Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

Reply
 
Thread Tools
Old 16-06-11, 12:44   #61
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4

1. Nu am văzut aici pe forum "1.9TDI de 220 CP" care să aibă "doar un soft şi o turbină". De obicei aveau mult mai multe modificări.

2. Dacă 1.8T 4x4 consumă prea mult, nu văd nicio raţiune de a lua neapărat 4x4.

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 16-06-11, 13:35   #62
mcornel

Stage 4
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 187
Member of:
[AUDI]
Default Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4

Quote:
Originally Posted by Nautilus View Post
1. Nu am văzut aici pe forum "1.9TDI de 220 CP" care să aibă "doar un soft şi o turbină". De obicei aveau mult mai multe modificări.

2. Dacă 1.8T 4x4 consumă prea mult, nu văd nicio raţiune de a lua neapărat 4x4.

~Nautilus
Ar fi trebuit sa zici cate ARL-uri modificate ai vazut pe forum?Da,1,9tdi intre 90-131cp se cere ce ai specificat,in functie de putere dorita.
Concret,cazul meu, audi a4 quattro 1,9tdi 131cp AVF cu turbina de 2,0tdi 170cp(este p&p), fmic(stock aveam smic) si chip custom,puterea este undeva la 200cp,fara a avea nevoie de ambreiaj+volanta care sunt ca si in cazul ARL-ului de 240mm si evacuare,care este de 60mm pana la jumatatea masinii,unde se desparte in 2 tevi a cate 50mm fiecare,deci este suficient flow pt evacuarea gazelor;nu am pus-o pe dyno,deci puterea este orientativa,poate fi 190cp sau 203cp(ai prins ideea).Inainte de a cumpara masina,dupa ce mi-a trecut nebuneala cu benzinara,m-am gandit ce vreau,ce-mi pot permite si intretine(deh,familist) si ce putere asi putea obtine cu costuri decente si cat de cat fiabil pe termen lung(stim f bine,conteaza f mult cum exploatezi masina);am vrut quattro pt a putea pune cuplul la roata,plus celelalte beneficii a unei masini 4x4,insa mi-am asumat un consum ceva mai mare si nu regret deloc.
Pt ca tot am vorbit de consum,mie imi ia intre 9,5 si 12% in oras,pe autostrada la viteze mari 150-200km/h 7,5-8%,iar mers usor 80-120km/h 5,5-6%.Toate acestea sunt consumuri reale,masurate de la plin la plin.
Ca o pasarica a mea,un audi parca nu-i audi daca nu e quattro,dar asta e opinie personala fara fundament neaparat real.
4x4 nu este un must have,dar daca ti-l permiti,go for it!

Inca ceva,pt cei care va dati cu parerea ca haldex este peste torsen,puneti mana si studiati problema,intelegeti cum functioneaza cele 2 sisteme,care sunt avantajele-dezavantejele,cum se exploateaza ca sa beneficiati de aceste tractiuni si pe urma postati
__________________
IF YOU HAVE NOTHING INTERESTING TO SAY ABOUT WHAT YOU ARE READING OR LOOKING AT..DONT BOTHER!!!!

Audi A4 B6 Avant S-line Quattro 1,9tdi AVF

Last edited by mcornel; 16-06-11 at 13:44.
mcornel is offline   Reply With Quote
Old 16-06-11, 13:43   #63
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4

Mcornel, mai redu doza de Blegomazin ca nu-ti face bine.

Motorul de 131 este la fel cu cel de 150 cai putere, diferenta fiind doar la intercooler si turbina. Volanta este la fel.

Nu exista niciun motor cu galeria turnata de turbina. Unde citesti magariile astea ?

Caracter sportiv cu tractiune fata. Stai sa ma amuz.

Seat-ul nu are 4x4 permanent. Ci prin Haldex.

Consumul dat de tine este prin plopi departare. Consum de 11 litri in oras cu 1.9TDi doar daca ai piciorul greu si uiti sa schimbi treptele. Sau parcurgi orasul cu tr 2.
__________________

low sau nu ?

Last edited by Predator; 16-06-11 at 13:46.
Predator is offline   Reply With Quote
Old 16-06-11, 13:55   #64
mcornel

Stage 4
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 187
Member of:
[AUDI]
Default Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4

Quote:
Originally Posted by Predator View Post
Mcornel, mai redu doza de Blegomazin ca nu-ti face bine.

Motorul de 131 este la fel cu cel de 150 cai putere, diferenta fiind doar la intercooler si turbina. Volanta este la fel.

Nu exista niciun motor cu galeria turnata de turbina. Unde citesti magariile astea ?

Caracter sportiv cu tractiune fata. Stai sa ma amuz.

Seat-ul nu are 4x4 permanent. Ci prin Haldex.

Consumul dat de tine este prin plopi departare. Consum de 11 litri in oras cu 1.9TDi doar daca ai piciorul greu si uiti sa schimbi treptele. Sau parcurgi orasul cu tr 2.
De ironii ieftine esti capabil(ce varsta ai?),dar tehnic ai multe de invatat copile.
Diferentele intre 1,9tdi 131cp si 150cp consta in turbina,intercooler si injectoare,520cc in cazul lui 131cp si 550cc la 150cp.
La motoarele de 131cp in 6trepte ambreiajul este de 240mm,cazul lui AVF pe audi si passat,ASZ pe golf,bora,leon sau ARL pe golf,leon sau bora.
La celelalte motoare,indiferent de putere,90-131cp in 5trepte,ambreiajul este de 228mm.
La motoarele longitudinale,cazul lui audi si passat turbina nu face corp comun cu galeria,fiind separate,pe cand la motoarele transversale,exemplu leon,golf,etc fac corp cu galeria.
Eu nu am spus ca seat are torsen,vad ca-mi pui "vorbe in gura";motoarele longitudinale au torsen,iar cele transversale haldex,deci logic seat are haldex.
Ia si stai in ambuteiaje cu clima on sau fa iarna distante scurte si vezi cum te duci in 12%.

Copile,ia si citeste ce am la semnatura,e cu dedicatie pt persoane genul tau;si masoara-ti limbajul,aici nu esti cu prietenii tai la o miuta,ci pe un forum public.

Last edited by mcornel; 16-06-11 at 14:02.
mcornel is offline   Reply With Quote
Old 16-06-11, 14:09   #65
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4

Injectoarele sunt identice si la fel, poate asa intelegi. Doar nu degeaba au si aceleasi serii.
Singura diferenta este intre cele transversale si cele longitudinale, dar este foarte mica.

ASZ/ARL au 240mm indiferent ca e cu 5 sau 6 trepte. N-as vrea sa te umilesc si mai tare.

Pai eu nu stau in ambuteiaje. Le evit. Iar iarna pe distante scurte cu diesel. Nu multumesc. Nu sunt bleg.

Last edited by Predator; 16-06-11 at 14:12.
Predator is offline   Reply With Quote
Old 16-06-11, 14:39   #66
shadowro

Stage 5
 
shadowro's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,456
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4

ceky parca aveau un leon galben 4x4 si de la acea masina stiu ca galeria de evacuare facea corp comun cu turbina.
shadowro is offline   Reply With Quote
Old 16-06-11, 14:42   #67
obisnuit

Stage 3
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 121
Default Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4

Predator taica poti sa ai pe vreun thread un limbaj care sa nu faca flame? Eu te inteleg ca esti ca multi altii de aici un inginer super capabil care incinge tastele si inventeaza apa calda daca vrea , dar lasati flame-ul nene ca se poate si fara flame.
Cat despre consum , poate ajunge si la 12 daca prinzi ore de varf si aglomeratii nesimtite. Asta e mitologie pura ca daca e diesel consuma 6 in oras. Depinde de oras, ca una e sa circuli in Brasov ziua unde se merge fluent si alta e in capitala unde mai mult stai decat mergi . Daca mai e si 4x4 consumul de 12 paote fi atins cu atat mai usor, fara sa mergi in treapta a 2-a sau sa uiti sa schimbi vitezele.
le: arl -ul are galeria corp comun cu turbina. dar din spatele monitorului e posibil sa se fi inventat alta varianta intre timp.
obisnuit is offline   Reply With Quote
Old 16-06-11, 15:00   #68
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4

Quote:
Originally Posted by Predator View Post
Injectoarele sunt identice si la fel, poate asa intelegi. Doar nu degeaba au si aceleasi serii.
Singura diferenta este intre cele transversale si cele longitudinale, dar este foarte mica.

ASZ/ARL au 240mm indiferent ca e cu 5 sau 6 trepte. N-as vrea sa te umilesc si mai tare.

Pai eu nu stau in ambuteiaje. Le evit. Iar iarna pe distante scurte cu diesel. Nu multumesc. Nu sunt bleg.
1. Injectoarele de pe 131CP nu sunt la fel cu cele de pe ARL 150 CP si nici nu au acelasi cod.

2. Cred ca nu stii circulatia din Bucuresti, Constanta, etc. sub 10% este o raritate la ARL.

Last edited by GTR; 16-06-11 at 15:05.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 16-06-11, 15:08   #69
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4

Quote:
Originally Posted by mcornel View Post
Inca ceva,pt cei care va dati cu parerea ca haldex este peste torsen,puneti mana si studiati problema,intelegeti cum functioneaza cele 2 sisteme,care sunt avantajele-dezavantejele,cum se exploateaza ca sa beneficiati de aceste tractiuni si pe urma postati
Haldex este net peste Torsen si teoretic si practic vazut si probat.

Daca vrei o documentare completa ia si studiaza aici te rog:

http://www.awdwiki.com/en/home/
GTR is offline   Reply With Quote
Old 16-06-11, 15:08   #70
MiTzA-

Stage 5
 
MiTzA-'s Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 2,033
Default Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4

@ GTR, fara suparare dar zi mi si mie cum tu si cu ALH si cu ARL scoti acelasi consum in Bucuresti ? [ pentru ca pe topicul lui santos mi ai sarit in cap cand ti am zis de consum de 5 - 6 la ALH ]

Sper sa nu ma iei iar cu amice si vorbit de sus, dar tare sunt curios

PS: consumul de 5 -6 eu ti l am dat la mers in valcea/pitesti/craiova etc, nicidecum bucuresti, dar tu ai zis ca nici in alte orase/extern nu scoti atata cu alhu
__________________
MedLife !

318i 99' !
MiTzA- is offline   Reply With Quote
Old 16-06-11, 15:17   #71
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4

Quote:
Originally Posted by shadowro View Post
ceky parca aveau un leon galben 4x4 si de la acea masina stiu ca galeria de evacuare facea corp comun cu turbina.
Cānd a trecut Leonul cu NBC la număr de 200 CP, galeria nu mai făcea corp comun cu nimeni, era o galerie custom cu şerpi. (Īntreabă cāt te-ar costa o galerie cu şerpi făcută de la zero... )

Oricum, pentru cine a investit cāteva mii de euro īn modificări, e o discuţie pur academică dacă maşina consumă 10% sau 12%. Dacă ţii la ultima fracţiune de litru din rezervor, e puţin probabil să modifici un motor, fie el ARL, AVF, AUQ sau AMK/BAM. Costă. Şi fiecare greşeală care duce la căderea unei piese te costă şi ea.

De fapt, pentru cine ţine să scoată un consum cāt mai mic fie şi la 1.9TDI/150, condusul sportiv cam iese din discuţie.

Mai bine mai puţini kilometri, dar care să te facă să simţi că ai condus, decāt mai mulţi kilometri făcuţi cu morcovul īn partea dorsală

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 16-06-11, 15:19   #72
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4

Quote:
Originally Posted by MiTzA- View Post
@ GTR, fara suparare dar zi mi si mie cum tu si cu ALH si cu ARL scoti acelasi consum in Bucuresti ? [ pentru ca pe topicul lui santos mi ai sarit in cap cand ti am zis de consum de 5 - 6 la ALH ]

Sper sa nu ma iei iar cu amice si vorbit de sus, dar tare sunt curios

PS: consumul de 5 -6 eu ti l am dat la mers in valcea/pitesti/craiova etc, nicidecum bucuresti, dar tu ai zis ca nici in alte orase/extern nu scoti atata cu alhu
Consumul ALH-ului nu-l cunosc prea bine, este oricum sub cel de ARL. Consumul extraurban pt mine este irelevant, a mea consuma intre 6 si 10%, depinde mult mai mult de stilul de mers decat in oras unde nu prea ai unde sa alergi ziua.
Am mers cu un Passat 2003, 1.9 TDI 131 CP 4 persoane Bucuresti-Constanta si imprejurimi si inapoi in Bucuresti si a avut ~6% consum, dar soferul nu avea "piciorul greu".
GTR is offline   Reply With Quote
Old 16-06-11, 16:17   #73
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4

In Constanta iti scot media 7.3 litri cu o balena de aproape 1600 si 140 cai CR.
Cu un PD si 1400kg iti scot garantat sub 7.

O sa iau media si dupa ce o alearga o saptamana in Bucuresti. Iar de 11 nu se apropie.


Injectoarele, ma voi repeta, sunt identice. Asa ca va rog, nu va mai obositi sa-mi ziceti contrariul.
Predator is offline   Reply With Quote
Old 16-06-11, 16:44   #74
mcornel

Stage 4
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 187
Member of:
[AUDI]
Default Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4

@Predator,fa-ne placerea sa te plictisesti in alta parte,ti-au demonstrat si ceilalti colegi ca esti pe langa...cu orice

@GTR,nu se de acord,un sistem este preventiv(torsen) si unul reactiv(haldex);ce este mai bine,sa previi,sau sa reactionezi?
E adevarat ca fiecare sistem are avantaje si dezavantaje,dar deaja acest lucru l-am specificat;cred ca in final e o chestie de gusturi si cum te simti bine

In ceea ce priveste consumul,cine vrea strict asa ceva,isi cumpara un ALH,nu un ARL.ARL in final este un diesel cu valietati sportive dar cu un consum decent in raport cu ceea ce ofera.
Pt motoarele transversale americanii folosesc cu succes vnt 17/22 hybrid care e p&p,scotandu-se in jur de 180whp(a se studia tdiclub) depinzand de configuratie.

Pt initiatorul topicului,banuiesc ca ai reusit sa-ti faci o parere cat de cat,spre ce inclini?

Last edited by mcornel; 16-06-11 at 16:49.
mcornel is offline   Reply With Quote
Old 16-06-11, 17:44   #75
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4

O la revedere placuta. Ai putea sa te vaiti in alt loc.

Una peste alta, eu pot sustine tot ce-am zis. Si aici nu e cu dus si intors.
Nu vad lipsa de educatie prin simplul fapt ca-ti spun direct. Nu suntem la mama acasa, sa ne alinte.

Defapt am chef de smenozeala.

Ia-o p`asta.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	caterinca.JPG
Views:	102
Size:	18.8 KB
ID:	2047506   Click image for larger version

Name:	caterinca 2.JPG
Views:	102
Size:	22.0 KB
ID:	2047507  

Last edited by Predator; 16-06-11 at 17:47.
Predator is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -