Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

Reply
 
Thread Tools
Old 18-03-13, 22:03   #2461
specialist

Stage 5
 
Join Date: May 2012
Posts: 511
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

mai gtr, tu tot timpul te faci ca nu intelegi.
acolo nu e vorba de golf gtd, e vorba de un a3 cu quattro si extrem de multe optionale astfel incat masina testata cantareste 1626kg si totusi, cu un test singular, masina este la fel de rapida ca cel mai bun rezultat obtinut de un 120d cu rwd, fara pierderi de putere prin integrala si cu peste 100kg mai usor.
ce vrei mai mult de atat ?

ce s-ar intampla daca s-ar testa un 120xd cu peste 1600kg?

uite o simulare.
se ia un 320d touring cu 1674 kg.
http://www.auto-motor-und-sport.de/e...50.html?show=4
babeste calculand, cele 48 kg in plus ale lui 320d(fara awd) compenseaza cu pierderea de putere prin transmisie a lui a3 2.0tdi quattro.
320d are nevoie de 13.7 sec pana la 130km/h, a3 are nevoie de 12 sec.
320d are nevoie de 30.4 pt a ajunge la 180km/h, a3 are nevoie de 28.2 pt a ajunge la 184km/h(vezi linkul meu).

astept un versus cu aceleasi conditii de testare intre a3 si 120d ca sa te linistesti.

sunt de acord ca grupul vw nu au un 4 litri cu 2 tubine(argument de care te tot agati) si mi se pare jenant ca nu joaca in categoria asta, insa ce nu poate fi contestat este ca au la ora actuala cel mai bun diesel in 4 cilindri si o turbina din lume.

probabil va mai trece un an/doi pana cand audi sa considere ca e cazul sa acopere aceasta nisa pe care tu tot o scoti in fata, insa la acel moment 2 litri tdi twinturbo sigur va fi mai rapid ca x25d pt ca asa a fost cu 3.0tdi twinturbo in comparatie cu 3 litri twinturbo de la bmw. ma bazez cand spun asta pe faptul ca aproape orice lucru pe care audi l-a facut in ultimii 3 ani, l-a facut asa cum trebuie.

Last edited by specialist; 18-03-13 at 22:08.
specialist is offline   Reply With Quote
Old 18-03-13, 22:08   #2462
steffan
Ford Driver

Stage 5
 
steffan's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,206
Member of:
[FORD]
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

sunt curios daca esti si platit pentru propaganda asta pro vag ))) inteleg ca iti plac produsele grupului, dar totusi le venerezi prea tare.

sper sa nu te superi, am spus-o in spirit de gluma
__________________
Ford Focus ST170
steffan is offline   Reply With Quote
Old 18-03-13, 22:56   #2463
boy_wonder

Stage 5
 
boy_wonder's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 8,889
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[REDACTOR 4TUNING]
[4TuningRO]
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

Quote:
Originally Posted by boy_wonder View Post
Si 2-3 poze cu interiorul.

Click image for larger version

Name:	s-class13.jpg
Views:	65
Size:	151.1 KB
ID:	2722774 Click image for larger version

Name:	s-class15.jpg
Views:	54
Size:	178.8 KB
ID:	2722775Click image for larger version

Name:	s-class14.jpg
Views:	47
Size:	146.4 KB
ID:	2722776
boy_wonder is offline   Reply With Quote
Old 18-03-13, 23:24   #2464
specialist

Stage 5
 
Join Date: May 2012
Posts: 511
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

@steffan, nu-i motiv de suparare.
problema este ca voi sunteti mai multi, de asta eu trebuie sa vin cu raspunsuri mai multe si cat mai documentate.

sincer sa fiu, cred ca eu cunosc masinile audi mai bine decat orice ...vanzator de audi.

dar stai linistit, sunt f multe lucruri ce nu-mi plac:
1. designul exterior este mult inferior concurentei. pote nu mult inferior, insa linia lor de design a fost prea exploatata si a devenit comuna, plictisitoare.
2.mi se pare strigator la cer ca a8 este fwd biases.
3.de asemena, tinanad cont ca masinile lor sunt la baza fwd, rotile fata sunt la mijlocul masinii iar asta inseamna ampatament scurt fata de competitor. un mercedes sau un bmw este mult mai elegant avant ampatamentul lung. tt, a8, a3, a1, q3, arata ca un cacat cu rotile fata fix sub parbriz.
4. indiferent cat de bine ar fi construit un a3 mi se pare de rahat ca acea masina si octavia de fapt la baza sunt una si acceasi.
5. eu personal in veci nu as putea sa cumpar din acest motiv un a1, a3, q3 sau chiar tt.
6. mi se pare anormal ca ei nu exploateaza nista 2.0tdi twinturbo desi le-ar fi la degetul mic, asa cum le-ar fi la degetul mic ca puna un 2.0tfsi mai bun pe toate modelele pt a concura direct cu x25i, drept dovada ca au 2.0tfsi pe tt-s cu 272 cp inca de acum 6 ani.
7.chiar nu inteleg de ce q7 nu a fost inlocuit cu un model mai nou desi masina are 8 ani. sunt foarte multe segmente neglijate de ei. tt are 7 ani si nu sunt semne ca va fi inlocuit in curant. nu inteleg de ce nu au un concurent pt X6, nu pricep de ce nu se misca repede pt a fi primii care scot un coupe din Q5. au batut moneda cu un audi R6 concurent cu caymann, insa au trecut peste 3 ani fara sa fac nimic. ar fi o nisa extraordinara pe care ar acoperi-o. 4-5-6 cilindri, motor central si puteri intre 250 si 400cp, 1400kg, ar fi racheta si la drag si pe circuit.

imi place f mult ca:
1.le-a dat peste nas celor de la bmw si fanilor acestui brand care spuneau ca "cei ce fac motoare otto turbo nu-s in stare sa faca un aspirat bun". uite ca bmw nu mai au nici un motor aspirat, nici un motor sa mearga spre 8000 ture(motorul de pe m3 va disparea in juma de an). audi au si turbo bune si aspirate la fel: 6.3w12 de pe a8, V10 de pe r8, 4.2fsi de pe R8/RS4/Rs5, jegul de 2.8fsi de pe a6 si a7. au avut pana anul trecut pe 3.2 fsi, 4.2 fsi in varianta detunata pe s5 si a8.
2.consider ca au cele mai bune motoare in 4 cilindri sub 200cp deocamdata neimplementate pe intreaga gama
3.spre deosebire de BMW au un supercar. chiar nu ii inteleg pe bmw.
4. tractiunea integrala poate fi dotata cu un diferential activ, ceea ce aduce un plus f mare de sportivitate fata de bmw
5. mai nou, pe demonstrate, masinile audi sunt mai rapide fata de competitie la o putere echivalenta.
6. e singurul brand premium care incearca sa coboare semnificativ greutatea masinilor.
7. 2.5tfsi de pe tt-rs desi are 5 cilindri, suna ca un V8 si ar putea sa iasa lejer pe poarta fabricii cu peste 400cp. eu asta as pune pe generatiile urmatoare de S4/S5/RS4/RS5. cred ca asta este cel mai bun motor al lui audi.


mai sunt si altele...

Last edited by specialist; 18-03-13 at 23:36.
specialist is offline   Reply With Quote
Old 18-03-13, 23:53   #2465
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

Quote:
Originally Posted by specialist View Post
mai gtr, tu tot timpul te faci ca nu intelegi.
acolo nu e vorba de golf gtd, e vorba de un a3 cu quattro si extrem de multe optionale astfel incat masina testata cantareste 1626kg si totusi, cu un test singular, masina este la fel de rapida ca cel mai bun rezultat obtinut de un 120d cu rwd, fara pierderi de putere prin integrala si cu peste 100kg mai usor.
ce vrei mai mult de atat ?

ce s-ar intampla daca s-ar testa un 120xd cu peste 1600kg?

uite o simulare.
se ia un 320d touring cu 1674 kg.
http://www.auto-motor-und-sport.de/e...50.html?show=4
babeste calculand, cele 48 kg in plus ale lui 320d(fara awd) compenseaza cu pierderea de putere prin transmisie a lui a3 2.0tdi quattro.
320d are nevoie de 13.7 sec pana la 130km/h, a3 are nevoie de 12 sec.
320d are nevoie de 30.4 pt a ajunge la 180km/h, a3 are nevoie de 28.2 pt a ajunge la 184km/h(vezi linkul meu).

astept un versus cu aceleasi conditii de testare intre a3 si 120d ca sa te linistesti.

sunt de acord ca grupul vw nu au un 4 litri cu 2 tubine(argument de care te tot agati) si mi se pare jenant ca nu joaca in categoria asta, insa ce nu poate fi contestat este ca au la ora actuala cel mai bun diesel in 4 cilindri si o turbina din lume.

probabil va mai trece un an/doi pana cand audi sa considere ca e cazul sa acopere aceasta nisa pe care tu tot o scoti in fata, insa la acel moment 2 litri tdi twinturbo sigur va fi mai rapid ca x25d pt ca asa a fost cu 3.0tdi twinturbo in comparatie cu 3 litri twinturbo de la bmw. ma bazez cand spun asta pe faptul ca aproape orice lucru pe care audi l-a facut in ultimii 3 ani, l-a facut asa cum trebuie.
Rezultatele pe care le-am pus eu sunt de la un 120d (F20) cantarit in test la 1554 kg.

Partial ai dreptate, ceea ce nu intelegi tu este ca VAG a scos un motor de 184 CP (cu o singura turbina) la numai putin de 4 ani dupa echivalentul BMW si ne laudam cu ce performante are.

Pe langa asta astept fisa dyno la ambele, si noul 120xd, si A3 2.0TDI Quattro/Golf GTD.

Da, asteptam si motorul biturbo, ca si ala are vre-o 5 ani de la aparitie.

Pe langa asta, deranjeant este pretul Golfului la performanta respectiva, faptul ca l-au ridicat la nivel de premium, cu 1000-1500 euro mai mic decat la echivalentele A3, Seria 1 si cu ~2500 de euro mai mic decat al noului A-class (cu motoare, transmisii si dotari ~echivalente).

Totusi, vorbim de un VW Golf GTD, cu 184CP la un pret de pornire (aproape chel) de peste 29k de euro. Poate la un pret de pornire de ~25 de euro nu mai aveam ce sa comentez.

Pe de alta parte este foarte interesant ca in primele teste Golf VII (nu GTD) a iesit favorit in defavoarea celor 3 concurenti premium, lucru care teoretic nu are logica, practic urmareste profitul datorat renumelui si istoricului de vanzari anterioare, + ca este mai mult decat ciudat sa produci o "masina a poporului" care sa-ti bata echivalentul tau din clasa premium.

Este adevarat ca mai au si Seat si Skoda, dar de Seat pana acum si-au cam batut joc (mult supraevaluat pentru ce oferea) iar Skoda nu are un echivalent in clasa.

Ce-mi place la noul Golf este cum arata, este chiar reusit atat interior cat si exterior, este o adevarata evolutie, dar prea sus cotat.

exe: Golf VII 2.0 TDI 150 CP 4Motion DSG -absolut full - pret = 39.153 euro - WOOOOW!!!

Vorbim totusi de un Golf diesel de 150 CP!!!!!!
__________________
Mazda MX5 ND 2.0 Revolution

BMW 535d(E60)- 2005

Nissan Pathfinder 2.5 dci - 2006 (Sold)
GTR is offline   Reply With Quote
Old 19-03-13, 00:07   #2466
specialist

Stage 5
 
Join Date: May 2012
Posts: 511
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

hai mai gtr ca acest motor x20d este din 2010. nu stiu exact luna, insa e clar ca sunt sub 3 ani, prima data fiind pe seria 5.
uite ca mercedes nici acum nu au un 4 cilindri diesel decent, exceptand acel twinturbo care este oricum sub x25d de la bmw. grosul vanzarilor este de fat motorizarea cu o turbina si cred ca cel cu 2 turbine nici 10% nu reprezinta.

Last edited by specialist; 19-03-13 at 00:12.
specialist is offline   Reply With Quote
Old 19-03-13, 00:07   #2467
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

Quote:
Originally Posted by specialist View Post
@steffan, nu-i motiv de suparare.
problema este ca voi sunteti mai multi, de asta eu trebuie sa vin cu raspunsuri mai multe si cat mai documentate.

sincer sa fiu, cred ca eu cunosc masinile audi mai bine decat orice ...vanzator de audi.

dar stai linistit, sunt f multe lucruri ce nu-mi plac:
1. designul exterior este mult inferior concurentei. pote nu mult inferior, insa linia lor de design a fost prea exploatata si a devenit comuna, plictisitoare.
2.mi se pare strigator la cer ca a8 este fwd biases.
3.de asemena, tinanad cont ca masinile lor sunt la baza fwd, rotile fata sunt la mijlocul masinii iar asta inseamna ampatament scurt fata de competitor. un mercedes sau un bmw este mult mai elegant avant ampatamentul lung. tt, a8, a3, a1, q3, arata ca un cacat cu rotile fata fix sub parbriz.
4. indiferent cat de bine ar fi construit un a3 mi se pare de rahat ca acea masina si octavia de fapt la baza sunt una si acceasi.
5. eu personal in veci nu as putea sa cumpar din acest motiv un a1, a3, q3 sau chiar tt.
6. mi se pare anormal ca ei nu exploateaza nista 2.0tdi twinturbo desi le-ar fi la degetul mic, asa cum le-ar fi la degetul mic ca puna un 2.0tfsi mai bun pe toate modelele pt a concura direct cu x25i, drept dovada ca au 2.0tfsi pe tt-s cu 272 cp inca de acum 6 ani.
7.chiar nu inteleg de ce q7 nu a fost inlocuit cu un model mai nou desi masina are 8 ani. sunt foarte multe segmente neglijate de ei. tt are 7 ani si nu sunt semne ca va fi inlocuit in curant. nu inteleg de ce nu au un concurent pt X6, nu pricep de ce nu se misca repede pt a fi primii care scot un coupe din Q5. au batut moneda cu un audi R6 concurent cu caymann, insa au trecut peste 3 ani fara sa fac nimic. ar fi o nisa extraordinara pe care ar acoperi-o. 4-5-6 cilindri, motor central si puteri intre 250 si 400cp, 1400kg, ar fi racheta si la drag si pe circuit.

imi place f mult ca:
1.le-a dat peste nas celor de la bmw si fanilor acestui brand care spuneau ca "cei ce fac motoare otto turbo nu-s in stare sa faca un aspirat bun". uite ca bmw nu mai au nici un motor aspirat, nici un motor sa mearga spre 8000 ture(motorul de pe m3 va disparea in juma de an). audi au si turbo bune si aspirate la fel: 6.3w12 de pe a8, V10 de pe r8, 4.2fsi de pe R8/RS4/Rs5, jegul de 2.8fsi de pe a6 si a7. au avut pana anul trecut pe 3.2 fsi, 4.2 fsi in varianta detunata pe s5 si a8.
2.consider ca au cele mai bune motoare in 4 cilindri sub 200cp deocamdata neimplementate pe intreaga gama
3.spre deosebire de BMW au un supercar. chiar nu ii inteleg pe bmw.
4. tractiunea integrala poate fi dotata cu un diferential activ, ceea ce aduce un plus f mare de sportivitate fata de bmw
5. mai nou, pe demonstrate, masinile audi sunt mai rapide fata de competitie la o putere echivalenta.
6. e singurul brand premium care incearca sa coboare semnificativ greutatea masinilor.
7. 2.5tfsi de pe tt-rs desi are 5 cilindri, suna ca un V8 si ar putea sa iasa lejer pe poarta fabricii cu peste 400cp. eu asta as pune pe generatiile urmatoare de S4/S5/RS4/RS5. cred ca asta este cel mai bun motor al lui audi.


mai sunt si altele...
in mare parte sunt de acord cu tine, dar ai omis unele chestii si altele le-ai exagerat.

La o prima vedere enumar cateva:

1. TT chiar daca e pe aceasi platforma, masian este senzatie la condus (TT-S/RS) fata de toate celelalte modele cu platforma respectiva.
2. Au scos un 2.5 turbo foarte reusit, 2.0 nu ma impresioneaza
3. Au scos un 3.0 biturbo foarte reusit
4. Au inca sasiuri subviratoare
5. Au inca lipsa de feeling sportiv la mult modele sportive
6. Au avut enorm de multe ratari (bube specifice) de fiabilitate la motoare si in rest
7. Au scos un S8 foarte performant
8. Au scos un A6 foarte tare overall (cu o foarte mica dezamagire la interioare, ami bine puneau interiorull de la A7 la toate)
9. Au scos/scot un SQ5 TDI dezamagitor si un SQ5 TFSI la fel.
etc.

Este absolut clar ca sunt intr-o foarte mare evolutie REALA si asta se vede in teste. Daca si fiabilitatea va fi de top, putem spune ca sunt pentru prima oara intr-o concurenta absolut directa cu BMW si Mercedes.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 19-03-13, 00:11   #2468
specialist

Stage 5
 
Join Date: May 2012
Posts: 511
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

tt-ul se conduce bine insa tot ramane pe aceeasi platforma tehnica la baza cu o octavia 2 si un golf 5 iar asta este insuportabil. chit ca e sasiul din aluminiu samd.

la punctul nr 9 nu zic ca nu ai dreptate, insa indiferent cat de proasta ar fi o masina, conteaza sa fie mai rapida/mai buna in raport cu concurenta. SQ5tdi ii da fum lui x3 313cp iar SQ5 3.0tfsi-354 cp chiar nu poate fi comparat cu nimic de la concurenta.

later edit.

mi se pare ca q3-rs practic dilueaza valoarea brandului RS. nu poti avea 310 cp pe un RS si demarajul mai mare de 5 secunde. cum dracu au facut acest rahat si i-au pus numele de RS. daca se chema Q3-S era sufuicient.
posibil ca numindu-se Q3-RS sa se vanda mai bine ca situatia in care se numeste Q3-S, iar ei tot timpul au abuzat de marketing. masina de 1.7 tone si 310 cp care sa se numeasca RS mi se pare o tampenie.

Last edited by specialist; 19-03-13 at 00:15.
specialist is offline   Reply With Quote
Old 19-03-13, 10:21   #2469
Champion

Stage 5
 
Champion's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 1,513
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

Quote:
Originally Posted by boy_wonder View Post
Frumos, dar nu atat de revolutionar pe cum ma asteptam
Champion is offline   Reply With Quote
Old 19-03-13, 11:09   #2470
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

Quote:
Originally Posted by specialist View Post
hai mai gtr ca acest motor x20d este din 2010. nu stiu exact luna, insa e clar ca sunt sub 3 ani, prima data fiind pe seria 5.
uite ca mercedes nici acum nu au un 4 cilindri diesel decent, exceptand acel twinturbo care este oricum sub x25d de la bmw. grosul vanzarilor este de fat motorizarea cu o turbina si cred ca cel cu 2 turbine nici 10% nu reprezinta.
Acest motor este din 2009 pe 320d, iar eu vorbeam de 120xd ca vreau sa-l vad pe dyno si cel de la Golf si A3, nu de alta, dar eu am vazut Golf VI GTI 210CP stoc care se bate (sau chiar bate) Scirocco 2.0TSI 210CP stoc, cand Scirocoo era mai usor cu 60kg, acelasi motor si aceeasi cutie.

Asa cum si 320d e90 statea acolo sau chair batea 120d (fix acelasi motor si mai usor)

Deci datele oferite de producator nu prea se pupa uneori cu realitatea.

Grosul vanzarilor sta in pret, avantajul biturbo fiind evident nu prin putere ci prin plaja de putere oferita. Defapt biturbo-ul in cazul de fata nu este pentru putere maxima, este pentru plaja de putere, puterea maxima fiind banal obtinuta doar cu turbina mare, dar problema era cuplul/puterea in turatii mici, unde turbina mica face minuni.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 19-03-13, 11:14   #2471
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

Quote:
Originally Posted by specialist View Post
tt-ul se conduce bine insa tot ramane pe aceeasi platforma tehnica la baza cu o octavia 2 si un golf 5 iar asta este insuportabil. chit ca e sasiul din aluminiu samd.

la punctul nr 9 nu zic ca nu ai dreptate, insa indiferent cat de proasta ar fi o masina, conteaza sa fie mai rapida/mai buna in raport cu concurenta. SQ5tdi ii da fum lui x3 313cp iar SQ5 3.0tfsi-354 cp chiar nu poate fi comparat cu nimic de la concurenta.

later edit.

mi se pare ca q3-rs practic dilueaza valoarea brandului RS. nu poti avea 310 cp pe un RS si demarajul mai mare de 5 secunde. cum dracu au facut acest rahat si i-au pus numele de RS. daca se chema Q3-S era sufuicient.
posibil ca numindu-se Q3-RS sa se vanda mai bine ca situatia in care se numeste Q3-S, iar ei tot timpul au abuzat de marketing. masina de 1.7 tone si 310 cp care sa se numeasca RS mi se pare o tampenie.
Scuze, SQ5 tdi imi place, de Q3-RS voiam sa ma leg si mai era ceva la SQ5 tfsi ce ma deranja, dar nu am timp acum sa ma uit.

Zi buna!
GTR is offline   Reply With Quote
Old 19-03-13, 11:50   #2472
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

Quote:
Originally Posted by specialist View Post
SQ5tdi ii da fum lui x3 313cp iar SQ5 3.0tfsi-354 cp chiar nu poate fi comparat cu nimic de la concurenta.
Nu poti sa spui ca ii da fum, cand SQ5TDI e mai slab la reprize, consuma mai mult, e mai greu, are frane mai slabe, are raportul maselor pe punti mai dezavantajos, e mai galagios si e si mai scump, doar pt ca in linie dreapta e mai rapid (dupa 120 de km/h, pana atunci Bmw-ul pune puterea jos mai bine si sta in fata) ... ai mereu tendinta asta, sa spui de o masina ca e mai buna, judecand dupa cateva cifre, cand in realitate nu la asta se reduce totul ...

P.s. Intre timp, motorul Biturbo de 3 litri a aparut si intr-o versiune de 350 de hp (Alpina) ...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	sq5.png
Views:	37
Size:	30.8 KB
ID:	2723031  

Last edited by UNLORD; 19-03-13 at 11:54.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 19-03-13, 11:54   #2473
specialist

Stage 5
 
Join Date: May 2012
Posts: 511
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

ai dreptate, varianta de 184 cp a fost si pe E90.
totusi, sunt 3 ani: The updated version of this engine introduced in March 2010 produces 135 kW/184 hp@4000rpm and 380Nm@1750-2750rpm.


2.0tdi are 184 cp constant intre 3500 si 4000 ture, ceea ce scoate in evidenta ca ar fi putut fi fabricat cu minim 190cp la 4000 ture(cuplul fiind 380 Nm intre 1750 si 3250), cel putin ochiometric parand ca ar avea un avantaj tehnic.



::)))))5 ani jumate de avans pt 2 litri twinturbo:

In October 2007, BMW introduced a twin sequential turbo model. With 204 bhp, it is the first production diesel on sale to achieve a specific output of over 100 bhp per liter. It uses the same turbo technology first shown in the E60 535d.

This engine is on sale in the E81/E82/E87/E88 123d and the E84 X1 xDrive 23d. This engine, which won the International Engine of the Year Award 2010.
specialist is offline   Reply With Quote
Old 19-03-13, 12:08   #2474
specialist

Stage 5
 
Join Date: May 2012
Posts: 511
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

@unlord, ai dreptate oarecum si accept ca nu doar la niste cifre se reduce totul.
Q5 nu este cea mai stralucita masina si nu cred ca este vina motorului, pt unele avantaje care le are X3 cu motorizare echivalenta.

totusi, nu poti spune ca 0.2 litri consum in plus, un demaraj pana pe la 100-120km/h cu o zecime in plus, o repriza 60-100 sau 80-120 realizata cu o zecime in plus ar avea vreo relevanta.

locul unde si-o ia acea masina este la zgomotul interior si la franare, ceea ce nu-mi place nici mie.

diferenta reala intre cele doua motorizari o poti vedea aici:

http://www.auto-motor-und-sport.de/v...22.html?show=3

drept dovada ca ambele teste sunt realizate ok, se poate vedea clar cum pana pe la 120-130 sunt nas in nas iar intre 130 si 200 SQ5 ii da 2.4 sec, ceea ce spune destul de mult.

eu personal, doar pt plaja aia de demaraj care de fapt conteaza, prefer lejer pe q53 in fata lui x3...



alpina este un tuner si atat MTM cat si ABT au 380cp din 3.0tdi, drept dovada ca potentialul acelui motor este mai mare.

Last edited by specialist; 19-03-13 at 12:21.
specialist is offline   Reply With Quote
Old 19-03-13, 12:32   #2475
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

Quote:
Originally Posted by specialist View Post
Alpina este un tuner si atat MTM cat si ABT au 380cp din 3.0tdi, drept dovada ca potentialul acelui motor este mai mare.
Poate despre ABT,MTM, ACS, Hamman poti sa spui ca sunt tuneri, dar Alpina (http://en.wikipedia.org/wiki/Alpina) e mai mult decat un tuner, e chiar considerat un producator auto - am postat si un filmulet. Au parte oricand de orice informatie de la BMW, sunt fiabile (nu e nevoie sa sparga softurile ca sa le chipuiasca cum fac restul tunerilor), sunt asamblate pe linia de productie a serie 7 si intotdeauna au si modificari mecanice, nu numai la soft cum ai crede, de aceea un model Alpina se poate si el remapa de catre o firma aftermarket si fii sigur ca treci lejer de pragul celor 400 de hp. Eu sunt cu ochii pe un Alpina E90 D3 biturbo (cu un remap sari de la 213 hp pana pe la 265 de hp) dar deocamdata nu prea gasesc cu transmisie manuala (astept un private seller, ca de la autohaus nu ma risc)
UNLORD is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -