Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

Reply
 
Thread Tools
Old 07-05-11, 12:50   #31
BULLETTT

Stage 5
 
BULLETTT's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,332
Default Re: 3,5 12v VS 2,5 24v---old vs new

Motoarele bmw rezista la turatii mari...la motoarele in cauza li se cam taie injectia la 6400rpm, deci nimic special.Doar daca vb de motoare care cuprind in codul motor litera S..doar atunci putem vb de turatii mari.
BULLETTT is offline   Reply With Quote
Old 07-05-11, 19:27   #32
Gixer
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of:
[2 Roti]
Default Re: 3,5 12v VS 2,5 24v---old vs new

Quote:
Originally Posted by Blitz-Krieg View Post
Gixer,fii si tu mai optimist totusi,si ar mai fi o chestie,intr-adevar au uzura lor,insa nu toata lumea are bani necesari sa cumpere un motor nou(indiferent ca il iei pe componente sau intreg)......sincer si mie mi-ar place un S50B32,insa financiar in cazul meu nu se poate,dar asta nu inseamna ca gata e sfarsitul lumii daca iau un motor sh si il montez,mie nici nu imi place drama.
Da, sa stii ca la o faza sunt optimist.....am desfacut zeci de motoare de Bmw, si cilindrii nu aveau nici o uzura sau uzura era nemasurabila, la majoritatea inca se vedeau bine urmele de honuire ......inafara de un 2.4 TD ce avea dupa cum arata bordul 420mii km si a fost si fiert si cred ca uleiul neschimbat de peste 20-30mii km(era a unuia care poate reprezenta genul cocalar mers la ciordeala sau cersit in francia), un 3.0i V8 de pe un E32 facelift, si la acesta uzura mai pronuntata era doar la 3 cilindrii din cei 8, dar si acesta a fost fiert, si inca 3 sau 4 motoare in 4 cilindrii dar fiecare din ele fiind fiert in prealabil sau pompa de ulei partial infundata si unul de 2.0i tot cu 400mii km reali si care a avut montata si o instalatie artizanala de gaz de pe dacie si in plus era stricata pompa de benzina, deci clar se pornea direct pe gaz. Si chiar daca se fierbe motorul sau se spala cilindrii sau ramane fara ulei chiar, cilindrii se uzeaza destul de greu, pt ca mai repede se uzeaza segmentii si nu mai porneste motorul. Un singur motor gripat, chiar blocat am gasit, si anume un 4.0 V8 de pe un E39 de 286 cai cipuit cica in 320cai fara alte modificari necesare, numai soft(deci amatorism) si care avea garnitura de chiulasa fisurata, s-a mers pana a ramas fara apa, si in plus si baia de ulei era fisurata astfel incat am gasit in loc de 8 litrii numai 2 in baie!!!
Gixer is offline   Reply With Quote
Old 07-05-11, 19:45   #33
Gixer
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of:
[2 Roti]
Default Re: 3,5 12v VS 2,5 24v---old vs new

Quote:
Originally Posted by BULLETTT View Post
Motoarele bmw rezista la turatii mari...la motoarele in cauza li se cam taie injectia la 6400rpm, deci nimic special.Doar daca vb de motoare care cuprind in codul motor litera S..doar atunci putem vb de turatii mari.
Pai puterea maxima la un motor BMW Otto cu 4 supape pe cil cum vezi mai multe in trafic(deci sub anul 2000) e de obicei la 5900-6000 de ture, deci sa zicem ca pana in 6400 cum zici tu mai poate urca turatia la cald....la cele cu 2 supape pe cilindru turatia maxim e cam pe la 6-6.1k, cea de putere fiind 5700-5800......vrei sa spui ca celelalte marci au motoare mai turate? Poate, dar sigur nu tin ca si Bmw-urile daca le testezi prea des :P
Oricum fiecare marca cu tente sportive are cate un bug mai mare.....de ex la Mercedes cam ii ies bielele prin bloc, VAG ii cade distributia, iar la BMW sunt mai sensibile chiulasele si garniturile lor deci risti sa le fierbi usor.....asta ca sa nu mai spun ca, la "calutul cabrat" setul motor tine maxim 100mii km daca mergi dupa cum ii e firea!

Last edited by Gixer; 07-05-11 at 19:48.
Gixer is offline   Reply With Quote
Old 08-05-11, 01:15   #34
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: 3,5 12v VS 2,5 24v---old vs new

Faceţi greşeala de a compara BMW cu Dacia. La niciun motor modern de o calitate cāt de cāt acceptabilă nu se va putea vorbi de uzura cilindrilor īntr-un număr de rezonabil de (sute de mii) de kilometri. Nu de alta, dar băieţii aceia simpatici de pe la Wolfsburg sau München au grijă ca segmenţii să fie dintr-un aliaj mai moale decāt cămăşile de cilindru, ca să se uzeze primii şi să te scutească de efortul financiar al re-alezării - e mai ieftin să cumperi un motor de schimb decāt să dezmembrezi complet un motor modern pentru re-alezare. Modelul original (4474cc) Porsche 928 nu avea deloc cămăşi de cilindru, cilindrii erau "sculptaţi" direct īn bloc şi nu s-a plāns nimeni de asta.

De uzat "datorită turaţiei" se vor uza cel mai urāt palierele şi axele cu came, mai ales cānd predecesorul tău a mai sărit cāteva schimburi de ulei din raţiuni financiare sau cocălăreşti

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 08-05-11, 03:39   #35
cheluakame

Stage 5
 
cheluakame's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
Default Re: 3,5 12v VS 2,5 24v---old vs new

Quote:
Originally Posted by Gixer View Post
Pai puterea maxima la un motor BMW Otto cu 4 supape pe cil cum vezi mai multe in trafic(deci sub anul 2000) e de obicei la 5900-6000 de ture, deci sa zicem ca pana in 6400 cum zici tu mai poate urca turatia la cald....la cele cu 2 supape pe cilindru turatia maxim e cam pe la 6-6.1k, cea de putere fiind 5700-5800......vrei sa spui ca celelalte marci au motoare mai turate? Poate, dar sigur nu tin ca si Bmw-urile daca le testezi prea des :P
Oricum fiecare marca cu tente sportive are cate un bug mai mare.....de ex la Mercedes cam ii ies bielele prin bloc, VAG ii cade distributia, iar la BMW sunt mai sensibile chiulasele si garniturile lor deci risti sa le fierbi usor.....asta ca sa nu mai spun ca, la "calutul cabrat" setul motor tine maxim 100mii km daca mergi dupa cum ii e firea!
La BMW, cele prevazute cu sistem VANOS, problema sta in distributie. Sistemul vanos functioneaza pe baza presiunii de ulei, iar tachetii hidraulici iar nu ajuta in turatie. In caz de supra-turatie (~7.500 non M - 9000 rpm M) pistoanele ajung din urma supapele.
Si alt lucru care cade la ele si produce fierberea motorului, este vasco-cuplajul de la pompa de apa.

Nu exista BMW-uri coxate, exista doar BMW-uri neingrijite.
__________________
A four dimension person trapped in a three dimension world
cheluakame is offline   Reply With Quote
Old 08-05-11, 10:10   #36
Blitz-Krieg

Stage 5
 
Blitz-Krieg's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 784
Member of:
[BMW]
Default Re: 3,5 12v VS 2,5 24v---old vs new

Gixer,chiar mi-a placut aia cu francia)))))))))))))))))))))
Blitz-Krieg is offline   Reply With Quote
Old 08-05-11, 13:33   #37
Gixer
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of:
[2 Roti]
Default Re: 3,5 12v VS 2,5 24v---old vs new

Quote:
Originally Posted by cheluakame View Post
La BMW, cele prevazute cu sistem VANOS, problema sta in distributie. Sistemul vanos functioneaza pe baza presiunii de ulei, iar tachetii hidraulici iar nu ajuta in turatie. In caz de supra-turatie (~7.500 non M - 9000 rpm M) pistoanele ajung din urma supapele.
Si alt lucru care cade la ele si produce fierberea motorului, este vasco-cuplajul de la pompa de apa.

Nu exista BMW-uri coxate, exista doar BMW-uri neingrijite.
Stiu ca, am lucrat pe multe motoare cu vanos, chiar am masina cu un astfel de motor acuma, si stiu ca e pretentios, dar totodata ce zici tu cu lovitul in capul pistoanelor a supapelor nu am intalnit niciodata, desi am mai auzit cazuri si asta pt ca sistemul vanus are un sistem de siguranta hidraulic in caz de supraturare care aduce avansul la distributie in starea initiala....banui ca asa ceva se poate intampla cand ai un ulei super-uzat care deja nu mai face presiune demult dar forje ia motorul, astfel tind sa cred ca mai repede astfel strici altceva mai intai!
Vascocupla nu cade de una singura, ea de obicei nu e cauza ci efectul, si anume din cauza ori la apa putina, ori ca se defecteaza electro-ventilatorul la cele care au asa ceva, se incinge pasta dinauntru, face presiune si se scurge pe la imbinaturi in timp, astfel devine tot mai slaba iar cauza precipita acest efect, aparand o uzura accelerata a acesteia, si astfel fisurezi garnitura, si apoi chiulasa daca nu stai cu ochii pe indicatorul de temperatura si sa urmaresti ca intotdeauna sa stea perfect vertical!

Este adevarat, daca ii faci tabieturile maniacal de bine poti sa-i dai forje la cald cat de tine buzunarul dpdv a rezervorului!
Gixer is offline   Reply With Quote
Old 08-05-11, 21:08   #38
cheluakame

Stage 5
 
cheluakame's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
Default Re: 3,5 12v VS 2,5 24v---old vs new

Quote:
Originally Posted by Gixer View Post
Stiu ca, am lucrat pe multe motoare cu vanos, chiar am masina cu un astfel de motor acuma, si stiu ca e pretentios, dar totodata ce zici tu cu lovitul in capul pistoanelor a supapelor nu am intalnit niciodata, desi am mai auzit cazuri si asta pt ca sistemul vanus are un sistem de siguranta hidraulic in caz de supraturare care aduce avansul la distributie in starea initiala....banui ca asa ceva se poate intampla cand ai un ulei super-uzat care deja nu mai face presiune demult dar forje ia motorul, astfel tind sa cred ca mai repede astfel strici altceva mai intai!
Vascocupla nu cade de una singura, ea de obicei nu e cauza ci efectul, si anume din cauza ori la apa putina, ori ca se defecteaza electro-ventilatorul la cele care au asa ceva, se incinge pasta dinauntru, face presiune si se scurge pe la imbinaturi in timp, astfel devine tot mai slaba iar cauza precipita acest efect, aparand o uzura accelerata a acesteia, si astfel fisurezi garnitura, si apoi chiulasa daca nu stai cu ochii pe indicatorul de temperatura si sa urmaresti ca intotdeauna sa stea perfect vertical!

Este adevarat, daca ii faci tabieturile maniacal de bine poti sa-i dai forje la cald cat de tine buzunarul dpdv a rezervorului!
I s-a intamplat unui prieten, din cauza oboselii si a grabei, in loc de a 5-a a bagat a 3-a. 20 de valve din 24 au trebuit schimbate.

Vasco-cupla a cazut degeaba. Pur si simplu mergeam pe autobahn la 225 kmh si a urcat apa repede spre rosu. Electro-ventilator bun, apa suficienta, masurat inclusiv raportul apa-antigel, totul bine. Motorul era deja la 90 de grade, uleiul la nivel ...

Dar oricum, nu asta este subiectul topicului ...
cheluakame is offline   Reply With Quote
Old 09-05-11, 11:30   #39
Gixer
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of:
[2 Roti]
Default Re: 3,5 12v VS 2,5 24v---old vs new

Quote:
Originally Posted by cheluakame View Post
1. I s-a intamplat unui prieten, din cauza oboselii si a grabei, in loc de a 5-a a bagat a 3-a. 20 de valve din 24 au trebuit schimbate.

2. Vasco-cupla a cazut degeaba. Pur si simplu mergeam pe autobahn la 225 kmh si a urcat apa repede spre rosu. Electro-ventilator bun, apa suficienta, masurat inclusiv raportul apa-antigel, totul bine. Motorul era deja la 90 de grade, uleiul la nivel ...

Dar oricum, nu asta este subiectul topicului ...
1. Asta e irelevant, putea fi doar o intamplare ca si eu am patit de 2 ori plus eu de multe ori bag din 4-a 2-a sau chiar din 3-1 cu sprit cum se zicea mai demult, adica debriere, scos la pct mort, gaz si pe urma schimbat tot cu ambreaj, chiar la 525 imi iesa si fara dubla debriere si gaz in prealabil..... si inca nu am nenorocit nici o cutie!

2. Crede-ma nu degeaba ti-a cazut vascul......avea el ceva bube de dinainte, ori era chiar foarte vechi....ori tuning romanesc cu spoilereala ieftina ce impiedica aerul sa circule spre acesta cum a calculat neamtu!
Gixer is offline   Reply With Quote
Old 09-05-11, 11:34   #40
cheluakame

Stage 5
 
cheluakame's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
Default Re: 3,5 12v VS 2,5 24v---old vs new

Quote:
Originally Posted by Gixer View Post
1. Asta e irelevant, putea fi doar o intamplare ca si eu am patit de 2 ori plus eu de multe ori bag din 4-a 2-a sau chiar din 3-1 cu sprit cum se zicea mai demult, adica debriere, scos la pct mort, gaz si pe urma schimbat tot cu ambreaj, chiar la 525 imi iesa si fara dubla debriere si gaz in prealabil..... si inca nu am nenorocit nici o cutie!

2. Crede-ma nu degeaba ti-a cazut vascul......avea el ceva bube de dinainte, ori era chiar foarte vechi....ori tuning romanesc cu spoilereala ieftina ce impiedica aerul sa circule spre acesta cum a calculat neamtu!
1. Din a 4-a la 6500-6700 rpm, a bagat a 3-a in loc de a 5-a.
2. Masina stock, singurul lucru modificat era suspensia, Bilstein PSS9 in loc de cea originala.
cheluakame is offline   Reply With Quote
Old 09-05-11, 12:03   #41
Gixer
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of:
[2 Roti]
Default Re: 3,5 12v VS 2,5 24v---old vs new

Quote:
Originally Posted by cheluakame View Post
1. Din a 4-a la 6500-6700 rpm, a bagat a 3-a in loc de a 5-a.
2. Masina stock, singurul lucru modificat era suspensia, Bilstein PSS9 in loc de cea originala.
1. Ma mir ca i-a luat cutia treapta, la asemenea ture in treapta superioara nu prea lasa sa dai inferioara numai daca e defect mecanismul de protectie.....totusi mai degraba cred ca-i pescareasca povestea, ca in 4-a la +6k ture ai minim 180kmph reali cu 2.0i-ul, si daca la viteza aia iti sare distributia si blochezi motorul, nici tata lu Schumacher nu mai scapa de accident grav! ....daca era pe gheata sau pe iarba uda facand drift atunci mai cred

2. Daca mai ai masina respectiva urmareste si cat tine urmatorul vasc. Oricum poate o fi avut si cel vechi vo 10 ture de Ecuator
Gixer is offline   Reply With Quote
Old 09-05-11, 12:59   #42
cheluakame

Stage 5
 
cheluakame's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
Default Re: 3,5 12v VS 2,5 24v---old vs new

Quote:
Originally Posted by Gixer View Post
1. Ma mir ca i-a luat cutia treapta, la asemenea ture in treapta superioara nu prea lasa sa dai inferioara numai daca e defect mecanismul de protectie.....totusi mai degraba cred ca-i pescareasca povestea, ca in 4-a la +6k ture ai minim 180kmph reali cu 2.0i-ul, si daca la viteza aia iti sare distributia si blochezi motorul, nici tata lu Schumacher nu mai scapa de accident grav! ....daca era pe gheata sau pe iarba uda facand drift atunci mai cred

2. Daca mai ai masina respectiva urmareste si cat tine urmatorul vasc. Oricum poate o fi avut si cel vechi vo 10 ture de Ecuator
Dap, cam asa avea, se luase cu cineva la intrecere. Nu sare distributia, doar ating supapele de piston, le indoaie si in fuctie de cat de grav sunt indoite, mai merge sau nu. Lui ii mai mergea doar 1 piston din 6, si statea pornit doar cu acceleratie la maxim, avand undeva la 200-400 rpm.
Masina nu o mai am, am instrainat-o catre un prieten acum o jumatate de an. Insa pot spune ca la mine a facut 70.000 km de cand il schimbasem si nu avea nimic, momentan nici prietenul nu a zis nimic de el.
cheluakame is offline   Reply With Quote
Old 09-05-11, 14:21   #43
Gixer
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of:
[2 Roti]
Default Re: 3,5 12v VS 2,5 24v---old vs new

Quote:
Originally Posted by cheluakame View Post
Dap, cam asa avea, se luase cu cineva la intrecere. Nu sare distributia, doar ating supapele de piston, le indoaie si in fuctie de cat de grav sunt indoite, mai merge sau nu. Lui ii mai mergea doar 1 piston din 6, si statea pornit doar cu acceleratie la maxim, avand undeva la 200-400 rpm.
Masina nu o mai am, am instrainat-o catre un prieten acum o jumatate de an. Insa pot spune ca la mine a facut 70.000 km de cand il schimbasem si nu avea nimic, momentan nici prietenul nu a zis nimic de el.
Da, se poate si asa, daca bloca motorul pe langa supape mai schimba si ceva pistoane si biele sau mai degraba tot motorul...daca avea noroc si scapa...pt ca putea sa iasa si mai rau daca rupea o floare de supapa, atunci clar se bloca motorul!
Deci vezi ca se poate sa reziste vascul mult si bine....daca a rezistat +70mii km la tine asta schimbat, la cum tin unele piese la masinile astea mai noi e rezistent destul vascul de la bmw-urile mai vechiutze.
Gixer is offline   Reply With Quote
Old 15-05-11, 22:26   #44
Blitz-Krieg

Stage 5
 
Blitz-Krieg's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 784
Member of:
[BMW]
Default Re: 3,5 12v VS 2,5 24v---old vs new

insa sunt curios de un lucru......care dintre cele 2 motoare ar fi mai fiabil pe turbo.....sa zicem pe interne stock
Blitz-Krieg is offline   Reply With Quote
Old 15-05-11, 23:47   #45
cheluakame

Stage 5
 
cheluakame's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
Default Re: 3,5 12v VS 2,5 24v---old vs new

Quote:
Originally Posted by Blitz-Krieg View Post
insa sunt curios de un lucru......care dintre cele 2 motoare ar fi mai fiabil pe turbo.....sa zicem pe interne stock
Depinde.
Daca 2.5 este cel fara vanos, este la fel de fiabil ca 3.5.
Daca este cu vanos, 3.5-ul castiga.
cheluakame is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -