Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

Reply
 
Thread Tools
Old 05-10-10, 16:44   #46
partyboy174

Stage 2
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 27
Default Re: 1.9 TDI PD vs 1.8 T

Daca e sa compari motorul 1.9TDI ARL de 150cp cu 1.8T 150cai parerea mea este ca dieselul bate. Nu de departe dar bate. Avand cuplu mai mare, fiabilitatea crescuta si consum relativ redus. Tinand cont si de cilindreea aproximativ agala. E parerea mea .. nu dati cu parul dar eu intre 1.6 ecotec 101cai si 2.0dti 101 cai am avut impresia ca dieselul bate benzina. Intradevar eu am dat exemplu aspirat vs turbo si 1.6 vs 2.0 dar pana la urma e aceeasi putere! Recunosc ca nu cunosc diferenta de cuplu intre tdi arl si turbo la motorizarile de 150 de cai dar tind sa cred ca dieselul are cuplu mai mare si odata ce isi da drumul... se duce

Last edited by partyboy174; 05-10-10 at 16:47.
partyboy174 is offline   Reply With Quote
Old 05-10-10, 19:03   #47
a3ds

Stage 5
 
a3ds's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,304
Default Re: 1.9 TDI PD vs 1.8 T

1.8 de 150 de cai este o versiune foarte soft turbo cu boost minuscul, de la 125 de cai aspirat la 150 turbo, repectivul motor are pana la 225 de cai in functie de masina pe care este pus, 1.9 tdi de 150 de cai este tras la maximum de el, intelegi diferenta?
__________________
Understeer is when you hit the wall with the front of the car.Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.Horsepower is how fast you hit the wall.
Torque is how far you take the wall with you.
a3ds is offline   Reply With Quote
Old 23-10-10, 14:32   #48
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: 1.9 TDI PD vs 1.8 T

Atunci 320d/183cp ce mai e? ca sa nu zic motoarele industriale care au obisnuit 3-4 bari ...
Un motor turbo nu se face in garaj dintr-unul aspirat, ci se calculeaza noile eforturi si se reproiecteaza biele, bolt, piston cuzinet
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 25-10-10, 20:56   #49
Evil Yuri

Stage 5
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 869
Default Re: 1.9 TDI PD vs 1.8 T

Quote:
Originally Posted by partyboy174 View Post
Daca e sa compari motorul 1.9TDI ARL de 150cp cu 1.8T 150cai parerea mea este ca dieselul bate. Avand cuplu mai mare
Diferenta e ca dieselul are un cuplu imens dar pe o plaja de 500 rpm. Benzina are un cuplu mai rezonabil, doar ca pe o plaja de 3000 rpm. Un diesel ca sa il tii in cuplu ar trebui sa schimbi viteza in asa fel incat sa ajungi in a 6-a la 80 la ora, insa castigi pe partea de cuplu, dar pierzi pe partea de raport de transmisie, care scade.

Deci oricum ai lua-o, diesel-ul cam pierde din cauza asta.

N-am condus un diesel biturbo, sunt curios cum se comporta unul. Din auzite se pare ca foarte bine (adica a scapat de aceste inconveniente).
__________________
Evil Yuri is offline   Reply With Quote
Old 27-10-10, 21:38   #50
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: 1.9 TDI PD vs 1.8 T

Sa ne spuna cei care au acest motor 1.9Tdi, ce turatie au in tr. a6a la 80/h, eu habar nu am, dar probabil ca abia acolo intra in cuplu maxim daca nu cumva e chiar subturata
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 27-10-10, 22:03   #51
a3ds

Stage 5
 
a3ds's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,304
Default Re: 1.9 TDI PD vs 1.8 T

Intr-a 6-a la 80 la ora e subturat,aia e viteza de treapta 5, la 1900 rpm intr-a 6-a ai cam 110-115, esti chiar sub pragul de cuplu maxim, adica poti depasi instant fara sa retrogradezi, de la cruising la POW!
a3ds is offline   Reply With Quote
Old 27-10-10, 22:58   #52
golf3diesel

Stage 5
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 309
Default Re: 1.9 TDI PD vs 1.8 T

la 80 in a 6-a e subturata sigur..pai la mine in a 5-a la 80 am 1600 rpm..de aici e buna a 4-a
golf3diesel is offline   Reply With Quote
Old 28-10-10, 23:26   #53
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: 1.9 TDI PD vs 1.8 T

Yuri , urca-te intr-un diesel mai nou de 10 ani si dupa aia zi-ne pe ce plaja se extinde cuplul.
Iti zic eu la mine 2 valori: 330Nm la 2000-2500rpm si 260Nm la 4000rpm (adica 80% din maxim), asta din urma poti sa o verifici din forumla "moment motorxturatia= puterea (care 150cp)" toate in SI, binenteles.
Daca faci aceleasi calcule pentru un echivalent benzina ai sa vezi ca situatia e orecum la fel pentru 150cp doar ca momentul maxim e atins la peste 3500rpm si ajunge la ~80% la 6000.

Acum facand RAPORTUL nu diferenta 4000/2000 respectiv 6000/3500(sau mai mult) o sa vezi care iese mai castigat, ca sa nu mai zic ca un aspirat nu prea are o zona "plata" (cu cuplu constant).

P.S. 320d 6tr are 110 reali la 2000rpm - minim minimorum normal de mers cu toate ca motorul duce si la 6okm/h nu e deloc recomandat sa cobori sub 2000 in treptele superioare.

Last edited by RVL 2000; 28-10-10 at 23:29.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 14-01-13, 14:46   #54
kng_bv

Stage 1
 
kng_bv's Avatar
 
Join Date: May 2012
Posts: 21
Member of:
[AUDI]
Default Re: 1.9 TDI PD vs 1.8 T

Stiu ca topicul este vechi, dar poate mai intereseaza pe cineva.
1.8T este un motor extrem de fiabil si foarte bun pentru tunning. Se pot scoate lejer 300CP din el cu internele stock. Peste valoarea asta trebuiesc schimbate biele, pistoane, axe cu came, etc.
Consumul mediu este undeva la 11% (70-80% mers in oras).
Cand era stock am facut cateva liniute cu un G5 1.9 PD resoftat la 154CP. Desi avea mai mult cuplu a castigat doar in viteza 1 unde traction control-ul m-a facut rau de tot (fiind 4x4 nu il pot dezactiva de tot). De la viteza a 2-a deja s-a schimbat treaba. cand am ajuns sa-i dau a 3-a deja ma indepartam de el, la a 4-a il vedeam mic in oglinda.

Pentru cine zicea ca astra G are volanta bimasica, nimic mai FALS. Volanta bimasica s-a montat de la Opel Astra H incoace. A mea are 225000 Km si este volanta originala. Face ceva zgomot la oprirea motorului, dar nu patineaza si inca este ok. Cand se duce naibii am gasit in UK la 300 de lire kitul complet single mass sinterizat (pentru liniute).

P.S. Intr-un an jumate de cand am masina am schimbat distributia si un senzor de arbore de 130 RON. In rest benzina si zilnic 6000 rpm.

2.0 PD TDI spre exemplu au prostul obicei sa se blocheze injectoarele, sa se crape chiulasa, sa crape turbo, etc.
kng_bv is offline   Reply With Quote
Old 14-01-13, 15:43   #55
b37buf

Stage 5
 
b37buf's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 427
Default Re: 1.9 TDI PD vs 1.8 T

Quote:
Originally Posted by kng_bv View Post
Stiu ca topicul este vechi, dar poate mai intereseaza pe cineva.
1.8T este un motor extrem de fiabil si foarte bun pentru tunning. Se pot scoate lejer 300CP din el cu internele stock. Peste valoarea asta trebuiesc schimbate biele, pistoane, axe cu came, etc.
Consumul mediu este undeva la 11% (70-80% mers in oras).
Cand era stock am facut cateva liniute cu un G5 1.9 PD resoftat la 154CP. Desi avea mai mult cuplu a castigat doar in viteza 1 unde traction control-ul m-a facut rau de tot (fiind 4x4 nu il pot dezactiva de tot). De la viteza a 2-a deja s-a schimbat treaba. cand am ajuns sa-i dau a 3-a deja ma indepartam de el, la a 4-a il vedeam mic in oglinda.

Pentru cine zicea ca astra G are volanta bimasica, nimic mai FALS. Volanta bimasica s-a montat de la Opel Astra H incoace. A mea are 225000 Km si este volanta originala. Face ceva zgomot la oprirea motorului, dar nu patineaza si inca este ok. Cand se duce naibii am gasit in UK la 300 de lire kitul complet single mass sinterizat (pentru liniute).

P.S. Intr-un an jumate de cand am masina am schimbat distributia si un senzor de arbore de 130 RON. In rest benzina si zilnic 6000 rpm.

2.0 PD TDI spre exemplu au prostul obicei sa se blocheze injectoarele, sa se crape chiulasa, sa crape turbo, etc.
Sunt curios ce motor tdi avea acel golf 5? Eu cred ca avea motor de 105 cai stock dus undeva pe la probabil 130 cai. Nu stiu cum ar fi ajuns la valoarea de 154. E si logic sa il lasi in urma dupa ce schimbi treapta a 2-a.
b37buf is offline   Reply With Quote
Old 14-01-13, 15:50   #56
kng_bv

Stage 1
 
kng_bv's Avatar
 
Join Date: May 2012
Posts: 21
Member of:
[AUDI]
Default Re: 1.9 TDI PD vs 1.8 T

Atat a scos pe dyno. Este resoftat in germania. asa a fost cumparata masina de la fostul proprietar. A mea avea ~210.000 km, a lui nici jumatate.
kng_bv is offline   Reply With Quote
Old 16-01-13, 03:30   #57
haplea

Stage 5
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 356
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: 1.9 TDI PD vs 1.8 T

Quote:
Originally Posted by kng_bv View Post
Atat a scos pe dyno. Este resoftat in germania. asa a fost cumparata masina de la fostul proprietar. A mea avea ~210.000 km, a lui nici jumatate.
i ti aduc eu diesel de 200cai si i mi aduci tu benzina de 250cai si ti demonstrez ca dieselul spulbera benzina din orice treapta si la orice viteza!!!
haplea is offline   Reply With Quote
Old 16-01-13, 08:54   #58
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: 1.9 TDI PD vs 1.8 T

Gresesti tare 200cp vs 250cp cam greu sa castige primul, iar la viteze mari garantat pierde, sa presupunem ca la 230km/h ambele folosesc 150cp doar ca sa invinga frecarile, unu mai are disponibil 50cp altul 100cp pentru acceleratie, cam cum crezi ca ar putea castiga primul?
Daca motorul otto mai e si turbo, are o curba de cuplu foarte buna si va cam spulbera dieselul in orice situatie.
ON ca performante nu exista comparatie 1.8t vs 1.9tdi.

@kng_bv tu trebuia sa castigi la plecarea de pe loc, el avand FWD, in plus plecarea e mai eficienta cu esp partial dezactivat decat cu el complet activ.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 16-01-13, 09:16   #59
haplea

Stage 5
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 356
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: 1.9 TDI PD vs 1.8 T

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
Gresesti tare 200cp vs 250cp cam greu sa castige primul, iar la viteze mari garantat pierde, sa presupunem ca la 230km/h ambele folosesc 150cp doar ca sa invinga frecarile, unu mai are disponibil 50cp altul 100cp pentru acceleratie, cam cum crezi ca ar putea castiga primul?
Daca motorul otto mai e si turbo, are o curba de cuplu foarte buna si va cam spulbera dieselul in orice situatie.
ON ca performante nu exista comparatie 1.8t vs 1.9tdi.

@kng_bv tu trebuia sa castigi la plecarea de pe loc, el avand FWD, in plus plecarea e mai eficienta cu esp partial dezactivat decat cu el complet activ.
faci pariu tu cu mine pe 300e cu martori??? te tine?!...
haplea is offline   Reply With Quote
Old 16-01-13, 23:42   #60
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: 1.9 TDI PD vs 1.8 T

Nu ma sperie 300 de euro, ma "tine" si mai mult.
Din pacate nu am o masina nici de 200cp dar daca ai intelege un pic de fizica ai vedea ca 200cp nu vor avea un top speed mai mare ca 250cp pe aceeasi caroserie, cu aceleasi roti, indiferent cum. Clar pierzi la partea cu "orice viteza"
Este o relatie foarte simpla P=F*v pe care nu o pacalesti in nici un fel.

Tu probabil ai o putere mai mare si ori nu stii.

Last edited by RVL 2000; 16-01-13 at 23:44.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -