1. "Aceeasi platforma" nu inseamna "aceeasi masina". Chiar daca majoritatea componentelor mecanice mari sunt asemanatoare, numai in ceea ce priveste trenul de rulare, pentru "platforma comuna de Golf 4" exista:
- 2 tipuri de suspensie (arc/amortizor normal si "sport -20")
- 4 tipuri de bare stabilizatoare fata si spate (suspensia "sport -20" are 23mm fata si 21mm spate)
- 2 tipuri de brate de suspensie fata (presate si sudate ca la Golf/Leon/Octavia/A3 si turnate ca la TT)
- 3 tipuri de bucse pentru bratele de suspensie
- 2 tipuri de bucse pentru subcadrul fata (normale Golf/Leon/Octavia si mai dure TT/Cupra R/S3)
- 3 tipuri de subcadru fata (normal Golf/Leon/Octavia, intarit cu bare de rigidizare la TT, cu puncte suplimentare de fixare pe caroserie la TT Roadster si Beetle Cabrio)
- etc etc etc.....
... toate astea fiind pentru modelele cu tractiune fata, probabil la fel de multe si pentru 4motion, si toate se pot combina intre ele pentru rezultatul dorit. Asta, vorbind de componentele OEM pana acum.
Aerodinamica, distributia greutatii, rapoartele cutiei de viteze (care poate fi cu 5 sau cu 6 trepte) intind lista diferentelor la infinit.
2. Testul de care vorbeam a fost deja facut, cu un Golf 4 TDI si un Leon I TDI, ambele negre si cu suspensie "non-sport", modele mai slabe ale gamei. Pe orice traseu, Leonul a fost mult mai manevrabil, cu acceleratii mai bune, mai stabil, si in general mai potrivit
condusului decat
transportului. Daca proprietarii lor vor voi sa intre aici si sa explice amanuntit diferentele, sunt bineveniti.
3. Daca sunt 2 domenii in care Leon I pica prost, e vorba de calitatea interiorului (si la varfurile de gama TopSport/Cupra/V6/FR/Cupra R e urat si plin de plastice, dar la modelele mai slab echipate e chiar mai rau) si echiparea - nu are lista de optionale pe care o poti gasi pe Golf 4, pe A3 generatia I sau chiar pe Octavia I. Asta e, trebuiau si ei sa taie de undeva costurile.
~Nautilus