Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Ce alegeti?
Benzina 1,359 68.98%
Motorina 611 31.02%
Voters: 1970. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 02-04-09, 11:34   #946
Spark
Suzuki Driver

Stage 5
 
Spark's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,139
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[4Rally]
[Suzuki]
Default Re: Benzina sau motorina ?

s-ar putea sa nu stiu eu bine ...d ar din cate stiu
peste 5000 rpm motorina nu mai are timp sa arda. si diesel la 8000 sincer n-am vazut, dar benzinar masina la 10.000 foarte ushor. sa nu zic de motociclete cu 18.000 rpm.

si la pariu pe orce vrei ca ala avea motoru` schimbat nu 1.9 tdi , resoftat si alte chestii
Spark is offline   Reply With Quote
Old 02-04-09, 11:37   #947
Lecca

Stage 5
 
Lecca's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 389
Member of:
[KIA]
Default Re: Benzina sau motorina ?

raman, teoria conspiratiei te mananca o sa mori cu ea de gat si degeaba. spui prostii neverificabile pe banda rulanta asa putem sa incepem sa vorbim de foarte multe chestii, incluzand extraterestrii, dar va fii o viata pierduta in vorbe si impresii, fara nimic folositor. eu cred ca te cam plictisesti acasa.

on topic:sindrom, kia n-are tdi, are common rail. ce-ai vrut sa spui cu fraza aia?
__________________
ProCeed 1.6 126hp
Golf 5 1.9TDI DSG
Lecca is offline   Reply With Quote
Old 02-04-09, 11:47   #948
DarkJEDI

Stage 5
 
DarkJEDI's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 897
Member of:
[FORD]
Default Re: Benzina sau motorina ?

poti sa faci un diesel sa urce mult in ture , dar e complicat, foarte complicat. iti trebuie o turbina cu presiune f mare si un gaz auxiliar (gpl, hidrogen, chiar si protoxid de azot) problema nu e de ardere ci de rezistenta mecanica a pieselor.
DarkJEDI is offline   Reply With Quote
Old 02-04-09, 11:49   #949
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by Spark View Post
s-ar putea sa nu stiu eu bine ...d ar din cate stiu
peste 5000 rpm motorina nu mai are timp sa arda. si diesel la 8000 sincer n-am vazut, dar benzinar masina la 10.000 foarte ushor. sa nu zic de motociclete cu 18.000 rpm.

si la pariu pe orce vrei ca ala avea motoru` schimbat nu 1.9 tdi , resoftat si alte chestii
Nu exista Lupo 1.9TDI.
Ala chiar avea motor de 1.9 cu modificarile aferente unui diesel cu peste 200cp/l.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 02-04-09, 13:09   #950
Nemilosu


Stage 5
 
Nemilosu's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 1,919
Member of:
[DAEWOO]
[AUDI]
[4Tuning International]
[Fanatik MotorSport]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by bluey View Post
Nu exista Lupo 1.9TDI.
Ala chiar avea motor de 1.9 cu modificarile aferente unui diesel cu peste 200cp/l.

sunt profund emotionat
Nemilosu is offline   Reply With Quote
Old 02-04-09, 13:57   #951
stratus

Stage 3
 
stratus's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 81
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by carutasu View Post
Startus, s-ar putea sa gresesc, dar e vb (cred) doar de CO2, nu de CO.Benzina nu arde mocnit, de obicei ce arde cu flacara "vie" emite CO2.Acuma cu CO2-ul asta...tam-tam-ul lui mie mi se pare o gogomanie.CO2 expiri si tu, si eu, si animalele.Este de departe cea mai putin toxica substanta care iese pe esapament.Sunt in schimb noxe emise de diesel, incomparabil mai nocive de care nu vorbeste nimeni.Apoi din cate s-a auzit, cica vulcanii de pe pamant emit de sute de ori mai mult CO2 decat toate masinile existente pe Terra si care vor fi fabricate de-acuma cine stie cati ani.Deci chestia cu "aaa, dar emite 153g CO2 nu 171"... e caraghioasa si dupa parerea mea are prea putina legatura cu politica de mediu.
in procesul de functionare al unui diesel pe langa lucrul mecanic util mai apar si produsi secundari nedoriti cum ar fi:monoxid de carbon ,hidrocarburi, oxizi de azot etc.
prin instalarea catalizatoarelor si a egr-ului acesti produsi secundari sunt transformati in: CO in CO2 iar hidrocarburile in H2O si CO2 produsi de reactie care sunt mai putin nocivi decat cei initiali.
stratus is offline   Reply With Quote
Old 02-04-09, 15:39   #952
raman

Stage 2
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 49
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
se stie ca un benzinar emana mai mult monoxid de carbon decat un pacurar de ce? molecule din acest amestec raman blocate in imperfectiunile peretilor cilindrilor ceea ce duce la o ardere incompleta
Cât pot să influenţeze nişte imperfecţiuni microscopice? Doar peretele ăla nu e şvaiţer. Şi ar trebui să se rezolve în catalizator.

Quote:
un benzinar foloseste comprimarea unui AMESTEC AER-BENZINA! ... spre deosebire de diesel care foloseste tot o comprimare dar de data aceasta este vorba doar de AER!!
Aer plus ulei, că pierde din compresie, plus că EGR-ul ţine de joi până mai de-apoi după care scuipă ulei într-o veselie, şi intră ulei şi în aerul admis. Şi turbina poate avea pierderi de ulei, dar aici poate să se întâmple şi la benzinar turbo.

Quote:
in procesul de functionare al unui diesel pe langa lucrul mecanic util mai apar si produsi secundari nedoriti cum ar fi:monoxid de carbon ,hidrocarburi, oxizi de azot etc.
'Mai' apar? Etcetera ăla e mai interesant, el conţine problemele mari.

Quote:
prin instalarea catalizatoarelor si a egr-ului acesti produsi secundari sunt transformati in: CO in CO2 iar hidrocarburile in H2O si CO2 produsi de reactie care sunt mai putin nocivi decat cei initiali
Pe hârtie. Bine ar fi să fie aşa, dacă dacă era aşa nu mai vedeai fum. Din moment ce vezi e clar că nu se întâmplă.

Quote:
din aceasta cauza un diesel polueaza mai putin decat un benzinar
....

CO2-ul este produs din orice lucru aflat în descompunere: frunzele, crengile, animalele, orice aliment. Tot ce e viu din regnurile vegetal sau animal e alcătuit din proteine, carbohidraţi şi grăsimi, acestea fiind lanţuri de carbon, oxigen, hidrogen. Balega de vacă, de ex, e cu adevărat dăunătoare, pentru că afectează ozonul. Deci în tot ciclul viaţă-moarte sunt implicate cantităţi astronomice. De asemenea s-a descoperit că acu 500 de ani era mai mult CO2 în atmosferă decât azi, şi nu s-a mai produs sfârşitul, nici nu s-a oprit curentu Gulf Stream, etc.
raman is offline   Reply With Quote
Old 02-04-09, 15:40   #953
stratus

Stage 3
 
stratus's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 81
Default Re: Benzina sau motorina ?

sper ca acest post sa nu fie considerat intratat de off topic incat sa il stergi aleks.

RAMAN ca sa iti raspund in primul rand dpdv ecologic la scara planetara anual se produc 23 de miliarde de tone oxigen asta inseamna ca sunt produse zilnic aprox 63 milioane tone oxigen. pt a se produce aceasta cantitate de oxigen sunt necesare 88 milioane tone CO2. doar in anul 2006 primii 10 mari producatori auto au fabricat aprox 50 milioane autovehicole(circula mult mai multe). la o medie de 50 km/zi si emisii de DOAR 120gCO2/km rezulta 300.000 mii tone CO2 eliberate doar prin simpla functionare a acestora procentual aceasta inseamna 0.3% din necesarul zilnic in procesul de fotosinteza asta netinand cont de restul activitatilor producatoare de noxe(procese fiziologice, industrie,transporturi navale ,feroviare etc etc).sigur acest procent va perea nesemnificativ daca va fi privit de un matematician dar privit de un biolog va deveni f. semnificativ.ma vad sa nevoit sa raspund afirmatiilor tale vis-a-vis de cantitatea noxelor emise de la inceputul industrializarii si prin prisma faptului ca anual dispar 7 mil ha de padure asta in conditiile in care padurile furnizeaza 60% oxigen. poate vrei sa faci trimitere la anumite forumuri unde se vb despre conspiratii mondiale prin prisma politicilor guvernamentale a unor state privind aceasta problema a impuneri unor taxe selective benz vs mot si care dupa parerea ta nu se justifica deoarece emisiile de noxe nu sunt intratat de mari incat sa justifice aceste taxe bazandu-te pe argumentul ca activitatea vulcanica produce mai multe noxe sau ca sistemul solar se deplaseaza spre nu stiu ce centura de fotoni si ca ar fi raspunzatoare de incalzirea globala.nu te contrazic dar ma vad nevoit sa spun ca tu si multe persoane dati dovada de o inconstienta crasa.sper sa nu o iei ca un afront personal nu asta e intentia mea si am sa iti explic si de ce.
de incalzirea globala si a tot ce decurge de aici sunt responsabili 2 factori:interni si externi. ca sa fiu mai clar factori care tin de natura umana si pot fi influentabili si cei care nu tin de factorul uman si nu pot fi influentabili.cat de inconstienta poate sa fie o asemenea gandire in care primeaza afirmatia ca oricum soarele va face implozie peste 5 miliarde de ani si oricum murim nu putem face nimic fata de una constienta ca peste 200 de ani putem muri din cauza propriilor noxe si sa nu facem nimic in contextul in care putem face ceva. chiar si dif dintre 130gCO2/km vs 200gCO2/km este semnificativa pe considerentul simplu ca este in puterea noastra sa o modificam pe cand este mai greu sa controlezi o eruptie vulcanica sau cu atat mai mult deplasarile sistemelor solare ,galaxii etc. este preferabil si mult mai logic, rational sa intervii intr-un caz de forta majora oricat de mic ar fi rezultatul dacat sa stai cu mainile incrucisate si sa faci simple constatari asta in cazul in care poti sa controlezi un efect intervenind asupra cauzei.
ca sa fiu mai ontopic am sa iti dau un exemplu de superioritate a motorinei fata de benzina pe care si tu il stii desi multi sustin benzina in detrimentul mot. acel dieseotto de la mercedes practic ce face?incearca sa puna in prectica caracteristicile superioare atat a benzinei cat si a mot. alte exemple pot continua transportul maritim, industria extractoare etc sunt doar cateva unde superioritatea motorinei isi spune cuvantul.
repet nu contest superioritatea benzinei si a posibilitatilor acesteia dar doar in conditii specifice si precis precizate regula valabila si pt mot.daca eu fac parte din tagma taranilor si tu nu , eu spre deosebire de tine accept superioritatea benzinei si mai vad si unde isi manifesta superioritatea. ca sa fiu si mai clar la ora actuala tehnic exista o multitudine de posibilitati dar atat pt ca a vorbi doar tehnic despre acest lucru este = cu a filosofa atata timp cat in ecuatie nu introduci decat variabile fara constante nu vei avea finalitate si nu vei obtine ceva practic.spunei ca discutia este pur tehnica atunci eu spun ca este pur filosofica.de ce? pt ca la ora actuala un produs pe langa posibilitatile tehnice mai trebuie sa aiba si finalitate economica. motorizare benzina 100cm3, 1000cp tehnic ar fi posibil dupa cum spun unii dar ce te faci daca vine cu un cost de productie de 50 mil de dolari? asta doar pe considerente economice. pe considerente sociale te ai intrebat ce se intampla?spui ca sa sistat evolutia mot. pe benzina pe nu stiu ce motive(conspiratii mondiale) si mai afirmi ca sunt multe realizari tehnice care sunt tinute ascunse 20 de ani pt a fi folosite ca atuuri. de acord dar nu in totalitate. ce ar insemna reconversia de azi pe maine a unui sistem industrial bazat pe combustibili fosili in unul bazat pe combustibili alternativi? tehnic ar fi posibil practic ar fi haos. asa ca atunci cand am spus sa abordam aceasta tema prin prisma realitatii nu am vrut de fapt decat sa vorbim despre lucruri palpabile nu sa filosofam pt ca ce fai tu este filosofie pura adaptata la o tema data.incercai sa dai exemple gen magneti ca si sistem de propulsie la fel de bine am putea atunci sa vb strict tehnic si despre utilizarea ca mijloc de propulsie a atractiei gravitationale a diferitelor planete , sisteme planetare.in fine ceea ce vreau sa spun este ca ar fi o greseala sa vorbesti strict tehnic despre ceva atata timp cat nu are finalitate practica in contextul actual
mi ar placea sa stam la o bere si sa povestim putin. sper ca nu te am deranjat f. tare cu punctul meu de vedere nu de alta dar adevarul este la mijloc sa ai o zi buna.
stratus is offline   Reply With Quote
Old 02-04-09, 15:51   #954
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Benzina sau motorina ?

nu şterg, măcar mai vedem şi altceva decât audi din "lemans"
aleks is offline   Reply With Quote
Old 02-04-09, 15:53   #955
dolb
NoSpeedLimit Romania Club Member


Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[4Tuning International]
[VW]
Default Re: Benzina sau motorina ?

nu..ca acu e misto topicu da' am citit odata de doua...da' chiar mi-e lene sa citesc carnatii la toti
dolb is offline   Reply With Quote
Old 02-04-09, 23:30   #956
raman

Stage 2
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 49
Default Re: Benzina sau motorina ?

stratus, cu cea mai mare plăcere când vom avea ocazia. Felicitări pentru efortul de a căuta cifrele.

Date tehnice:

Audi A4 2.0 TFSI 211PS @ 4,300-6,000rpm, 350Nm @ 1,500-4,200rpm - Saloon manual 0-62mph in 6.9 seconds, top speed 155mph, combined mpg 42.8, CO2 154g/km

Audi A4 2.0 TDI 170PS @ 4200rpm, 350Nm @ 1750-2500rpm - Saloon manual 0-62mph in 8.6 seconds, top speed 143mph, combined mpg 53.3, CO2 140g/km

Şi diferenţa de putere e notabilă.
raman is offline   Reply With Quote
Old 03-04-09, 13:05   #957
stratus

Stage 3
 
stratus's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 81
Default Re: Benzina sau motorina ?

imi cer scuze ca urmatorul post nu are leg cu topicul dar am ales sa il postez aici deoarece se pare ca este cel mai "vizitat"

fiecare castiga pierzand un ryo

Intr o zi un negutator care mergea de-a lungul unui drum gasi un pachetel cu 3 piese de aur valorand fiecare un ryo.incantat dadu sa se intoarca acasa cu noua lui comoara.In clipa acea se apropie de el un drumet care-i spuse ca pachetul e a lui si ca el il pierduse, fireste cerandu-i sa-i inapoieze cele trei monede.
negutatorul se facu ca nu il aude si spuse "cine gaseste ceva pastreaza"
Se luara la cearta , aducand, care mai de care argumente,astfel ca cearta nu se mai sfarsea.Preocupati si unul si celalaltde ea si nemaistiind cum sa o scoata la capat,ajunsesera la un moment datsa nu isi mai dea seama ca discutia se inversase.
Deodata fostul proprietar zise:"la urma urmei daca i-am pierdut pierduti sa fie". Celalalt ii rasunse:"de vreme ce i-am gasit din intamplare nu sunt ai mei"
Si continuara astfel intr-un total dezacord. unul vroia sa ii dea inapoi cu orice pret celalalt nu ii mai vroia.Se luara iar la cearta nesfarsita discutie fu luata de la capat.
Cum nu reuseau sa ajunga la o intelegere au apelat cu multa intelepciune la o a treia persoana care sa hotarasca pt si sa nu conteste aceasta hotarare.
astfel au apelat la marele judecator al vremii O'Oka Echizen-no-kami Tadasuke care ii asculta si -si rosti judecata:"Acesti 3 ryos pe care fiecare vrea sa ii dea celuilalt sunt confiscati de autoritatea publica. Fiinca ati renuntat fiecare de buna voie la ei nu cred ca aveti vreo obiectie". Marele magistrat lua pisele si disparu in biroul sau. Cei doi oameni ramasera uimiti si incercati oarecum de o parere de raumoment in care magistratul se intoarse cu 2 pachetele si le spuse:"V-ati incapatanat atat, vrand sa aveti fiecare din voi dreptate ca ati ajuns sa pierdeti si unul si celalalt totul. Ati primit fiecare o lectie aspra:iata ce poti sa pierzi atunci cand te incapatanezi sa nu renunti la ideea ta ,in loc sa incerci sa il intelegi pe celalalt. Dar si eu am primit o lectie valoroasa:cea pe care mi-ati dat-o voi prin modestia si generozitatea voastra.Asa ca am sa va fac un dar.. Si-i intinse fiecaruia cate un pachetel continand 2ryos concluzionand cei 4 ryospe care ii aveti acum amandoi sunt alcatuiti din cei 3 ryos plus un alt ryo din buzunarul meudrept multumire pentru ceea ce m-ati invatat. Inainte fiecare credea ca are 3 ryos apoi i-ati pierdut.De acum fiecare aveti 2 ryos si puteti sa ii pastrati. Ati pierdut fiecare cate un ryo. Eu am pus inca o moneda pierzand si eu un ryo.ceea ce inseamna ca am pierdut si eu unul.Acesta este pretul pe care l-am platit toti 3 pentru lectia pe care am primit-o."

Fiecare intelege ce vrea din aceasta istorioara a antichitatii orientale dar este interesant ce au inteles cei de la mitsubishi:" A venit momentul sa incepem sa ne dam seama ca nu putem sa castigam nimic daca suntem unii impotriva altora, nici daca unii vor sa castige pe seama altora. Trebuie sa platim cu totii pretul eforturilor noastere inainte de a obtine ,toti, impreuna, un beneficiu comun."

ALEX daca tu consideri ca trebuie sters postul OK np.
o zi buna tuturor
stratus is offline   Reply With Quote
Old 03-04-09, 13:38   #958
Herbas

Stage 5
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 438
Member of:
[Fiat]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Discutia a luat o directie interesanta, dar care se indeparteaza de tematica generala a forumului.
Adica totusi subiectul comun general acceptat si adoptat este domeniul auto-moto. Este evidenta suprematia diesel la nivel "industrial", pe motoare de mare putere ce solicita o evolutie constanta, sigura si lipsita de variatii subite. Un petrolier transatlantic nu are nevoie de un motor pe benzina de turatie cand trebuie sa traverseze oceanul la o viteza constanta de n noduri, si nu face liniute cu delfinii sau pescadoarele... ))
In legatura cu poluarea la nivel mondial, si schimbarea combustibililor fosili cu variante alternative un lucru este clar... este posibil, dar nu si probabil. Nu atata timp cat rezervele exista (chiar si in cantitati mici) si s-a investit in domeniul acesta atat cat s-a investit pana in momentul de fata. Conspiratie nu poate fi numita, in special din moment ce tot noi suntem protejati. Va imaginati cum ar fi daca v-ar obliga cineva sa aruncati masinile care le aveti acum (unele noi-noute) pentru a achizitiona cu totul altceva. Imaginati-va nici un mijloc de transport sa nu se miste o zi in lume pentru a se face aceasta trecere. Pe plan mondial sunt niste conditii ce nu le putem indeplini de pe o zi pe alta, mai avem nevoie de vreo 50-60 de ani pentru a schimba ceva.
Revenind la discutie, la nivel de transport personal prefer benzina. Am condus diesel din prima zi in care am primit permisul, am avut in familie numai diesel. Am masina pe benzina de doar 8000 km, e veche, nu are putere, dar totusi imi place mai mult. Sunt tanar, ziua de azi nu e ca ziua de maine, starea de acum nu e ca si cea de acum 5 minute, am nevoie de o masina pe masura. Am nevoie de un motor care sa vada rulaj constant asa cum vede un somalez friptura, pentru ca asta e romania, astea sunt drumurile, asta e traficul... asta sunt eu.
__________________
If you go fast you die fast
Herbas is offline   Reply With Quote
Old 03-04-09, 13:46   #959
stratus

Stage 3
 
stratus's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 81
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by raman View Post
stratus, cu cea mai mare plăcere când vom avea ocazia. Felicitări pentru efortul de a căuta cifrele.

Date tehnice:

Audi A4 2.0 TFSI 211PS @ 4,300-6,000rpm, 350Nm @ 1,500-4,200rpm - Saloon manual 0-62mph in 6.9 seconds, top speed 155mph, combined mpg 42.8, CO2 154g/km

Audi A4 2.0 TDI 170PS @ 4200rpm, 350Nm @ 1750-2500rpm - Saloon manual 0-62mph in 8.6 seconds, top speed 143mph, combined mpg 53.3, CO2 140g/km

Şi diferenţa de putere e notabilă.
merci pt felicitari in ceea ce priveste cautarea cifrelor nu a fost o problema .sunt horticultor cu calculele a fost mai greu.
in fine ,foarte buna alegere cu cele 2 masini . puteai sa pui si pretul lor si consumul sa il dai nu in unitati anglo-saxone. nu ca ar fi o problema dar este poate mai clari in L/km. oricum nu e asa de important.

deci TFSI 6.6L/100km pret franta 34560E
TDI 5,3L/100km pret franta 34460E

de departe cea mai buna alegere benzina pt cei care sunt interesati de performante extreme(strict pe aceste 2 modele) indiferent de costuri si km parcursi/an
de departe cea mai buna alegere dieselul daca posesorul urmareste sa iasa mai ieftin(de ex. 50000km/an) si ii sunt suficiente performantele amintite mai sus.

este o batalie surda tot acest topic si este foarte clar ceea ce pt unul este ceva f.bun pentru un altul este ceva f. prost. fiecare alegere este facuta personal in functie de obiectivele urmarite de fiecare.
stratus is offline   Reply With Quote
Old 03-04-09, 14:30   #960
DarkJEDI

Stage 5
 
DarkJEDI's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 897
Member of:
[FORD]
Default Re: Benzina sau motorina ?

daca un golf gti are 7.2 secunde acc cu acelasi motor si dsg, nu are cum un ditai passat cc sa scaota sub 7. este mai probabil un 7.5 -7.7 si in privinta consumului, oricare are motoru ala imi poate confirma ca nu cade su 8-9 merdiu. cat despre diesel sunt corecte cifrele
DarkJEDI is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -