Audi Q5 (2009) vs. Lexus RX 350 (2010) vs. 2010 Mercedes-Benz GLK350 (2010) vs. Volvo XC60 (2010)
Micile plăceri ale omului: crossover-ele luxoase. Care dintre ele merită banii dumneavoastră? Īncă de la bun īnceput trebuie precizat că am ştiut de dinainte de a ne apuca să scriem acest articol că avem īn faţa ochilor o sarcină destul de grea. Asta pentru că informaţiile şi atitudinile legate de această comparaţie pretenţioasă sunt dintre cele mai diverse.
Categoria crossover-erelor luxoase reprezintă īn primul rānd un segment aparte ce s-a născut din oboseala clienţilor faţă de SUV-urile mari cāt un camion şi din viaţa luxuriantă, dar plicticoasă trăită īntr-un sedan de mare clasă.
Răspunsul oamenilor de marketing a fost să ofere īntr-un crossover, atāt spaţiul interior şi luxul unui sedan, cāt şi sportivitatea unui SUV ce se poate cocoţa mai peste tot.
Pe hārtie, cele patru maşini ce urmează a fi studiate nu se diferenţiază prea mult.
Toate au cinci locuri, motoare īn şase cilindri şi tracţiune integrală. Navigaţie prin satelit, camere pentru dat cu spatele şi mult lux la interior sunt , de asemenea, elemente care impresionează plăcut.
Puterile propulsoarelor sunt īnsă diferite.
Volvo XC60 foloseşte un
motor turbo de 3 litri şi 281CP iar
Audi Q5 un V6 aspirat de 3,2 litri şi 270CP.
Mercedes şi Lexus au ales īnsă propulsoare mai mari de
3,5 litri care dezvoltă 268CP şi respectiv 270CP.
Dimensiunile autovehiculelor nu variază mai mult de 3 cm īn plus sau īn minus.
Spectacolul vine imediat după ce maşinile sunt puse pe pistă şi īmpinse la limită.
Cel mai rapid īn cursa de accelerare de la 0 la 100km/h s-a dovedit a fi Audi Q5 care a scos 6,6 secunde.
I-a urmat Lexus-ul cu 6,7 secunde, ultimele două,
Volvo şi Benz, ajungānd după 6,8 secunde.
Īn proba sfertului de milă, Audi Q5 a ieşit din nou primul cu 15 secunde, la 0,1 secunde faţă de Volvo.
Accelerarea laterală nu a fost cine ştie ce surpriză, Audi Q5 ieşind din nou primul dar la mică diferenţă faţă de competitorii săi direcţi. La acest capitol Q5 s-a dovedit cel mai stabil īn curbe īn timp ce lexus-ul cel mai alunecos.
Dar deşi Audi-ul are cel mai mari discuri de frānă, la categoria frānare, Benz-ul, care este şi cel mai uşor, a oprit īn 35,9 metri de la 100 de km/h la 0 km/h, urmat de Audi şi Volvo cu 36,5 metri şi Lexus la mare distanţă cu 39,9 metri.
La preţ, cel mai ieftin iese tot Benz-ul, singurul sub 40.000 de dolari bucata.
Dar să lăsăm asfaltul şi să ne īndreptăm cu cele patru crossovere īnspre regiunile geografice greu accesibile.
Primul lucru care sare īn ochi este modul nesatisfăcător īn care Mercedes şi Lexus se comportă pe un traseu denivelat şi virajat.
Īncercānd cele patru crossovere pe un sol cu mari diferenţe de nivel s-a putut observa că Lexus-ul, care are doar 18,5 centrimentri faţă de sol, acumulează nisip şi pămānt īn partea de jos a caroseriei.
Aceste inconvenienţe nu sunt īnsă īntālnite īn cazul lui Volvo cu a sa gardă la sol de 23 de centimetri.
Soluţia oferită de Audi Q5 este simplă, şi anume un şasiu īnchis ermetic.
Benz-ul pare făcut pentru ce-i mai rău, asta īn ciuda gărzii la sol de numai 20 de centimetri.
Īn ceea ce priveşte confortul şi spaţiul interior lucrurile stau cam aşa:
Designul interior al Lexus-ului este destul de neprietenos, maşina adunānd īnsă puncte la capitolul gadgeturi, multe gadgeturi.
Benz-ul este extrem de confortabil cu spaţiu suficient să-ţi īntinzi picioarele. Dar numai pentru patru persoane şi asta din cauza scaunelor desenate īn spate pentru numai două persoane.
Audi şi Volvo reprezintă linia de mijloc. Deşi Q5-ul se străduieşte si face tot ceea ce poate pentru confortul pasagerilor, tuturor pasagerilor, la capitolul acesta nu poate să ţină īnsă pasul cu Volvo, care este regele binelui la interior.
Deşi fiecare crossover īn parte are plusuri sau minusuri acestea pot fi aduse īn cele din urmă la cāteva concluzii de bun simţ.
AUDI Q5: dacă īţi place să huzureşti īn sedanul tău sportiv dar vrei īn acelasi timp mai multă practicalitate, această maşină este perfectă. De la stil la performanţă, Q5-ul este aproape de neegalat. Investiţia este ridicată, dar la fel sunt şi satisfacţiile oferite.
VOLVO XC60: puterea demonstrată īn teste reduc din agresivitatea cu care abordează traseiul off-road. Un vehicul mult mai sigur decāt Audi Q5 dar cu mai puţin stil.
LEXUS RX 350: pentru cei care verifică īntotdeauna lista cu dotări, această maşină are totul, mai puţin o atitudine cerută de drumurile abrupte de munte.
MERCEDES-BENZ GLK350: un crossover compact cu un şasiu dinamic, dar care este trădat de o direcţie care nu lasă şoferul să simtă drumul atāt de bine. Īn schimb designul maşinii este unul de zile mari.
Eu am spus ce am avut de spus. Īn continuare vă las pe voi să dezbateţi şi să vă votaţi favorita. Şi să nu uităm de specificaţiile tehnice şi rezultatele obţinute īn teste.