Trei prinţi germani: Audi A8 vs. BMW 750Li vs. Mercedes-Benz S550
Un Audi A8, un BMW 750Li şi un Mercedes-Benz S550, toţi īncoronaţi īn 2009, vor face īn cele ce urmează obiectul şi subiectul unei comparaţii de zile mari. Aceste trei limuzine de lux (iertaţi-mi pleonasmul) au īn primul rānd calitatea de a veni din Germania, fiecare jucānd īn filme celebre, ceea ce le dă o aura aparte: The Transporter, Tomorrow Never Dies, The Sopranos, Ocean's Eleven.
Conduse pe drumuri de ţară dar şi īn oraş aceste maşini īţi dau senzaţii dintre cele mai contrarii. Depinde acum de ce parte a baricadei te afli: vrei să conduci precum personajul din The Transporter sau să evadezi conducānd de plăcere fără o destinaţie exactă.
Maşinile puse la zid şi testate sunt destul de apropiate ca performanţe.
Modelele Audi A8 L de 4,2 litri, Mercedes-Benz S550 şi BMW 750Li au īn dotare motoare V8 īntre 350 şi 400CP. Dimensiunile sunt aproape similare iar
preţurile şi ele destul de apropiate: Audi ($78.725), BMW ($86.025), Mercedes-Benz ($91.225).
Din cele trei maşini,
Audi-ul păstrează īncă cele mai multe trăsături comune cu a doua generaţie denumită D3 şi lansată īn 2004. De atunci, cei de la Audi au adăugat o nouă grilă trapezoidală īn 2005, dar īnfăţişsarea generală şi sistemul 4X4 au rămas aceleaşi.
Propulsorul este un V8 de 4,2 litri şi 32 de valve care livrează 350CP.
Tratamentul Audi se face simţit de cum te urci la bord, sentimentul de exclusivitate fiind unul atotprezent.
Īn ceea ce priveşte comportamentul īn curbe Audi a obţinut scoruri bune, dar nu printre cele mai bune.
In linie dreaptă, accelerarea de la 0 la 100 de kilometri pe oră s-a petrecut īn 6,3 secunde, maşina obţinānd locul 3 la acest capitol, dar A8-ul a prins viteză atāt de lin īncāt şoferul nu a fost mai deloc īmpins īn scaun.
Interfaţa multimedia poate fi folosită foarte uşor, stabilitatea oferită de sistemul 4X4 fiind un alt punct forte oferit de Audi.
Modelul 750Li de la BMW este o maşină atāt de complexă īncāt te poate intimida la prima vedere. Sistemul Dynamic Damper Control ajustează suspensia şi tratează fiecare denivelare a drumului cu respect, adică diferit. Sistemul Infra-red Night Vision recunoaşte pietonii iar camerele Side View amplasate pe aripi văd ce se petrece īn curbă īnainte ca ochii şoferului să dea faţă īn faţă cu pericolul.
Motorul este, de asemenea, unul regal. Avānd două turbine şi injecţie directă, propulsorul este un V8 de 4,4 litri, 32 de valve şi 400CP.
BMW-ul nu emană lux, ci dă şoferului sentimentul că se află īn faţa unui manual cu instrucţiuni pe patru roţi.
Automobilul este atāt de complex īncāt dacă nu ai mai condus aşa ceva lucrurile devin complicate cu fiecare kilometru parcurs.
Mergānd cu această maşină ai sentimentul ciudat că se conduce singură singură, lucru apreciat de unii, dar detestat de alţii. La acest capitol,
BMW-ul 750Li se situează la o distanţă apreciabilă de
M3-ul aceluiaşi constructor, acest din urmă autovehicul prezentāndu-se īn schimb ca o extensie a māinilor şi picioarelor şoferului.
Sistemul Infra-red Night Vision, deşi foarte interesant şi care īţi arată căldura degajată de frīnele celui de dinaintea ta, nu poate fi urmărit uşor de şofer īn timpul deplasării.
Cānd vine vorba īnsă de rezultatele obţinute īn teste BMW este o adevărată stea. Acesta a lăsat īn urma sa cei doi rivali şi
a atins suta de kilometru pe oră cu start de pe loc īn 4,9 secunde.
De asemenea, BMW a obţinut cele mai bune rezultate la testele de frānare.
Modelul S550 de la Mercedes-Benz are īn spate tradiţia a zece generaţii ce ajung īn timp pānă īn anul 1955.
Actualul S550 este īn primul rānd plin de tehnologie. De amintit sistemul īn infra-roşu care vede noaptea şi opreşte maşina īn caz că sesizează un pericol iminent pe care şoferul nu l-a observat. Acelaşi sistem porneşte automobilul imediat ce sesizează că traficul s-a reluat.
Motorul pus de cei de la Mercedes pe al lor S550 din 2009 un V8 de 5,5 litri, 32 de valve şi 382CP.
Asemeni rivalilor săi, Benz-ul oferă un spaţiu extrem de generos pasagerilor săi, scaunele fiind şi ele perfecte pentru o călătorie extrem, extrem de confortabilă.
Suspensia are grijă de cei urcaţi la bord iar sistemul Active Body Control ţine maşina ferm pe şosea atunci cānd este aruncată īntr-o curbă accentuată.
V8-ul de 5,5 litri nu generează aceeaşi furtună de cai putere ca īn cazul BMW-ului
(ajungānd de la 0.100km/h īn 5,3 secunde), dar este mai plăcut de accelerat.
Frānele par moi la īnceput, dar pe măsură ce te obişnuieşti cu ele ţi se vor părea uşor de folosit.
Ţinānd cont de cele spuse aici, dar aruncānd o privire şi asupra datelor tehnice şi a celor obţinute īn teste vă propun īn cele ce urmează să dezbateţi inteligent şi să votaţi responsabil.
Si să nu uităm de specificaţiile tehnice