Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

Reply
 
Thread Tools
Old 10-03-11, 23:05   #76
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Carburator vs. injectie

Puterea si cuplul nu vor fi niciodata handicapate pentru ca motorul e cu2 injectie ci pentru ca softul e de asa natura.
Carburatorul a fost superior doar ca timp de raspuns (la schimbarea regimului de functionare) primelor generatii de injectii monopunct.
In ziua de azi ECU are foarte multe informatii, printre care chiar si alitudinea, parametrii in functie de care carburatorul nu se regleaza automat.
Carburatorul nu mai are loc decat sub capotele pasionatilor si la muzeu, folosirea zi de zi e un chin in comparatie cu injectia care la orice masina functioneaza multe zeci de mii de km fara sughituri.

De cativa ani s-a trecut la injectia directa, care scoate complet din discutie carburatorul.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 10-03-11, 23:17   #77
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Carburator vs. injectie

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
Carburatorul nu mai are loc decat sub capotele pasionatilor si la muzeu, folosirea zi de zi e un chin in comparatie cu injectia
lasand la o parte toate punctele de vedere asta este cel mai pertinent argument...folosirea carburatorului e un chin de cele mai multe ori,comparativ cu injectia,iar cazurile de carburatoare care merg mai bine ca injectia sunt doar limitate la cateva aplicatii...si desigur la nebunii care le prefera in locul injectiei
__________________
Julaikos customs

Turbos make torque and torque makes fun!
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 11-03-11, 01:03   #78
bogdanell99

Stage 4
 
bogdanell99's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 222
Default Re: Carburator vs. injectie

si ca sa ma bag si eu putin in seama, ce-i drept ironic :
da aveti dreptate, e mult mai greu sa ai o surubelnita la indemana sa scoti jigleorul sal sufli putin si apoi se mergi mai departe, si e atat de usor sa pui benzina de la petrom sa iti infunde un injector, si sa plangi pe langa masina, ca nu stii ce are...da aveti dreptate, este mult mai usor. Spuneti ca e un chin sa intretineti un carburator.....dar atunci cand va pica un injector 2 3, pica pompa de injectie, pica un computer de bord atunci ce mai e ? zambete si voie buna nu'i asa?

da, ve-ti spune ca se intampla rar sa pice injectoarele, computerele, pompa...poate, dar (si aici ma dau exemplu pe mine ) in ziua de azi nu as avea bani de o masina..relativ noua la care piesele sunt relativ noi si mai e ceva timp pana pica ceva de pe ea, ei si asa imi iau o masina 92' 93' 94' 95' care deja au 16 17 18 19 ani vechime, si dumnezeu stie daca s-a schimbat ceva la ea sau dupa primele 5000 de km incep sa pice, unaaa cate una, si cauti innebunit prin toate dezmembrarile si toate magazinele si te lovesti de un raspuns epic " nu avem asa ceva " sau "nu se mai fabrica".
__________________
Under Construction !
bogdanell99 is offline   Reply With Quote
Old 11-03-11, 04:10   #79
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Carburator vs. injectie

Quote:
Originally Posted by bogdanell99 View Post
si ca sa ma bag si eu putin in seama, ce-i drept ironic :
da aveti dreptate, e mult mai greu sa ai o surubelnita la indemana sa scoti jigleorul sal sufli putin si apoi se mergi mai departe, si e atat de usor sa pui benzina de la petrom sa iti infunde un injector, si sa plangi pe langa masina, ca nu stii ce are...da aveti dreptate, este mult mai usor. Spuneti ca e un chin sa intretineti un carburator.....dar atunci cand va pica un injector 2 3, pica pompa de injectie, pica un computer de bord atunci ce mai e ? zambete si voie buna nu'i asa?

da, ve-ti spune ca se intampla rar sa pice injectoarele, computerele, pompa...poate, dar (si aici ma dau exemplu pe mine ) in ziua de azi nu as avea bani de o masina..relativ noua la care piesele sunt relativ noi si mai e ceva timp pana pica ceva de pe ea, ei si asa imi iau o masina 92' 93' 94' 95' care deja au 16 17 18 19 ani vechime, si dumnezeu stie daca s-a schimbat ceva la ea sau dupa primele 5000 de km incep sa pice, unaaa cate una, si cauti innebunit prin toate dezmembrarile si toate magazinele si te lovesti de un raspuns epic " nu avem asa ceva " sau "nu se mai fabrica".
Pai daca o luam asa cea mai buna este o caruta cu 2 cai.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 11-03-11, 09:59   #80
cavaliere

Stage 5
 
cavaliere's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 475
Member of:
[MERCEDES]
Default Re: Carburator vs. injectie

Exemplul e total aberant .
Adica atunci cand nu iti permiti decat o rabla de 20 de ani nu inseamna ca aia e mai buna decat o masina contemporana. Aa ca e mai buna pentru persoana respectiva ,e discutabil si asta.
In tot cazul carburatorul e istorie acceptati acest aspect.
cavaliere is offline   Reply With Quote
Old 11-03-11, 11:23   #81
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Default Re: Carburator vs. Injectie

Quote:
Originally Posted by scorpionreptyle View Post
Uite unul : O Kawasaki zx6r (motor 636cc din 2002 carburatie) este superioara unei Kawasaki zx6r (motor 636 cc din 2003 identic cu cel din 2002
Toti producatorii de motociclete au dat chix cind au trecut pe injectie ,ia o mobra 2008 incoa sa vezi ca nu ai ce sa-i reprosezi. Iar carburile de pe motociclete sunt evolutia suprema a carburatoarelor
__________________
INOXWORKS

480 hp/t
beck is offline   Reply With Quote
Old 11-03-11, 12:06   #82
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Carburator vs. injectie

N-am citit chiar tot, unele pareri sunt pertinente dar altele pe langa cu totul...
Rata de defectare la injectia de benzina e minima, mult sub cea de la carburatoare! Pompe, injectoare fac in general probleme la diesel unde se lucreaza cu presiuni cu mult mai mari (de 10x cat la inj directa cu benzina si de ~60x decat la cealalta),precizie si grade de finisare in consecinta, iar in marea majoritate a cazurilor se defecteaza din cauza "sucului" cu care este alimentata masina! Sau a uzurii normale survenita in cei "130000 km reali" cat au marea majoritate a masinilor diesel de ~10 ani care circula in Ro...
Injectia s-a generalizat din 2 ratiuni: incadrare in normele de poluare si costuri de fabricatie!
Carburatorul necesita o sumedenie de prelucrari mecanice de mare precizie (a se citi scumpe) si, f important si (cred) deloc amintit aici, ESTE SUPUS UZURII MECANICE! Chiar daca sufli intr-un jigler pe marginea drumului si pleci mai departe, ce faci cand, de exemplu, ai uzura la lagarele clapetei de acceleratie si trage pe acolo aer fals?! O sa se gaseasca cineva sa zica "bucsezi corpul" - il rog sa-mi dea si adresa atelierului care pote face asa ceva (la standarde corespunzatoare, pt. carpeala se va gasi sigur vreun nene)! Mai sunt pe-acolo membrane care imbatranesc si alte maimute, destul cat sa transforme intreg ansamblul in deseu.
Defectele electrice de cele mai multe ori apar in cazul unor legaturi imperfecte (borne de baterie, legaturi la masa oxidate/rupte/slabe), improvizatii, releu alternator busit, infiltratii de apa etc. Altfel merge ECU si 1.000.000 km linistit.
Carburatoarele controlate electronic au fost strutocamile cu fiabilitate indoielnica menite sa satisfaca niste norme de poluare cu o tehnologie deja existenta. Reprezentantele, pe langa ca de regula nu au oameni cu pregatire si experienta pe modelele mai vechi, de multe ori nu au nici macar documentatie si instrumente cu care sa poata interveni pe asa ceva. Iar daca o iei "dupa carte" vei ajunge la inlocuit piese scumpe care depasesc chiar valoarea masinii...
Nu in ultimul rand, acolo unde injectia este mai "lenesa" de multe ori nu e vb ca ar fi incapabila sa asigure performanta data de un carburator ci pur si simplu este limitata de sonda lambda, catalizator & co.! Altfel, daca nu se urmareste decat performanta, poate da cam 10% peste carburator! Imi amintesc de BMW 33i vs 32i din anii '80 - acelasi motor dpdv interne, unul cu L Jetronic si "sprit" pe injectorul suplimentar de pornire la accelerare (si cu un pic de fum negricios in spate in acele momente, numa' cat trebe ca sa "impinga"), celalalt cu Motronic si fara sprit. Putere? 1 CP diferenta - 201 vs 200 cp, cred ca mai mult din ratiuni comerciale si aia. Feeling? Total diferit!

Last edited by john17; 11-03-11 at 12:13.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 11-03-11, 12:14   #83
bogdan_evo

Stage 4
 
bogdan_evo's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 227
Default Re: Carburator vs. injectie

carburatorul iti puterea dintr-o data si te "baga in scaun" referindune la dacie nu e valabil cu bagatu in scaun carbului carfin ) pui un dublu corb si te VA BAGA DAR consumul e mai mare dar mai sunt si alte dezavantaje cand e rece daca nu sti s ao pornesti o ineci ai mult mai multe reglaje...etc
la injectie consumul e mai mic si purea tio da treptat dar ai mult mai putine reglaje nu se ineaca dar cand o calci tre sa o astepti pe cand carbu te baga in scaun
bafta eu merg pe carb
__________________
O Dacie (r12) din 70' !
bogdan_evo is offline   Reply With Quote
Old 11-03-11, 12:45   #84
sponsoru

Stage 5
 
sponsoru's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 673
Default Re: Carburator vs. injectie

Scuze ..dar cum te baga in scaun o masina de 50 de cai mai exact?
sponsoru is offline   Reply With Quote
Old 11-03-11, 14:22   #85
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Carburator vs. injectie

Poate a vrut să spună că îţi da altă senzaţie la acceleraţie faţă de acelaşi motor pe injecţie...
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 12-03-11, 21:33   #86
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: Carburator vs. injectie

Daca tot veni vorba de dacii iar, sa puna careva un video cu o liniuta organizata sau ad hoc intre o dacia cu injectie si una normala daca se poate ambele fara modificari exagerate. Eu merg pe mana daciei pe injectie.
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 15-03-11, 17:08   #87
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Carburator vs. injectie

Am un bunic ceferist care se apropie de 80 si mi-a zis odata cand era "vesel":
"Alea cu aburi erau mai bune - cand se spargea o teava, vedeai pe unde iese aburul , o carpeai si gata. La astea electrice ce sa vezi?"

Asa si cu carburatorul: scoti jiclorul , te uiti chioras la el, il suflii si mergi mai departe. Faptul ca in 100kkm cele mai multe masini cu injectie nu fac probleme iar la un carburator te saturi de suflat si spalat la el n-are importanta.

Taica-miu a avut ultima masina cu carburator vreo 120kkm, de noua. Mai avea alte doua carburatoare si le tot bibileam si le schimbam, le spalam, de ma saturasem si eu de ele.

Are acum logan de vreo 90kkm probleme motor -zero si are si gpl de vreo 30kkm Apropo - daca e sa crape un injector , poate sa porneasca direct pe gaz si nu ramane in drum.

Johni 17 - injectia directa de benzina pune mult mai mari tehnice probleme decat cea de motorina, de aia nici nu s-a folosit pe larg pana acum cativa ani.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 16-03-11, 10:52   #88
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Carburator vs. injectie

Sa fie >10 ani de cand a aparut inj directa de benzina! Problema nr. 1 e ca la diesel toate componentele sunt lubrifiate de carburant (motorina e "grasa") in timp ce benzina nu prea stie sa unga... Dar nu sunt probleme mari din cauza asta, presiunile sunt net inferioare si ca urmare si precizia prelucrarilor => se infunda/deterioreaza mai greu. Probleme apar tot din cauza limitarii emisiilor si controlului electronic, functionarii cu amestec stratificat si a vitezei de deplasare a frontului de flacara, ardere incompleta etc.. Tin minte ca GDI (Toyota) nu a fost livrat la inceput pe piata din Italia pt ca au considerat combustibilul neadecvat...
Dar nu cred ca asta face obiectul topicului.
Ca sa va dau un exemplu concret: m-am chinuit la Manta mea 1/2 sezon cu carburi (2 x Weber DCOE 40 si, la un moment dat, 45) si am trecut in cele din urma pe injectie (L Jetronic). Muuuult mai bine! Am scapat de "pritocit" jiglere la fiecare etapa, balbaieli si alte alea. PROBABIL ca ar fi mers OK si cu niste carburi fara uzuri si puse la punct (de cati bani? ~450 euro un carb nou...), insa cu siguranta nu ar fi "tras" la Bucovat cu aceleasi jiglere ca si la Ranca (altitudinea, bat-o vina)! In practica, la posibilitatile pe care le-am avut, a castigat injectia!
P.S. romanul mereu zice ca alea dinainte erau mai bune, cand a iesit Dacia 1100 "erau mai bune Fiat-urile", cand a iesit D1300 "era mai buna 1100" si tot asa...

Last edited by john17; 16-03-11 at 10:55.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 24-04-11, 16:28   #89
BrandyMPX

Stage 5
 
BrandyMPX's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 336
Member of:
[KIA]
Default Re: Carburator vs. injectie

Carburator = senzatie , naturalete , expresivitate mare .
Injectie = plasticitate , rigiditate , expresivitate redusa .
PS: Este parerea mea ... nu dati cu pietre in mine ... Va salut
BrandyMPX is offline   Reply With Quote
Old 25-04-11, 13:39   #90
anndi
Dacia Driver

Stage 5
 
anndi's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,282
Member of:
[DACIA]
Default Re: Carburator vs. injectie

Depinde foarte mult de preferinte, dar nu stiu cati dinte noi au cumparat vreodata un carburator nou(exclus fiind cel de dacia) si l-a montat pe masina. Nu cred ca ar mai spune atunci de fiabilitatea carburatorului nimic. Injectia e atat de sexi incat te trezesti la 100 si ceva de mii de km ca admisia, evident de plastic, te-a lasat. Si atunci ce faci? Simplu dai cateva mii de lei pe alta noua. Inevitabil in scurt timp ma crapa si un injector si atunci ala esti. Este evident ca injectia este mai comoda si "cu mai putina bataie de cap", intra in categoria "sistemelor de protectie"= sisteme antiprost(majoritatea).
Dar avand in vedere vremurile in care traim si nimeni nu mai are timp si chef de stat pe marginea drumului sa sufel in jiglere sau sa stea 5 min pana se incalzeste umpic masina sa tina relanti-ul, etc etc, injectia primeaza. Este inevitabil si zilnic depindem tot mai mult de electronica/electronice.
Sa fereasca Sfantu sa meri cu masina la service ca ba se balbaie relantiul putin sau parca consuma cam mult sau stiu io ce chestie minora. O sa primesti un raspuns de genul proasta benzina, isi revine ea. Sau schimbam jumate de masina ca nu stim exact ce piesa e defecta. Cu alte cuvinte nici macar mesterii nu stiu cu ce se manca. Problema asta se aplica majoritatii service-urilor. La carb e mai simplu.
Eu unul sunt fan carburatoare, asa soferul are un rol clar in condusul masinii, nu ca la plasticele noi unde masina duce soferul cum vrea si cam unde vrea. Si sa nu uitam de sunetul spectaculos care il face un carburator in sarcina! In concluzie nu pot spune altceva decat ce sa mai spus: carbul ramane istorie si pentru pasionati.
__________________
The one and only Nova low rider
anndi is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -