Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Ce alegeti?
Benzina 1,359 68.98%
Motorina 611 31.02%
Voters: 1970. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 26-08-09, 19:18   #1366
dolb
NoSpeedLimit Romania Club Member


Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[4Tuning International]
[VW]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
Asta fiindca daca faci 10-15k km anual nu iti scoti banii dati pe masina prea repede deci e pointless. i...
dar ai uitat o treaba! un diesel nou la 15.000 se devalorizeaza undeva la 12.000, in timp ce un benzinar nou la 14.000 ( ca na.. e diferenta intre diesel si benzina )..se devalorizeaza undeva la 9000
__________________

dolb is offline   Reply With Quote
Old 26-08-09, 19:23   #1367
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Benzina sau motorina ?

GTR ai dreptate.
Site-urile tale sunt mai bune ca ale mele
Deci dupa calculele tale masinile cu turbo si cuplu mare nu au cum sa fie mai rapide decat masinile aspirate si cuplu mic.Exemplul tau este destul de elocvent.
Dar deja sunt offtopic si nu e frumos.
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 26-08-09, 19:24   #1368
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by dolb View Post
dar ai uitat o treaba! un diesel nou la 15.000 se devalorizeaza undeva la 12.000, in timp ce un benzinar nou la 14.000 ( ca na.. e diferenta intre diesel si benzina )..se devalorizeaza undeva la 9000
Pai tocmai m-am uitat la 320 D care are aceleasi pret cu 320I pe mobile.de.
Si in cazul asta merita mai mult 320D sh ce-i drept, dar nou ...
__________________
Mazda MX5 ND 2.0 Revolution

BMW 535d(E60)- 2005

Nissan Pathfinder 2.5 dci - 2006 (Sold)
GTR is offline   Reply With Quote
Old 27-08-09, 00:29   #1369
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
Evident ca un benzinar merge la turatii mult mai mari, sa schimbi la 2500rpm si sa te vaieti ca nu are vlaga apoi sa zici ca un diesel trage mai bine este o buna dovada ca nu ai ce cauta la volan.
Daca ai şti cât de des se întâmplă asta, pur si simplu şoferii şi-au format instinctul de diesel-driver şi li se pare blasfemie să schimbe la 5-6 mii...
aleks is offline   Reply With Quote
Old 27-08-09, 08:20   #1370
demin2609
Renault Driver

Stage 5
 
demin2609's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 478
Member of:
[RENAULT]
Post Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by aleks View Post
Daca ai şti cât de des se întâmplă asta, pur si simplu şoferii şi-au format instinctul de diesel-driver şi li se pare blasfemie să schimbe la 5-6 mii...
asa este... dar ei vorbesc de economie, una e consumul cu un dizal la 2500 rpm la deal si alta e cu benzina la 4000 rpm la deal (in special motoarele mici).

la depasiri frecvent ajung la 5 - 6 mii rpm, si nu ii sar culbutorii si pistoanele prin capota... iar cel mai placut sentiment... este acela ca se duce.... fara oprire....
__________________
live high, have fun.. and don't do anything stupid!
Instalatii GPL TOMASETTO fara butelie! 0764781647
demin2609 is offline   Reply With Quote
Old 27-08-09, 08:52   #1371
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: Benzina sau motorina ?

benzina e facuta pentru turatii mari ( si in special la aspirata ma refer aici).Totusi nu se poate nega nici avantajul dieselului.Vreau sa spun, luand 2 motoare de aceeasi cilindree ( 2 litri ) intr-un fel tractezi cu unul si in altul cu celalalt.Apoi cu 4-5 persoane inauntru si bagaj full se simte o diferenta.La motor mai mare ( 330i de exemplu) are si benzinarul suficient cuplu sa faca cu usurinta astea 2 lucruri, dar se simte o diferenta la consum (fata de 330d de ex).
carutasu is offline   Reply With Quote
Old 27-08-09, 10:19   #1372
fasso

Stage 5
 
fasso's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 2,045
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by demin2609 View Post
iar cel mai placut sentiment... este acela ca se duce.... fara oprire....
cat de belea a sunat asta ....
fasso is offline   Reply With Quote
Old 27-08-09, 10:42   #1373
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by bluey View Post
GTR ai dreptate.
Site-urile tale sunt mai bune ca ale mele
Deci dupa calculele tale masinile cu turbo si cuplu mare nu au cum sa fie mai rapide decat masinile aspirate si cuplu mic.Exemplul tau este destul de elocvent.
Dar deja sunt offtopic si nu e frumos.
Acum "no offense!" dar pentru un moderator pe un forum auto mi-ar fi rusine sa comentez atat inainte de a ma documenta.

"Cine face masina sa accelereze ? Cuplul sau puterea ?
Dupa ce am auzit tot felul de opinii pe aceasta tema m-am decis ca e cazul sa ma documentez si sa-mi clarific “dilema”.

Cuplu versus putere

Cuplul si puterea sant inseparabile fiind legate prin urmatoarea formula :
P = C x Rpm / 7023
P = puterea in cai putere
Rpm = turatia in rotatii pe minut
C = cuplul in Nm
7023 = o constanta

Deci ele nu sant independente !

Din definitie se vede ca puterea este direct proportionala cu cuplul. Si ca nu poate exista putere fara cuplu.
Puterea este o marime indirecta. Nu putem masura direct puterea. Cu un dinamometru determinam cuplul pe care-l convertim in putere in functie de turatie conform formulei.

1 cp este puterea necesara pentru ridicarea unei greutati de 75 Kg la 1 m inaltime intr-o secunda. Ca idee un om poate produce cam 1-2 cp pe o perioada scurta de timp.

La un motor cu ardere interna cuplul este specificat / masurat in relatie cu o anumita turatie deoarece aceste motoare nu pot genera cuplu daca nu se invart.

De ce se spune totusi ca un motor are putere dar nu are cuplu ? Vedeti relatia dintre cuplu si putere.
De exemplu 330D are 231 cp la 4000 rpm si un cuplu maxim de 500 Nm la 1750-3000 rpm. Un M3 are 343 cp la 7900 rpm si cuplul de doar 365 Nm la 4900 rpm . Desi diselul are cuplu mai mare, in final M-ul are mai multa putere deoarece ajunge la o turatie mai mare. La plecarea de pe loc in oras dieselul ne ofera “senzatii tari” datorita cuplului mai mare, dar este invins de M care urca la turatii mai mari.
Este cineva de parere ca M3-ul cu cuplul lui mai mic nu accelereaza bine ?
Fiecare motor este proiectat pentru un anumit scop. La mersul prin oras la 1500-2500 rpm probabil ca dieselul pare mai puternic avand cuplul mai mare la turatii mici. Insa M-ul nu a fost facut pentru turatii mici ….

De ce scade cuplul peste o anumita turatie ?
Deoarece motorul nu mai poate “respira” bine. La turatii mari cilindrii nu se mai umplu bine cu aer. Au fost gasite 2 rezolvari. O galeria de admisie “acordata” care rezoneaza astfel incat poate “pompa” mai mult aer in cilindrii, dar asta se intampla doar la o anumita turatie. Urmatorul pas este o galeria de admisie variabila care poate pompa aerul pe o plaja mai larga de turatii.
Tocmai de asta si masinile de formula 1 au cilindrii multi si mici. Ca sa poata fi umpluti mai usor cu aer la cele 18.000 rpm.

De ce continua sa creasca puterea desi cuplul scade ?
Conform formulei puterea reprezinta produsul dintre cuplu si rotatie. La inceput cuplul scade mai incet decat creste turatia si produsul lor continua sa creasca. In final scaderea cuplului ajunge prea mare pentru a mai putea fi compensata de cresterea turatiei si ca urmare si puterea incepe sa scada.

Cei pasionati de subiect vor putea gasi si mai multe detalii pe net.
http://www.e31.net/torque_e.html
http://www.upscale.utoronto.ca/PVB/H...ginePower.html
http://www.mustangsandmore.com/ubb/DanJonesTorqueVsHP.html".
GTR is offline   Reply With Quote
Old 27-08-09, 13:09   #1374
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: Benzina sau motorina ?

merge si P=C*n*2Pi sau Cp*736=C*(rpm/60)*2Pi....de acolo constanta aia 7023 la numitor.
Misto explicat.
carutasu is offline   Reply With Quote
Old 27-08-09, 13:20   #1375
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Acum "no offense!" dar pentru un moderator pe un forum auto mi-ar fi rusine sa comentez atat inainte de a ma documenta.
E a treia oara cand pui formula aia aici desi nimeni nu te-a contrazis
La fel si linkurile
Poate a patra oara iti vei da seama ca in continuare nimeni nu zice nimic legat de formula.
Si poate tot atunci vei ajunge la senzationala concluzie ca benzina e mai tare ca motorina.
Si pot sa comentez cat vreau , e o tara libera.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 27-08-09, 13:21   #1376
MihaiL_P

Stage 3
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 150
Default

cate lucruri noi invatam

un diesel costa mai mult la achizitie , motorina e mai scumpa decat benzina , dieselul se scoate la cash dupa ff multi km ... revizia e mai scumpa la diesel....prin urmare ce alegem ? eu conduc un benzinar desi... sunt adeptul celor diesel pentru zgomotul produs si consum.
Imi doresc ca de p acest forum sa ma decid , ca p viitor sa stiu ce trebuie sa aleg dintre benzina si diesel.
__________________
Mikhail

Last edited by aleks; 27-08-09 at 17:15.
MihaiL_P is offline   Reply With Quote
Old 27-08-09, 14:01   #1377
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Benzina sau motorina ?

Sa inteleg ca preferi sunetul unui diesel in defavoarea sunetului de pe un benzinar ?
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 27-08-09, 14:04   #1378
MihaiL_P

Stage 3
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 150
Arrow Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
Sa inteleg ca preferi sunetul unui diesel in defavoarea sunetului de pe un benzinar ?
Momentan conduc un 1.4 i 94 Cp si e foarte silentios .... m-am plimbat cu Golf 4 variant 1.9 si Skoda Octavia variant 1.9 ambele diesel si sincer spun ca imi place cum suna dieselul
MihaiL_P is offline   Reply With Quote
Old 27-08-09, 14:07   #1379
dolb
NoSpeedLimit Romania Club Member


Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[4Tuning International]
[VW]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by MihaiL_P View Post
un diesel costa mai mult la achizitie , motorina e mai scumpa decat benzina , dieselul se scoate la cash dupa ff multi km ... revizia e mai scumpa la diesel....prin urmare ce alegem ? eu conduc un benzinar desi... sunt adeptul celor diesel pentru zgomotul produs si consum.
Imi doresc ca de p acest forum sa ma decid , ca p viitor sa stiu ce trebuie sa aleg dintre benzina si diesel.
prietene.... benzina s-a scumpit... e chiar mai scumpa decat motorina http://www.gazonline.ro/index.php?jud_cod=B&loc_id=2000


Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
Sa inteleg ca preferi sunetul unui diesel in defavoarea sunetului de pe un benzinar ?
anaconda..nu toti au figuri, aere , ifose , etc. Mie chiar nu imi pasa ca masina face ca un scuter sau ca un tractor...insa diesel-urile moderne nu mai sunt zgomotoase.
dolb is offline   Reply With Quote
Old 27-08-09, 14:07   #1380
a3ds

Stage 5
 
a3ds's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,304
Default Re: Benzina sau motorina ?

Din ciclul "povestile nemuritoare nu mor niciodata", tocmai a spus un posesor de BMW diesel cat costa o revizie la 320d vs 320i, adica exact la fel, tot ulei si tot filtre pui si la diesel si la benzina, la benzina chiar o idee mai scumpa revizia ca intra mai mult ulei.
__________________
Understeer is when you hit the wall with the front of the car.Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.Horsepower is how fast you hit the wall.
Torque is how far you take the wall with you.
a3ds is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -