Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

Reply
 
Thread Tools
Old 03-06-06, 00:09   #46
max_horse_power

Stage 1
 
Join Date: May 2006
Posts: 10
Smile Re: Carburator vs. Injectie

Quote:
Originally Posted by badboy_marius
Unii spun k mecanici de scoala veche nu se pot impaca cu ideea k carburatorul este depasit, iar altii spun k injectia este mai precisa cu un consum scazut , deci cu o putere mai mica. pana la urma...daca stie cineva sa innumere dezavantaje si avantaje la fiecare piesa respectiv carburatorul si injectia...dupaia sa le numaram pe cele pozitive, cred k numai asa ne putem da seama care e mai superior.

MS.
De la cine te-ai informat de e asa specialist, cu chestia cu arborele cotit.
Spanule, hai k te-am facut cu chestia asta, sau cum sa-ti spun!!??
Si eu am vb din auzite recunosc, cu chestia cu arborele cotit, si dupaia, m-am interesat si am aflat pe pielea mea k nu e adevarat
Dar asta e!!
Cine a zis k nu e adevarat, stie ce zice!!
Dar, parerea mea , in ciuda faptului k si carburatorul are cateva plusuri fata de injectie, este k injectia este mai buna.
Eu personal am pe masina mea , o Dacie 1310 Li injectie dipa cum spune numele, si, am observat surplusul de putere pe care-l am la injectie, comparativ cu carburatorul(fosta mea masina... o dacie pe carburator din 99')
Bafta, si toate bune..
max_horse_power is offline   Reply With Quote
Old 12-03-08, 14:02   #47
Villy ATS
Dacia Rally Team Member

Stage 5
 
Villy ATS's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 846
Member of:
[Moderators]
[Dacia Rally Team]
Default Re: Carburator vs. Injectie

am urmarit cu mare interes acest topic...deoarece vreau sa provoc o dacie pe injectie la o liniutza...(mentionez k eu am carburator) si ma gandeam k daca i reglez benzina si aerul, o sa stau in fata lui pe acei 400m...
ce parere aveti?? am sa ma fac de ras?
stiu k la viteza maxima injectia poate fi superioara,dara ma gandesc k la demaraj daca e reglat cum trebuie carburatorul poate da fum injectie...capacitatea cilindrica este aceasi la ambele masini..
__________________
D.R.T. MotorSport
Villy ATS is offline   Reply With Quote
Old 12-03-08, 19:36   #48
law53

Stage 4
 
law53's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 293
Default Re: Carburator vs. Injectie

un topic foarte interesant!
rog un moderator sa faca un poll!
law53 is offline   Reply With Quote
Old 12-03-08, 21:01   #49
Villy ATS
Dacia Rally Team Member

Stage 5
 
Villy ATS's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 846
Member of:
[Moderators]
[Dacia Rally Team]
Default Re: Carburator vs. Injectie

deci imi raspunde si mie cineva ???
Villy ATS is offline   Reply With Quote
Old 13-03-08, 14:33   #50
maryus_83

Stage 4
 
maryus_83's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 195
Member of:
[DACIA]
[DAEWOO]
Default Re: Carburator vs. Injectie

Daca vrei sa dai fum la injectie . adapteaza un dublucorp sanatos in locul peatdei de carb de pe dacie.
maryus_83 is offline   Reply With Quote
Old 14-03-08, 07:49   #51
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: Carburator vs. Injectie

pina la anumite limite (la puteri mici), carburatorul poate fi mai nervos (punandu-se mai ales in discutie si dublu-corp).Sunt insa exceptii care confirma regula.Cate motoare pe carburator au insa 200cp/litru sau mai mult?Cate motoare pe carburator au de la 6-700cp in sus?Cate motoare pe carburator au 240cp la 2 litri, ca cel de pe Honda S2000?Ce motor pe carburator ar putea avea cuplu maxim intre 1650 si 6250rpm (ca cel de pe RS6 avant)?In fine, ce motoare pe carburator ar putea avea la 2400cc intre 750 si 800cp ( ma refer la motoarele de Formula1).

Quote:
Originally Posted by villy02ats View Post
stiu k la viteza maxima injectia poate fi superioara,dara ma gandesc k la demaraj daca e reglat cum trebuie carburatorul poate da fum injectie...capacitatea cilindrica este aceasi la ambele masini..
Sunt motoare de 1.4 aspirate care au peste 100cp (cum numai un carburat super-dopat si cu multe alte modificari ar putea avea...si cu cel putin doua dublu-corpuri pe el).Sunt motoare de asemena de 1.4 (cu turbo) cu 140, respectiv 170cp.Asta apropo de capacitatea cilindrica egala.

Last edited by carutasu; 14-03-08 at 07:54.
carutasu is offline   Reply With Quote
Old 14-03-08, 20:04   #52
Villy ATS
Dacia Rally Team Member

Stage 5
 
Villy ATS's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 846
Member of:
[Moderators]
[Dacia Rally Team]
Default Re: Carburator vs. Injectie

stai linistit bay mariusica ca nu pe tine te provocam...
trag singur concluzii...
e cam greu sa dovedesc o injectie...
Villy ATS is offline   Reply With Quote
Old 15-04-08, 20:08   #53
k.lada

Stage 5
 
k.lada's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 546
Member of:
[Old School Cars]
Default Re: Carburator vs. Injectie

oameni buni.... injectia este mai buna pt ca injecteaza in timpi precisi benzina. Dar motoarele pe injectie sunt mai puternice din cauza raportului de compresie mai ridicat :P cine nu crede sa se uite. La motorul dotat cu carburatie, raportul de compresie (de ex la Lada) este 1:8.5, si la alea pe injectie n-am vazut sub 1:9.5 Deci de aici rezulta cuplul mai mare. o da si sa nu uit... alea turbo sunt pe injectie, ca e mai simplu sa intre aerul direct in galerie, decat sa treaca prin carb (probleme de etansare, + ca de la presiune nu se mai alimenteaza asa cum trebuie, am vazut caz cand benzina era "suflata" afara din carb,etc)

Last edited by k.lada; 15-04-08 at 20:13.
k.lada is offline   Reply With Quote
Old 16-04-08, 11:30   #54
zarathustra

Stage 5
 
zarathustra's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 550
Default Re: Carburator vs. Injectie

compresia mai mare a motoarelor a venit o data cu evolutia tehnologiei. nu este legata de sistemul de alimentare. injectia este mai eficienta, are randament mai bun(pulverizeaza combustibilul si amestecul nu mai este atat de bogat). una peste alta... pentru o masina de suflet(nu cea de zi cu zi) probabil ca e mai buna carburatia. plus ca toate upgrade-urile la carburatie sunt de natura mecanica si nu ai nevoie de un computer ca sa modifici parametrii.
__________________
Mazda RX-8, Rosu metalizat - vanduta
BMW 335xi coupe, Negru Metalizat
zarathustra is offline   Reply With Quote
Old 16-01-09, 18:58   #55
razvanica_21

Stage 2
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 39
Default

Parerea mea:

Din punct de vedere al unei masini de strada,familie,casa,serviciu sau cum vreti sa ii spuneti (o masina practica),injectia este mult superioara carburatiei datorita fiabilitatii,consumului redus,reglajelor mult mai simple si rapide fata de un carburator,deci a costurilor de intretinere si exploatare mult mai mici.

In cazul masinilor competitive,carburatoarele ofera un avantaj: BRUTALITATE. Da,carburatorul raspunde mult mai rapid decat injectia oferind astfel un plus.Dragsterele si motoarele pe etanol folosesc si in ziua de azi carburatoare .Inclusiv M-urile folosesc un gen de carburator,clapete injectate.

Quote:
Originally Posted by Villy ATS View Post
am urmarit cu mare interes acest topic...deoarece vreau sa provoc o dacie pe injectie la o liniutza...(mentionez k eu am carburator) si ma gandeam k daca i reglez benzina si aerul, o sa stau in fata lui pe acei 400m...
ce parere aveti?? am sa ma fac de ras?
..
Singurul reglaj de amestec pe care il poti face carburatotului de dacie este cel de amestec la mersul ralanti,reglajul mersului in sarcina se poate face numai prin inlocuirea jiglerelor si jetarea se face doar pe stand special.

Quote:
Originally Posted by carutasu View Post
Sunt motoare de 1.4 aspirate care au peste 100cp (cum numai un carburat super-dopat si cu multe alte modificari ar putea avea...si cu cel putin doua dublu-corpuri pe el).Sunt motoare de asemena de 1.4 (cu turbo) cu 140, respectiv 170cp.Asta apropo de capacitatea cilindrica egala.
Existe masini de strada, cu carburator, simpu corp,cu capacitate 1400 ~116cp fabricate in ani 70-80.Vezi Renault 5.Am uitat sa iti spun k sunt Turbo.

Last edited by aleks; 18-01-09 at 12:03.
razvanica_21 is offline   Reply With Quote
Old 18-01-09, 12:05   #56
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Carburator vs. Injectie

Quote:
Originally Posted by razvanica_21 View Post
Parerea mea:

Din punct de vedere al unei masini de strada,familie,casa,serviciu sau cum vreti sa ii spuneti (o masina practica),injectia este mult superioara carburatiei datorita fiabilitatii,consumului redus,reglajelor mult mai simple si rapide fata de un carburator,deci a costurilor de intretinere si exploatare mult mai mici.
sunt deacord cu argumentatia ta, mai putin cea legata de costuri.... sa ti se strice pompa de injectie cu injectoarele de la un carburant prost, si sa trebuiasca sa dai vreo 2 mii de euro pe putin ca sa le repari... pfff, in momentul ala ai prefera carburatie
aleks is offline   Reply With Quote
Old 18-01-09, 12:38   #57
dj05fmx

Stage 5
 
dj05fmx's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 968
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[RENAULT]
[Opel]
[AirBrush]
Default Re: Carburator vs. Injectie

carburatoarele in general iti ofera posibilitatea facila schimbarii calitatii amestecului, iar majoritatea un urma anumitor modificari aduse motorului simt nevoia sa le scoata si la iveala, singura modalitate fiind in general imbogatirea amestecului...totusi trebuiesc pastrate anumite valori "ideale" de raport aer benzina. Injectia este clar superioara din multe punte de vedere carburatiei de strada, insa sa nu uitam de clasicele orizontale/verticale sintron Dellorto...carburatoare gandite doar cu simplul scop de performanta, minima restrictivitate si amestec optim... Jetarea carburilor, si sincronizarea clapetelor in cazul multicorp poate fi destul de dificila, raspunsul insa in cazul motoarelor cu rata de comprimare mare si ceva modificari este incredibil de violent si greu de atins de sistemele de injectie...
__________________

Tractari & asistenta rutiera non stop!!
0767108516

1986 Renault 5 GT Turbo 116HP+
1990 Opel Vectra 4x4 C20Let 204 HP+

2001 Opel Vectra B 20DTI 16V 101HP
1993 VW Transporter 19 Turbo Diesel 75 HP

2011 Opel Astra J 17 CDTI 125 HP

İME: MY RENAULT 5GTT AND MY VECTRA TURBO WERE STATUS SYMBOLS, THEY WERE SYMBOLIZING ME
dj05fmx is offline   Reply With Quote
Old 20-01-09, 12:34   #58
Spark
Suzuki Driver

Stage 5
 
Spark's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,139
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[4Rally]
[Suzuki]
Default Re: Carburator vs. Injectie

argumentele au fost prezentate si mai sus
pentru o masina de zi cu zi as prefera injectia.
iar pentru modificati iar e discutabil. conteaza masina de baza, dar avantajult la carburatie e ca de la un carborator simplu poti pune mai multe, chiar dublu-corp. (aici nu te mai intereseaza consumul, doar performata)
Spark is offline   Reply With Quote
Old 20-01-09, 23:19   #59
alexbadea12

Stage 5
 
alexbadea12's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 602
Default Re: Carburator vs. Injectie

fiecare are avantaje si dezavantaje, injectia e mai fiabila dar mai complicata iar carburatorul mai simplu de reglat dar se strica mai repede
alexbadea12 is offline   Reply With Quote
Old 21-01-09, 00:03   #60
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Carburator vs. Injectie

Si cum anume se strica mai repede carburatorul ala?
conform a ce?
cum masori tu care se strica mai repede? La km? In timp? sau cum?
Dar vreau cu argumente clare, te-as ruga...
aleks is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -