Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

Reply
 
Thread Tools
Old 15-09-12, 14:00   #2161
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

Doamne GTR, iar incepi sa postezi de parca BMW a inventat apa calda cand de fapt distorsionezi lucrurile.

1) Bineinteles ca e relevant numarul de turbine, totul este relevant. Inmulteste la fiecare cilindreea cu boost-ul si vezi cat da in aspirat. O sa vezi ca 4.2 TDI nu are nici macar avantaj de cilindree. Plus ca 1.2L si 2 cilindri e foarte echitabil pentru o turbina in minus, partea nasoala pentru BMW e ca 4.2 TDI sterge pe jos cu 3.0 triturbo. Stai sa apara pe Audi in ultima s-a forma (foarte curand) si sa vedem ce mare inventie au facut astia cu 10 turbine. Oricum e suficient sa vad ca DE ABIA e putin mai rapid ca un A6 313CP si Avant pe deasupra ca sa imi dau seama ca e epic fail.

2) Nu aduce in discutie "eficientizarea" si downsizing-ul ca Audi a dat tonul aici, BMW e mult in spate la capitolul asta. Audi a promovat motoarele turbo acum foarte multi ani. Totul are o limita totusi si aici nu are rost sa renunte la 4.2 TDI. Nu se poate ajunge la 1 litru si 5 turbine.

Nu s-a facut deloc de rusine la diesel Audi, tu cred ca te uiti la alte filme. Singura categorie unde BMW i-a dominat a fost 2.0 diesel, la 3.0 a fost echitabil (ei nu au scos pana acum 3.0 biturbo dar cand au facut-o s-a terminat smecheria ) iar la motoare mari BMW nu misca nimic deci nu mai distorsiona iar lucrurile sa para ca BMW a inventat apa calda.

3) Nu mai trage tare numai cu capacitatea cilindrica, BMW are cu 50% mai multe turbine (vad ca tot iti plac procentele) .

4) Citeste la 2. A miscat mai mult decat si-ar fi dorit BMW. Sa nu mai spun ca nici macar la CP nu a fost BMW in fata asa cum ti-ai dorit tu. Faptul ca unele modele erau marginal mai rapide pe 400m sau chestii din astea era din alte cauze nu din motor.

5) Pana una alta Audi a facut istorie in motorsport cu diesel, BMW a facut un rahat. Mai are de mancat 2-3 paini in materie de diesel pana sa poata ridica pretentii la Audi. Cu un motor de 2.0 reusit nu se face primavara.
__________________
www.ozcarwash.ro - detailing profesional in Craiova

Last edited by _anaconda_; 15-09-12 at 14:06.
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 15-09-12, 14:54   #2162
Giully4u

Stage 5
 
Giully4u's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 577
Member of:
[SEAT]
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
BMW imi place mai mult pentru motoare, dinamica si senzatie sportiva oferita.
Conform ultimelor teste in materie de dinamica, ar cam trebui sa inceapa sa iti placa Audi.
Giully4u is offline   Reply With Quote
Old 15-09-12, 22:23   #2163
steffan
Ford Driver

Stage 5
 
steffan's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,206
Member of:
[FORD]
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
5) Pana una alta Audi a facut istorie in motorsport cu diesel, BMW a facut un rahat. Mai are de mancat 2-3 paini in materie de diesel pana sa poata ridica pretentii la Audi. Cu un motor de 2.0 reusit nu se face primavara.
Prima masina diesel care a castigat o cursa de anduranta este... desigur un BMW 320d si anume cursa de 24h de pe ring
steffan is offline   Reply With Quote
Old 16-09-12, 00:19   #2164
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

Quote:
Originally Posted by steffan View Post
Prima masina diesel care a castigat o cursa de anduranta este... desigur un BMW 320d si anume cursa de 24h de pe ring
Na belea ca a ajuns si 320 D-ul masina cu pretentii de Motorsport...asta inseamna ca M-ul este deja Supercar...
GTA is offline   Reply With Quote
Old 16-09-12, 14:58   #2165
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

[QUOTE=_anaconda_;5174577]Doamne GTR, iar incepi sa postezi de parca BMW a inventat apa calda cand de fapt distorsionezi lucrurile.
Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
1) Bineinteles ca e relevant numarul de turbine, totul este relevant. Inmulteste la fiecare cilindreea cu boost-ul si vezi cat da in aspirat. O sa vezi ca 4.2 TDI nu are nici macar avantaj de cilindree. Plus ca 1.2L si 2 cilindri e foarte echitabil pentru o turbina in minus, partea nasoala pentru BMW e ca 4.2 TDI sterge pe jos cu 3.0 triturbo. Stai sa apara pe Audi in ultima s-a forma (foarte curand) si sa vedem ce mare inventie au facut astia cu 10 turbine. Oricum e suficient sa vad ca DE ABIA e putin mai rapid ca un A6 313CP si Avant pe deasupra ca sa imi dau seama ca e epic fail.
In primul rand ca nu se inmulteste clilindreea cu boost-ul, in al 2-lea rand poti sa ai si 3000 cmc cilindree cu o singura turbina si sa scoti 400 CP, doar ca ar fi cam neplacut in mersul cotidian din cauza gololui de cuplu in turatie mica. Tubina(turbinele) mai mica nu suplimenteaza mult puterea maxima ci ofera presiune (implicit cuplu si putere) in turatie mica, pentru ca turbina mare nu se incarca in turatie mica. 40% capacitate mai mare (de la 3.0 la 4.2), fac mult mai mult decat o turbina indermediara, dovada facand-o inclusiv motoarele de 2.0 biturbo care nu fac deloc fata motoarelor de 3.0 d cu o singura turbina (33.3% capacitate mai mare, nu 42%).

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
2) Nu aduce in discutie "eficientizarea" si downsizing-ul ca Audi a dat tonul aici, BMW e mult in spate la capitolul asta. Audi a promovat motoarele turbo acum foarte multi ani. Totul are o limita totusi si aici nu are rost sa renunte la 4.2 TDI. Nu se poate ajunge la 1 litru si 5 turbine.
Audi a dat nota cu ce? Discutia era legata strict de diesel, unde non supraalimentat diesel nu mai exista de mult.

[QUOTE=_anaconda_;5174577]
Nu s-a facut deloc de rusine la diesel Audi, tu cred ca te uiti la alte filme. Singura categorie unde BMW i-a dominat a fost 2.0 diesel, la 3.0 a fost echitabil (ei nu au scos pana acum 3.0 biturbo dar cand au facut-o s-a terminat smecheria ) iar la motoare mari BMW nu misca nimic deci nu mai distorsiona iar lucrurile sa para ca BMW a inventat apa calda.

Pai din 2002 incoace la 2,0 BMW a batut detasat 2.0 tdi din toate punctele de vedere (putere, consum, fiabilitate), iar la 3.0 diesel identic, chiar si la acelasi numar de tubine si chiar si acum.

Singura exceptie notabila este motorul de 3.0d 313CP, dar de la 1.9 TDI pana la asta ce motor notabil a avut? Cand au facut ei biturbo (dupa 8 ani de zile )) BMW avea si are unul echivalent (tot 313 CP) si un tri turbo.

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
3) Nu mai trage tare numai cu capacitatea cilindrica, BMW are cu 50% mai multe turbine (vad ca tot iti plac procentele) .
De ce nu au facut si Audi cu 15 turbine, cine i-a oprit?

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
4) Citeste la 2. A miscat mai mult decat si-ar fi dorit BMW. Sa nu mai spun ca nici macar la CP nu a fost BMW in fata asa cum ti-ai dorit tu. Faptul ca unele modele erau marginal mai rapide pe 400m sau chestii din astea era din alte cauze nu din motor.
Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post

Din ce cauze, ca 330d (E92) isi bate joc de A5 3.0 TDI, iar actualul 3.0 D cu o turbina (245 CP, 258CP) strege pe jos cu 3.0 TDI cu o turbina.

5) Pana una alta Audi a facut istorie in motorsport cu diesel, BMW a facut un rahat. Mai are de mancat 2-3 paini in materie de diesel pana sa poata ridica pretentii la Audi. Cu un motor de 2.0 reusit nu se face primavara.
repet: Din ce cauze, ca 330d (E92) isi bate joc de A5 3.0 TDI, iar actualul 3.0 D cu o turbina (245 CP, 258CP) strege pe jos cu 3.0 TDI cu o turbina.

Singurul motor diesel tare Audi este 313CP care inca nu s-a demonstart a fi superior echivalentului lui de la BMW, ci doar egal.


Motorsportul nu are de ce sa-l punem al socoteala, pentru ca este total irelevant in masinile de strada. Peugeot si Citroen fac legea de 10 ani in WRC iar in oferta de consum au niste gunoaie (din punct de vedere al sportivitatii).
__________________
Mazda MX5 ND 2.0 Revolution

BMW 535d(E60)- 2005

Nissan Pathfinder 2.5 dci - 2006 (Sold)
GTR is offline   Reply With Quote
Old 16-09-12, 15:00   #2166
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

Quote:
Originally Posted by Giully4u View Post
Conform ultimelor teste in materie de dinamica, ar cam trebui sa inceapa sa iti placa Audi.
Aici cam asa este si chiar imi place ce au scos.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 18-09-12, 10:16   #2167
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

.
Auto Express - BMW 3 Series vs rivals

http://www.autoexpress.co.uk/car-rev...ries-vs-rivals
.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 20-09-12, 12:51   #2168
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

Premiera revolutionara: noua familie de motoare BMW Efficient Dynamics

Pentru mai multe detalii vizitati-ne la: https://www.4tuning.ro/inovatii-auto/...ics-15772.html
GTR is offline   Reply With Quote
Old 24-09-12, 09:33   #2169
specialist

Stage 5
 
Join Date: May 2012
Posts: 511
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

Buna dimineata !

Incerc sa ma mulez pe logica colegului nostru GTR adica cea a lipsei importantei in alegerea solutiei tehnice pt a ajunge la o anumita putere a motoarelor si ma rezum, asa cum doreste el pe numarul de cai putere rezultati dintr-o anumita capacitate cilindrica si astfel pot rezuma ca daca azi intru impreuna cu GTR la o reprezentanta Bmw si una Audi si vreau cele mai puternice motoare disponibile la o anumita capacitate cilindrica, gasesc urmatoarele motoare castigatoare:

Motorizari otto
-categoria sub 2 litri 1.4tfsi 185cp si 250NM
-categoria 2 litri 2.0tfsi 300cp si 380Nm (abia lansat pe S3)
-categoria 2.5 litri/5 cilindri, Bmw nu joaca, deci cel mai bun ramane 2.5tfsi 360cp si 465NM
-categoria 3 litri/6 clindri, Bmw au scos din productie pe 1 series M coupe deci, cel mai puternic motor ramane 3.0tfsi 333 cp
-categoria 4 litri/8 cilindri castiga BMW cu 560cp pe modelele M
-categoria 5 litri/10 cilindri, Bmw nu joaca, castiga V10 560 cp de pe R8
-categoria 6 litri, castiga 760i

Scorul pe otto este 5-2 pt Audi, scor ce nu poate fi contestat.
Repet, acum 100 de ani sau acum o luna situatia era poate alta, insa astazi, 24 septembrie 2012, situatia este cea prezentata de mine mai sus.

Motorizari diesel
-categoria sub 2 litri, bmw nu joaca, castiga 1.6tdi
-categoria 2 litri, castiga bmw
-categoria 3 litri/6 cilindri castiga bmw
-categoria 4 litri/8 cilindri, castiga audi cu 4.2tdi, deoarece bmw nu este reprezentat aici

Rezultatul la diesel este 2-2

Rezultat final 7-4

Peste aceasta capacitate, nici unii din cei doi producatori nu au motorizari.

Repet, clasamentul si rezultatul este obtinut pe logica colegului GTR care sustine ca numarul de cp sunt cei mai importanti la o capacitate cilindrica si ca nu conteaza ca alti producatori aleg o capacitate cilindrica mai mare cu un nr mai redus de turbine pt a obtine acelasi lucru.

PS
Daca pe Mini exista anumite motorizari ce nu exista pe BMW, acest lucru conteaza mai putin deoarece aici se discuta pe Audi vs BMW nu de Audi vs BMW+Mini+Rolls.

Last edited by specialist; 24-09-12 at 09:37.
specialist is offline   Reply With Quote
Old 24-09-12, 11:40   #2170
du0n

Stage 4
 
du0n's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 252
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

Quote:
Originally Posted by specialist View Post
Buna dimineata !



Motorizari diesel
-categoria sub 2 litri, bmw nu joaca, castiga 1.6tdi
-categoria 2 litri, castiga bmw
-categoria 3 litri/6 cilindri castiga bmw
-categoria 4 litri/8 cilindri, castiga audi cu 4.2tdi, deoarece bmw nu este reprezentat aici

Rezultatul la diesel este 2-2
Pai ce facem?Audi castiga la masa verde?Prin neprezentare?Amuzant )
Cum poti sa spui ca audi castiga la grupa x daca bmw nu are rival acolo?
du0n is offline   Reply With Quote
Old 24-09-12, 12:11   #2171
specialist

Stage 5
 
Join Date: May 2012
Posts: 511
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

Cine nu ii lasa pe BMW sa aiba un motor in acea clasa ?
Aceasta intrebare este la fel cu cea adresata de GTR in care spune ca cine nu ii lasa pe Audi sa puna 3 turbine pe un diesel de 3 litri desi intrebarea mea are mai mult sens decat cea adresata de userul GTR.
Lucrurile sunt simple: Audi are un motor de 2.5 litri pt ca asa au vrut ei si pentru ca vor sa fie un pic retro in sensul ca acum 30 de ani au avut un motor revolutionar in 5 cilindri si 2.2 litri iar acest 2.5 tfsi este o reeditare.
Audi nu avea nevoie de acel 2.5 tfsi cand aveau in curte pe 3.0tfsi insa daca muschiul lor a vrut sa dezvolte asa ceva apoi, din motive de marketing au ales sa dezvolte un astfel de motor.
Raspunsul la intrebarea lui GTR este ca Audi nu are un motor de 3 litri si 3 turbine pentru ca are un motor mai bun, teoretic mai fiabil, care suna mai frumos avand cilindri si litraj mai mare, adica de 4.2 litri si 2 turbine.

Intr-o competitie, cand nu te prezinti, se considera ca ai pierdut. Asa-i in tenis.
specialist is offline   Reply With Quote
Old 24-09-12, 12:44   #2172
steffan
Ford Driver

Stage 5
 
steffan's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,206
Member of:
[FORD]
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

e greu cu ultrasii VAG orice argument le dai ei tot o intorc cum le place lor

1.6 turbo pe mini cam 210 cai
3.0 twin-turbo de pe 1m (care zici tu ca nu se mai fabrica deci nu il pui la socoteala) este pus si pe z4 sdrive35is cu 340 cai

deci 2 luate de la 2 ce revin la bmw. daca mai punem la socoteala ca bmw nu au deloc nevoie de un 2.0 turbo de peste 300 cai (motorul acesta este facut mai mult de VW si imprumutat de audi) situatia se cam schimba.

iar la fiabilitate si consum audi pierde.
steffan is offline   Reply With Quote
Old 24-09-12, 12:48   #2173
Champion

Stage 5
 
Champion's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 1,513
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

Quote:
Originally Posted by steffan View Post
e greu cu ultrasii VAG orice argument le dai ei tot o intorc cum le place lor

1.6 turbo pe mini cam 210 cai
3.0 twin-turbo de pe 1m (care zici tu ca nu se mai fabrica deci nu il pui la socoteala) este pus si pe z4 sdrive35is cu 340 cai

deci 2 luate de la 2 ce revin la bmw. daca mai punem la socoteala ca bmw nu au deloc nevoie de un 2.0 turbo de peste 300 cai (motorul acesta este facut mai mult de VW si imprumutat de audi) situatia se cam schimba.

iar la fiabilitate si consum audi pierde.
El e specialist domnule, ce vrei?
Champion is offline   Reply With Quote
Old 24-09-12, 14:25   #2174
specialist

Stage 5
 
Join Date: May 2012
Posts: 511
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

Steffan, cu cu tot respectul, nu ma intereseaza ce este pe Mini, ca eu nu ti-am spus ce este pe Lambo. Cand te duci cu 200.000 sa iti cumperi Gallardo, pe talon scrie Lamborghini si nu Audi.
Cand te duci sa iti cumperi Mini, pe talon scrie Mini si nu BMW.
Aici se discuta de BMW si de Audi, nu de celelalte marci din grup.

In ceea ce priveste Z4is ai perfecta dreptate si imi cer scuze pt asta: scorul la Otto ramane 4-3 pt audi indiferent ca iti place sau nu.

Nu ma intereseaza de ceea ce nu are nevoie BMW cum pe BMW nu ii intereseaza de ceea ce (nu)am eu nevoie. BMW probabil nu are nevoie de un 2 litri otto de 300 cp cum nu are nevoie nici audi de 3 litri diesel cu 3 turbine. Este fix acelasi lucru.

Si nu este vorba de ultarsi aici; este vorba de ceea ce scrie pe www.audi.de si pe www.bmw.de, luate impreuna si batute cap in cap.

La fiabilitatea de acum 3-4 ani audi pierde, acum se afla pe acelasi palier cu oricare din autoturismele bmw, fiecare model avand plusurile si minusurile proprii.
Daca totusi se doteaza un autoturism BMW cu tractiune integrala consumul este echivalent cu unul Audi, acestia din urma fiind penalizati de tractiunea integrala.
specialist is offline   Reply With Quote
Old 24-09-12, 15:08   #2175
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

Performanta motoarelor se compara la capacitate, putere.

Este absolut absurd sa declari ca un motor de 4.2 este mai bun decat un 3.0 care scoate ~ aceleasi performante. Si apropo, de unde ai scos poveste cu fiabilitatea mai buna a motorului de 4.2, ca abea a parut.

Ca sa nu ami vorbim de dezavantajul taxelor unui motor de 4.2 vs unul de 3.0 si aici nu ma refer numai la Romania, sunt tari unde diferenta este mult mai mare (in Italia sunt peste 1000 de EUR diferenta anuala de taxe (rca+impozit)).

La fel si cu fiabilitatea Audi, BMW, nu este cam devreme sa ne referim la fiabilitatea modelelor de 2-3 ani?

Cat depre motoarele mici de la Audi ele trebuie sa fie si bune si eficiente, departe de a adevarat cand vorbim de petardele de 1.2 TSI si 1.4 TSI.

Motoarele bune ale lor sunt 2.0 de pe S, 2.5 de pe RS si 3.0 tdi (313 CP). Cam atat.

Cat despre eficienta motoarelor 2.0 diesel, Audi (doar cu tractiune fata) au fost facut varza de BMW in comparatia BMW 320d ED vs A4 TDIe.
BMW - plus mare de putere, performante mult mai bune, consum mai mic, noxe mai putine.

Nu mai vorbim de fiabilitatea motoarelor.....
GTR is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -