Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Ce alegeti?
Benzina 1,359 68.98%
Motorina 611 31.02%
Voters: 1970. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 15-04-13, 12:41   #5881
phaeton
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
phaeton's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 954
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[SKODA]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by steffan View Post
adica ai un 2.0 tdi de 170 cai + modificari?
Nu, e 1.9 cu modificari. Si ca ati pomenit de 1.8 tsi. Culmea, ca pe strada si-o fura din orice pozitie de la rs tdi
phaeton is offline   Reply With Quote
Old 15-04-13, 12:59   #5882
alex.panciu

Stage 5
 
alex.panciu's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,481
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by phaeton View Post
Nu, e 1.9 cu modificari. Si ca ati pomenit de 1.8 tsi. Culmea, ca pe strada si-o fura din orice pozitie de la rs tdi
Da frate,dar daca pe net bate tsi-ul inseamna ca asa e...asa spune hartia ce mai conteaza ce e pe strada....
alex.panciu is offline   Reply With Quote
Old 15-04-13, 15:48   #5883
AlexNIT

Stage 1
 
AlexNIT's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 18
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Daca ai fi pus si tu si altii mana pe cartea aia de fizica din scoala poate intelegeati ca la aceeasi putere nu conteaza cuplul in acceleratie.

Puterea este o valoare data de cuplu si turatie, deci la acceasi putere cea cu cuplu mai mare va avea turatie mai mica si invers.

Relatia teoretica este urmatoarea: P(HP) = C(Nm) x RPM(rot/min) / 5252,1.
Te apreciez pentru munca de convingere dar nu ai cu cine!

Uitati aici videoclip!
Megane Benzina 1.6 16v(110 cp) 1250 kg , 150 NM VS Passat 1.9 TDI (105 cp ) 250 NM ,
1400 kg
https://www.youtube.com/watch?v=2rQd3zl8QGQ

Last edited by AlexNIT; 15-04-13 at 15:51.
AlexNIT is offline   Reply With Quote
Old 15-04-13, 16:37   #5884
alex.panciu

Stage 5
 
alex.panciu's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,481
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by AlexNIT View Post
Te apreciez pentru munca de convingere dar nu ai cu cine!

Uitati aici videoclip!
Megane Benzina 1.6 16v(110 cp) 1250 kg , 150 NM VS Passat 1.9 TDI (105 cp ) 250 NM ,
1400 kg
https://www.youtube.com/watch?v=2rQd3zl8QGQ
Buna dimineata,este ultima oara cand va mai luminez pe voi astia care traiti din you tube,aveti dovada ca aberati,passatul ala are exact 1594 kg...spor la nfs...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	53
Size:	2.05 MB
ID:	2749663  
alex.panciu is offline   Reply With Quote
Old 15-04-13, 16:39   #5885
alex.panciu

Stage 5
 
alex.panciu's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,481
Default Re: Benzina sau motorina ?

Si inca una...postez de pe tel si nu pot posta 2 poze in acelasi timp...tocmai aveam langa mine acest tip de passat...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	51
Size:	2.05 MB
ID:	2749664  
alex.panciu is offline   Reply With Quote
Old 15-04-13, 17:40   #5886
v_villy

Stage 2
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 36
Default Re: Benzina sau motorina ?

wow .. daca pana acu eram indecis intre benzina si motorina , anul acesta am zs ca schimb pisicuta cu una noua dar nu eram decis intre benzina sau motorina .. citind majoritatea topicului am ramas in intuneric chiar pe jeanta ) deci am ramas confuz de tot ) eu am votat benzina din 2 motive.
1 . pt ca detin o benzinara
2 . gazele dieselului dauneaZa rau de tot mediului si sanatatii .
si pt a decide combustibilui viitoarei masini singura solutie test-drive'ul. numai bine.
v_villy is offline   Reply With Quote
Old 17-04-13, 09:58   #5887
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by v_villy View Post
wow .. daca pana acu eram indecis intre benzina si motorina , anul acesta am zs ca schimb pisicuta cu una noua dar nu eram decis intre benzina sau motorina .. citind majoritatea topicului am ramas in intuneric chiar pe jeanta ) deci am ramas confuz de tot ) eu am votat benzina din 2 motive.
1 . pt ca detin o benzinara
2 . gazele dieselului dauneaZa rau de tot mediului si sanatatii .
si pt a decide combustibilui viitoarei masini singura solutie test-drive'ul. numai bine.
Cānd se produce benzina, se produce obligat si motorină, aşa că dacă īţi pasă de mediu, mergi cu bicicleta.

chestia cu acceleraţia se tot ras discuta la fiecare cāteva zeci de pagini.

Puterea accelerează maşina dar un cuplu mai mare duce īn principiu la o putere medie mai mare de aici o acceleraţie mai buna la cea cu moment mai mare dacă puterile si masele sunt foarte apropiate
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 17-04-13, 12:14   #5888
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
Cānd se produce benzina, se produce obligat si motorină, aşa că dacă īţi pasă de mediu, mergi cu bicicleta.

chestia cu acceleraţia se tot ras discuta la fiecare cāteva zeci de pagini.

Puterea accelerează maşina dar un cuplu mai mare duce īn principiu la o putere medie mai mare de aici o acceleraţie mai buna la cea cu moment mai mare dacă puterile si masele sunt foarte apropiate
Exact. Ce nu inteleg multi este ca la drag se foloseste turatia care in combinatie cu cuplul care ofera puterea, de-asta o masina cu cuplu mai mic poate avea performante de drag foarte bune, pentru ca este ajutata de turatii mari. exemplu: Honda, M3, RS4 actual, Ferrari, etc.
Din acelasi motiv un diesel care are un cuplu mult mai mare decat al benzinarelor, se bate cot la cot cu un benzinar, pentru ca este penalizat de turatie. Daca dieselurile avea turatii maxime comparabile cu benzinarele, nu aveau ce sa discute cu ele la drag, dar tehnic este imposibil ca un diesel sa aiba turatii foarte mari.

Cuplul mare este esential la turatii mici, pentru ca-ti ofera putere la turatii mici si deasemenea reprize foarte bune la turatii mici, ceea ce confera un condus foarte relaxant.

Da, daca facem un drag cu limitare de turatie la 4500-5000 rpm, nu are ce sa discute un diesel cu un benzinar (de aceeasi putere maxima teoretica).
__________________
Mazda MX5 ND 2.0 Revolution

BMW 535d(E60)- 2005

Nissan Pathfinder 2.5 dci - 2006 (Sold)
GTR is offline   Reply With Quote
Old 17-04-13, 12:50   #5889
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Din acelasi motiv un diesel care are un cuplu mult mai mare decat al benzinarelor, se bate cot la cot cu un benzinar, pentru ca este penalizat de turatie.
Cred ca toti am vazut, cand am fost pusi cot la cot cu un diesel, cum pierde si recupereaza. Ramane in spate, apoi recupereaza pentru un timp scurt si iarasi pierde. Cand ajunge in trepte superioare lungi, daca e pus cot la cot cu un benzinar cu cuplu mic, incepi sa nu mai ai ce sa-i faci.

Oricum, sincer nu stiu de ce discutam despre acceleratii de 1.9, 2.0 diesel. Daca nu stii cum sa distrugi un diesel stock, gandit pentru fiabilitate si consum, te apuci sa-l coxezi. Bagi la bani in volante si turbine de iesi tot la cheltuielile cu un 2.0T.
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 17-04-13, 15:03   #5890
alex.panciu

Stage 5
 
alex.panciu's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,481
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by 22VIN View Post
Cred ca toti am vazut, cand am fost pusi cot la cot cu un diesel, cum pierde si recupereaza. Ramane in spate, apoi recupereaza pentru un timp scurt si iarasi pierde. Cand ajunge in trepte superioare lungi, daca e pus cot la cot cu un benzinar cu cuplu mic, incepi sa nu mai ai ce sa-i faci.

Oricum, sincer nu stiu de ce discutam despre acceleratii de 1.9, 2.0 diesel. Daca nu stii cum sa distrugi un diesel stock, gandit pentru fiabilitate si consum, te apuci sa-l coxezi. Bagi la bani in volante si turbine de iesi tot la cheltuielile cu un 2.0T.
Din punctul meu de vedere cine isi cumpara un diesel nu il cumpara pentru drag,sau il cumpara special pentru asta ca asa vrea el...sa il aducem in discutie pe haplea cu al lui tdi care rupea gura la orice benzina turbo sau aspirat de pana in 350 cai...intr-adevar daca incepi sa rupi un diesel numai in plecari extreme si il omori cedeaza mai repede decat o benzina....dar si asta depinde de exploatarea lui si inteligenta celui ce il exploateaza...
alex.panciu is offline   Reply With Quote
Old 17-04-13, 16:13   #5891
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by alex.panciu View Post
intr-adevar daca incepi sa rupi un diesel numai in plecari extreme si il omori cedeaza mai repede decat o benzina....dar si asta depinde de exploatarea lui si inteligenta celui ce il exploateaza...
Gresit. Il omori daca il forjezi de rece, daca de ex mergi cu ambele la
turatia de putere maxima non-stop tind sa cred ca otto e cel in dificultate, datorita temperaturilor mai mari, e adevarat ca piesele sunt mai usoare la otto ceea ce ii aduce un aparent avantaj dar fortele de inertie sunt direct proportionale cu masa si cu patratul vitezei (turatiei) deci la turatie de putere maxima diferentele dintre aceste solicitari sunt destul de mici la motoare echivalente.
Otto este dezavantajat de turatia mai mare cand e vorba de fiabilitate deoarece componentele in miscare fac in principiu cu ~50% mai multe miscari alternative.

Eu de exemplu nu mi-am diesel pentru competitii (doar ad-hoc asa ) dar unde e loc merg mai tare ca marea majoritate a celor cu otto net superioare masinii mele.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 17-04-13, 16:13   #5892
v_villy

Stage 2
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 36
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
Cānd se produce benzina, se produce obligat si motorină, aşa că dacă īţi pasă de mediu, mergi cu bicicleta.

chestia cu acceleraţia se tot ras discuta la fiecare cāteva zeci de pagini.

Puterea accelerează maşina dar un cuplu mai mare duce īn principiu la o putere medie mai mare de aici o acceleraţie mai buna la cea cu moment mai mare dacă puterile si masele sunt foarte apropiate
..asta cu bicicleta e chiar drastica treaba .. da oricum daca e sa pui in comparatie dieselul cu benzina .. facand un exemplu de euro 4 sa nu mergem mai jos la euro 3 etc dieseluri , t pui in spatele masini p motorina si pe urma la benzina sau viceversa.. si poti sa iti dai seama de rezultat..da nfine las vrajeala hotului ca nu are nici o importanta .. numai bine !
v_villy is offline   Reply With Quote
Old 17-04-13, 16:21   #5893
alex.panciu

Stage 5
 
alex.panciu's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,481
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
Gresit. Il omori daca il forjezi de rece, daca de ex mergi cu ambele la
turatia de putere maxima non-stop tind sa cred ca otto e cel in dificultate, datorita temperaturilor mai mari, e adevarat ca piesele sunt mai usoare la otto ceea ce ii aduce un aparent avantaj dar fortele de inertie sunt direct proportionale cu masa si cu patratul vitezei (turatiei) deci la turatie de putere maxima diferentele dintre aceste solicitari sunt destul de mici la motoare echivalente.
Otto este dezavantajat de turatia mai mare cand e vorba de fiabilitate deoarece componentele in miscare fac in principiu cu ~50% mai multe miscari alternative.

Eu de exemplu nu mi-am diesel pentru competitii (doar ad-hoc asa ) dar unde e loc merg mai tare ca marea majoritate a celor cu otto net superioare masinii mele.
Pai si eu am spus altceva?
alex.panciu is offline   Reply With Quote
Old 18-04-13, 00:20   #5894
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by v_villy View Post
..asta cu bicicleta e chiar drastica treaba .. da oricum daca e sa pui in comparatie dieselul cu benzina .. facand un exemplu de euro 4 sa nu mergem mai jos la euro 3 etc dieseluri , t pui in spatele masini p motorina si pe urma la benzina sau viceversa.. si poti sa iti dai seama de rezultat..da nfine las vrajeala hotului ca nu are nici o importanta .. numai bine !
Poate n-am fost clar: ok benzina este mai putin poluanta dar ca sa se produca un litru de benzina, trebuie sa se produca si motorina si combustibil greu (mai mult decat benzina), adica folosind benzina de fapt obligi la folosirea motorinei si a combustibilului greu (pacura) care rezulta.

@alex.panciu: vreau sa spun ca dieselul poti sa-l omori cat vrei daca o faci cu putin cap, regulile ca incalzire inainte , racire dupa fiind mai importante pentru turbo-diesel dar la "forja" propriu-zisa este cel putin la fel de rezistent ca orice otto.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 18-04-13, 03:02   #5895
alex.panciu

Stage 5
 
alex.panciu's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,481
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
Poate n-am fost clar: ok benzina este mai putin poluanta dar ca sa se produca un litru de benzina, trebuie sa se produca si motorina si combustibil greu (mai mult decat benzina), adica folosind benzina de fapt obligi la folosirea motorinei si a combustibilului greu (pacura) care rezulta.

@alex.panciu: vreau sa spun ca dieselul poti sa-l omori cat vrei daca o faci cu putin cap, regulile ca incalzire inainte , racire dupa fiind mai importante pentru turbo-diesel dar la "forja" propriu-zisa este cel putin la fel de rezistent ca orice otto.
Da asta am spus si eu ca tine de inteligenta celui care il exploateaza...
alex.panciu is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -