Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

Reply
 
Thread Tools
Old 10-03-12, 03:55   #451
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Nissan GT-R 35 vs Restul

Quote:
Originally Posted by a3ds View Post
Porsche aproape au falimentat din motive de fuziuni cu VAG in 2009 si speculatii la bursa, nu ca ar fi facut masini proaste care nu se vindeau, dar sa nu uitam ca Porsche nu traiesc din vanzari de juke, primera micra si alte utilaje facute cu Renault. Ca si Rolls Royce sau Bentley sau Ferrari, Porsche vand numai supercars pentru o clientela selecta care isi permite sa faca comparatii si le face, ma gandesc eu, isi permit sa mearga si cu Nissan si cu Lexus, macar de testdrive. Si pana acum, merge strategia. Ferrari sunt pe plus, Porsche sunt pe plus, nu au disparut.

Nissan GTR e tinut in spate de cazanele alea pentru mase si utilaje agricole. De aia isi permit sa il vanda la pretul ala, cel putin asta e impresia mea, nu cred ca fac mare profit cu el.

Nu stiu daca ai observat GTR dar e din ce in ce mai scump Nissanul, de cand l-au scos tot pun la el. Nu zice nimeni ca nu e o masina foarte ok pentru banii care se cer pentru ea dar hypeul cu GTR e mai mult pe internet. Porsche sunt bine mersi din ce am vazut, chiar nu le merge rau deloc. Si e foarte bine ca exista concurenta si standarde ridicate pe piata.
Tu ai partiala dreptate. Combinatia a fost urmatoarea, familia Porsche a vrut in nebunia ei sa achizitioneze VW, o miscare foarte inteligenta care era la un pas sa se realizeze, dar care in final s-a demosntrat a fi destul de paguboasa. Asta este, cine nu risca nu castiga, dar normal ca sunt sansele mari sa pierzi cum s-a intamplat in cazul de fata.

Ce apreciez la VAG este ca nu strica spiritul lui 911, ca l-au lasat sa se dezvolte sanatos si frumos, ca in sfarsit au investit intr-o redezvoltare puternica. Ce le reprosez, este ca ei inclusiv cu 911 scot profit mare, normal ca datorita pretului.

In ziua de azi este foarte greu sa devi exclusivist, nu mai este ca acum 20-30 de ani, iar daca vrei sa devi exclusivist faci masini de calibru mai mare la un pret mai mare, cum au facut cu Porsche GT, cum au facut Lexus cu LFA, cum fac Pagani Zonda, Ferarri cu F30, F40, F50, etc..

Adica ar putea foarte bine sa-si pastreze imaginea si daca ar fi cu 20-30% mai ieftin.

Nu poti sa fi exclusivist cu o masina ca 911 cu masina de 150-200k de EUR. Sunt milioane de oameni care-si permit acum un 911 nou. Nu o fac datorita mentalitatii total diferite fata de a romnului, de ce sa investeasca intr-un 911 cand pot inchiria oricand unul sa-si faca damblaua. In Romania s-au facut banii usor, au alta valoare. Romanul nu are cultura banului, ii place sa epateze, sa-si faca toate poftele, etc.. Teoria neamtului este sa dea maxim 10% din avere pe o masina, romanul daca are 100k de eur mai imprumuta 20k sa-si ia masina de 120k si el sta la bloc in 2 camere.

Trebuie sa fi nebun sa nu iubesti Porsche, probabil este cea mai apreciata marca de pe glob, dar ma enerveaza ca se profita prea mult de asta.

Inainte sa apara GT-R, seful de proiect a zis: "Ne dorim sa scoatem o masina foarte performanta, foarte sigura si usor de condus, in acelasi timp cat mai daily use, la un pret mult mai acesibil. Ne dorim ac tinerii sa poata achizitiona mai usor o masian performanta. Nu urmarim sa ne imbogatim cu GT-R, vom avea un adaos minim."
Si intr-adevar, daca-ti iau media de varsta a cumparatorilor, cred ca cei de 911 sunt cu vre-o 15-20 de ani mai varstnici decat cumparatorii e GT-R.


Mai arata-mi mie un producator de orice vrei tu care sa gadeasca asa frumos. De-asta apreciez Nissan, este primul si singurul producator care foloseste acest tip de marketing pentru promovarea Nissan-ului ca brand. Este un marketing mult mai frumos si mai in avantajul clientului.
__________________
Mazda MX5 ND 2.0 Revolution

BMW 535d(E60)- 2005

Nissan Pathfinder 2.5 dci - 2006 (Sold)
GTR is offline   Reply With Quote
Old 10-03-12, 12:58   #452
a3ds

Stage 5
 
a3ds's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,304
Default Re: Nissan GT-R 35 vs Restul

Eu cred doar ca esti foarte naiv si idealist cand crezi ca o corporatie face masini pentru sufletelul nostru.
a3ds is offline   Reply With Quote
Old 10-03-12, 14:06   #453
boy_wonder

Stage 5
 
boy_wonder's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 8,889
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[REDACTOR 4TUNING]
[4TuningRO]
Default Re: Nissan GT-R 35 vs Restul

Mai sunt cateva companii care inca fac masini pentru sufletelul nostru. Sau cel putin asta e parerea mea.

Referitor la Nissan GT-R, fie ca ne place sau nu, masina asta a devenit un etalon in lumea auto. Este foarte bine ca fiecare are favoritii sai, dar nu cred ca poate contesta cineva, cu argumente clare, performantele supercarului japonez.
__________________
boy_wonder is offline   Reply With Quote
Old 10-03-12, 16:37   #454
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Nissan GT-R 35 vs Restul

Quote:
Originally Posted by a3ds View Post
Eu cred doar ca esti foarte naiv si idealist cand crezi ca o corporatie face masini pentru sufletelul nostru.
Ai inteles putin gresit. De cand a aparut GT-R, brand-ul Nissan este mult mai mediatizat. Este un alt fel de marketing, mult mai inteligent, prin care un brand arata ca poate sa faca ceva deosebit la un pret foarte bun, un marketing prin care Nissan nici macar nu cheltieste vre-un ban sau fara vre-un alt risc si avantajeaza si clientul. Trebuie sa recunoastem ca brand-ul Nissan are overall o imagine mult mai buna de cand a scos GT-R.

Marketingul se face in general prin reclame multe sau prin participari in competiti sportive cu cheltuieli foarte, foarte mari si cu riscul de a nu avea rezultatul scontat si de a pierde bani, plus ca toate cheltuielile astea se reflecta si in pretul masinii.

Last edited by GTR; 10-03-12 at 16:44.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 10-03-12, 19:52   #455
a3ds

Stage 5
 
a3ds's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,304
Default Re: Nissan GT-R 35 vs Restul

Eu vad cumva chestia asta diferit. Adica, not fair.Tu fiind o firma de masini mediocre, sa scoti o super masina pe care sa o vinzi sub pretul de productie (asa cred eu si nu pot demonstra chestia asta, dar mi se pare de bun simt) facand explicit concurenta unei firme care produce doar supercars si careia ii este direct adresata respectiva masina, sintagma Porsche Killer fiind la ordinea zilei din secunda 1.

E o mica problema de moralitate care mie nu imi place, you dont play like that, That's all. Am problema asta cu toate firmele care fac reclama negativa, gen Pepsi Challenge, suferintele Audi la adresa Benz&BMW, intelegi cred ce vreau sa zic.
__________________
Understeer is when you hit the wall with the front of the car.Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.Horsepower is how fast you hit the wall.
Torque is how far you take the wall with you.
a3ds is offline   Reply With Quote
Old 10-03-12, 21:44   #456
vacaroz

Stage 5
 
vacaroz's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 2,016
Member of:
[VW]
Default Re: Nissan GT-R 35 vs Restul

gtr best ever. poate fi inchis topicul?/????
vacaroz is offline   Reply With Quote
Old 11-03-12, 10:27   #457
dragutzz

Stage 1
 
dragutzz's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 24
Default Re: Nissan GT-R 35 vs Restul

Nu inteleg de ce se plange lumea cu privire la faptul ca GTRul se vinde sub pretul de productie sau ca masina e folosita pt a mediatiza Nissan ca si corporatie. Adevarul e ca primesti o masina f. performanta pt. o fractiune din pretul altei marci. Daca se ajungea la diferenta de bani facand rabat de calitate atunci Nissan puteau fi pusi la zid ca sa spun asa... dar nu este cazul.
dragutzz is offline   Reply With Quote
Old 11-03-12, 14:28   #458
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Nissan GT-R 35 vs Restul

Quote:
Originally Posted by a3ds View Post
Eu vad cumva chestia asta diferit. Adica, not fair.Tu fiind o firma de masini mediocre, sa scoti o super masina pe care sa o vinzi sub pretul de productie (asa cred eu si nu pot demonstra chestia asta, dar mi se pare de bun simt) facand explicit concurenta unei firme care produce doar supercars si careia ii este direct adresata respectiva masina, sintagma Porsche Killer fiind la ordinea zilei din secunda 1.

E o mica problema de moralitate care mie nu imi place, you dont play like that, That's all. Am problema asta cu toate firmele care fac reclama negativa, gen Pepsi Challenge, suferintele Audi la adresa Benz&BMW, intelegi cred ce vreau sa zic.
Tu gresesti foarte mult. Porsche 911 si daca ar fi vinde cu 20% mai ieftin tot nu ar iesi in pierdere.
Este adevarat ca cea ma mare parte de profit vine de la Cayenne, dar asta datorita vazarilor foarte mari in comparatie cu restul gamei.

Si ce este No fair, sa-ti faci reclama cu un produs foarte bun pret/oferta al unui model sau sa bagi zeci de milioane in reclame si competitii si sa maresti pretul produsului?

La masinile de masa reclama este obligatorie, este un marketing obligatoriu si necesar, dar spre deosebire de Nissan care se multumeste doar cu profitul masinilor de masa si fara pierderi la GT-R, Porsche scoate mare profit si din 911 si Lamborghini si inclusiv din Buggati-ul in care ne minteau pe noi ca va fi serie limitata si cu mari pierderi unde s-a dovedit ca a disparut si seria limitata si automat au disparut si pierderile.

"No fair" este sa platesti atat de mult un brand si nu masina in sine, dar trebuie sa intelegem si VAG, daca merge de ce sa nu o faci!?

Sintagma "Porsche killer" s-a dovedit a fi corecta prin raport pret/oferta (performanta), asta nu inseamna ca Porsche 911 nu va vinde bine in continuare, ba chiar se vinde foarte bine.

Last edited by GTR; 11-03-12 at 14:31.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 11-03-12, 16:05   #459
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Nissan GT-R 35 vs Restul

Ce au mintit in legatura cu Bugatti ? Ziceau ca vor face 300 de Veyron si 25 de SS sau cam asa ceva, au facut ei mai multe decat ziceau ?
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 11-03-12, 16:33   #460
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Nissan GT-R 35 vs Restul

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
Ce au mintit in legatura cu Bugatti ? Ziceau ca vor face 300 de Veyron si 25 de SS sau cam asa ceva, au facut ei mai multe decat ziceau ?
Nu, Bugatii a zis ca vor produce 300 de exemplare punct. Au mai vandut ~25 de ss si la inceputul lui Ianuarie au anuntat ca mai onoreaza 105 bucati de SS si mai mult ca sigur ca vor vinde cat vor avea cerere sub o forma sau alta, ca putin conteaza ca este normal sau SS. Maine modifica eleronul, niste leduri si mai pun 50 CP si o sa numeasca SST, dar tot un Buggati Veyron va fi.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 11-03-12, 16:39   #461
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Nissan GT-R 35 vs Restul

Ei au zis ca o sa faca 300 de Veyron si s-au tinut de cuvant. Acum ca mai livreaza SS, e bine, sa fie cat mai multe bijuterii. Iti dai seama ca ei oricum profit nu scot la masina asta, gandeste-te numai R&D cat a costat, costul de fabricatie si toate celelalte cheltuieli aferente, nu au cum sa il amortizeze chiar daca pare scump. Numai cauciucurile alea costa o caruta de bani iar la o masina ca asta nu se face la nimic rabat la calitate si nu se ia in calcul costul, totul e top notch deci ei o produc fiindca pot si vor sa arate si la altii .
__________________
www.ozcarwash.ro - detailing profesional in Craiova
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 11-03-12, 16:52   #462
boy_wonder

Stage 5
 
boy_wonder's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 8,889
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[REDACTOR 4TUNING]
[4TuningRO]
Default Re: Nissan GT-R 35 vs Restul

De fapt, Bugatti a incercat (si inca incearca) sa vanda aproximativ 450 de masini - dintre care 300 Veyron Coupe si 150 Veyron Grand Sport.

Coupe-ul s-a vandut in totalitate, in timp ce Grand Sport-ul mai are de asteptat, aproximativ 100 de exemplare fiind inca disponibile la vanzare.
boy_wonder is offline   Reply With Quote
Old 11-03-12, 17:34   #463
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Nissan GT-R 35 vs Restul

1. trebuie sa fi copil sa crezi ca vand in pierdere ) Altfel din toate punctele de vedere s-ar fi limitat la 300. Si ca sa nu mai piarda bani si prin faptul ca numarul mai mic asigura o exclusivitate si o valoare ulterioara mai mare. Ce motiv ar avea sa suplimenteze numarul de masini daca ieseau in pierdere!?

2. este foarte bine ca se vand atatea, numic de zis, dar exclusivitatea nu mai este aceeasi.

Ferrari nu cred (nu stiu exact) ca au suplimetat numarul de masini vandute F40, F50 etc. Sa ne aducem aminte si de CLK GTR si exemple se mai pot gasi.

Unele branduri uita de seriozitate si promisiune pentru a mai baga un ban in buzunar.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 11-03-12, 17:56   #464
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Nissan GT-R 35 vs Restul

Nu trebuie sa fii deloc copil, trebuie sa fii realist.

Fa un calcul simplu, cate bucati au vandut pana acum x pretul si o sa iti dea ca au incasat 500 milioane euro. Acum gandeste-te doar la pretul de fabricatie al modelelor care este urias, salarii (+ instruirea oamenilor care se ocupa de servisare, construirea punctelor de lucru/reprezentante sau ce or avea) + restul costurilor din fabrica, modernizarea ei pentru a fi pregatita sa produca asa ceva si deja cred ca ai depasit bugetul cu mult fara sa adaug cea mai costisitoare etapa - research & development care la o asa masina costa enorm, mai ales ca nu e ca si cum ai trece de la Passat B6 la Passat B7 sa ai o baza pe care sa o dezvolti.

Ia in calcul toate costurile (sa ai in minte ca vorbim despre Veyron aici nu despre Matiz) si o sa iti dai seama ca aia 500-550 milioane de euro incasati din vanzari sunt bani de seminte.

Citisem mai de mult ca Renault dupa ce a cumparat fabrica de la Mioveni, a investit ~400 milioane de euro in ea pentru a fi pregatita de Logan, asta ca sa iti faci o idee.

Last edited by _anaconda_; 11-03-12 at 18:02.
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 12-03-12, 00:08   #465
a3ds

Stage 5
 
a3ds's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,304
Default Re: Nissan GT-R 35 vs Restul

Da, pentru Bugatti au facut o fabrica noua in Franta parca, evident ca a costat MULT mai mult de 500 de milioane de euro numai fabrica aia.
a3ds is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -