca alea turbo nu citesc presiunile cu senzori ci prin revolutionara telepatie.Si nu au senzori de detonatie,avans,arbore,temperaturi. Si mai au si un sistem electric de dat cu flama in carburant. Sa iti zic cate bobine de inductie de Ford am vazut crapate??? Sau sa zic de cele de VAG. Ca mai nou se baga in curul bujiei ca e cald si bine in chiulasa.
Dieselul de fapt e singurul motor care la baza nu avea nevoie de absolut nimic electric sa functioneze.
Ca sa inteleaga tot poporul: il bagi sub apa si ii tragi un furtun sa aiba pe unde trage aer ca scafandrii, si el se invarte si isi face treaba.
Exagerez eu putin dar am dreptate
nu exagerezi cu nimic asta e adevarul.....
alex.panciu is offline   Reply With Quote
Old 29-05-13, 02:55   #6145
alex.panciu

Stage 5
 
alex.panciu's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,481
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
Te-am rugat sa explici fenomenul.
Da da cred ca imi aduc aminte ca am citi ceva si ai dreptate partial, daca folosesti mult motorul in turatii joase, cand filtrul trebuie regenerat (adica arsa cenusa depusa in el), motorul trece intr-un mod de functionare cu exces de aer mai mic ca de obicei pentru a creste temperatura gazelor de evacuare si deci pentru a arde cenusa depusa.
Totusi daca totul e ok nu ar trebui sa bage nici o motorina in baie, pentru ca atunci inseamna ca nu o arzi pe toata si in loc sa faci regenerarea mai tare il infunzi.
N-a zis nimeni ca n-are parte electrica, am zis ca nu e antrenata electric, regulatorul e pe rampa, chiar tu ai zis, ala de pe pompa e un debitmetru (cel putin la ce am eu)

Pompa-injector, asa cum zice si denumirea, e o pompa+injector, ce zice lumea nu ma intereseaza, este o simpla pompa de injectie atasata unui injector, vrei sa crezi bine, nu vrei treaba ta.
La unele motoare mari se foloseste o solutie asemanatoare dar nu chiar: fiecare cilindru are pompa lui de injectie si e plasata f aproape de injector.

Pompa de inalta este posibil sa bage motorina in baie, corect la otto e imposibil? ba e foarte posibil dar din alte cauze.

Restul ti-a mai zis bluey, corect dieselul clasic e singurul motor care nu are nevoie de nici un control electronic.

P.S.Ce zici de sistemele de avans varibil si deschidere variabila a supapelor? Inutile la diesel, deci absente.
stai fratioru ca te lamuresc eu cum e cu filtru de particule,cate probleme am avut eu cu DOMNU FILTRU nu cred ca a avut nimeni.....am avut cam 6 masini diesel cu filtru de partcule.....deja am ajuns cand cumpar masina cu filtru ma duc si il scot ca sa dorm linistit

in primul rand regenerarea unui filtru in conditii de mers in oras se face cam din 500-700 km.....
motorina ajunge in baia de ulei cam la toate masinile carora propietarii nu stiu cum sa mearga cu ele cand intra in regenerarea filtrului de particule....
si pe mine m-a invatat cineva si este foarte simplu.....
viteza 3 sau 4 mers intre 2500-3000 rpm,sau daca exista posibilitatea pusa la aceasta turatie pe pilot automat....in maxim 10 min s-a rezolvat....
majoritatea merg cu ele cum o fi nu le tureaza sau le opresc in timpul regenerarii....
am patit la o octavia 2 RS TDI,masina la 85.000 km,i-am dat-o unui prieten,a mers cu ea se aprindea filtru de particule si nu a fost in stare sa il stinga...de 2 ori.....s-a dus la tester si l-a stins din tester,bineinteles ca filtrul de particule a ramas infundat,cand s-a aprins a 3-a oara m-am chinuit vreo 20 min mers cu ea in viteza a 3-a pe pilot automat la 3500 rpm,cu chiu cu vai s-a stins.....
toate bune si frumoase dupa aproximativ 500 km facuti in oras am plecat la munte s-a aprins pe drum si nu a mai vrut sa se stinga....sub nici o forma dupa ce am mers vreo 30 km cu ea turata bine s-a aprins si check engine....a intrat in protectie motorul,s-a limitat la 3000 rpm,m-am chinuit cu ea pana acasa si cand am dus-o la service surpriza....2 clapete din galeria de admisie sparte.....rezultatul 2400 ron admisie+400 euro soft si eliminat filtru de particule pentru ca nu il mai puneam la loc sub nici o forma,cu toate ca se putea curata....
masina merge si in ziua de azi,in urma softului are 210 cai....si a ajuns la 180.000 km si merge brici.....
nu exista nici o problema majora cu filtru de particule atat timp cat propietarul stie cum sa mearga cu masina cand acesta isi face regenerarea.....

Last edited by alex.panciu; 29-05-13 at 02:57.
alex.panciu is offline   Reply With Quote
Old 29-05-13, 06:46   #6146
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Benzina sau motorina ?

Cum am mai zis nu am filtru de particule dar oricum odata la un timp masina vede un mers mai turat.
Chiar si acum la ultimul drum lung de care am spus(singurul in care nu m-am grabit de cand am masina ), am mers 15 minute cu treapta 4 la 138km/h=~3700rpm, ca tot e versusul asta , chiar si in conditiile astea consumul era ok si sub otto, nu retin exact dar parca undeva la ~7

Chiar si tata face asta din cand in cand la recomandarea mea
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 29-05-13, 06:57   #6147
uragan

Stage 4
 
uragan's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 285
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by Messerschmitt View Post
Fara suparare daca esti cumva guru al problemelor tehnice ale unor masini? Nu are nici o problema si banii nu sunt o problema pentru el deci schimba piesa defecta imediat.Omu ala a mers cu masina ok nu subturat, posibil sa mergi tu subturat de scoti 2 litri suta si presupun ca la pompa cand alimentezi iti dau bani inapoi..Si stie unde e rezervoru..problema este la tine in gandire, pompele de motorina tot timpu sunt murdare si uleioase.
Colegu ce zicea ca miroase mai rau benzina, sa stii ca benzina se evapora de pe manerul pompei dar dieselu nu!
Lasa mai "desteptaciune" ca am mai vazut si eu Skode 1.9 in viata mea si curios ca niciuna nu avea un consum mixt de 7.5 / 100 km .
Peste 2 L la suta era diferenta de consum intre 2 motoare de aceeasi capacitate cilindrica diesel vs benzina , nu consumul mixt la un diesel / 100 km .
__________________
Be The One , Not Anyone !

My Car : BMW 320D 150HP
uragan is offline   Reply With Quote
Old 29-05-13, 07:10   #6148
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Benzina nu miroase, dar ai vazut ce frumos arata la stiri masinile arse , cu sau fara ocupanti?
Se pune la calitati sau la placerea condusului?
bluey is offline   Reply With Quote
Old 29-05-13, 10:48   #6149
fasso

Stage 5
 
fasso's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 2,045
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by phaeton View Post
Injectoare, ambreiaje, turbine, nu au si motoarele pe benzina ?
Poate ca exista o probabilitate mai mare sa cada la motorina, dar depinde de prea multe lucruri, incat sa fie decisive in alegerea unei masini.
Da, dar sa privim din prisma preturilor. Si vorbim despre motoare pe benzina aspirate, la care e prea putin probabil sa le pice injectoarele, si daca se intampla, cu un schimb de duza rezolvi problema, daca nu, cu un alt injector, care categoric este mult mai ieftin decat cel de diesel. Volantele cu masa dubla au niste preturi exorbitante, si am vazut destule care sunt descentrate si bat de mama focului(cum de altfel spui ca ai patit si tu).
Quote:
Originally Posted by alex.panciu View Post
stai ma frate ca si benzina are injectoare,kit ambreiaj,unele si turbina....
sau la benzina nu au voie sa se strice?sau la diesel se strica din 50.000 in 50.000,iar la benzina doar dupa 500.000 km?????
din punctul meu de vedere problemele astea tin de cum este exploatata si intretinuta masina....
dieselul meu se apropie de 100.000 k,nu s-a schimbat nici un chit de ambreiaj,nici o volanta,nici un injector,nici o turbina.....
rampa comuna de injectoare a cedat si a fost schimbata pe garantie....avea 60.000 km.....
am vazut golf 5 gti cumparat de nou de la noi,pana la 100.000 km a schimbat ambreiajul de 3 ori si a cedat si turbina o data....si masina este stock si in ziua de azi.....propietarul este un disperat care se ducea numai la reprezentanta ca sa nu piarda garantia.....nu a avut si nu are nici o modificare masina.....
Citeste ce am scris mai sus, sa intelegi la ce ma refeream.Intr-adevar, depinde foarte mult de felul in care este exploatata masina.
Quote:
Originally Posted by bluey View Post
Benzina nu miroase, dar ai vazut ce frumos arata la stiri masinile arse , cu sau fara ocupanti?
Se pune la calitati sau la placerea condusului?
Masinile diesel sunt facute ignifuge din fabrica. Atat!
Majoritatea incendiilor auto apar din cauza unui scurtcircuit la sistemul electric, care este la fel de posibil si la diesel ca si la benzina. Ca benzina intretine altfel arderea fata de motorina este partea a doua.

Last edited by fasso; 29-05-13 at 10:51.
fasso is offline   Reply With Quote
Old 29-05-13, 14:50   #6150
franz34sm
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 718
Default Re: Benzina sau motorina ?

Deci benzinarele sint masini lesinate. Daca o benzinara n-are cel putin 140 de cai, atunci e o masina lesinata. Ca sa traga o benzinara, trebuie sa-i dai cel putin 3500 de ture, ca sa simti ca trage. Si atunci iti consuma de numa. Dieselu, cum e al meu, trage de la 1900 de ture, ca are cuplu la 1900. Are forta dieselu, nu e lesinata ca o benzinara. Fuge benzinara cind esti singur in masina si cu portbagaju gol, si bineinteles la drum drept. Ca daca urci cu ea in rampa, atunci e lesinata. Daca vrei sa traga o benzinara, ai nevoie de un motor de cel putin 2000 cmc si cu cel putin 140 de cai. Altfel nu se merita. La diesel n-ai nevoie de 140 de cai, ca si 90 ajunge, ca e diesel si are forta si cuplu. Pai daaa, daca se duce o piesa la diesel, e scumpa. Adevarat. Dar cind se duce ? Daca ai grija de masina, te poate tine 10 ani fara sa schimbi la ea nimica, inafara de consumabile. Si aici ma refeream la diesel.
Apropo de uleiuri. Am vb cu un polonez care e de 30 de ani mecanic, si cum am facut schimbu de ulei la Golf, l-am intrebat daca e vreo diferenta daca pun ulei de 5w-40 sau 10w-40 ? O zis asa : NU CONTEAZA. La masini mai noi se folosesc uleiuri 0w. Apoi dupa vreo 70 de mii de km se foloseste 5w. Apoi dupa 200 de mii de km se foloseste 10w. De ce nu se foloseste ulei mai subtire la masini mai vechi ? Pt ca se scurge pe linga simeringuri, si mai stiu eu pe unde mio explicat el mie. De aia e indicat la masini vechi ulei 10w. A mea n-are decit 150 de mii de km, si i-am pus 5w-40 castrol sintetic long life. Si mia mai zis ca, uleiul se pune in motor intre cota minima si maxima, deci la mijloc. Niciodata sa nu fie la maxim, si nici la minim. Asta-i lege. Deci mai invatati de la baiatu. Va invat eu carte daca n-ati invatat la scoala.
franz34sm is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -