Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

Reply
 
Thread Tools
Old 31-10-10, 01:45   #61
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Quote:
Originally Posted by Gixer View Post
Dap, si pana la urma se dovedeste ultima fraza din semnatura mea

Nu cred ca 99% din cumparatori de astfel de nebunii ar muri pt ca asa ceva EXISTA si se comercializeaza, putand fi conduse de oricine are permis pt categoria din care fac parte....normal ca riscul e mare, dar pana la urma totul tine si de experienta de trafic si de condus a unui astfel de posesor si sofer; si tind sa cred ca, un astfel de monstru nu e primul vehicul condus de catre respectivul posesor...
Cat despre profitabil.....pai sa faci un Corvette Z01 nu cred ca costa mai mult de 10mii $, da pretul minim e 50mii parca?! Pe cand costul de fabricatie la loganul cel mai ieftin e 2800E si se vinde cu 6200.....totusi mai bine iesi daca ai linie de logan, pt ca raportul de exemplare e de minim 1:100 in favoarea loganului....
Performanta se regaseste in motorsport,pentru productia de serie principalele griji sunt siguranta,economia,emisiile de noxe,pretul...etc

PS.Eu sunt la bautura....care-i scuza ta de stai pe net la ora asta???
__________________
GTA is offline   Reply With Quote
Old 31-10-10, 07:07   #62
dj05fmx

Stage 5
 
dj05fmx's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 968
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[RENAULT]
[Opel]
[AirBrush]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Pai daca aveai putine cunostinte in domaniu, doar putine, ai fi stiut ca puterea declarata a motoarelor de motocicleta este data la vibrochen, asa cum este data dealtfel si la foarte multe masini. (EVO X, Focus RS, Subaru STI etc.).
Acceleratia unei masini este data de putere nu de cuplu.
Observ ca mi-ai cautat si studiile dar nu le-ai gasit (normal, nu am CV depus pe internet), dar inainte ar trebui sa te uiti la ale tale pentru ca observ ca nici cunostintele de fizica elementare din scoala nu le ai, cunostinte care ar fi fost de ajuns sa intelegi ce am spus.
In 1988 Honda a pus motor de 1300 cmc, 75 CP,max 8500 rot/min, caracteristici foarte asemanatore motoarelor de motocicleta, motoare mult mai fiabile decat multe motoare de 2000 cmc si care au facut cinste constructorului.
Tind sa cred ca dupa 22 de ani se pot face motoare mult mai performante si se pot obtine din 1000 cmc aspirat puteri echivalente motoarelor de atunci. Cat despre variantele tubo, putem sa observa ca motoarele de 2000 turbo sunt net superioare motoarelor de 3000 aspirate si mai nou variante de 1.4 turbo sunt mult mai eficiente decat 2000 aspriate. Este absolut normal ca un motor 1000 turboalimentat sa fie net superior actualelor motoare de 1.3-1.6 aspirate.
Prietene!:

1. Nu stiu de unde ai aparut ca nu ma refeream la posturile tale dar din moment ce ai rezonat la postul meu iti voi raspunde.
2 Ce legatura are fizica elementara din clasa a 4a cu faptul ca tu imi spui ca acceleratia e data de putere nu de cuplu... niste oameni rad la afirmatia ta. v.max. e dat de putere, acceleratia e data pur de cuplu.

nu vad e legatura are puterea la arbore/vibrochen cu ce ai spus tu sau eu, sau unde apar pierderile din transmisie care sunt de aprox 20%...nu inteleg de ce trebuia sa spun ca stiu asta.

DoaR sa incerc sa te fac sa intelegi mai bine ceea ce si GTA incearca sa iti spuna este ca motoarele cu "big dispacement" au cuplu natural mare cuplu mentinut de inertia interna a componentelor in miscare. Si tu daca ai fi avut ceva cunostinte in domeniu ai fi stiut ca la toate masinile puterea din certificat este data la arbore nu la roata nu doar la evo si STI doar ca mai nou este si mentionat acest aspect.

Motor de honda 13 despre care tu imi citesti de pe wikipedia am reconditionat acum 3-4 luni dar asta nu este relevant in discutia asta... insa e uimitor cum pe forumul asta toata lumea este atat de cunoscatoare despre principii, caractere si cifre, o tara de mecanici ce merg numai cu masini performante pe masura cifrelor aruncate in stangsa si dreapta...
__________________

Tractari & asistenta rutiera non stop!!
0767108516

1986 Renault 5 GT Turbo 116HP+
1990 Opel Vectra 4x4 C20Let 204 HP+

2001 Opel Vectra B 20DTI 16V 101HP
1993 VW Transporter 19 Turbo Diesel 75 HP

2011 Opel Astra J 17 CDTI 125 HP

©ME: MY RENAULT 5GTT AND MY VECTRA TURBO WERE STATUS SYMBOLS, THEY WERE SYMBOLIZING ME
dj05fmx is offline   Reply With Quote
Old 31-10-10, 09:05   #63
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Quote:
Originally Posted by dj05fmx View Post
Prietene!:

1. Nu stiu de unde ai aparut ca nu ma refeream la posturile tale dar din moment ce ai rezonat la postul meu iti voi raspunde.
2 Ce legatura are fizica elementara din clasa a 4a cu faptul ca tu imi spui ca acceleratia e data de putere nu de cuplu... niste oameni rad la afirmatia ta. v.max. e dat de putere, acceleratia e data pur de cuplu.

nu vad e legatura are puterea la arbore/vibrochen cu ce ai spus tu sau eu, sau unde apar pierderile din transmisie care sunt de aprox 20%...nu inteleg de ce trebuia sa spun ca stiu asta.

DoaR sa incerc sa te fac sa intelegi mai bine ceea ce si GTA incearca sa iti spuna este ca motoarele cu "big dispacement" au cuplu natural mare cuplu mentinut de inertia interna a componentelor in miscare. Si tu daca ai fi avut ceva cunostinte in domeniu ai fi stiut ca la toate masinile puterea din certificat este data la arbore nu la roata nu doar la evo si STI doar ca mai nou este si mentionat acest aspect.

Motor de honda 13 despre care tu imi citesti de pe wikipedia am reconditionat acum 3-4 luni dar asta nu este relevant in discutia asta... insa e uimitor cum pe forumul asta toata lumea este atat de cunoscatoare despre principii, caractere si cifre, o tara de mecanici ce merg numai cu masini performante pe masura cifrelor aruncate in stangsa si dreapta...

Nu fizica de clasa a 4-a trebuie ci aia din clasele 6-8.

Daca acceleratia este data pur de cuplu (o aberatie normal)???? explica asta atunci:

2007 Honda Civic Type-R (FN2)
Power 201 ps
Torque 193 Nm
Mass 1355 kilograms
Max speed 235 km/h
0-100 km/h 6.8 seconds
0-160 km/h 15.9 seconds
0-200 km/h 29.9 seconds


2004 VW Golf Mk V GTI
Power 200 ps
Torque 280 Nm
1303 kilograms
Max speed 235 km/h
0-100 km/h 6.8 seconds
0-160 km/h 16.1 seconds
0-200 km/h 33.8 seconds

Din afirmatia ta Golful trebuia sa-i rupa capul Civicului avand 40% mai mult cuplu.

Si exemple mai sunt zeci.

Nu prea le ai cu domeniul auto observ, nu toate masinile dau puterea la vibrochen, exemplu Megane RS III.

"cuplu mentinut de inertia interna a componentelor in miscare" de asta pot sa rad cu lacrimi ))

"Motor de honda 13 despre care tu imi citesti de pe wikipedia" - eu cred ca trebuie sa te uiti peste anuntul cu masina pe care tocmai am vandut-o ieri

http://honda.anunturi-auto.4tuning.r...3-9768889.html

a 2-a 110 km/h 8500 rpm

"nsa e uimitor cum pe forumul asta toata lumea este atat de cunoscatoare despre principii, caractere si cifre, o tara de mecanici ce merg numai cu masini performante pe masura cifrelor aruncate in stangsa si dreapta..."

cred ca de tine vorbesti aici, nu?
GTR is offline   Reply With Quote
Old 31-10-10, 11:35   #64
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

poate ne explici mai in detaliu ce se intimpla daca pui un vibrochen mai mic si biele mai lungi.

cat de sigur esti ca mentii capacitatea cilindrica? eu as pune pariu ca o scazi, dar eu am fost corijent la fizica, ti-a spus GTA trebuie sa maresti alezajul pt a avea aceeasi cc, dar si el e corijent.

ne mai spui multe despre senzationala honda de 1,3? mai bine puneai poze cu m3-u ala din Imaginaitionland

daca facem mai multi cheta si iti luam un GTR ne scutesti de aerele de mare cunoscator?
__________________
INOXWORKS

480 hp/t
beck is offline   Reply With Quote
Old 31-10-10, 12:03   #65
Gixer
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Quote:
Originally Posted by GTA View Post
Performanta se regaseste in motorsport,pentru productia de serie principalele griji sunt siguranta,economia,emisiile de noxe,pretul...etc

PS.Eu sunt la bautura....care-i scuza ta de stai pe net la ora asta???
Da, numai ca, la o masina sport in principiu trebuie avuta in vedere in primul si primul rand performanta!

Aha, si scrii de pe mobil?! Eu nu sarbatoresc prostia aia americaneasca de "halawin" .....e o imbecilitate de sarbatoare. Oricum dupa 5 ore in teren de hard-endureala te-as mai vedea pe tine daca ai mai avea chef de petrecut
Gixer is offline   Reply With Quote
Old 31-10-10, 12:16   #66
Gixer
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Quote:
Originally Posted by dj05fmx View Post
Ce legatura are fizica elementara din clasa a 4a cu faptul ca tu imi spui ca acceleratia e data de putere nu de cuplu... niste oameni rad la afirmatia ta. v.max. e dat de putere, acceleratia e data pur de cuplu.

insa e uimitor cum pe forumul asta toata lumea este atat de cunoscatoare despre principii, caractere si cifre, o tara de mecanici ce merg numai cu masini performante pe masura cifrelor aruncate in stangsa si dreapta...
Cu afirmatia asta poti sa ramai la bicicleta.....aia chiar merge cu cuplu, pt ca putere....1 pedalist putere. Cica motoarele mici nu au cuplu.....pai atunci de ce accelereaza mai tare un 2.0i de 150Cp si numai 210Nm fatza de un passat de 116Cp si 280Nm? Sa-ti explic si tie inca o data ca aceste valori sunt interdependente?!!!
Ps: De ce ti-ai pus la semnatura puterea maxima la conservele tale si nu cuplu daca tot il maximizezi atata?

Te-ai descris perfect
Gixer is offline   Reply With Quote
Old 31-10-10, 12:58   #67
skyZZo

Stage 5
 
skyZZo's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 1,043
Member of:
[4Rally]
[Freehand Design Usergroup]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Imi cer scuze ca ma bag si eu in aceasta contradictie generala....dar daca este sa ne luam dupa titlu...sunteti cam offtopic...

Parerea mea?

Well...motoarele de motocicleta pe vehicule usoare cu un puternic caracter sportiv....indicat.....motor de motocicleta pe un vehicul mai mic pentru uz zilnic...?...contraindicat...

E usor sa ne dam cu toii acum mari ingineri...ca e destul de simplu...trebuie doar sa aberezi si sa gasesti un auditoriu....dar poate ca totusi motoarele de motocicleta nu prea se gasesc pe masini de serie dintrun motiv bun...pe care producatorii il stiu mai bine?

Just saying
__________________
skyZZo is offline   Reply With Quote
Old 31-10-10, 14:24   #68
dj05fmx

Stage 5
 
dj05fmx's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 968
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[RENAULT]
[Opel]
[AirBrush]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Nu fizica de clasa a 4-a trebuie ci aia din clasele 6-8.

Daca acceleratia este data pur de cuplu (o aberatie normal)???? explica asta atunci:

2007 Honda Civic Type-R (FN2)
Power 201 ps
Torque 193 Nm
Mass 1355 kilograms
Max speed 235 km/h
0-100 km/h 6.8 seconds
0-160 km/h 15.9 seconds
0-200 km/h 29.9 seconds


2004 VW Golf Mk V GTI
Power 200 ps
Torque 280 Nm
1303 kilograms
Max speed 235 km/h
0-100 km/h 6.8 seconds
0-160 km/h 16.1 seconds
0-200 km/h 33.8 seconds

Din afirmatia ta Golful trebuia sa-i rupa capul Civicului avand 40% mai mult cuplu.

Si exemple mai sunt zeci.

Nu prea le ai cu domeniul auto observ, nu toate masinile dau puterea la vibrochen, exemplu Megane RS III.

"cuplu mentinut de inertia interna a componentelor in miscare" de asta pot sa rad cu lacrimi ))

"Motor de honda 13 despre care tu imi citesti de pe wikipedia" - eu cred ca trebuie sa te uiti peste anuntul cu masina pe care tocmai am vandut-o ieri

http://honda.anunturi-auto.4tuning.r...3-9768889.html

a 2-a 110 km/h 8500 rpm

"nsa e uimitor cum pe forumul asta toata lumea este atat de cunoscatoare despre principii, caractere si cifre, o tara de mecanici ce merg numai cu masini performante pe masura cifrelor aruncate in stangsa si dreapta..."

cred ca de tine vorbesti aici, nu?
Deci ti-am zis fapte nu detalii tehnice din pliantele masinilor...

uite aici cateva fapte, chiar si corigent la fizica cum spunea cineva mai sus

https://www.youtube.com/watch?v=ah25ubMAb88

https://www.youtube.com/watch?v=eQeHuY_auxQ

https://www.youtube.com/watch?v=7baiMZiElBA&NR=1

https://www.youtube.com/watch?v=tRsb11bmWjU

la asta ,ma refeream cand spuneam ca numai gura e de 99% din forumu asta, si satul de bataliile parerilor si fizicienilor ce nu au tinut niciodata in viata lor o biela in mana...

poti sa razi cu lacrimi deoarece nu ai experienta in mecanica, nu ai desfacut un motor, nu au usurat, nu si comprimat, nu ai lustruit.. in cazul motoarelor excesiv de usurate cand sunt puse in sarcina curba de cuplu cunoaste scadere grava, chiar pabusire...da cresterea curbei de cuplu la un motor este tinuta de intertie... e greu dde tot. Chiar nu vreau sa ma apuc sa iti povestesc cate motoare am facut eu, ce masini care trag bla bla bla, chiar nu am nevoie de afirmare aici, insa ma scoate din sarite faptul ca nu reusiti sa intelegeti ceva si sa recunoasteti nu v-am retinut numele cele 2 personaje ca este o aberatie un motor mic si turat pus pe o masina grea...

si vrei sa ma impresionezi c aai avut o honda sau???? ) oricine are o honda, mai greu sa faci ceva cu ea...

daca poti sa faci afirmatia ca nu am nici o treaba in domeniu auto fara sa ma cunosti sau masinile ce au plecat de la noi...eu zic sa ramai la predatul fizicii 6-8, nu e chiar asa daca inveti fizica sti si motoare si din prima vai: ce prosti sunt producatorii auto ca inca tin motoarele astea cand pot sa ii invat eu care este calea, sa ia un motor de motoreta si ce treaba ar face....


tot eu vin si in apararea ta si iti arat un motor de GSXR, pus pe tico, diferential de damas, ca sa iti fie drag sa poti sa ne scoti ochii,, uite uite vezi trage trage aveam dreptate

https://www.youtube.com/watch?v=bS-om...ext=1&index=42

https://www.youtube.com/watch?v=4HIK4...eature=related
dj05fmx is offline   Reply With Quote
Old 31-10-10, 14:29   #69
dj05fmx

Stage 5
 
dj05fmx's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 968
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[RENAULT]
[Opel]
[AirBrush]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Quote:
Originally Posted by Gixer View Post
Cu afirmatia asta poti sa ramai la bicicleta.....aia chiar merge cu cuplu, pt ca putere....1 pedalist putere. Cica motoarele mici nu au cuplu.....pai atunci de ce accelereaza mai tare un 2.0i de 150Cp si numai 210Nm fatza de un passat de 116Cp si 280Nm? Sa-ti explic si tie inca o data ca aceste valori sunt interdependente?!!!
Ps: De ce ti-ai pus la semnatura puterea maxima la conservele tale si nu cuplu daca tot il maximizezi atata?

Te-ai descris perfect

De fapt tu te-ai facut de ras cu afirmatia asta ca se vede ca esti inca o persoana ce citeste doar pliante si date tehnice si ii lipseste partea tehnica aplicata grav...

cum sa compari un benzinar de 20 16v cu un passat diesel care are cuplu ala de peak (vârf) de cuplu, daca ai citi fisele de dyno la cele doua masini te-ar bufni si pe tine rasu de ce aberezi...sau oare intelegi ceva din graficu ala, chiar si daca nu ai fost asa corigent la fizica precum noi... eu sunt 90% sigur ca nu ai facut o linie in viata ta...

salut

Last edited by dj05fmx; 31-10-10 at 14:56.
dj05fmx is offline   Reply With Quote
Old 31-10-10, 15:01   #70
dj05fmx

Stage 5
 
dj05fmx's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 968
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[RENAULT]
[Opel]
[AirBrush]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Astea sunt conservele pe care le am, mi le permit si exloatez cat pot eu de bine, mai am si alte "conserve" dar daca le-as scrie in semnatura nu ar insemna nimic, sunt masini ordinare cu care se deplaseaza oamenii normali, cu astea doua conserve imi permit sa fac si eu ce pot, daca ai vreo conserva asemanatoare oricand deschis unei competitii motoristice... te rog nu imi ataca masinile pt ca asta este nivelul meu financiar, dac aai ceva argumente solide tehnice sau de fizica calsa 6-8 esti binevenit sa le postezi...daca deja nu mai ai altceva de spus...ramai acolo

PS: sti ce e ciudat, si baiatul cu mercedesu de 3000 era premiant la fizica )

Imi cer scuze pentru posturile consecutive catre admin. daca se pot uni este perfect.
dj05fmx is offline   Reply With Quote
Old 31-10-10, 16:10   #71
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Quote:
Originally Posted by dj05fmx View Post
Prietene!:

2 Ce legatura are fizica elementara din clasa a 4a cu faptul ca tu imi spui ca acceleratia e data de putere nu de cuplu... niste oameni rad la afirmatia ta. v.max. e dat de putere, acceleratia e data pur de cuplu.
Niste oameni care nu stiu, rad. Acceleratia e data de cuplul la roata, mai precis de forta aplicata vehiculului. Ce inseamna forta X viteza sau momentul (cuplul) X turatia, ati ghicit cu totii: PUTEREA.

Problema se poate aborda f lejer cu fizica mecanica de generala/liceu din mai multe unghiuri uite cum ar fi cu energia:

Un obiect care se deplaseaza cu viteza v, are energia cinetica
Ec=(m*v^2)/2

Energia (de orice fel) mai poate fi definita si in functie de putere, deci si Ec (de fapt puterea e definita ca lucru mecanic efectuat in unitatea de timp 1w=1N*1m/s)

Ec=P*t

timpul in care obiectul ajunge la Ec, corespunaztoare vitezei v:

t=Ec/P=(m*v^2)/2P

Deci se vede ca depinde de putere, oricum cuplul fara turatie nu inseamna nimic, iar impreuna cu aceasta compune PUTEREA.

Acceleratia nu este maxima la cuplu maxim! Este in zona puterii maxime.
Gandeste-te din practica, unde ar trage mai bine: cu a 5-a la 2000rpm sau a 4-a la 3000 (la diesel) sau alege tu valorile pentru otto.

Daca am avea transimisii cu variatie continua, astfel incat motorul sa poata fi tinut la putere maxima, ar conta exclusiv aceasta, dar penntru ca e "obligat" sa functioneze intre anumite intervale, puterea medie face diferenta.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 31-10-10, 17:18   #72
dj05fmx

Stage 5
 
dj05fmx's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 968
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[RENAULT]
[Opel]
[AirBrush]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
Niste oameni care nu stiu, rad. Acceleratia e data de cuplul la roata, mai precis de forta aplicata vehiculului. Ce inseamna forta X viteza sau momentul (cuplul) X turatia, ati ghicit cu totii: PUTEREA.

Problema se poate aborda f lejer cu fizica mecanica de generala/liceu din mai multe unghiuri uite cum ar fi cu energia:

Un obiect care se deplaseaza cu viteza v, are energia cinetica
Ec=(m*v^2)/2

Energia (de orice fel) mai poate fi definita si in functie de putere, deci si Ec (de fapt puterea e definita ca lucru mecanic efectuat in unitatea de timp 1w=1N*1m/s)

Ec=P*t

timpul in care obiectul ajunge la Ec, corespunaztoare vitezei v:

t=Ec/P=(m*v^2)/2P

Deci se vede ca depinde de putere, oricum cuplul fara turatie nu inseamna nimic, iar impreuna cu aceasta compune PUTEREA.

Acceleratia nu este maxima la cuplu maxim! Este in zona puterii maxime.
Gandeste-te din practica, unde ar trage mai bine: cu a 5-a la 2000rpm sau a 4-a la 3000 (la diesel) sau alege tu valorile pentru otto.

Daca am avea transimisii cu variatie continua, astfel incat motorul sa poata fi tinut la putere maxima, ar conta exclusiv aceasta, dar penntru ca e "obligat" sa functioneze intre anumite intervale, puterea medie face diferenta.

nu am cum sa te contrazic, dar in functionarea unui motor pe o anumita plansa de turatii curba de cuplu si cea de putere avanseaza [pe cai diferita, totul fiind dat de admisie presurizata sau normal aspirat, rata comprimare, unghi atac axe cu came admisie/evacuare, temperatura interna a cilindrului inainte si dupa PMS, evacuarea gazelor si rezistenta intampinata de serpi tobe etc...turbo lag, turbo spool...harta aprinderii (stand alone daca e cazul si asta face o gramada de minuni) iar curba din graficul de putere/cuplu la dyno va depinde de toate astea, iar felul cum se va comporta motorul cu atat mai mult...nimeni nu te contrazice in formule aici este vba de felul cum se comporta un motor pe masina "in realitate" nu in teorie, si crede-ma ca cei care s-au jucat cu masini comprimari, boosturi si axe variabile vor intelege mai mult decat o simpla formula... nu se reduce totul la fizica elementara cum o descri tu .
Cuplu f mare cu turatie mica inseamna mult in domeniu auto dar problema este ca se realizeaza prin cilindree... nu vreau sa o iau iarasi cu teoria bore&stroke...

un 6,1 american are zona rosie la 4000 rpm real si totusi dezvolta 500HP+ din ce??? ture??

citeste-mi te rog fisa asta si spune-mi cum e cuplu ???


eu stau si am discutii in contradictoriu cu oameni care nu diferentiaza rata de comprimare cu compresia unui motor... dar nu au fost corigenti la fizica.

salut
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	dyno.jpg
Views:	56
Size:	1.10 MB
ID:	1719318  

Last edited by dj05fmx; 31-10-10 at 17:27.
dj05fmx is offline   Reply With Quote
Old 31-10-10, 20:07   #73
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Quote:
Originally Posted by beck View Post
poate ne explici mai in detaliu ce se intimpla daca pui un vibrochen mai mic si biele mai lungi.

cat de sigur esti ca mentii capacitatea cilindrica? eu as pune pariu ca o scazi, dar eu am fost corijent la fizica, ti-a spus GTA trebuie sa maresti alezajul pt a avea aceeasi cc, dar si el e corijent.

ne mai spui multe despre senzationala honda de 1,3? mai bine puneai poze cu m3-u ala din Imaginaitionland

daca facem mai multi cheta si iti luam un GTR ne scutesti de aerele de mare cunoscator?
Nu, avea drepate GTA, prin micsorarea vibrochenului, lungirea bielei si marirea diametului cilindrului se obtine aceeasi capacitate cilindrica si o micsorare a raportului de compresie, dar mai simplu se face prin mairea camerei de ardere si atat.
O sa-ti pun si poze cu M3-ul ca sa nu te mai smiorcai atat.

Quote:
Originally Posted by dj05fmx View Post
Deci ti-am zis fapte nu detalii tehnice din pliantele masinilor...

uite aici cateva fapte, chiar si corigent la fizica cum spunea cineva mai sus

https://www.youtube.com/watch?v=ah25ubMAb88

https://www.youtube.com/watch?v=eQeHuY_auxQ

https://www.youtube.com/watch?v=7baiMZiElBA&NR=1

https://www.youtube.com/watch?v=tRsb11bmWjU

la asta ,ma refeream cand spuneam ca numai gura e de 99% din forumu asta, si satul de bataliile parerilor si fizicienilor ce nu au tinut niciodata in viata lor o biela in mana...

poti sa razi cu lacrimi deoarece nu ai experienta in mecanica, nu ai desfacut un motor, nu au usurat, nu si comprimat, nu ai lustruit.. in cazul motoarelor excesiv de usurate cand sunt puse in sarcina curba de cuplu cunoaste scadere grava, chiar pabusire...da cresterea curbei de cuplu la un motor este tinuta de intertie... e greu dde tot. Chiar nu vreau sa ma apuc sa iti povestesc cate motoare am facut eu, ce masini care trag bla bla bla, chiar nu am nevoie de afirmare aici, insa ma scoate din sarite faptul ca nu reusiti sa intelegeti ceva si sa recunoasteti nu v-am retinut numele cele 2 personaje ca este o aberatie un motor mic si turat pus pe o masina grea...

si vrei sa ma impresionezi c aai avut o honda sau???? ) oricine are o honda, mai greu sa faci ceva cu ea...

daca poti sa faci afirmatia ca nu am nici o treaba in domeniu auto fara sa ma cunosti sau masinile ce au plecat de la noi...eu zic sa ramai la predatul fizicii 6-8, nu e chiar asa daca inveti fizica sti si motoare si din prima vai: ce prosti sunt producatorii auto ca inca tin motoarele astea cand pot sa ii invat eu care este calea, sa ia un motor de motoreta si ce treaba ar face....


tot eu vin si in apararea ta si iti arat un motor de GSXR, pus pe tico, diferential de damas, ca sa iti fie drag sa poti sa ne scoti ochii,, uite uite vezi trage trage aveam dreptate

https://www.youtube.com/watch?v=bS-om...ext=1&index=42

https://www.youtube.com/watch?v=4HIK4...eature=related


Ce-mi arati tu, ca un R5 de 850 KG (foarte simpatic dealtfel) face masini cu 200-500 kg mai mult?))) sau ai uitat de raportul CP/kg???

Eu ti-am aratat 2 masini cu ~ aceeasi greutate (Golful mai usor), cu aceeasi putere si Golful cu 40% mai mult cuplu (+80NM) isi ia bataie, apropo de declaratia ta "acceleratia este data pur de cuplu" .

Stiu filmuletul respectiv si nu numai, doar ca un motor strict de motocicleta de 1000 nu face mersul tocmai placut si nici nu se obtin economii de carburant sau noxe. Este clar ca tehnologia cea mai eficienta este folosirea motoarelor de 600-1000 cmc cu turatii mai mici si cu supraalimentare, mai ales ca tehnologiile de supraalimentare au evoluat foarte mult in ultimul timp.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 31-10-10, 20:31   #74
dj05fmx

Stage 5
 
dj05fmx's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 968
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[RENAULT]
[Opel]
[AirBrush]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Nu, avea drepate GTA, prin micsorarea vibrochenului, lungirea bielei si marirea diametului cilindrului se obtine aceeasi capacitate cilindrica si o micsorare a raportului de compresie, dar mai simplu se face prin mairea camerei de ardere si atat.
O sa-ti pun si poze cu M3-ul ca sa nu te mai smiorcai atat.





Ce-mi arati tu, ca un R5 de 850 KG (foarte simpatic dealtfel) face masini cu 200-500 kg mai mult?))) sau ai uitat de raportul CP/kg???

Eu ti-am aratat 2 masini cu ~ aceeasi greutate (Golful mai usor), cu aceeasi putere si Golful cu 40% mai mult cuplu (+80NM) isi ia bataie, apropo de declaratia ta "acceleratia este data pur de cuplu" .

Stiu filmuletul respectiv si nu numai, doar ca un motor strict de motocicleta de 1000 nu face mersul tocmai placut si nici nu se obtin economii de carburant sau noxe. Este clar ca tehnologia cea mai eficienta este folosirea motoarelor de 600-1000 cmc cu turatii mai mici si cu supraalimentare, mai ales ca tehnologiile de supraalimentare au evoluat foarte mult in ultimul timp.
NU iti arat un R5 de 1,4 l cu 8 v si axa cu scame in bloc cu tije impingatoare la tacheti si culmea nu mai are 875 kg cat are in certificat ci 1080 kg cantarit la ITP, nu stiu de ce...

golfu e mai puternic are 200 HP, eu am la baza decat 116 hp per 1 tona, fa niste calcule matematice d-alea de clasa 6-8 si vezi ce raport cal putere rezulta... si cum e cu cuplu.. iti spun eu de unde vine cuplu, boost, decomprimare, supape taiate, turbina mare, chiulasa modif, pistoane cu calota modif pe margini , supapte evac de nova 30grade, ghiduri schimbate, iridyum, jetari corespunzatoare cu presiunea,aprindere re037... modif joc culbutori la 0.9-0,5

dar hei astea nu se gasesc in nici un pliant si nici pe wikipedia, deci inseamna ca trebuie sa fie niste prosti... nu au cum sa imbunatateasca in vreoun fel cuplul...

Chiar nu inteleg de ce imi tot bat capul. aveti dreptate toti , recunosc, de maine toata lumea sa arunce motoarele de pe masinile de zi cu zi si sa puna de motorete!!! si sa se trimita un manifest inginerilo rproducatoari de motoare auto prin care sa fie mustrati drastic ca nu cunosc fizica de clasa 6-8 si sunt f incompetenti ca nu au realizat pana acum progresul motorului de motoreta pus pe caroserie auto...

bafta maxima!
dj05fmx is offline   Reply With Quote
Old 31-10-10, 20:39   #75
Gixer
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Quote:
Originally Posted by dj05fmx View Post
De fapt tu te-ai facut de ras cu afirmatia asta ca se vede ca esti inca o persoana ce citeste doar pliante si date tehnice si ii lipseste partea tehnica aplicata grav...

cum sa compari un benzinar de 20 16v cu un passat diesel care are cuplu ala de peak (vârf) de cuplu, daca ai citi fisele de dyno la cele doua masini te-ar bufni si pe tine rasu de ce aberezi...sau oare intelegi ceva din graficu ala, chiar si daca nu ai fost asa corigent la fizica precum noi... eu sunt 90% sigur ca nu ai facut o linie in viata ta...

salut
Fata de cei care vad o reclama si cumpara renou sau pejou poate, ca pe aia atata ii duce capu!!!.....totusi nici aia nu ar prea putea sa ma contrazica

Ce tat fishe si povesti cu cuplu, iara cu batutu in cap??!!! In practica 320i-ul de aceeasi greutate bate si passatul de 140Cp diesel, bate, deci nu mai au rost povesti d-alea de liniori ca daca imi intra turbo, daca nu schimbam sau daca schimbam mai repede. Am facut destule linii stai linistit, majoritatea ad-hoc....cu 525i-ul bateam cam orice haudist cu TDi pana in 2.5....aia cu peste 2.5 nici nu se luau de mine, da astialalti mai ales cu amaratul de 1.9 parca erau totzi frustrati cand vedeau semnul de la BMW si eventual mai ales cred sigla "525i" ....acuma m-am saturat de prostii d-astea, hai sa te vad pe tine pe teren cu-n cross macar in 4T si numai de 125 ca parca vad ca o turbaciune de 250 in 2T e lucru sfant pt tine....facem pariu ca nu te tii dupa mine?
Gixer is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -