Se vede tipicul lui race... prima data posteaza in vand numai ca sa ma ocntrazica intr-un subiect... apoi, vazand ca nu merge, ofera ceva argumente de doi lei... apoi, vazand ca nici macar asta nu merge, incepe sa caute disperat pe net ceva despre subiect ca sa nu vorbeasca in vant. Toate astea releva scopul lui suprem - ca nu cumva sa se vada ca am dreptate. Si pentru asta e in stare de orice. Si faza cu "taticu" pe care o tot reitereaza ma face sa ii inteleg mai bine supararea si revoltarea
). Ma rezum in a spune ca in sclipitoarea ipostaza de intrat in viraj de 110 cu 180 da, ambele ies, dar in disperarea lui a evitat faptul ca eu nu vorbeam de exemple extreme. Daca virajul e de 110, ce se intampla cand il iei cu 140 sau 150? Cand esti cu fwd poti doar sa incetinesti, sperand ca iei curba. La fel cu awd. Cu rwd te poti salva, din moment ce doar cu asta rotile directoare au aderenta 100% si sint indreptate in directia buna. Si asta are limite, dar sint putin mai mari ca la restul.
"La masinile sport reale,de putere mare,problema la iesirea din viraj e PREA MULTA PUTERE.Adica,in traducere pentru tine,a apasa acceleratia in podea la o masina RWD cat esti inca in viraj inseamna derapaj"
Nu, daca se pune problema, e de PREA MULT CUPLU! Cuplul de la roata e cel ce rupe aderenta... Dar cuplul si puterea pt tine sint aceleasi... n-o sa mai insist. Clar ca se vede ca nu stii conduce... Apesi acceleratia la podea in viraj.. Bravo... daca ai fi citit cu atentie, alta e secventa in viraje. de la apex (mijloc, ca sa intelegi si tu) incetezi sa franezi si INCEPI sa accelerezi - asta inseamna ca acceleratia nu e la podea... Vorbind strict de rotile spate ale ambelor, se observa ca dinamica cea mai buna pt awd e roti de aceeasi dimensiune si pe fata si pe spate,pe cand rwd are roti mai late pe spate, tocmai pt a face fata cuplului in plus care ajunge. unde awd are avantaj e in momentul tranzitiei de la frana la accelerare, cand transferul de mase e 0 si rotile, la limita laterala, musca toate. Cum trecem mai mult spre accelerare, fortele laterale scad si se apropie de 0 si atunci clar rwd trece cu mile in fatza datorita pierderii mult mai mici din transmisie. Si sa nu ne legam ca "daca si awd ar avea cauciucuri mai late..." ca atunci punem pe toate roti de 525/02/18 si atunci awd e cel mai mare perdant.
mmihai82 inteleg ca ai audi, dar daca ai fi citit atent, ai fi vazut ca se incearca sa se mearga pe argumente solide - nu chestii gen da' masina aia are, deci e tare. Iar in al doilea rand, exemple cu sti si evo isi au rostul la rally, ori aici discutia era de circuit.
anaconda_4badguys se pare ca oricate argumente iti voi da, tu tot vei zice ca awd e cel mai tare si ca rwd e bun mai mult pt senzatii (cum zic toti romanii mai nou, dar vezi ca nu e bine sa te iei dupa ce zic ei). Iti respect opinia.