Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Ce alegeti?
Benzina 1,359 68.98%
Motorina 611 31.02%
Voters: 1970. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 29-08-09, 12:38   #1396
unchiulNOS
Banned

Stage 4
 
Join Date: May 2007
Posts: 230
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by BMnWA View Post
un prieten si-a luat alfa gt 1.9 de 150 cai , masina trage si are un sunet incat pe cati au urcat in masina i-am mintit ca e benzina si au crezut. nu vibreaza , nu are nici o simptoma de diesel , inafara de fum ) . se tine foarte bine .
nu se pricep deloc la masini, daca fac confuzia asta!
unchiulNOS is offline   Reply With Quote
Old 29-08-09, 12:41   #1397
MihaiL_P

Stage 3
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 150
Question Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by unchiulNOS View Post
nu se pricep deloc la masini, daca fac confuzia asta!

am un vecin are un peugeot 3o7 si credeam k e diesel , knd defapt e benzina .. parca i.6 i )))

Last edited by aleks; 30-08-09 at 18:00.
MihaiL_P is offline   Reply With Quote
Old 29-08-09, 14:59   #1398
marm3_TDi_power
Skoda Driver

Stage 3
 
marm3_TDi_power's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 99
Member of:
[SKODA]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Salutari...ma bag si eu in seama aici pe pagina 94 de dezbateri aprinse "diesel vs benzina". N-am citit toate paginile ca n-am rabdare,dar am citit cateva pareri si nu prea stiu ce aveti voi in cap despre motorul diesel. Intr-adevar,benzina e mult mai distractiva decat motorina,un motor diesel n-o sa aiba niciodata 10000 rpm nici in visele lui,al meu plafoneaza la 4700.DAR spre exemplu,m-am dat cu un baiat la semafor cu o skoda 1.8T si vreau sa va zic ca dupa ce ne-am oprit m-a intrebat ce motor am.dupa raspunsul meu "1.9 tdi" a spus "trage bine rau" . M-a facut,nimic de spus,pentru ca startul a fost dupa loc.Cuplul este un avantaj mare la diesel fata de benzina, + consumul mic de carburant.
DAR daca ar fi sa nu conteze pentru mine sa merg totusi la costuri rezonabile cu masina,cu siguranta ca mi-as lua o honda pe benzina =)) totusi,nici dieselu nu e de pus la popou
Numai bine!!
marm3_TDi_power is offline   Reply With Quote
Old 29-08-09, 15:45   #1399
MihaiL_P

Stage 3
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 150
Exclamation Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by marm3_TDi_power View Post
Salutari...ma bag si eu in seama aici pe pagina 94 de dezbateri aprinse "diesel vs benzina". N-am citit toate paginile ca n-am rabdare,dar am citit cateva pareri si nu prea stiu ce aveti voi in cap despre motorul diesel. Intr-adevar,benzina e mult mai distractiva decat motorina,un motor diesel n-o sa aiba niciodata 10000 rpm nici in visele lui,al meu plafoneaza la 4700.DAR spre exemplu,m-am dat cu un baiat la semafor cu o skoda 1.8T si vreau sa va zic ca dupa ce ne-am oprit m-a intrebat ce motor am.dupa raspunsul meu "1.9 tdi" a spus "trage bine rau" . M-a facut,nimic de spus,pentru ca startul a fost dupa loc.Cuplul este un avantaj mare la diesel fata de benzina, + consumul mic de carburant.
DAR daca ar fi sa nu conteze pentru mine sa merg totusi la costuri rezonabile cu masina,cu siguranta ca mi-as lua o honda pe benzina =)) totusi,nici dieselu nu e de pus la popou
Numai bine!!
imi palce ce ai spus ) am un bunprieten cu skoda unu breack 1.9 diesel 90 cp si stiu cum pleaca de p loc ))
MihaiL_P is offline   Reply With Quote
Old 29-08-09, 15:57   #1400
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: Benzina sau motorina ?

pentru mine atat Bora cat si Octavia 1 cu 1.9TDI 90 cp si 101 cp mi s-au parut niste masini linistite pentru un mers comfortabil si relaxant o masina ideala pentru familisti sau pentru cei fara valente sportive nu degeaba sunt si variante entrylevel
__________________

Last edited by adrian78bmw; 29-08-09 at 16:04.
adrian78bmw is offline   Reply With Quote
Old 29-08-09, 16:00   #1401
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by marm3_TDi_power View Post
Salutari...ma bag si eu in seama aici pe pagina 94 de dezbateri aprinse "diesel vs benzina". N-am citit toate paginile ca n-am rabdare,dar am citit cateva pareri si nu prea stiu ce aveti voi in cap despre motorul diesel. Intr-adevar,benzina e mult mai distractiva decat motorina,un motor diesel n-o sa aiba niciodata 10000 rpm nici in visele lui,al meu plafoneaza la 4700.DAR spre exemplu,m-am dat cu un baiat la semafor cu o skoda 1.8T si vreau sa va zic ca dupa ce ne-am oprit m-a intrebat ce motor am.dupa raspunsul meu "1.9 tdi" a spus "trage bine rau" . M-a facut,nimic de spus,pentru ca startul a fost dupa loc.Cuplul este un avantaj mare la diesel fata de benzina, + consumul mic de carburant.
DAR daca ar fi sa nu conteze pentru mine sa merg totusi la costuri rezonabile cu masina,cu siguranta ca mi-as lua o honda pe benzina =)) totusi,nici dieselu nu e de pus la popou
Numai bine!!
Tocmai ce am spus ceva referitor la cuplu. Diesel NU are avantaj la cuplu fata de benzina, TURBO are avantaj fata de aspirat. Daca tu compari cuplu de diesel turbo vs benzina aspirat normal ca iti da cu virgula si ai impresia de cuplu mai mare insa daca ai face comparatii similare (cilindree, numar de turbo, facem abstractie de presiune unde diesel are mai mare in general) o sa fii surprins sa vezi ca au cuplu cel putin similar numai ca benzina pe o plaja de turatii mai mare. De exemplu RS6 are cuplu maxim (sau aproape maxim) pe o plaja de turatii cat au unele diesel toata turatia (4500/4700).

1.8T are 210nm in varianta 150CP (cea mai slaba), 235nm in varianta 180CP si 280nm in varianta 225CP. Cuplu maxim este pe o plaja de 3000-3500 RPM (incepand de pe la 1800-2000 rpm), la diesel este pe o plaja mai mica de turatie.

Octavia 1.9 TDI are 200nm in varianta 90CP si 250nm in varianta 105CP. Dupa cum vezi valori similare de cuplu dar avantaj mare de putere la benzinar. Ambele motoare sunt destul de vechi dar reusite la vremea lor.

In plus un cuplu mare te ajuta sa exploatezi mai usor motorul cand mergi normal cu masina. La performanta pura / cand scoti untul din ea impactul este foarte mic, iar s-a discutat pe thread si s-au dat exemple mari, nu e deloc "un avantaj foarte mare", iar daca ar fi nu ar fi de partea diesel-ului.
__________________
www.ozcarwash.ro - detailing profesional in Craiova

Last edited by _anaconda_; 29-08-09 at 16:04.
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 29-08-09, 16:08   #1402
marm3_TDi_power
Skoda Driver

Stage 3
 
marm3_TDi_power's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 99
Member of:
[SKODA]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
Tocmai ce am spus ceva referitor la cuplu. Diesel NU are avantaj la cuplu fata de benzina, TURBO are avantaj fata de aspirat. Daca tu compari cuplu de diesel turbo vs benzina aspirat normal ca iti da cu virgula si ai impresia de cuplu mai mare insa daca ai face comparatii similare (cilindree, numar de turbo, facem abstractie de presiune unde diesel are mai mare in general) o sa fii surprins sa vezi ca au cuplu cel putin similar numai ca benzina pe o plaja de turatii mai mare. De exemplu RS6 are cuplu maxim (sau aproape maxim) pe o plaja de turatii cat au unele diesel toata turatia (4500/4700).

1.8T are 210nm in varianta 150CP (cea mai slaba), 235nm in varianta 180CP si 280nm in varianta 225CP. Cuplu maxim este pe o plaja de 3000-3500 RPM (incepand de pe la 1800-2000 rpm), la diesel este pe o plaja mai mica de turatie.

Octavia 1.9 TDI are 200nm in varianta 90CP si 250nm in varianta 105CP. Dupa cum vezi valori similare de cuplu dar avantaj mare de putere la benzinar. Ambele motoare sunt destul de vechi dar reusite la vremea lor.
Daca citeai cu atentie, observai 1.8 T (turbo). eu am 1.9 tdi de 115 cp si 310 nm cuplul.nu stiu ce putere avea baiatul respectiv,oricum sunt sigur ca mai mult ca mine.masina este din 2002,si dupa o resoftare de primu level cum s-ar spune,as duce-o la 150 cai si 360 Nm cuplul.acelasi motor il poti modifica mai mult si duce la 300 de cai si cuplu peste 500...asa ca in materie de tuning ambele sunt destul de "promitatoare".sunt sigur ca ala avea turbo ,pentru ca avea si bov
Asa ca eu consider comparatia mea destul de reusita. la poll am ales benzina,stai calm
marm3_TDi_power is offline   Reply With Quote
Old 29-08-09, 16:11   #1403
MihaiL_P

Stage 3
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 150
Default Re: Benzina sau motorina ?

in ce consta resoftarea la motor p benzina ? de exemplu 1.4i cu 94 CP .. si bune si cu rele ?:P
MihaiL_P is offline   Reply With Quote
Old 29-08-09, 16:17   #1404
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Benzina sau motorina ?

Pentru a duce un 1.9TDI la 300CP iti trebuie multi $, in schimb 1.8T sunt si pe la 400-450-500CP iar pana pe la 300CP nu iti trebuie o gramada de bani. Chiar in tara avem cateva exemplare interesante, iar cuplul este cel putin ca la un diesel dar mult mai multi CP.

1.8T evident ca este turbo, de aia e si T-ul ala. Exista in variante de 150/180/225CP. Putin probabil ca ala sa fi fost de 225CP, de fapt cred ca era de 150.

Alt exemplu referitor la cuplu este 2TFSI care exista in varianta 265CP si 350nm. Un 2litri diesel de top, probabil cel mai bun este cel de la BMW. ~200CP si 400nm, asta fiind biturbo spre deosebire de 2TFSI care are un singur turbo. Deci chestia cu cuplu mai mare pica, este cel mult la fel ca la benzinar (si el fiind tot turbo) in schimb puterea este mult mai mica, performanta overall fiind net in favoarea motorului pe benzina.

PS@ Mihai. Resoftarea merita doar la motoarele turbo, fie ele diesel sau benzina. Castigul este semnificativ, in mare parte datorita unei usoare cresteri a boost-ului. In schimb la motoarele aspirate castigul este minim si nu prea are rost. La 1.4-le ala al tau daca ai castiga ~5-6CP....

Last edited by _anaconda_; 29-08-09 at 16:23.
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 29-08-09, 16:20   #1405
marm3_TDi_power
Skoda Driver

Stage 3
 
marm3_TDi_power's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 99
Member of:
[SKODA]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
Pentru a duce un 1.9TDI la 300CP iti trebuie ceva $, in schimb 1.8T sunt si pe la 400-450-500CP. Chiar in tara avem cateva exemplare potente, iar cuplul este cel putin ca la un diesel dar mult mai multi CP.

1.8T evident ca este turbo, de aia e si T-ul ala. Exista in variante de 150/180/225CP. Putin probabil ca ala sa fi fost de 225CP, de fapt cred ca era de 150.

Alt exemplu referitor la cuplu este 2TFSI care exista in varianta 265CP si 350nm. Un 2litri diesel de top, probabil cel mai bun este cel de la BMW. ~200CP si 400nm, asta fiind biturbo spre deosebire de 2TFSI care are un singur turbo.

PS@ Mihai. Resoftarea merita doar la motoarele turbo, fie ele diesel sau benzina. Castigul este semnificativ, in mare parte datorita unei usoare cresteri a boost-ului. In schimb la motoarele aspirate castigul este minim si nu prea are rost. La 1.4-le ala al tau daca ai castiga ~5-6CP.
Eu am spus in primul post ca "daca nu m-ar interesa sa merg cu cost redus,mi'as lua benzinar". pana sa am eu bani multi asa, cand o sa am un benzinar pentru plimbarile mele turbulente,si tdi asta al meu imi satisface pofta de alergare deocamdata
marm3_TDi_power is offline   Reply With Quote
Old 29-08-09, 16:21   #1406
MihaiL_P

Stage 3
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 150
Exclamation Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
Pentru a duce un 1.9TDI la 300CP iti trebuie multi $, in schimb 1.8T sunt si pe la 400-450-500CP iar pana pe la 300$ nu iti trebuie o gramada de bani. Chiar in tara avem cateva exemplare interesante, iar cuplul este cel putin ca la un diesel dar mult mai multi CP.

1.8T evident ca este turbo, de aia e si T-ul ala. Exista in variante de 150/180/225CP. Putin probabil ca ala sa fi fost de 225CP, de fapt cred ca era de 150.

Alt exemplu referitor la cuplu este 2TFSI care exista in varianta 265CP si 350nm. Un 2litri diesel de top, probabil cel mai bun este cel de la BMW. ~200CP si 400nm, asta fiind biturbo spre deosebire de 2TFSI care are un singur turbo.

PS@ Mihai. Resoftarea merita doar la motoarele turbo, fie ele diesel sau benzina. Castigul este semnificativ, in mare parte datorita unei usoare cresteri a boost-ului. In schimb la motoarele aspirate castigul este minim si nu prea are rost. La 1.4-le ala al tau daca ai castiga ~5-6CP.
bine ca intreb ca imi luam teapa.. eu vroiam sa ii fac resoftare mergand p ideeea ,ca voi castiga la consum auzisem ca se poate realiza un consum mai mic la performante mai bune.
__________________
Mikhail
MihaiL_P is offline   Reply With Quote
Old 29-08-09, 16:38   #1407
tzatzichi

Stage 5
 
tzatzichi's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 500
Default Re: Benzina sau motorina ?

am dubii in ceea ce priveste cuplul de 310nm la 1.9 tdi de 116 cp
tzatzichi is offline   Reply With Quote
Old 29-08-09, 16:39   #1408
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Benzina sau motorina ?

Compression ratio 19.00:1
Fuel system direct diesel injection
Maximum power 115.6 PS (114.0 bhp) (85 kW)
@ 4000 rpm
Specific output 60.1 bhp/litre
0.99 bhp/cu in
Maximum torque 285.0 Nm (210 ft·lb) (29.1 kgm)
@ 1900 rpm
bmep 1888.9 kPa (274 psi)
Specific torque 150.32 Nm/litre
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 29-08-09, 16:40   #1409
KAY_

Stage 5
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,029
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Style in Motion]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
Pentru a duce un 1.9TDI la 300CP iti trebuie multi $, in schimb 1.8T sunt si pe la 400-450-500CP iar pana pe la 300CP nu iti trebuie o gramada de bani. Chiar in tara avem cateva exemplare interesante, iar cuplul este cel putin ca la un diesel dar mult mai multi CP.

1.8T evident ca este turbo, de aia e si T-ul ala. Exista in variante de 150/180/225CP. Putin probabil ca ala sa fi fost de 225CP, de fapt cred ca era de 150.

Alt exemplu referitor la cuplu este 2TFSI care exista in varianta 265CP si 350nm. Un 2litri diesel de top, probabil cel mai bun este cel de la BMW. ~200CP si 400nm, asta fiind biturbo spre deosebire de 2TFSI care are un singur turbo. Deci chestia cu cuplu mai mare pica, este cel mult la fel ca la benzinar (si el fiind tot turbo) in schimb puterea este mult mai mica, performanta overall fiind net in favoarea motorului pe benzina.
un 2.0 hdi 136 cp cu o singura turbina are 320 NM ...eu zic ca se apropie destul de bine de 350 NM 2.0 tfsi 265 cp care este un motor de 2.0 top VAG , sa nu vorbim de cel de 200 cp care are 280 NM ...nu prea se apropie valorile de NM de la turbo diesel la turbo benzina .
KAY_ is offline   Reply With Quote
Old 29-08-09, 16:49   #1410
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Benzina sau motorina ?

Nici presiunea din turbo diesel cu aia de la turbo benzina. Si 2TFSI tot o singura turbina are. Nu numai ca se apropie/sunt similare dar in unele cazuri este in avantaj benzina.

Un 2.5 turbo (TT-RS) are 340CP si 450nm. Evo X are 280CP si 420nm din 2000cmc.

Un 2.0 TDI cu o singura turbina se duce la 170CP / 350nm (Golf GT)

Last edited by _anaconda_; 29-08-09 at 16:54.
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -