Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Ce alegeti?
Benzina 1,359 68.98%
Motorina 611 31.02%
Voters: 1970. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 04-03-12, 11:09   #4066
franz34sm
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 718
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by bluey View Post
Pai e simplu.
Luam un motor de 2l turbo benzina si facem comparatie cu un motor de 3 litri turbodiesel.
ambele cam pe la 200 de cai, sau 240 daca sunt ceva mai noi.
Hai sa fie un TFSI ca astea consuma mai putin.
Si apoi facem comparatii de economie. Punem si integrala pe motorul cu 50% mai mare ca sa fie tacamul complet.
Consum la 100km/h?
Consum la 200km/h?
Consum in oras?
Crezi ca va fi mai economic benzinarul pe undeva??? Desi e pe o masina mai usoara, are o tehnologie ce ar trebui sa consume mai putin si e si masina mai usoara??
Sau mai trebuie usurata masina pe benzina si eventual mutata pe gpl ca sa fie corecta comparatia?
ok . luam motoru de 2 litrii benzina turbo, si motoru de 3 litri dizel turbo. hai sa facem comparatia. motoru asta de 3 dizel cu cit ca e mult mai mare decit ala de 2 benzina, consuma cam la fel. sau poate hai sa fie cu 2 litrii mai putin decit benzinaru, da ? intr-un an, cita motorina economisesti .... o dai pe asigurare. ca sa nu uitam ca pe motoru de 3 litrii dizel platesti mult mai multa asigurare, decit pe ala de 2 benzina. si uite s-a dus economia. si nu numai asigurarea e mai mare, ci si impozitu. cu cit e mai mare motoru ! cu atit platesti mai mult impozit si asigurare mai mare. deci s-a dus economia. zero. - nu faci nici o economie. si cind e vorba de piese si reparatii ! deci se stie. totdeauna la dizel pica piesele cel mai repede, si nu la benzinar. o cunostinta de a mea are un mertan cu 120 de mii de kilometrii originali si i-a picat pompa de injectie. pai e posibil asa ceva ? a mea benzinar are 200 de mii si nu i-a picat nimic niciodata. asta inseamna benzinar. si daca ar fi sa pice pompa de benzina la un benzinar, deci costa de 3 ori mai ieftin ca la dizel. de turbo n-avem batai de cap, ca n-are. si sa nu uitati ca, cu un benzinar poti sa conduci subturat, dar cu un dizelar nu. un mecanic m-a rugat sa-l ajut sa duca o masina la atelier. el o conducea pe al lui, si eu cealalta care era un audi A3 tdi. nu stiu cati cai avea ca nu l-am intrebat. mergeam frumos in spatele lui pina la atelier. acolo i-am zis ca nici n-am stiut ca audi asta are 6 viteze. si ca i-am zis ca am bagat-o in a 6-sea si mergeam cu 100 la ora. asa consuma putin. la care el cu gura pe mine. bbbaaaaaa vrei sa strici masinaa ? l-am intrebat de ce ? pai cu dizelu nu se merge subturat. pai eu de unde era sa stiu ? mecanic de 20 de ani aici in Viena. deci daca nu mergi cu dizelu subturat , consuma si ala calumea. diferenta mare nu este. ieri am iesit dintr-un magazin si am vazut un dizel destul de nou care nu vroia sa porneasca pe caldura. primul lucru la care m-am uitat sa vad daca e dizel, pe spate scria ceva de genu CRDTI. deja aproape ajusesem de colt si doar atunci a reusit ala sa-l porneasca. deci va las pe voi sa va luati dizel. pai masinile noi credeti ca sint originale ? nici vorba. soramea are un Opel Meriva - benzina - automata. si pe motor scrie ECO made in corea. toate masinile noi indiferent de marca, sint facute de asiatici. china, taiwan, corea, sasmd. cablurile de la BMW se fac la firma DREXMAYER in SM, si bucsile la BMW le facem tot noi romanii - la firma WOCCO din SATU MARE. deci masini noi ? NICIODATA. pe astea mai vechi, toate piesele sint originale. nu chinezarii si alte cacaturi facute prin toate partile ale lumii. am vazut eu multe masini noi de marca la care l-e pica una alta. schimbatu si reparatu costa - cit costa 3 bmw-uri din 96. cine a-si permite masina noua ? doar cine invirte ceva afaceri necurate. ca eu traiesc in Viena si tot nu-mi permit. l-am intrebat pe navastamea - ce ar trebui sa fac sa cistig mai multi bani ? la care ea - invirte si tu ce invirt si altii - fura, insala, sasmd. si o sa ai si tu. asta am stiu-to. da eu nu vreau sa o sfirsesc ca altii in puscarie. deci is baiat cuminte nu vreau nici sa am probleme cu dizelu. deci a-mi i-au benzinar
franz34sm is offline   Reply With Quote
Old 04-03-12, 12:14   #4067
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by franz34sm View Post
ok . luam motoru de 2 litrii benzina........................................... .................................................. .................................................. ..........................nvirte si tu ce invirt si altii - fura, insala, sasmd. si o sa ai si tu. asta am stiu-to. da eu nu vreau sa o sfirsesc ca altii in puscarie. deci is baiat cuminte nu vreau nici sa am probleme cu dizelu. deci a-mi i-au benzinar
Daca le ai cu masinile cum le ai cu gramatica este clar, dar trecem peste.

Conteaza foarte mult de ce benzinar vorbesti si de ce diesel vorbesti.
Conteaza foarte mult la cati km achizitionezi o masina.
Conteaza foarte mult cum intreti o masina.
Conteaza foarte mult de unde pui combustibil.
Conteaza foarte mult cat mergi pe zi si cat ti o masina.

Dieselul ca si benzina poate sa consume mau mult sau mai putin, poate as fie mai fiabil sau mai prost in funtie de producator. Motoarele pe benzina de 1.4i de pe Ibiza 2009 si 1.6i de pe foscus 2008 consuma peste 11% in Bucuresti oricat de linistit mergi. La motorina 1.9 JTD de pe Doblo consuma cu 2 litrii mai mult decat 2.0 tdi de pe Caddy.

Sunt zeci de motoare diesel care pana la 250k de km nu au schimbat decat consumabile, deci exista fiabilitate si la diesel.

Conteaza pretul la achizitie, pretul de revanzare, intretinerea masinii, calitatea fabricantului, periada de detinere, achizitia (noua sau sh), etc.. Sunt cazuri in care benzinarul este mai avantajos si cazuri in care benzina este mai avantajoasa, in functie de necesitati.
__________________
Mazda MX5 ND 2.0 Revolution

BMW 535d(E60)- 2005

Nissan Pathfinder 2.5 dci - 2006 (Sold)
GTR is offline   Reply With Quote
Old 04-03-12, 12:20   #4068
WooKezZ

Stage 4
 
Join Date: May 2009
Posts: 188
Default Re: Benzina sau motorina ?

un nene din cartier de la mine are un WW golf lung 1.9 tdi 90hp.
va spun sincer ca are 370.000km o are de noua si scimba treptele la 1700-2000 tot timpul merge subturat si de cand o are a scimbat filtre curele ulei etc si 2 braturi si un telescop pe spate. astai fiabilitate tata
WooKezZ is offline   Reply With Quote
Old 04-03-12, 12:23   #4069
dolb
NoSpeedLimit Romania Club Member


Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[4Tuning International]
[VW]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by WooKezZ View Post
un nene din cartier de la mine are un WW golf lung 1.9 tdi 90hp.
va spun sincer ca are 370.000km o are de noua si scimba treptele la 1700-2000 tot timpul merge subturat si de cand o are a scimbat filtre curele ulei etc si 2 braturi si un telescop pe spate. astai fiabilitate tata
la drumurile din RO, e mai mult decat ok !
dolb is offline   Reply With Quote
Old 04-03-12, 13:18   #4070
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Se pare ca am fost prea subtil in postul meu de mai devreme.
Anaconda a intrebat cum stam cu economia la diesel acum cand motorina se apropie de 6ron/l.
Eu tot nu inteleg cum se gasesc oameni sa intrebe de fiabilitate la diesel cand asta a fost principalul lor avantaj in fata benzinarelor de cand s-au introdus diesele pe turisme.
La fel si despre economie.
Voi chiar sunteti seriosi cand puneti intrebari de genul asta?
Treaba aia cu vandutul masinilor la 130 de mii km de prin Germania a aparut pentru ca aia era durata de viata a unui set de segmenti pe o masina pe benzina.
A mai evoluat tehnologia dar inca nu vad mii de taxiuri pe benzina care sa produca bani, sau mii de camioane pe benzina care sa faca milioane de km.
Avantajele sunt acolo de multi ani la capitolul economie si fiabilitate si inca nu au adversar la capitolele astea.
Curios lucru, in ultimii 5 ani s-a ajuns la 100cp/l la masini de serie cu motor diesel si chiar s-a depasit cifra asta.Daca se merge in ritmul asta , cu downsizing la motoarele pe benzina , in curand nu prea vei mai avea de unde sa alegi un motor pe benzina sportiv si capabil de sunet si performante.
Iei un hibrid si iti pui un subwoofer sa faca precum v8-u in portbagaj
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 04-03-12, 13:49   #4071
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Totusi sa nu comparam motoarele de dube camioane care ating la 1800 rpm turatia maxima si merg in majoritatea timpului la 1000-1400 rpm si care fac 500000km in 2 ani!!
__________________
adrian78bmw is offline   Reply With Quote
Old 04-03-12, 13:59   #4072
a3ds

Stage 5
 
a3ds's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,304
Default Re: Benzina sau motorina ?

Dieselurile alea mega fiabile erau cele aspirate de 3000 cmc si 75 de cai. Alea erau mai fiabile decat benzinarele aspirate, intr-adevar. Segmenti care sa se schimbe la 130k poate la Dacia din 70.

Fain threadu'. Ajunge de pus in rama.
__________________
Understeer is when you hit the wall with the front of the car.Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.Horsepower is how fast you hit the wall.
Torque is how far you take the wall with you.
a3ds is offline   Reply With Quote
Old 04-03-12, 14:21   #4073
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by a3ds View Post
Dieselurile alea mega fiabile erau cele aspirate de 3000 cmc si 75 de cai. Alea erau mai fiabile decat benzinarele aspirate, intr-adevar. Segmenti care sa se schimbe la 130k poate la Dacia din 70.

Fain threadu'. Ajunge de pus in rama.
Deci si la tine benzinarul e mai fiabil decat dieselul???
bluey is offline   Reply With Quote
Old 04-03-12, 14:45   #4074
dolb
NoSpeedLimit Romania Club Member


Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[4Tuning International]
[VW]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by bluey View Post
Deci si la tine benzinarul e mai fiabil decat dieselul???
din ce imi amintesc, tu aveai un TDI modificat. Spune-ne cum e cu fiabilitatea la diesel ? Mai ales TDI .
dolb is offline   Reply With Quote
Old 04-03-12, 15:35   #4075
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by bluey View Post
Se pare ca am fost prea subtil in postul meu de mai devreme.
Anaconda a intrebat cum stam cu economia la diesel acum cand motorina se apropie de 6ron/l.
Eu tot nu inteleg cum se gasesc oameni sa intrebe de fiabilitate la diesel cand asta a fost principalul lor avantaj in fata benzinarelor de cand s-au introdus diesele pe turisme.
La fel si despre economie.
Voi chiar sunteti seriosi cand puneti intrebari de genul asta?
Treaba aia cu vandutul masinilor la 130 de mii km de prin Germania a aparut pentru ca aia era durata de viata a unui set de segmenti pe o masina pe benzina.
A mai evoluat tehnologia dar inca nu vad mii de taxiuri pe benzina care sa produca bani, sau mii de camioane pe benzina care sa faca milioane de km.
Avantajele sunt acolo de multi ani la capitolul economie si fiabilitate si inca nu au adversar la capitolele astea.
Curios lucru, in ultimii 5 ani s-a ajuns la 100cp/l la masini de serie cu motor diesel si chiar s-a depasit cifra asta.Daca se merge in ritmul asta , cu downsizing la motoarele pe benzina , in curand nu prea vei mai avea de unde sa alegi un motor pe benzina sportiv si capabil de sunet si performante.
Iei un hibrid si iti pui un subwoofer sa faca precum v8-u in portbagaj
Economia nu se rezuma doar la consum de carburant, ar fi prea frumos, conteaza costul total - pret achizitie, pret intretinere, pret piese, etc. Fa un calcul la 1.2 TSI 105 vs 1.6 TDI 105 sa vezi in cat timp iti scoti banii dati in plus pe TDI din 1-1.5l % in minus la consum. Iti spun eu, probabil o sa ii scoata al doilea proprietar nu tu. Diesel renteaza doar la rulaj mare anual, minim 30 000. Cand motorina era 50-60% din pretul benzinei era o afacere dpdvd al costului, acum aleluia.

Cat despre fiabilitate, here we go again. Diesel-ul e mai fiabil ca benzina la capitolul segmenti & shit, e irelevant ca tine 400 000 sau 600 000 pana la RK, deja masina o sa fie la vanzare full fara piele cu doar al 8-lea proprietar in acte. Problema la diesel e la anexe care sunt scumpe, mai multe ca la benzina si predispuse sa crape nu la segmenti. Cat despre segmenti dusi la 130 000, e funny, o banala Dacie 1310 intretinuta bine duce ~200 000 fara sa fie terminat motorul. La taxiuri iar e gresit, majoritatea taxi-urilor de la noi sunt Logan si sunt pe benzina. Sunt o gramada sarite de 350 000 fara RK si asta in REGIM DE TAXI !

Cand benzina avea 125 CP / litru FARA TURBO acum 10 ani, diesel-ul era smecherie sa fie 3000 cmc si aproape 200 CP asa ca la capitolul asta, oricat de downsized ar fi benzinarele tot o sa domine. Ah, apropo, downsize se practica si la diesel nu doar la benzina, uita-te in gama de motorizari de la producatori si variantele cu 2-3 turbine ca sa nu mai puna motor mare.
__________________
www.ozcarwash.ro - detailing profesional in Craiova
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 04-03-12, 15:38   #4076
franz34sm
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 718
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Daca le ai cu masinile cum le ai cu gramatica este clar, dar trecem peste.

Conteaza foarte mult de ce benzinar vorbesti si de ce diesel vorbesti.
Conteaza foarte mult la cati km achizitionezi o masina.
Conteaza foarte mult cum intreti o masina.
Conteaza foarte mult de unde pui combustibil.
Conteaza foarte mult cat mergi pe zi si cat ti o masina.

Dieselul ca si benzina poate sa consume mau mult sau mai putin, poate as fie mai fiabil sau mai prost in funtie de producator. Motoarele pe benzina de 1.4i de pe Ibiza 2009 si 1.6i de pe foscus 2008 consuma peste 11% in Bucuresti oricat de linistit mergi. La motorina 1.9 JTD de pe Doblo consuma cu 2 litrii mai mult decat 2.0 tdi de pe Caddy.

Sunt zeci de motoare diesel care pana la 250k de km nu au schimbat decat consumabile, deci exista fiabilitate si la diesel.

Conteaza pretul la achizitie, pretul de revanzare, intretinerea masinii, calitatea fabricantului, periada de detinere, achizitia (noua sau sh), etc.. Sunt cazuri in care benzinarul este mai avantajos si cazuri in care benzina este mai avantajoasa, in functie de necesitati.
cu gramatica stau slab, asta am observat. dar tu stai prost cu atitudinea. nici ungureste sau germana nu vorbesc corect, si totusi nimeni nu-mi reproseaza. da tu si altii a-mi tot reprosati de gramatica mea, incit a-ti devenit obsedati de acest lucru. eu niciodata nu corectez pe nimeni daca nu scrie corect, desii am vazut si la voi cum scrie-ti gresit, dar nu bag de seama asa lucruri marunte, ca nu asta-i important. eu din ce zona sint, multi vorbesc asa. uitate antai la tine sa vezi daca tu esti perfect, si dupa aia judeca pe altii. ai spus adineauri ca depinde despre ce dizelar si benzinar vorbesc. pai uite aici. bmw compact benzina din 96 cu 200 de mii de km - si mercedes C clase dizel din 98 cu 120 de mii de km. la mercedes deja o bagat 1100 de euro, schimbat pompa de injectie , ulei si ceva simeringuri sau garnituri sau cum l-i se spune. la atelier specializat cu garantie, si nu la mecanicu din spatele blocului din Romania fara garantie. eu am dat pe bmw 2300 de euro. si el pe mercedes 3000 de euro. eu am bagat in masina sa zicem 300 de euro. el cu mercedesu a bagat 1100 de euro. deci unde-i economia ? la urma urmei la benzinar e economia si nu la dizel. sa nu mai discut, si ca sta cu morcovu in cur sa nu i se duca si turbina. ca apoi chiar ca i-a da foc. si nu si-a mai lua dizel in veci. daca e sa luam un benzinar si un dizelar din 2006 sa zicem .. - probleme o sa apara cel mai repede la dizel. ca asa e dizelu, mofturos, foarte sensibil. eu daca ar fi sa-mi i-au dizel ? si nu nou, pt ca nu-mi permit. ci ceva SH. daca a-mi pica si mie pompa sau turbina ? ce ma fac ? ca n-am garantie ca o sa ma tina mult si bine. poate patesc si eu ca si colegu cu mercedesu. o cumparat masina, si dupa doua luni i s-a dus pompa si alte magarii. cu doar 120 de mii de km, cu motorina din Viena, ingrijita, sasmd. pt ca foarte putini au noroc la un dizel, sa zica ca eu am facut cu masina 150 de mii de km si n-am schimbat la ea nici turbina , nici pompa. benzinarele au ajuns si la 200 de mii de km fara sa fi schimbat pompa de benzina sau alte chestii.
franz34sm is offline   Reply With Quote
Old 04-03-12, 15:41   #4077
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Pai s-a stricat ca nu e fiabila.
Am lovit un stalp si s-a stricat, ca asa face dieselele astea. E boala lor.

Una peste alta motorul nu are nimic. A avut o belea de fabricatie fiind printre primele tdi-uri cu 16v dar : ambreiajul stock si volanta stock au tinut 530Nm desi erau calculate pentru 320, internele motorului, blocul, cutia de viteze si planetarele au tinut 280cp desi erau proiectate pentru 140. Si au mers asa vreo 40 de mii km. Probabil vor mai merge cateva zeci de mii de km cu aceeasi putere.
Nu mi s-a stricat nici o pompa, nici o turbina, nici un injector.Desi am mers niste km cu ea cu motorina de la baieti.
Masina a vazut Grecia, Austria si nu mi-a facut nici o figura.La -25 grade imi aduc aminte ca se auzea un tacanit primele secunde dupa ce porneam motorul dar niciodata nu mi-a dat rateu la pornire.
Sau poate sunt eu mai norocos.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 04-03-12, 18:22   #4078
a3ds

Stage 5
 
a3ds's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,304
Default Re: Benzina sau motorina ?

@şerpălău

Cat consuma frate 1.2 tsi ala pe o caroserie gen Polo/Vrabia in mediul urban (nu la tara) ca am auzit multa lume laudandu-l? Dar pe o Octavia?
a3ds is offline   Reply With Quote
Old 04-03-12, 20:42   #4079
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by franz34sm View Post
mercedes C clase dizel din 98 cu 120 de mii de km.
Tu esti sigur ca masina aia in 14 ani a facut numai 120mii km? nu cred sub nici o forma asta, am facut eu (sarac fiind) in 3 ani 60 mii aici la noi aici unde e greu de trait si salariile sunt mici.
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 04-03-12, 23:25   #4080
Gixer
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post

PS @ Gixer - ca tot zici de junghiul meu, daca iti vinzi bemveul nici jantele nu mi le cumperi. Fara cauciucuri.
Du-te ma si te culca, toata fabrica Audi nu valoreaza cat o piulita originala de BMW sau Mercedes da?!!! ....ps: nu prosti aia de la haudiu ci tu caai dat atata pe niste gunoaie bune de dus la remat!
Gixer is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -