Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

Reply
 
Thread Tools
Old 30-04-11, 22:46   #1
rdy4ever

Stage 5
 
rdy4ever's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 1,287
Question Versus - catalizatoare sport. Ce anume sa alegem?

Se da un catalizator infundat vechi, si 3 optiuni:
1. Renuntare la catalizator si inlocuire cu teava de inox - rezultand posibile probleme la itp,amenzi, zgomot de tot ***u si poluare.
2. Catalizator original la pret exagerat.
3. Catalizator sport la pret relativ ok, mai permisiv decat cel original si fara probleme cu politia sau RAR-ul.

Sa zicem ca avem discernamantul necesar dar buget limitat si alegem un catalizator sport. Sport, dar... de care? Ce producator si mai ales ce specificatii? Substrat ceramic sau metalic?
Cunoscatorii si aici chiar insist, doar cei care stiu despre ce vorbesc, sunt invitati sa dezbata problema:
Versus: catalizator sport - calitate vs pret; cermaic vs metalic; si orice alte avantaje si dezavantaje.

Pentru documentare ne uitam deocamdata in propria ograda, in shop
https://www.4tuning.ro/magazin/catalizatoare-sport-92/

Last edited by rdy4ever; 30-04-11 at 22:50.
rdy4ever is offline   Reply With Quote
Old 01-05-11, 17:47   #2
NOScox

Stage 5
 
NOScox's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 340
Default Re: Versus - catalizatoare sport. Ce anume sa alegem?

cel mai bun catalizator ar fii cel metalic cu 200 de celule. nu cel de 500 de celule.
NOScox is offline   Reply With Quote
Old 01-05-11, 23:03   #3
rdy4ever

Stage 5
 
rdy4ever's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 1,287
Default Re: Versus - catalizatoare sport. Ce anume sa alegem?

Quote:
Originally Posted by NOScox View Post
cel mai bun catalizator ar fii cel metalic cu 200 de celule. nu cel de 500 de celule.
poti detalia?
rdy4ever is offline   Reply With Quote
Old 03-05-11, 12:11   #4
mistreku

Stage 5
 
mistreku's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
Default Re: Versus - catalizatoare sport. Ce anume sa alegem?

Pai cel cu 500cpi o sa fie la fel ca cel OEM. Deci ar functiona doar din punctul de vedere al inlocuirii unei piese stricate, mai putin dpdv al performantei.

Dupa parerea mea, un catalizator de la care sa astepti ceva cai in plus ar fi de la 200cpi in sus (adica spre 100cpi). Si nici unul din astea 2 nu va scoate gazele la o verificare ITP.
__________________
From WTF to DIY to OMG
mistreku is offline   Reply With Quote
Old 04-05-11, 02:28   #5
GABBY_

Stage 5
 
GABBY_'s Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,430
Member of:
[Opel]
Default Re: Versus - catalizatoare sport. Ce anume sa alegem?

La diesel e valabila aceeasi treaba ?
GABBY_ is offline   Reply With Quote
Old 05-05-11, 01:45   #6
Bogdan_mb

Stage 5
 
Bogdan_mb's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 4,267
Member of:
[MERCEDES]
Default Re: Versus - catalizatoare sport. Ce anume sa alegem?

vad ca de sonda lambda nu zice nimeni nimic ...
Bogdan_mb is offline   Reply With Quote
Old 05-05-11, 10:15   #7
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Default Re: Versus - catalizatoare sport. Ce anume sa alegem?

Quote:
Originally Posted by mistreku View Post
...

Dupa parerea mea, un catalizator de la care sa astepti ceva cai in plus ar fi de la 200cpi in sus (adica spre 100cpi). Si nici unul din astea 2 nu va scoate gazele la o verificare ITP.
pai daca nu ia inspectia ce sens mai au catalizatoarele astea?
beck is offline   Reply With Quote
Old 05-05-11, 11:35   #8
mistreku

Stage 5
 
mistreku's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
Default Re: Versus - catalizatoare sport. Ce anume sa alegem?

Quote:
Originally Posted by beck View Post
pai daca nu ia inspectia ce sens mai au catalizatoarele astea?
nu stiu.. acopera un segment de piata? produc bani? liniste sufleteasca? ca ai cat, si nu mergi cu tevi goale? n-am idee.. cert e ca nu o sa treaca ITP cu 100/200cpi. testat.

@bogdan: pt sondele de dupa cat, se folosesc un fel de capacele cu site, care mint sonda ca totul e in regula. nu mai stiu cum naiba le zice, dar stiu ca erau si pe srz.ro de vanzare.
mistreku is offline   Reply With Quote
Old 05-05-11, 12:12   #9
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Default Re: Versus - catalizatoare sport. Ce anume sa alegem?

Quote:
Originally Posted by mistreku View Post
nu stiu.. acopera un segment de piata? produc bani? liniste sufleteasca? ca ai cat, si nu mergi cu tevi goale? n-am idee.. cert e ca nu o sa treaca ITP cu 100/200cpi. testat.
eu m-as cam supara sa ma chinui 1-2 ore sa montez un cat si sa nu ia inspectia ....probabil ca in unele tari trece si cu un cat de 100 sau 200 celule
__________________
INOXWORKS

480 hp/t
beck is offline   Reply With Quote
Old 05-05-11, 12:30   #10
mistreku

Stage 5
 
mistreku's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
Default Re: Versus - catalizatoare sport. Ce anume sa alegem?

mah, cre'ca depinde si de generatia de euro de pe masina in cauza. adica ma gandesc ca poate un e36 antic ca al meu ar putea trece (presupunand ca nu ai umblat la soft, injectoare, lambda e in mintile ei etc), in schimb un e92 ar pica cu brio.

oricum, la cat de zelosi ii stiu pe astia ai nostrii, nu cred ca ar trece nici o masina non euro!
mistreku is offline   Reply With Quote
Old 05-05-11, 13:18   #11
Tzzantaru

Stage 5
 
Tzzantaru's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 933
Default Re: Versus - catalizatoare sport. Ce anume sa alegem?

Quote:
Originally Posted by Bogdan_mb View Post
vad ca de sonda lambda nu zice nimeni nimic ...
n-a specificat daca e cu 1 sau cu 2.ca daca e cu 1 singura aia e inainte de cat si n-are treaba daca-l schimbi.

eu cand am schimbat evacuarea am scos catalizatoru si am pus toba intermediara "normala".am facut asa ca era sa cad pe spate cand mi-a zis ala la magazin ca un catalizator original e 3500lei

sincer nu se simte nici o diferenta , nici la comportamentu' masinii , nici la zgomot(mai tare se aude bazaitu de la pompa de injectie decat evacuarea) si am trecut si itp-u fara probleme.

Last edited by Tzzantaru; 05-05-11 at 13:20.
Tzzantaru is offline   Reply With Quote
Old 05-05-11, 13:28   #12
Roby_m

Stage 5
 
Roby_m's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 927
Default Re: Versus - catalizatoare sport. Ce anume sa alegem?

Quote:
Originally Posted by Tzzantaru View Post
... am trecut si itp-u fara probleme.
Ce motor si din ce an?
Roby_m is offline   Reply With Quote
Old 05-05-11, 13:59   #13
mistreku

Stage 5
 
mistreku's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
Default Re: Versus - catalizatoare sport. Ce anume sa alegem?

Quote:
Originally Posted by Tzzantaru View Post
n-a specificat daca e cu 1 sau cu 2.ca daca e cu 1 singura aia e inainte de cat si n-are treaba daca-l schimbi.

eu cand am schimbat evacuarea am scos catalizatoru si am pus toba intermediara "normala".am facut asa ca era sa cad pe spate cand mi-a zis ala la magazin ca un catalizator original e 3500lei

sincer nu se simte nici o diferenta , nici la comportamentu' masinii , nici la zgomot(mai tare se aude bazaitu de la pompa de injectie decat evacuarea) si am trecut si itp-u fara probleme.
se subintelegea ca e vb de sondele de dupa cat. daca citesti raspunsul meu,o sa vezi ca am si specificat acolo.

legat de zgomot, e firesc sa nu faca mai mult zgomot daca atunci cand l-ai dat jos, nu l-ai inlocuit cu teava, si cu o toba intermediara.

diferenta e prea mica ca sa o simti (2-3-4 cai, mai ales daca nu ai si alte modificari).

legat de zgomotul pompei de benzina, cred ca ar trebui sa te uiti de alta pompa. nu e normal sa bazaie asa tare si probabil e pe duca. (am avut aceiasi prob, bazaia de o auzeai peste zgomotul evacuarii dar m-a tinut vreun an totusi).

legat de ITP, presupun ai E30. cu E36 nu treci daca ii scoti cat decat cu blat.
mistreku is offline   Reply With Quote
Old 05-05-11, 14:41   #14
Tzzantaru

Stage 5
 
Tzzantaru's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 933
Default Re: Versus - catalizatoare sport. Ce anume sa alegem?

Quote:
Originally Posted by Roby_m View Post
Ce motor si din ce an?
1.8i M10 din 1985

m-a surprins totusi ca a venit cu sonda lambda si catalizator.ca am mai avut unu inainte tot M10 tot L-jetronic care nu avea sonda nici cat..

Quote:
Originally Posted by mistreku View Post
se subintelegea ca e vb de sondele de dupa cat. daca citesti raspunsul meu,o sa vezi ca am si specificat acolo.

legat de zgomot, e firesc sa nu faca mai mult zgomot daca atunci cand l-ai dat jos, nu l-ai inlocuit cu teava, si cu o toba intermediara.

diferenta e prea mica ca sa o simti (2-3-4 cai, mai ales daca nu ai si alte modificari).

legat de zgomotul pompei de benzina, cred ca ar trebui sa te uiti de alta pompa. nu e normal sa bazaie asa tare si probabil e pe duca. (am avut aceiasi prob, bazaia de o auzeai peste zgomotul evacuarii dar m-a tinut vreun an totusi).

legat de ITP, presupun ai E30. cu E36 nu treci daca ii scoti cat decat cu blat.
nu citisem in prima faza tot raspunsu si abia dupa aia am vazut.diferenta de putere nu prea ma intereseaza ca motoru oricum e destul de vechi si nu mai e chiar in mintile lui.deci 2-3-4 cai nu se simt de nici o culoare.nu se aude chiar atat de tare pompa de benzina(faceam doar referire ca-i destul de silentioasa evacuarea) , cu toate ca se poate sa fie pe duca , ca mai face motoru figuri din cand in cand.ehh , cand o sa pice o schimb

si da , masina e E30.la E36 nu stiu.chiar asa rau e la itp fara cat?
Tzzantaru is offline   Reply With Quote
Old 05-05-11, 17:41   #15
mistreku

Stage 5
 
mistreku's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
Default Re: Versus - catalizatoare sport. Ce anume sa alegem?

mi-e teama ca da. la e36 nu ai nici o sansa sa treaca fara cat. adica sa scoata emisii de E2 fara cat. partea buna e ca mai gasesti cai ocolitoare in ro.
mistreku is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -