Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: care este mai bun, din toate punctele de vedere?
GPL 22 64.71%
HHO 12 35.29%
Voters: 34. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 27-10-12, 11:04   #16
lucian stefan

Stage 1
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 12
Default Re: AVANTAJELE SI DEZAVANTAJELE: gpl vs hho?

Quote:
Originally Posted by Adrian_Pintea View Post
Mai e o chestie la jucariile cu hidrogen...Ce faci in cazul in care 2 molecule de hidrogen se combina cu o molecula de oxigen din amestecul benzina-aer, asta in cilindru....Se spala un pic cilindrii cu apa la interior si eu cred ca asta afecteaza pe termen lung...Nicaieri nu s-a explicat dezavantajul asta, si asta din cauza ca toata lumea testeaza anumite chestii pe internet nu a probat nimeni pe termen lung asa instalatii si apoi sa desfaca motorul sa vada cat e de uzat
eu folosesc de cca un an si jumatate aceste dispozitive si sint tare multumit
daca era ceva de genul asta isi spuneau cuvintul pina acum
plus ca o data ajuns in camera de ardere numai are timp de prea multa prietenie
arde pur si simplu,daca era o problema in mod sigur pina acum erau probleme dar oricum in principiuHHO actioneaza ca un gaz care aditiveaza combustibilul si intra ca un gaz nu ca apa,vapori sau altceva iar in momentul arderii nu se intimpla altceva in motor decit o explozie iar ce spui tu se intimpla doar la iesire unde exista procesul invers
adica pe esapament fiind mai rece se depun vaporii de apa dar asta in cazul in care apuca,asta depinde si de concentratia de hho
nu e simplu sa desfaci o molecula de apa asa cum nu e simplu sa o legi inapoi
lucian stefan is offline   Reply With Quote
Old 30-11-12, 16:41   #17
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: AVANTAJELE SI DEZAVANTAJELE: gpl vs hho?

Deci avem un perpetum mobile: pornim de la o cantitate de apa, o "eloctrolizam", o ardem in motor unde cedeaza enregie si la sfarsit avem din nou aceeasi apa.

Sa analizam putin cam cum sta treaba din punct de vedere energetic.

Hidrogenul arde cedand o cantitate de caldura Q1, 25-30% din aceasta caldura este transformata in energie mecanica (la un otto car functioneaza in regim de viteze legale), deci sa zicem
Em =0.3xQ1

Alternatorul nu e unul din cele mai eficiente generatoare dar ma simt generos si ii acord un randament de 0.9(mult dar MULT supraestimat), deci energia electrica = 0.9x energia mecanica, daca neglijam pierderi in curele.
Deci Ee=0.9Em=0.9x0.3xQ1=0.27Q1

Deci doar 27% din energia cedata prin arderea hidrogenului ajunge la iesirea din alternator, rezulta ca daca eficienta electrolizei ar fi de 1/0.27, adica 370% atunci motorul ar functiona fara castig si fara pierdere de consum de carburant normal dar avand in vedere ca se sustine ca se obtine o economie randamentul trebuie sa fie mult mai mare de atat.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 14-03-13, 12:46   #18
!Choco
4Tuning International Member

 
!Choco's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 273
Member of:
[4Tuning International]
[Mitsubishi]
Default Re: AVANTAJELE SI DEZAVANTAJELE: gpl vs hho?

ceva feedback-uri mai recente mai da cineva pe tema asta?
si tin sa corectez userul de pe prima pagina referitor la reducerea lui de consum de 40% la o instalatie GPL,cred ca a vrut sa scrie reducere de costuri de pana la 40% fata de pretul benzinei....ca si consum o instalatie GPL consuma cu 1-2 litri la 100km mai mult...dar e mai ieftin.
__________________
why drink and drive....when you can smoke and fly???

本田是最好的車
!Choco is offline   Reply With Quote
Old 19-10-13, 08:55   #19
lucian stefan

Stage 1
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 12
Thumbs up Re: AVANTAJELE SI DEZAVANTAJELE: gpl vs hho?

Quote:
Originally Posted by !Choco View Post
ceva feedback-uri mai recente mai da cineva pe tema asta?
si tin sa corectez userul de pe prima pagina referitor la reducerea lui de consum de 40% la o instalatie GPL,cred ca a vrut sa scrie reducere de costuri de pana la 40% fata de pretul benzinei....ca si consum o instalatie GPL consuma cu 1-2 litri la 100km mai mult...dar e mai ieftin.
Intradevar ca pret de combustibil GPL-ul tinde oarecum sa iasa in cistig,ok acum sa vorbim despre HHO,cine pune acest dispozitiv in ideea imediata a reducerii de combustibil se va pierde in detalii,cu alte cuvinte HHO ce face;in prima faza face o ardere mai buna si automat mai multa putere(la GPL e invers),apoi datorita arderii mult mai bune nu mai face calamina si nu doar atit o si scoate pe cea deja existenta(la GPL e invers) ceea ce inseamna ca motorul merge mai curat si implicit mai bine,se simte fiabilitatea dupa primele 5 minute de mers cu HHO,urmatorul capitol este esapamentul,catalizatorul sau filtrele de particule,datorita arderii foarte bune nu se mai elimina multe hidrocarburi sau oxizi de carbom ceea ce va face ca aceste filtre de esapament sa nu se mai infunde(la GPL e invers,acestea se infunda) si in plus de asta datorita Hidrogenului care stim bine cu totii ca trece prin metal,acesta aditiveaza elementele metalice si nemetalice din motor,le da calitati mult mai bune de rezistenta iar catalizatoarele si filtrele de particule nu se mai distrug,aici este un alt mare avantaj,sa nu uitam ca duritatea anumitor metale rare se face in mod industrial cu Hidrogen,datorita puterii mai mari de ardere,combustibilul arde imediat si astfel scade temperatura in motor ceea ce inseamna ca motorul merge mai rece,tot datorita puterii mai mari dezvoltate de motor ajungem si la economia de combustibil care poate fi in functie de masina intre 15 si 30%(am reusit o singura masina sa o duc la performanta de 45%).Ajunging la final,pot spune ca ajuta mult mai mult decit GPL-ul la reducerea noxelor,si tin sa contrazic total pe cei care fac calcule cu alternator cu plusuri si minusuri,stiu ei ceva dar nu tot,eu cind ma refer la economia care se poate face ,aceasta este economia neta,adica scad si ce consuma alternatorul,acestea fiind spuse optez pentru HHO

Last edited by lucian stefan; 19-10-13 at 09:02.
lucian stefan is offline   Reply With Quote
Old 19-10-13, 09:01   #20
lucian stefan

Stage 1
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 12
Default Re: AVANTAJELE SI DEZAVANTAJELE: gpl vs hho?

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
Deci avem un perpetum mobile: pornim de la o cantitate de apa, o "eloctrolizam", o ardem in motor unde cedeaza enregie si la sfarsit avem din nou aceeasi apa.

Sa analizam putin cam cum sta treaba din punct de vedere energetic.

Hidrogenul arde cedand o cantitate de caldura Q1, 25-30% din aceasta caldura este transformata in energie mecanica (la un otto car functioneaza in regim de viteze legale), deci sa zicem
Em =0.3xQ1

Alternatorul nu e unul din cele mai eficiente generatoare dar ma simt generos si ii acord un randament de 0.9(mult dar MULT supraestimat), deci energia electrica = 0.9x energia mecanica, daca neglijam pierderi in curele.
Deci Ee=0.9Em=0.9x0.3xQ1=0.27Q1

Deci doar 27% din energia cedata prin arderea hidrogenului ajunge la iesirea din alternator, rezulta ca daca eficienta electrolizei ar fi de 1/0.27, adica 370% atunci motorul ar functiona fara castig si fara pierdere de consum de carburant normal dar avand in vedere ca se sustine ca se obtine o economie randamentul trebuie sa fie mult mai mare de atat.
salut,calculele tale sint complet gresite catre final
o zi buna
lucian stefan is offline   Reply With Quote
Old 19-10-13, 11:48   #21
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: AVANTAJELE SI DEZAVANTAJELE: gpl vs hho?

Quote:
Originally Posted by lucian stefan View Post
salut,calculele tale sint complet gresite catre final
o zi buna
Eu scriu juma de pagina si tu nici nu te obosesti sa zi unde am gresit.

Da am "gresit"ca am fost prea generos cu alternatorul, randamentulu lui abia daca atinge 0.6 ceea ce duce spre un randament de 21%

Acum am citit postul anterior, trebuie sa nu stii mai nimic despre MAI sa sustii ca pentru un motor dat, functionarea cu o temperatura mai mica il face mai eficient, sau ca arderea mai rapida scade temperatura

Deci dupa tine HHO e perpetum mobile.


P.S. Sunt inginer mecanic, si cu ceva cunostinte de electronica, cine vrea un HHO, fac eu la pret redus, dar e TEAPA, o spun deschis.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 19-10-13, 13:23   #22
steffan
Ford Driver

Stage 5
 
steffan's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,206
Member of:
[FORD]
Default Re: AVANTAJELE SI DEZAVANTAJELE: gpl vs hho?

Quote:
Originally Posted by lucian stefan View Post
Intradevar ca pret de combustibil GPL-ul tinde oarecum sa iasa in cistig,ok acum sa vorbim despre HHO,cine pune acest dispozitiv in ideea imediata a reducerii de combustibil se va pierde in detalii,cu alte cuvinte HHO ce face;in prima faza face o ardere mai buna si automat mai multa putere(la GPL e invers),apoi datorita arderii mult mai bune nu mai face calamina si nu doar atit o si scoate pe cea deja existenta(la GPL e invers) ceea ce inseamna ca motorul merge mai curat si implicit mai bine,se simte fiabilitatea dupa primele 5 minute de mers cu HHO,urmatorul capitol este esapamentul,catalizatorul sau filtrele de particule,datorita arderii foarte bune nu se mai elimina multe hidrocarburi sau oxizi de carbom ceea ce va face ca aceste filtre de esapament sa nu se mai infunde(la GPL e invers,acestea se infunda) si in plus de asta datorita Hidrogenului care stim bine cu totii ca trece prin metal,acesta aditiveaza elementele metalice si nemetalice din motor,le da calitati mult mai bune de rezistenta iar catalizatoarele si filtrele de particule nu se mai distrug,aici este un alt mare avantaj,sa nu uitam ca duritatea anumitor metale rare se face in mod industrial cu Hidrogen,datorita puterii mai mari de ardere,combustibilul arde imediat si astfel scade temperatura in motor ceea ce inseamna ca motorul merge mai rece,tot datorita puterii mai mari dezvoltate de motor ajungem si la economia de combustibil care poate fi in functie de masina intre 15 si 30%(am reusit o singura masina sa o duc la performanta de 45%).Ajunging la final,pot spune ca ajuta mult mai mult decit GPL-ul la reducerea noxelor,si tin sa contrazic total pe cei care fac calcule cu alternator cu plusuri si minusuri,stiu ei ceva dar nu tot,eu cind ma refer la economia care se poate face ,aceasta este economia neta,adica scad si ce consuma alternatorul,acestea fiind spuse optez pentru HHO
deci hho e un fel de tigaie dry cooker?
steffan is offline   Reply With Quote
Old 19-10-13, 14:21   #23
lucian stefan

Stage 1
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 12
Default Re: AVANTAJELE SI DEZAVANTAJELE: gpl vs hho?

Quote:
Originally Posted by steffan View Post
deci hho e un fel de tigaie dry cooker?
acuma depinde ce fel de tigaie folosesti sa te deplasezi sau ce intelegi prin HHO sau dry cooker
fi mai explicit sa te inteles sa iti pot raspunde
lucian stefan is offline   Reply With Quote
Old 19-10-13, 14:57   #24
steffan
Ford Driver

Stage 5
 
steffan's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,206
Member of:
[FORD]
Default Re: AVANTAJELE SI DEZAVANTAJELE: gpl vs hho?

ai facut o prezentare la hho de nici bahmu la dry cooker nu reuseste. mai lipsea sa spui ca folosind hho o sa castigi la loto si viata ta o sa capete un sens
__________________
Ford Focus ST170
steffan is offline   Reply With Quote
Old 21-10-13, 06:51   #25
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: AVANTAJELE SI DEZAVANTAJELE: gpl vs hho?

Quote:
Originally Posted by lucian stefan View Post
Intradevar ca pret de combustibil GPL-ul tinde oarecum sa iasa in cistig,ok acum sa vorbim despre HHO,cine pune acest dispozitiv in ideea imediata a reducerii de combustibil se va pierde in detalii,cu alte cuvinte HHO ce face;in prima faza face o ardere mai buna si automat mai multa putere(la GPL e invers)
Cum vine asta? cum adica sa te pierzi in detalii? Eficienta globala este compusa din aceste mici "detalii" cum ar fi eficienta electrolizei, randamentul arderii, randamentul mecanic al motorului etc.
Intra putin in acest detaliu si zi-ne cum face arderea mai buna, si cum adica la GPL e invers.

urmatorul capitol este esapamentul,catalizatorul sau filtrele de particule,datorita arderii foarte bune nu se mai elimina multe hidrocarburi sau oxizi de carbom ceea ce va face ca aceste filtre de esapament sa nu se mai infunde(la GPL e invers,acestea se infunda)
apoi datorita arderii mult mai bune nu mai face calamina si nu doar atit o si scoate pe cea deja existenta(la GPL e invers) ceea ce inseamna ca motorul merge mai curat si implicit mai bine,se simte fiabilitatea dupa primele 5 minute de mers cu HHO[/QUOTE]
Din nou cum e cu arderea mai buna? La GPL e invers? adica face calamina? desi citesc a treia oara tot rad de unu singur, poti compara uleiul inainte de schimb la GPL si la benzina+HHO
"Fiabilitatea se simte in primele 5 minute"?!? Ma bufneste si mai tare rasul, gugaleste termenul "fiabilitate"si o sa vezi ca e ceva care se observa in timp.

Quote:
Originally Posted by lucian stefan View Post
urmatorul capitol este esapamentul,catalizatorul sau filtrele de particule,datorita arderii foarte bune nu se mai elimina multe hidrocarburi sau oxizi de carbom ceea ce va face ca aceste filtre de esapament sa nu se mai infunde(la GPL e invers,acestea se infunda)
Nu se elimina hidrocarburi? din nou: gugaleste si tu termenul,
oxizii de carbon fie mono fie di/bi nu infunda nici un filtru
Te asigur ca GPL-ul nu infunda nici un filtru iar daca vorbim de otto, astea nu au dpf.

Quote:
Originally Posted by lucian stefan View Post
si in plus de asta datorita Hidrogenului care stim bine cu totii ca trece prin metal,acesta aditiveaza elementele metalice si nemetalice din motor,le da calitati mult mai bune de rezistenta iar catalizatoarele si filtrele de particule nu se mai distrug,aici este un alt mare avantaj,sa nu uitam ca duritatea anumitor metale rare se face in mod industrial cu Hidrogen
Da hidrogenul trece prin cam orice, dar cum aditiveaza metalele si nemetalele?!?!?
Cam cate metale rare ai in masina, la dacie era asa-zisa "platina" dar la asta n-am

Quote:
Originally Posted by lucian stefan View Post
datorita puterii mai mari de ardere,combustibilul arde imediat si astfel scade temperatura in motor ceea ce inseamna ca motorul merge mai rece,tot datorita puterii mai mari dezvoltate de motor ajungem si la economia de combustibil care poate fi in functie de masina intre 15 si 30%(am reusit o singura masina sa o duc la performanta de 45%).Ajunging la final,pot spune ca ajuta mult mai mult decit GPL-ul la reducerea noxelor,si tin sa contrazic total pe cei care fac calcule cu alternator cu plusuri si minusuri,stiu ei ceva dar nu tot,eu cind ma refer la economia care se poate face ,aceasta este economia neta,adica scad si ce consuma alternatorul,acestea fiind spuse optez pentru HHO
Puterea de ardere, daca prin asta intelegi puterea calorifica, nu are legatura cu viteza de ardere si nici cu temperatura de arderea.
Un motor existent care merge mai rece NU ARE DECAT DE SUFERIT pe TOATE partile: uzura consum , ce vrei tu, in plus temperatura motorului e controlata de sistemul de racire, un termostat defect iti poate tine motorul rece.
Apropo daca nu stii sunt producatori (unul e BMW) care tin motoarele mai calde in regimuri de oras decat pe exterior tocmai pentru economie.

Cei care fac calcule (unu sunt eu) mai au idee si eventual o scoala de MAI in spate,
Mai calculam o data
Luam un 1kwh din baterie, il folosim sa electrolizam apa
Hai sa zicem ca faci o electroliza cu o eficienta de 90% (desi nu e cazul)
Am obtinut o cantitate de HHO (cca 22.5g hidrogen) cu o putere calorifica de 0.9Kwh
Introducem asta in motoru unde arde si cedeaza caldura + lucru mecanic.

Randamentul maxim TEORETIC al motorului otto este de 50%, deci la arborele cotit avem o energie de 0.9x0.5=0.45kwh

Sa tragem de par si randamentul alternatorului sa zicem 0.9, deci 0.45x0.9= 0.405kwh

Deci tragand totul spre limita maxima teoretica am ajuns ca dintr-un kwh initial sa bagam inapoi 0.4kwh.
Daca e sa coboram cu picioarele pe pamant si sa folosim randamente din lumea reala, cum ar fi
electroliza 0.5 -0.7
motorul - 0.25-.0.35
alternatorul -0.5-0.6
neglijez pierderile in curele, in lagare si regulatoarele de incarcare

DIn acel kwh initial mai raman sub 0.15Kwh!

Nu sunt pro GPL, am mai spus e de multe ori e soluti f buna de reducere a costurilor pe o masina existenta.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 28-10-13, 09:30   #26
Andrei80

Stage 3
 
Andrei80's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 92
Default Re: AVANTAJELE SI DEZAVANTAJELE: gpl vs hho?

Contrar a tot ce i-am spus eu, socrul meu va pune(posibil chiar azi) HHO pe un Pajero Sport 2.5TD si pe un Vitara 2.0TD. Revin cu pareri, sa vedem daca practica bate teoria, asa cum sustin dealerii...
__________________
Subaru Forester XT 2007 2.5T
Ex. Forester 2006 XS 2.0 NA MT
Andrei80 is offline   Reply With Quote
Old 28-10-13, 10:21   #27
lucian stefan

Stage 1
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 12
Default Re: AVANTAJELE SI DEZAVANTAJELE: gpl vs hho?

Quote:
Originally Posted by Andrei80 View Post
Contrar a tot ce i-am spus eu, socrul meu va pune(posibil chiar azi) HHO pe un Pajero Sport 2.5TD si pe un Vitara 2.0TD. Revin cu pareri, sa vedem daca practica bate teoria, asa cum sustin dealerii...
depinde de multe lucruri,merge fara probleme hho,depinde de instalatie de cine o pune ,de cit de bine se pricepe sa monteze si sa regleze
am pus pe multe tipuri de masini si chiar tractoare si barci
MERGE , teoria are in felul ei dreptate dar in practica e alta problema mult mai simpla care nu a intrat in nici unul din calculele colegilor
sint niste secrete,le gasesti ,ai dat lovitura
Bafta multa
lucian stefan is offline   Reply With Quote
Old 28-10-13, 15:59   #28
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: AVANTAJELE SI DEZAVANTAJELE: gpl vs hho?

Unde lucrez eu se consuma ~700 de tone de combustibil pe luna, si e cel mai economic punct de lucru al companiei, mai are vreo 8 mult mai gurmande.
Pretul combustibilului e de ~6-700$/tona, crede-ma ca daca ai reusi sa economiseti pentru compania asta 5% te-ai imbogatii pe bune, pentru un 10% ti-ar ridica statuie, pentru 15% te=ar pune astia CEO
Totusi asta e o companie nu prea mare, sunt companii care inghit cu miile de tone zilnic.
Daca ai detine un asemenea secret ai fi ori mort ori putred de bogat.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 28-10-13, 16:02   #29
lucian stefan

Stage 1
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 12
Default Re: AVANTAJELE SI DEZAVANTAJELE: gpl vs hho?

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
Unde lucrez eu se consuma ~700 de tone de combustibil pe luna, si e cel mai economic punct de lucru al companiei, mai are vreo 8 mult mai gurmande.
Pretul combustibilului e de ~6-700$/tona, crede-ma ca daca ai reusi sa economiseti pentru compania asta 5% te-ai imbogatii pe bune, pentru un 10% ti-ar ridica statuie, pentru 15% te=ar pune astia CEO
Totusi asta e o companie nu prea mare, sunt companii care inghit cu miile de tone zilnic.
Daca ai detine un asemenea secret ai fi ori mort ori putred de bogat.
pot continua, daca as face 20% economie la asa cantitate as fi pe duca
dar stai linistit ca se poate probabil compania ta nu realizeaza sau nu vrea sa realizeze ca se poate,am peste 100 de masini montate si reducerile sint in functie de masina de la 10 % si creste,media este de 25%
pe facebook vezi HHOmasini cu apa ,sint poze si mai multe chestii pe acolo

Last edited by lucian stefan; 28-10-13 at 16:05.
lucian stefan is offline   Reply With Quote
Old 30-10-13, 10:46   #30
Andrei80

Stage 3
 
Andrei80's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 92
Default Re: AVANTAJELE SI DEZAVANTAJELE: gpl vs hho?

Eu unul tind sa am incredere in specialisti si stiinta. Inca nu am vazut posesor de auto cu HHO s-o laude(sau or fi fost 2-3) pe tot google-ul, ci doar persoane care pun HHO.
Daca totusi se dovedeste ca are rezultate clare, o sa fac si eu reclama sistemului, in calitate de(ruda de) posesor multumit. Cum spuneam, revin cu impresii dupa instalarea echipamentului minune...
Andrei80 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -