Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

Reply
 
Thread Tools
Old 13-06-11, 21:40   #16
ct77pia

Stage 5
 
ct77pia's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,881
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Anonymous Motorsport ]
Default Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4

diferenta intre cele 2 generatii de haldex este nesemnificativa dar da in esenta este un sistem de tractiune superior lui quatro ( acesta fiind controlat mecanic)
ct77pia is offline   Reply With Quote
Old 13-06-11, 21:49   #17
LP_2011

Stage 2
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 39
Default Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4

dar ma gandesc totusi ca in linie dreapta accelerarea este mai slabuta la un 4X4 desigur,compenseaza in viraje.

in cazul asta unde e diferenta intre golf si leon ?
LP_2011 is offline   Reply With Quote
Old 13-06-11, 22:11   #18
Swat-Cat

Stage 5
 
Swat-Cat's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 2,501
Member of:
[SEAT]
Default Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4

eu as alege tdi 4x4.... 1.8t in oras nu il scoti sub 12 si daca ii dai in el tare... consumul e cam 20%... si legat de greutate... 4x4 iti urca vreo 80kg in plus fata de tractiune fata
__________________
Chip tuning si Diagnoza Auto pt Wv,Audi,Seat si Skoda.....0745188592
Swat-Cat is offline   Reply With Quote
Old 13-06-11, 22:36   #19
ct77pia

Stage 5
 
ct77pia's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,881
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Anonymous Motorsport ]
Default Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4

1340 kg scrie in talon
ct77pia is offline   Reply With Quote
Old 13-06-11, 22:36   #20
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4

Merita mai mult un Golf IV TDI 4x4, este mai bine finisat inauntru si poate gasesti si un motor ARL, desi sunt cam scumpe.

Uite unul pe 4tuning:

http://volkswagen.anunturi-auto.4tun...-10014468.html
GTR is offline   Reply With Quote
Old 13-06-11, 22:40   #21
LP_2011

Stage 2
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 39
Default Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4

ce e cu arl-ul?
mai intervine si partea 2-a.....e plin de golf-uri leon-uri mai rar
LP_2011 is offline   Reply With Quote
Old 13-06-11, 22:45   #22
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4

Quote:
Originally Posted by LP_2011 View Post
ce e cu arl-ul?
ARL-ul este cel mai bun motor de 1.9, are 150CP, are alte injectoare, alta admisie (mai mare), alt intercooler, alta turbina, alta bara stabilizatoare si toate astea stock.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 13-06-11, 23:13   #23
e N d Y
Skoda Driver

Stage 3
 
e N d Y's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 116
Member of:
[SKODA]
Default Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4

Clar ARL`ul daca vrei sa si fuga desigur nu ca un 1.8T si consum bun si din cate stiu e destul de fiabil motorul.
e N d Y is offline   Reply With Quote
Old 14-06-11, 00:47   #24
VWladone
Banned

Stage 2
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 27
Arrow Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4

Pai e destul de simplu chiar. ARL o sa te sperie in primul rand prin cuplu. Toti posesorii de GTI-uri care s-au dat cu ARL-uri au zis ca e demonic fata de al lor. In prima faza alegerea ar fi simpla, putere egala, cuplu mai mare, consum mai mic. DAR, exista un dar: e diesel. Tine de sufletul tau... poti asocia imaginea de diesel cu imaginea de sport ?

In privinta consumului n-ar fi o problema prea mare nici cu 1.8T daca ii pui GPL. Merge brici iar de la 5000 intra pe benzina singur. O instalatie desteapta e cam 30 milioane si se merita cu varf si indesat. In maxim 15.000 km ti-ai amortizat-o. Si le imbini pe toate: placerea de a avea benzinar(pentru sunet si senzatia pe care ti-o ofera) + consum mic.

Eu as alege pentru 1.8T varianta de 180 cp pentru ca o s-o gasesti cu cutie in 6 trepte si chiar face diferenta. O sa "mesteci" mai mult dar o sa ai rapoarte/demaraj/consum mai bune !
VWladone is offline   Reply With Quote
Old 14-06-11, 00:57   #25
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4

Cuplul ala mare nu e asa mare de fapt. In primul rand degeaba ai cuplu ceva mai mare daca e pe o plaja mult mai mica de turatii fata de benzinar, faci fsst si s-a terminat distractia. Plus ca relevant este cuplul care ajunge pe asfalt, iar din cauza rapoartelor din cutie (trepte mai lungi in cutia de diesel sa suplineasca lipsa de turatiI) este "amplificat" mai putin ca la benzinar.
__________________
www.ozcarwash.ro - detailing profesional in Craiova
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 14-06-11, 09:59   #26
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
Cuplul ala mare nu e asa mare de fapt. In primul rand degeaba ai cuplu ceva mai mare daca e pe o plaja mult mai mica de turatii fata de benzinar, faci fsst si s-a terminat distractia. Plus ca relevant este cuplul care ajunge pe asfalt, iar din cauza rapoartelor din cutie (trepte mai lungi in cutia de diesel sa suplineasca lipsa de turatiI) este "amplificat" mai putin ca la benzinar.
Te contrazic aici, treptele la diesel sunt scurte (1 este lungaaaa, in rest scurte), iar cuplul la asfalt chiar este mare. Este mult mai placut la condusul linistit cotidian si de tras, trage surprinzator de bine.
Eu am condus unul care avea doar un chip si m-a surprins cate victime am facut. E90 320d 163 CP a ramas 2 masini in urma pana la 100 si nu s-a mai apropiat pana in 200 km/h, Scciroco de 200 CP daca nu pleca impecabil nu ma facea pana in 100 km/h, etc. surprinzator de fasnet
Exact cuplul ala il ajuta foarte mult la plecare, nu ai cum sa ratezi o plecare in forta de pe loc si deasemenea este foarte comod si la plecarile normale.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 14-06-11, 10:10   #27
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4

Sa puna cineva datele tehnice ale celor 2 masini, daca are amabilitatea.
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 14-06-11, 10:18   #28
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4

1. Toate 1.9TDI de la VAG au o putere puţin mai mare la volantă, probată pe dinamometru, faţă de cifra oficială (spre exemplu 1.9TDI/150 are cam 160 CP la volantă). 1.8T īn forma stock are 179-180 CP.

2. Consumul este aproximativ egal, poate să existe o mică diferenţă īn favoarea TDIului. 1.8T condus ca lumea scoate cam 12 l/100 km īn traficul de Bucureşti şi 7-8 l/100 km la drum īntins, după rodaj. Modificările mecanice şi de soft influenţează consumul doar la turaţii de peste 4000 rpm, la turaţiile de oraş e la fel ca īnainte. Īnainte de rodaj scotea >14,5 l / 100 km, dar e irelevant fiindcă nu mai există unul pe care să-l cumperi nou.

Ca să consume 20 l/100 km trebuie să-ţi baţi joc de el, turānd motorul cānd e rece, schimbānd vitezele numai la 6500-7000 rpm şi făcānd alte acrobaţii de cartier, iar īn acest caz va pica turbina īnainte ca buzunarul să-ţi fie afectat de consum.

1.9TDI/130 şi 1.9TDI/150 scot tot cam 10-12 l/100 km īn aceleaşi condiţii de trafic. zGb de aici de pe forum e martor

3. Piesele de TDI sunt mult mai scumpe. Atāt piesele de schimb VAG, cāt şi piesele aftermarket.

4. Modificările la TDI costă enorm. Nu exagerez deloc. Pentru a aduce un 1.9TDI/150 la >220 CP, costurile sunt de 4-5 ori mai mari decāt la 1.8T/180, şi asta dacă eşti norocos. Exemplu: Ceky şi Leonul lui (care acum are alt proprietar). El īşi permitea costurile. Alţii poate nu.

5. Orice TDI este sensibil la calitatea proastă a motorinei. La noi, benzinele cu cifră octanică mare de la furnizori de renume ca Rompetrol sunt relativ bunicele īn prezent, dar la motorine nu poţi fi niciodată sigur ce uleiuri arse şi alte gunoaie au mai băgat īn ea.

6. 1.9TDI este mult mai greu ca 1.8T. Maşina e cu vreo 100 kg mai grea ca echivalentul ei cu 1.8T. Cele mai grele versiuni de Leon sunt 2.8VR6 cu 4x4 (cam 1570 kg!) şi 1.9TDI/150 cu 4x4 (1450-1500 kg). 1.8T fără 4x4 are 1289 kg oficial.

7. 1.9TDI are frāne faţă pe 288 mm sau 312 mm, īn funcţie de versiune. 1.8T are īntotdeauna 312 mm.

8. Eu nu aş pune niciodată GPL pe un turbo pe benzină. De fapt, Leonul meu n-a văzut niciodată, de la ieşirea de la dealer, benzină sub 98, şi acum merge mai mult cu Rompetrol Alto 101. Īn urma unui incident supărător şi costisitor pentru mine, a fost demontată chiulasa şi nu erau deloc urme de ardere sau deformare pe supape, iar cilindrii aveau honuirea de fabrică pe ei.

9. Calitatea şasiului la Leon este mai potrivită conducerii sportive decāt la Golf IV: distribuţie a greutăţii mai bună, cam 57:43 sau 56:44 faţă de 60:40 la Golf, suspensie mai bună (aceeaşi ca la Golf IV GTI 20th Anniversary).

10. Haldex e un sistem 4x4 excepţional, mai bun decāt Quattro, dar cu condiţia să fie exploatată capacitatea sa de a distribui cuplul īntre axe, spre exemplu dacă ar fi fost 50:50. Ori mai toate modelele VAG cu Haldex sunt 85:15 sau 95:5... cāt timp nu patinează puntea faţă pentru ca forţa să fie distribuită spre cealaltă punte, cari după tine zeci de kilograme de metal inutil. Asta nu e o problemă tehnică, e rea-voinţă din partea constructorului.

11. Cuplul motor de 320 Nm echivalent cu al lui 1.9TDI poate fi generat de un 1.8T (stock: 235 Nm) printr-o simplă resoftare, īnainte de a trece la modificările mecanice.

12. Leon 1.8T la 5000-6000 EUR are sigur o "bubă". Ar trebui să fie ceva mai valoros, mai ales dacă e un an mai recent (2004-2005). Mai bine mai strāngi cureaua şi mai aduni 1000 EUR decāt să pice ceva după un timp şi să te coste dublu, mai ales dacă acel ceva e turbina.

Turbinele K03-0052 funcţionează la temperaturi foarte mari, şi din acest motiv regulile exploatării unui turbo (nu turezi motorul cāt e rece, nu ţii mult timp la peste 1 bar, nu opreşti motorul imediat după o alergătură, schimbi uleiul la cel mult 10 000 km, foloseşti numai cel mai bun ulei care există) trebuie respectate cu sfinţenie. Dacă nu eşti sigur că predecesorul tău a făcut-o, ar trebui să cauţi altă maşină.

13. Uleiul folosit la 1.8T trebuie să fie sintetic cu cod VAG 503.00 sau 503.01, sau mai aproape de zilele noastre 504.00. E cel mai scump ulei de pe piaţă, indiferent de fabricant. Pānă şi Bugatti Veyron se mulţumeşte cu mai modestul 10W60 Castrol RS.

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 14-06-11, 12:14   #29
GTXR

Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,803
Member of:
[Opel]
[FORD]
Default Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4

Ce pot sa sa zic,am condus doar 1.8T 4x4 ,trage bine pe 1.2.3 dar dupa 4 in colo parca nu ar mai avea 180 de cai,nici 150...,pierde mult datorita transmisiei,dar plecarile sunt bomba,in plus in legatura cu consumul astea sunt aberati cu 10 in oras cu mers nu stiu cum,sub 12 nu o sa scoti,eu vorbesc de mers in oras,nu cand e strada libera dupa 9 seara sau mai stiu eu ce...personal daca ar fi sa aleg mi-as lua diesel dar nu 4x4...
GTXR is offline   Reply With Quote
Old 14-06-11, 12:53   #30
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4

Da. 1.8T īn forma stock nu face mare brānză dincolo de un anume punct.

Dar poate fi şi modificat, altfel nu ne-am numi "4Tuning", ci foarte probabil "4Stock". Şi e mult mai puţin costisitor decāt 1.9TDI cānd e vorba de modificări.

Dacă e vorba de "sub 12 īn oraş e la fel de greu ca zborul īn spaţiu", eu am scos pe 10.06.2011 un consum indicat īn bord de 11,8 l/100 km (cu Leonul meu modificat pentru 230 CP) pe cel mai prost traseu posibil: Parlament - Bd. Unirii - Dristor - Cāmpia Libertăţii - Morarilor - 23 August - Căţelu - Brăneşti - Centura Bucureşti - Şos. Odăi - Bucureştii Noi - Griviţei - Gara de Nord - Grozăveşti - Panduri - Mall Liberty Center, printr-un trafic mizerabil, cu un ambuteiaj de 1 oră plus altele mai mici.

DORU_14 de pe vwforum.ro a scos consumuri şi mai mici īn Bucureşti cu Octavia 1.8T.

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -