Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: TDi vs JTD/M
TDI 107 53.23%
JTD/M 94 46.77%
Voters: 201. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 26-02-13, 22:04   #136
rizea.vlad

Stage 3
 
rizea.vlad's Avatar
 
Join Date: May 2010
Posts: 161
Default Re: TDI vs JTD/M

Am scris JTD/M pentru a compara JTD'ul cu echivalentul sau TDI si JTDm'ul cu echivalentul sau. Mi se pare logic sa nu comparam 1.9JTD'ul 8v de pe 156 cu 2.0TDI'ul de A1
__________________
"These things bring you to reality as to how fragile you are; at the same moment you are doing something that nobody else is able to do. The same moment that you are seen as the best, the fastest and somebody that cannot be touched, you are enormously fragile."

"Being second is to be the first of the ones who lose." -Ayrton Senna
rizea.vlad is offline   Reply With Quote
Old 06-03-13, 00:30   #137
sloop

Stage 5
 
sloop's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 647
Member of:
[Honda]
[ALFA ROMEO]
Post Re: TDI vs JTD/M

Am votat JTD(m), fiindca detin un 147 1.9jtdm 115cp din 2008, cu 150k fara probleme (o singura data s-a infundat valva egr de la motorina proasta) in rest consum de ulei 0, si o adevarata placere sa il turezi pana in zona rosie chiar se simte bine turat.

Foarte silentios la mers constant (aici intervine jtdm ul cu tehnica lor multijet, astfel ca, la mers constant motorul primeste mai multe jet uri de motorina mai mici ca volum in scopul de a mentine turatia si de a reduce consumul, iar cand o calci primeste mai putine cu volum mai mare, oricum ar fi, e foarte silentios cand mergi constant iar cand accelerezi suna foarte bine.
Ca si consum, la mers 20% oras, 80% exterior, scot 5.8 ceea ce mi se pare ok, tdi urile pot consuma mai putin de atat dar nu ma deranjeaza acest aspect.

Recunosc, cu tdi nu am avut de-a face decat cun un Passat B5.5 1.9 131 dar alfa mea mi se pare mai sprintena si mai silentioasa.

Ca idee, piesele pentru Alfa sunt chiar ok ca pret, nu e nimic de speriat. Daca sti unde sa cauti gasesti la preturi rezonabile orice.

Un plus il pot da si la pozitia de condus, materiale folosite si design, cel putin 147 ele meu FL imi place cum arata in interior si exterior mai mult decat orice Golf, fie el si 7.
__________________
AG47KOM Alfa Romeo 147 '08 *1.9JTDm Black Hawk
AG94COM Honda Civic EG8 '94 *D15B2 White Bird
sloop is offline   Reply With Quote
Old 06-03-13, 00:36   #138
alex.panciu

Stage 5
 
alex.panciu's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,481
Default Re: TDI vs JTD/M

Quote:
Originally Posted by sloop View Post
Am votat JTD(m), fiindca detin un 147 1.9jtdm 115cp din 2008, cu 150k fara probleme (o singura data s-a infundat valva egr de la motorina proasta) in rest consum de ulei 0, si o adevarata placere sa il turezi pana in zona rosie chiar se simte bine turat.

Foarte silentios la mers constant (aici intervine jtdm ul cu tehnica lor multijet, astfel ca, la mers constant motorul primeste mai multe jet uri de motorina mai mici ca volum in scopul de a mentine turatia si de a reduce consumul, iar cand o calci primeste mai putine cu volum mai mare, oricum ar fi, e foarte silentios cand mergi constant iar cand accelerezi suna foarte bine.
Ca si consum, la mers 20% oras, 80% exterior, scot 5.8 ceea ce mi se pare ok, tdi urile pot consuma mai putin de atat dar nu ma deranjeaza acest aspect.

Recunosc, cu tdi nu am avut de-a face decat cun un Passat B5.5 1.9 131 dar alfa mea mi se pare mai sprintena si mai silentioasa.

Ca idee, piesele pentru Alfa sunt chiar ok ca pret, nu e nimic de speriat. Daca sti unde sa cauti gasesti la preturi rezonabile orice.

Un plus il pot da si la pozitia de condus, materiale folosite si design, cel putin 147 ele meu FL imi place cum arata in interior si exterior mai mult decat orice Golf, fie el si 7.
De acord cu tine la preferinte,dar sa fim seriosi te mananca un tdi de 131 cai,ca tie ti s-a parut a ta mai sprintena decat tdi-ul care l-ai condus nu te contrazic...se poate ca masina ta sa fie in stare f.buna,dar e greu sa te bati cu cel de 131 cai...
alex.panciu is offline   Reply With Quote
Old 06-03-13, 00:48   #139
sloop

Stage 5
 
sloop's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 647
Member of:
[Honda]
[ALFA ROMEO]
Post Re: TDI vs JTD/M

Quote:
Originally Posted by alex.panciu View Post
De acord cu tine la preferinte,dar sa fim seriosi te mananca un tdi de 131 cai,ca tie ti s-a parut a ta mai sprintena decat tdi-ul care l-ai condus nu te contrazic...se poate ca masina ta sa fie in stare f.buna,dar e greu sa te bati cu cel de 131 cai...
Cel de 131 era pe passat masina e mai grea, 147 ele e un pic mai usor + alt feeling mai placut decat tdi ul.
Oricum si pe hartie si in realitate 147 ele e putin mai rapid.
De ex:
0-100 pe passat b5.5 1.9tdi 131 e dat 10.2s, pe 147 (jtdm 120cp) este dat 9.6s.
sloop is offline   Reply With Quote
Old 06-03-13, 01:05   #140
alex.panciu

Stage 5
 
alex.panciu's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,481
Default Re: TDI vs JTD/M

Quote:
Originally Posted by sloop View Post
Cel de 131 era pe passat masina e mai grea, 147 ele e un pic mai usor + alt feeling mai placut decat tdi ul.
Oricum si pe hartie si in realitate 147 ele e putin mai rapid.
De ex:
0-100 pe passat b5.5 1.9tdi 131 e dat 10.2s, pe 147 (jtdm 120cp) este dat 9.6s.
Am avut si eu alfa romeo 1.9 jtd,ocazional mai conduc un 159,jtd/m de 150 cai,am opel de 1.9 cdti de 120 cai(adica tot motor de alfa)....crede-ma ca nu poti sa te compari cu un 131 cai in mintile lui...si daca nu crezi cand ai drum prin bucuresti suna-ma sa te conving....crede-ma ca abia ma tin eu cu 120 cai dupa tdi-ul de 131,si sunt peste tine ca putere si cuplu(nu cu mult)....si masina mea e in mintile ei...
alex.panciu is offline   Reply With Quote
Old 06-03-13, 01:28   #141
sloop

Stage 5
 
sloop's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 647
Member of:
[Honda]
[ALFA ROMEO]
Default Re: TDI vs JTD/M

Quote:
Originally Posted by alex.panciu View Post
Am avut si eu alfa romeo 1.9 jtd,ocazional mai conduc un 159,jtd/m de 150 cai,am opel de 1.9 cdti de 120 cai(adica tot motor de alfa)....crede-ma ca nu poti sa te compari cu un 131 cai in mintile lui...si daca nu crezi cand ai drum prin bucuresti suna-ma sa te conving....crede-ma ca abia ma tin eu cu 120 cai dupa tdi-ul de 131,si sunt peste tine ca putere si cuplu(nu cu mult)....si masina mea e in mintile ei...
poate nu era chiar zdravan passatul dar mie unu asa mi s-a parut (si asa e si pe hartie, poate variantele mai noi or fi mai bune)

159 din pacate e foarte greu are in jur de 1650kg.
astra h 1.9cdti de 120cp probabil e diferita fata de 147 cumva, fiindca e dat cu 10.5s fata de 9.6s la 147.
sloop is offline   Reply With Quote
Old 06-03-13, 09:23   #142
silviu.o

Stage 5
 
silviu.o's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 559
Member of:
[VW]
[Fiat]
[Competitor CNCA]
Default Re: TDI vs JTD/M

Motorul JTD multijet se preteaza bine si la intreceri de tipul asta. Am experimentat recent cand am venit de la Baile Felix prin pasul Tihuta. Eu eram cu un golf V 1.9 TDI, 105 cai, un prieten cu un Grande punto 1.3 Multijet 90 de cai. Amandoi mai aveam cate un pasager in masina, si ne-am intrecut cativa kilometri la urcare. Nu se pot departaja clar masinile, motorul de punto desi e mic, are ceva vana in el si combinat cu o masina usurica face treaba. Eu pana acum nu am condus multijetul de de 1.9, 120 si 130 cai si sunt curios ce pot motoarele alea
silviu.o is offline   Reply With Quote
Old 06-03-13, 10:05   #143
alex.panciu

Stage 5
 
alex.panciu's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,481
Default Re: TDI vs JTD/M

Quote:
Originally Posted by silviu.o View Post
Motorul JTD multijet se preteaza bine si la intreceri de tipul asta. Am experimentat recent cand am venit de la Baile Felix prin pasul Tihuta. Eu eram cu un golf V 1.9 TDI, 105 cai, un prieten cu un Grande punto 1.3 Multijet 90 de cai. Amandoi mai aveam cate un pasager in masina, si ne-am intrecut cativa kilometri la urcare. Nu se pot departaja clar masinile, motorul de punto desi e mic, are ceva vana in el si combinat cu o masina usurica face treaba. Eu pana acum nu am condus multijetul de de 1.9, 120 si 130 cai si sunt curios ce pot motoarele alea
Trebuia sa ii amesteci visele cu tdi-ul....1.3 ala nu are nici o legatura cu 1.9 tdi...diferenta de cuplu e imensa in primul rand....
alex.panciu is offline   Reply With Quote
Old 06-03-13, 18:12   #144
silviu.o

Stage 5
 
silviu.o's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 559
Member of:
[VW]
[Fiat]
[Competitor CNCA]
Default Re: TDI vs JTD/M

Eu iti spun ca in practica, fiat-ul ala cu motor de 1.3 multijet tinea pasul cu golf-ul meu V cu motor TDI de 105 cai. Probabil si datorita faptului ca punto e cu 200 de kilograme mai usor. E un motor reusit, cel putin ca performante si consum, nu stiu ca fiabilitate.
silviu.o is offline   Reply With Quote
Old 06-03-13, 19:10   #145
alex.panciu

Stage 5
 
alex.panciu's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,481
Default Re: TDI vs JTD/M

Quote:
Originally Posted by silviu.o View Post
Eu iti spun ca in practica, fiat-ul ala cu motor de 1.3 multijet tinea pasul cu golf-ul meu V cu motor TDI de 105 cai. Probabil si datorita faptului ca punto e cu 200 de kilograme mai usor. E un motor reusit, cel putin ca performante si consum, nu stiu ca fiabilitate.
prietene am corsa 1.3 cdti 90 cai acelasi motor si am vreo 5000 km facuti cu ea de cand am luat-o si in oras si afara,mai mult de 180 km/h nu merge si pana ajunge acolo ma apuca cascatul si nu e vreun gunoi de masina......deci ori masina ta nu merge cum trebuie,ori nu ai stiut sa il arzi.....nu ai cum sa compari masinile astea intre ele niciodata,nici daca ramane in punto ala decat scaunul si volanul....ce spun aici nu vb din basme,am spus si inainte,am avut alfa romeo vreo 2-3,am 2 opel-uri cu motoare de alfa si detin si un tdi de 131 cai........nu poti compara in veci 1.9 jtd 115 cai cu 1.9 tdi 131 cai si niciodata 1.3 multijet 90 cai cu 1.9 tdi 105 cai......
nu am nimic cu jtd sau jtdm....as fi tampit daca as afirma asa ceva din moment ce detin 2 masini cu motoarele astea,dar le umflam degeaba.....intr-adevar 1.9 cdti 120 cai care este motor de alfa romeo trage ireprosabil,consum mai mult decat decent,sunt f multumit de el,dar sa nu ii ridicam statuie ca nu este ceva unicat....
alex.panciu is offline   Reply With Quote
Old 01-07-13, 00:30   #146
chucks

Stock
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 2
Default Re: TDI vs JTD/M

observ ca parerile sunt multe, impartite si in majoritate neavizate. si ca orice discutie de pe net, cand s-au epuizat argumentele(cautate in graba pe google si nicidecum din experienta), se recurge la injurii. whatever, mentionez ca NU intentionez sa intru in polemici, discutii si alte divagatii cu nimeni. este doar o parere, buna sau rea, ramane la latitudinea voastra.
in primul rand, dupa cum stim cu totii, italienii au inventat common rail-ul, care ulterior a fost "furat" de nemti si pus pe mai multe modele. au incercat si cateva modificari da' nu au facut mare branza. ma gandesc ca daca ar fi fost un motor rau nu l-ar fi luat nemtii.
cat despre fiabilitate, v-ati obisnuit sa preaslaviti tdi-ul (pt ca-s cele mai multe), tot asa cum pe vremea lui ceasca "dacia era cea mai buna pt drumurile noastre" pt ca erau cele mai multe ! mai stiti bancul cu vulpea care n-ajunge la struguri?
vorbim de fiabilitate?...pai hai sa vb atunci de volvo, saab, mercedes, bmw, subaru, toyota....si nu de group vag care este pe ultimul loc . de ce sunt multe ? pt ca sunt ieftine. de ce sunt ieftine? pt ca sunt proaste ! este suficient sa scoateti busonul la un tdi de 2-300.000km si veti vedea ce compresie de carter are , sufla pe-acolo de zici ca-si da duhul. nu intru in detalii, am avut experiente multe.
la dacie trebuia sa scoatem furtunul prin fata, la tdi nu mai tre sa-l scoatem...gazele respective sunt recirculate .
si-acu daca tot e atat de "fiabil", l-ati facut si "puternic"
si...DA, 1,3 multijet (am avut masina de serviciu) merge cam ca si un 1,9tdi de 105 cai !
am un 2,4 jtd , 03, 150 cai de fabrica (turbo cu geometrie variabila) facut de 180 cai. mai am un a6 2,5 tdi, 150 cai, 01(amandoua sunt combi) ....in oras cu audi, la semafor si matizu pleaca mai repede, ma omoara...e greoaie, consumul e mare samd.
INTOTDEAUNA, prefer sa merg cu jtd-ul, egal ca-i prin oras sau la frankfurt !
seara buna tuturor, no need reply.
chucks is offline   Reply With Quote
Old 01-07-13, 02:09   #147
cavaliere

Stage 5
 
cavaliere's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 475
Member of:
[MERCEDES]
Default Re: TDI vs JTD/M

Si parerea ta din ce perspectiva e avizata? ca detii un 2.5 tdi de 12 ani vechime si un jtd prima generatie? Poate o fi cum zici tu in cazul masinilor tale, dar eu n-am mai auzit ca tdi-ul sa fie criticat pt consum. O fi avand el alte tare, dar nu consumul.
le: italienii nu au inventat motorul. Poate au vandut patentul pt commonrail, dar asta nu inseamna ca toate motoarele sunt la fel . Transmite-el si celor de la Bmw , Mercedes ca motoarele jtdm sunt cele mai bune , sa stie si ei ce sa mai modifice la ale lor ca sa tina pasul
cavaliere is offline   Reply With Quote
Old 01-07-13, 02:54   #148
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: TDI vs JTD/M

Common-rail-ul a trebuit doar pus in practica la fel ca si injectia directa de benzina, nu mi se pare relevant cine l-a "inventat", cred ca a fost visul multor ingineri si ca a "venit" din necesitate.
De exemplu orice inginer MAI isi da rapid seama inca din scoala, fara sa-i zica cineva, ca raportul fix de compresie la Otto (cu regim variabil, cum e cel auto) e un mare neajuns, probabil ca se observat inca din pionierat dar o solutie fiabila pentru un raport de compresie variabil nu prea aveam nici azi.
Maine-poimaine ne certam pe "cine l-a inventat".

Nu intotdeauna cine inventeaza face si produsul cel mai bun.
Scuze de off, poate ca posesorii ar trebui sa se refere putin si la intretinere, de exemplu mi s-a parut total exagerat pretul unei volante fiat diesel (nu mai stiu daca 1.3) cand am vazut ca era mai scumpa decat la bmw/merecedes diesel.
Asta e un motiv pentru care l-am sfatuit pe tata sa stea departe de motoarele de origine fiat.
Poate nu mai e asa, imi cer scuze ca vorbesc din amintiri.

Last edited by RVL 2000; 01-07-13 at 03:00.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 01-07-13, 11:32   #149
psyzc

Stage 3
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 91
Default Re: TDI vs JTD/M

@Chucks : cred ca tu esti pe ultimul loc men ai dreptate , d'aia sunt asa multe tdi ca sunt proaste , am avut si eu vro 2 , si au fost atat de proaste incat doar pompa de injectie am schimbat la una dintre ele si consumabilele , si un far , chestii minore . In primul rand 2.5tdi 150hp a6 , este mai obosit ca un golf 4 alh de 90cp , e si normal sa preferi alfa . Nu zic ca Alfa este o masina proasta , chiar imi plac , dar peste vw nu este si nu cred ca va fi.
psyzc is offline   Reply With Quote
Old 02-07-13, 20:47   #150
ionut_50

Stage 5
 
ionut_50's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 921
Member of:
[Honda]
Default Re: TDI vs JTD/M

am votata tdi, detin un a 3 din 2002 390000 km 1,9 tdi 131 cai 6 trepte,nu consuma mai mult de 300 ml ulei de la schimb la schimb,precizez ca am toti cai,nu mi-as lua jtd din cauza ca nu prea se pricep mecanicii sa le repare in caz de patesti ceva...
ionut_50 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -