Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Ce alegeti?
Benzina 1,359 68.98%
Motorina 611 31.02%
Voters: 1970. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 04-01-12, 23:15   #3781
a3ds

Stage 5
 
a3ds's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,304
Default Re: Benzina sau motorina ?

Taxe mai mici, impozite, plm, rahaturi de'stea socialiste. Dar la consum nu cred ca sunt la fel, nu scoti urban 7 cu 1.4 turbo ala, no way. Mai ales pe o caroserie de 1.3 tone.
__________________
Understeer is when you hit the wall with the front of the car.Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.Horsepower is how fast you hit the wall.
Torque is how far you take the wall with you.
a3ds is offline   Reply With Quote
Old 04-01-12, 23:39   #3782
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Benzina sau motorina ?

Ma rfeream comparabil la putere intre 1.4t si 2.0td si comparabil la puter si consum 2.0i cu 1.xti
Am mai spus: la consum nu se vor apropia.

Last edited by RVL 2000; 04-01-12 at 23:42.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 05-01-12, 04:44   #3783
a3ds

Stage 5
 
a3ds's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,304
Default Re: Benzina sau motorina ?

http://www.gandul.info/financiar/ben...rmania-9078935
a3ds is offline   Reply With Quote
Old 05-01-12, 06:15   #3784
Madagascar

Stage 2
 
Madagascar's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 22
Default Re: Benzina sau motorina ?

Personal sunt adeptul motoarelor pe benzina din urmatoarele motive: faptul ca benzina arde mai bine si mai repede ca motorina face ca motorul sa mearga mai rotund, mai liniar si mai silentios In plus in general motoarele pe benzina se incazesc mai repede decat cele pe motorina. Asta pentru mine e un mare avantaj pentru ca am si un job de noapte si e crancen iarna la 1 dimineata sa conduci intr-un congelator.
La astea s-ar mai adauga si faptul ca motorina nu mi se mai pare combustibilul economiei. Pretul motorinei a crescut constant si mai nou am inteles ca ajuns sa fie mai scumpa decat benzina.
Madagascar is offline   Reply With Quote
Old 05-01-12, 09:45   #3785
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by Madagascar View Post
Personal sunt adeptul motoarelor pe benzina din urmatoarele motive: faptul ca benzina arde mai bine si mai repede ca motorina face ca motorul sa mearga mai rotund, mai liniar si mai silentios
GRESIT

Quote:
Originally Posted by Madagascar View Post
In plus in general motoarele pe benzina se incazesc mai repede decat cele pe motorina. Asta pentru mine e un mare avantaj pentru ca am si un job de noapte si e crancen iarna la 1 dimineata sa conduci intr-un congelator.
WEBASTO/SCHIROCCO si/sau INCALZIREA AUXILIARA ELECTRICA

Quote:
Originally Posted by Madagascar View Post
La astea s-ar mai adauga si faptul ca motorina nu mi se mai pare combustibilul economiei. Pretul motorinei a crescut constant si mai nou am inteles ca ajuns sa fie mai scumpa decat benzina.
WTF?!? -de cand se tot explica aici ca inca este mai economic?
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 05-01-12, 11:28   #3786
crywolf

Stage 5
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,080
Default Re: Benzina sau motorina ?

Dieselul modern se incalzeste mai greu, cele clasice (a se citi "vechi") se incalzesc repede si dau caldura de stai in chiloti in masina (cel putin la Golf II TD asa e, si in general la masinile mai vechi).
Dieselul POATE ca inca mai e pont, problema este pentru cat timp ? Nu demult tare tare, motorina era juma din pretul benzinei. Acum este usor mai scumpa si tendinta e cea de a urca pretul la motorina. Clar, se va scumpi si benzina, dar nu atat de mult cat motorina. Numarul de km care trebuie parcursi cu masina pentru a recupera investitia initiala precum si cele legate de reparatii va creste considerabil. Odata cu cresterea pretului la motorina, toate se scumpesc pentru ca, vorba unui forumist - "pana si benzina este transportata tot cu motorina"

Dieselul aspirat nu sta in picioare la comparatia cu nici un benzinar apirat de cilindree asemanatoare. Nu pot compara 2.0d cu 1.4i sau poate nu am inteles eu bine si atunci imi cer scuze. Imi vine un minte ca exemplu o comparatie intre 2.0i de la VW Golf IV (125cp parca) si 1.9SDi de 68CP. Puterea este de partea benzinarului, consumul insa de partea dieselului (doar ca masina aia chiar e lesinata).
Daca stam sa facem comparatie in timp, vedem 2.4D de la BMW cu 2.5 benzinar de la BMW si trecem de la 86CP la 170CP. Nu mai vb de cilindree mica unde la VW 1.6D avea 54CP iar benzinarul de cilindree identica avea pe carburator undeva la 72CP. Aici insa, clar, dieselul castiga la consum.


Daca o sa comparam insa motor TDi cu turbo benzinar, o sa castige dieselul la consum, dar o sa piarda la pret initial de achizitie si la taxe (una e sa dai asigurare si impozit pentru 1.4 si alta e pentru 2.0 sau peste 2l chiar). Cum din acest an se scumpesc asigurarile si se aude ca si impozitele nu raman asa cum erau, aceste diferente vor fi tot mai mari. Cumulat cu pretul la motorina, curand curand dieselul nu va mai fi pont. Deja nu mai este pont (cel putin pentru numarul de KM pe care ii face un roman de rand), pe viitor chiar nu va fi pont.
__________________
Manni for life !!!
crywolf is offline   Reply With Quote
Old 05-01-12, 14:11   #3787
a3ds

Stage 5
 
a3ds's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,304
Default Re: Benzina sau motorina ?

Un om normal compara masini de putere egala, aia te intereseaza, nu cilindreea. Si la putere egala, diesel are consumul cel mai mic, cu mult mai mic urban mai ales.

La asta se reduce totul. Nu la putere litrica, nu intereseaza pe nimeni chestia asta, pe nimeni normal la cap ma refer. Iarasi, nu ma intereseaza ca e turbo sau aspirat, chiar e irelevant, de ce sa compar diesel aspirat cu benzinar aspirat? In afara de vag(daca mai fac), nu face nimeni diesel aspirat, ce sens are? Doar ca sa dea bine la comparatii de ***?

Taxele la motoare pana in 2000 sunt la fel, give or take, peste 2000 devin nesimtite. Si majoritatea dieselurilor au pana in 2000, tocmai de aia. Pretul de achizitie este mai mare la diesel, de nou cel putin, dar depinde cat mergi cu el, iti faci un calcul si daca iesi pe plus cu diesel, iei diesel, daca nu, nu. De ce crezi ca toti transportatorii folosesc diesel, ca sa fie mai smecheri sau pentru ca e mai rentabil?
a3ds is offline   Reply With Quote
Old 05-01-12, 15:27   #3788
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: Benzina sau motorina ?

Cati membri are acest forum? cateva zeci de mii probabil. Astia sa zic ca isi pot influenta prietenii, rudele vecinii etc deci maxim 500mii de romani care ar fi capabili sa faca singuri o alegere.
Cati cetateni mai are Romania?

In concluzie restul vor cumpara in functie de buget si de cat consuma masina indiferent ce se scrie aici pe forum. De asta vom vedea in continuare zeci si sute de mii de vw TDi, opeluri CDTi, bmw-uri aduse in continuare SH sau cumparate. Nu intereseaza pe nimeni cat de performant este un motor pe benzina atata vreme cat pe hartia din geam la diesel vede scris 6% iar la benzinar 8.5%
Acum, nu ca ar fi relevant, dar din ce vad pe la mine visul oricarui pensionar, mecanic, sofer, lucrator la service, taximetrist, posesor de harb(la propriu) pe benzina etc este o masina pe motorina Trebuie ca motorina sa fie cel putin cu 30% mai scumpa ca toti acesti oameni sa isi schimbe mentalitatea. Si nici atunci cred.
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 05-01-12, 16:09   #3789
Gixer
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by a3ds View Post
Un om normal compara masini de putere egala, aia te intereseaza, nu cilindreea. Si la putere egala, diesel are consumul cel mai mic, cu mult mai mic urban mai ales.

La asta se reduce totul. Nu la putere litrica, nu intereseaza pe nimeni chestia asta, pe nimeni normal la cap ma refer. Iarasi, nu ma intereseaza ca e turbo sau aspirat, chiar e irelevant, de ce sa compar diesel aspirat cu benzinar aspirat? In afara de vag(daca mai fac), nu face nimeni diesel aspirat, ce sens are? Doar ca sa dea bine la comparatii de ***?

Taxele la motoare pana in 2000 sunt la fel, give or take, peste 2000 devin nesimtite. Si majoritatea dieselurilor au pana in 2000, tocmai de aia. Pretul de achizitie este mai mare la diesel, de nou cel putin, dar depinde cat mergi cu el, iti faci un calcul si daca iesi pe plus cu diesel, iei diesel, daca nu, nu. De ce crezi ca toti transportatorii folosesc diesel, ca sa fie mai smecheri sau pentru ca e mai rentabil?
Depinde s ce generatii de motoare compari, si pe ce caroserii, si transmisie are, pt ca de ex un bot de cal cu motor de 2.0D automat de 60cai are consum mediu de 8% iar un Ibiza de 1.2 si chiar cu 4 cai in plus(64) are consum mediu de 6%

Transportatorii folosesc diesel ca sa aiba consum mediu de 27-30% si nu de 40-50% pt ca, oricum motoarele pe care le au pe mastodonti au o fiabilitate fantastica la piese si la motorina, si in plus le trebuie putere mare si cuplu la turatii mici, pt ca ei tre sa traga greutati s mai ales la deal, nu sa mearga cu viteza mare si sa aiba o dinamica de accelerare fantastica...
Gixer is offline   Reply With Quote
Old 05-01-12, 16:38   #3790
crywolf

Stage 5
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,080
Default Re: Benzina sau motorina ?

pentru ca dupa logica ta, ar fi normal sa compari un motor aspirat cu unul supralimentat. si indeferent de cilindreele comparate, comparatia nu sta in picioare. special din acest motiv am comparat ca si putere motoare egale ca cilindree si de la masini de generatie identica.

Oricum, clar pentru mine este altceva. Motorul diesel inca nu si-a spus ultimul cuvant. De la diesel clasic la motoare PD cu turbina, geom variabila si altele e un mare pas. Si inca se mai fac inventii.

Un aspect pe care nimeni nu l-a luat in seama (sau nu am vzt eu si atunci imi cer scuze) e faptul ca motorul diesel poate functiona cu combustsibili alternativi, mai ieftini decat GPL pentru motorul pe benzina.
crywolf is offline   Reply With Quote
Old 05-01-12, 20:49   #3791
Madagascar

Stage 2
 
Madagascar's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 22
Default Re: Benzina sau motorina ?

@rvl2000
"GRESIT"

Daca tie ti se pare ca un diesel de 2.0 TDI de exemplu ruleaza precum un 2.0 benzina mi se pare normal sa sa zici ca e gresit.


"WEBASTO/SCHIROCCO si/sau INCALZIREA AUXILIARA ELECTRICA"

Masinile care ofera asa ceva sunt de pe la 13-14000 de euro in plus. Daca iti iei un Logan DCI, un Panda Multijet sau un I20 pe motorina... ghinionul tau, iarna o sa ingheti mai mult timp in masina.

"WTF?!? -de cand se tot explica aici ca inca este mai economic?"

La intrebarea asta ti-au raspuns cei de mai sus. In plus, daca vei compara un diesel si un benzinar de aceasi putere diferentele de pret sunt considerabile. Diferentele de pret la diesel se amortizdeaza dupa cateva mii de km in plus/an si asta poate sa dureze cativa ani buni. Mai mult, daca te hotarasti peste 3-4 ani cand termini leasingul de exemplu, sa o vinzi, pretul va fi undeva la jumatate de cand era noua si nu ai facut mare lucru.
Madagascar is offline   Reply With Quote
Old 05-01-12, 22:33   #3792
dolb
NoSpeedLimit Romania Club Member


Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[4Tuning International]
[VW]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by Madagascar View Post
@rvl2000
"GRESIT"
... ghinionul tau, iarna o sa ingheti mai mult timp in masina.

.....pretul va fi undeva la jumatate de cand era noua si nu ai facut mare lucru.
1. iarna oricum trebuie sa te imbraci mai bine ! ca doar iesi catusi de putin pe strada, nu sari din casa direct in masina !
2. Chestia cu pretul se ia in considerare si la benzinar ! Numai ca: un diesel isi mai mentine pretul cat de cat, daca pe un diesel ai dat 18.000, te poti astepta la 10.000 - 12.000, pe cand de la un benzinar de 18.000 te poti astepta la 8000-9000. punct si punct mare si period.
__________________

dolb is offline   Reply With Quote
Old 05-01-12, 23:06   #3793
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by Madagascar View Post
@rvl2000
"GRESIT"

Daca tie ti se pare ca un diesel de 2.0 TDI de exemplu ruleaza precum un 2.0 benzina mi se pare normal sa sa zici ca e gresit.


"WEBASTO/SCHIROCCO si/sau INCALZIREA AUXILIARA ELECTRICA"

Masinile care ofera asa ceva sunt de pe la 13-14000 de euro in plus. Daca iti iei un Logan DCI, un Panda Multijet sau un I20 pe motorina... ghinionul tau, iarna o sa ingheti mai mult timp in masina.

"WTF?!? -de cand se tot explica aici ca inca este mai economic?"

La intrebarea asta ti-au raspuns cei de mai sus. In plus, daca vei compara un diesel si un benzinar de aceasi putere diferentele de pret sunt considerabile. Diferentele de pret la diesel se amortizdeaza dupa cateva mii de km in plus/an si asta poate sa dureze cativa ani buni. Mai mult, daca te hotarasti peste 3-4 ani cand termini leasingul de exemplu, sa o vinzi, pretul va fi undeva la jumatate de cand era noua si nu ai facut mare lucru.
"GRESIT" este motivul pentru care ruleaza mai zgomotos, nu faptul ca ruleaza mai zgomotos, apropo asta e valabil la oras.

Tu vorbesti de masini noi dar ai sh, la sh ce investesti initial in plus recuperezi cand o vinzi, eu am incalzire electrica si se incalzeste mai repede decat unele otto, mai exista si telecomenzi cu ~300 de euro care o pornesc din casa.
Nu am leasing, am luat masina cu 9500 si cred ca o dau lejer cu 7000 dupa ~2.5-3 ani
Nu sunt zgarcit, (chiar merg mult de placere) inainte nu vroiam sa aud de diesel dar daca se poate cu ~ aceleasi performante si mai ieftin de exploatat, mi-am zis "de ce nu?"

@crywolf: este normal sa compari costuri/performante, nu m-ar incalzi cu nimic 1000cc/200cp daca as iesi mai ieftin cu 3l/200cp.
Probabil ca m-am exprimat gresit : m-am referit la 2.0 turbodiesel cu putere egala cu 1.4ti, nu inteleg de ce as prefera 1.4tsi (sau echivalent).
Am prieteni cu 1.4 turbo si e ok la oras dar pe autostrada (de ex) are consum f mare la viteze ridicate, consumuri mai mari ca un otto aspirat.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 05-01-12, 23:19   #3794
steffan
Ford Driver

Stage 5
 
steffan's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,206
Member of:
[FORD]
Default Re: Benzina sau motorina ?

@dolb: eu sincer din scara urc direct in masina si chiar nu suport sa ma imbrac gros.


lasand asta, nu inteleg de ce de atatea pagini comentam aceleasi chestii: daca faci peste 20 000 km pe an iti iei diesel, daca faci mai putin (cum fac eu maxim 15 000 si 90% din ei in BUC) iti iei benzina (si pt celelalte atuurile ale ei). cred ca treaba este destul de clara.

eu mi-am facut un calcul la aceeasi masina, diesel si benzina si cu motorina ies pe castig cam dupa 2 ani si cam atunci o schimb . Acum sa vedem ce va fii ca sunt in cautarea unei alte masini si sunt cam indecis. Daca voi gasi E90 il iau diesel, daca va avea peste 2.0 motor, la fel voi alege diesel, daca masina oricum nu este facuta sa ofere sportivitate, voi alege diesel. Depinde si ce gasesc pe piata, ca daca e o masina diesel la pret bun, in stare buna, doar nu o cumpar pt simplul fapt ca e pe motorina?!
steffan is offline   Reply With Quote
Old 06-01-12, 11:00   #3795
crywolf

Stage 5
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,080
Default Re: Benzina sau motorina ?

RVL - clar asta cu consumul la viteze ridicate. E vechea problema motor mare vs motor mic, in ciuda supralimentarii si alte bazaconii.
Stii cum e asta - ca si cum iti iei motor de 3000cmc pentru a merge casa - serviciu 5km in interiorul orasului
Nimeni nu neaga avantajele dieselului, doar ca dpdmv dieselul e oarecum suprapareciat din cauza consumului scazut si a cuplului care se simte mai bine decat la benzinar. Stii cum se spune : cumperi cai putere dar conduci cuplu

Sincer, nu cred ca vreodata se va ajunge la un consens in privinta acestei dezbateri. Sunt prea multi factori de luat in seama si nu toata lumea e obiectiva, asa ca ....... personal imi place discutia, dar sigur nu duce nicaieri.
Cum de altfel, RVL, fara sa te superi pe mine, dar despre BMW se spunea candva (cand masinile erau tabla si nu plastic ) ca musai sa fie in 6cilindri, benzina si peste 200CP )
Drept ca in acea perioada dieselul de orice natura, aspirat sau supralim. era net inferior oricarui benzinar.
crywolf is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -