Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

Reply
 
Thread Tools
Old 25-04-09, 18:05   #46
[IlluSioN]

Stage 5
 
[IlluSioN]'s Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 371
Member of:
[DACIA]
[VW]
Default Re: Sofer de stradă cu maşină puternică vs. pilot profesionist cu maşină slabă

si eu merg tot pe pilot experienta in domeniu este un +
nu oricine poate sa apese pur si simplu pedala si sa se dea pe circuit

Last edited by [IlluSioN]; 26-04-09 at 22:42.
[IlluSioN] is offline   Reply With Quote
Old 26-04-09, 19:08   #47
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: Sofer de stradă cu maşină puternică vs. pilot profesionist cu maşină slabă

Merg pe sofer, chiar daca e un circuit tehnic ( la urma urmei un circuit, oricat ar fi de tehnic, nu e proba de raliu pe asfalt).Priceperea incomparabil mai mare a pilotului profesionist (chiar daca de partea cealalta e un sofer experimentat si sa zicem cu predilectii sportive), nu poate in nici un caz compensa diferenta de 200cp, e absolut imposibil.Soferul nu are nevoie sa forteze in curbe ca sa ajunga la limita iesirii in decor, iar pe liniile drepte va castiga (impreuna si numai pe ele) secunde intregi pe tur.Eu apreciez ca pilotul profesionist ar compensa un minus de 70-80cp....cu foarte mult noroc 100cp...maxim.
carutasu is offline   Reply With Quote
Old 01-05-09, 23:38   #48
rdsbstn

Stock
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6
Default Re: Sofer de stradă cu maşină puternică vs. pilot profesionist cu maşină slabă

imi cer scuze ca nu am mai intervenit dar la cate variabile mi-ati spus ca ar fi in joc sincer nu mai stiu ce sa mai zic....eu mersesem pe mana celui cu masina de 300 cp
va multumesc mult oricum la toti cei care ati scris la acest topic
rdsbstn is offline   Reply With Quote
Old 04-05-09, 00:28   #49
silviu_gsi

Stage 5
 
silviu_gsi's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 337
Member of:
[CSR]
Default Re: Sofer de stradă cu maşină puternică vs. pilot profesionist cu maşină slabă

daca soferul stie sa mearga mai agresiv cu masina nu mai e loc de discutie cine ar castiga pe oricare din circuitele de f1
bafta
ps : se exclud cei care merg doar cand ploua sau duminica la plimbare
__________________
I love my car!!
silviu_gsi is offline   Reply With Quote
Old 04-05-09, 16:42   #50
weederash

Stage 2
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 32
Member of:
[Shine Club]
Default Re: Sofer de stradă cu maşină puternică vs. pilot profesionist cu maşină slabă

dupa cum a catalogat cei 2 soferi - unul pilot si unul de oras dar sofer bun atunci sunt sigur ca soferul de oras s-ar descurca mai bine pe circuit cu o masina cu 200 cp peste cea a pilotului. un circuit are si linii drepte pe care o masina de 300 de cai ar depasi lejer 150 km/H pe cand cea de 100 de cai... ca s-a adus vb de franare, nu se pot compara franele unei masini de 300 de cai cu cele ale unei masini de 100 deci cred ca ar compensa in mare parte diferenta de cunostinte in ale franarii dintre cei 2 soferi. clar pilotul cunoaste trasa ideala a unei curbe pe cand soferul de oras o poate aproxima doar dar o masina de 300 de CP cred ca ar avea niste suspensii care sa o ajute mai mult pe curbe decat cea a pilotului. in final sunt sigur ca masina de 300 de cai ar castiga competita fara probleme, bineinteles daca nu ar iesi in decor daca s-ar fi facut comparatia intre aceeasi soferi dar cu masini mai apropiate ca putere cred ca alta ar fi fost diferenta!
weederash is offline   Reply With Quote
Old 07-05-09, 12:12   #51
citronel
Peugeot Driver

Stage 2
 
Join Date: May 2009
Posts: 29
Member of:
[PEUGEOT]
Default Re: Sofer de stradă cu maşină puternică vs. pilot profesionist cu maşină slabă

pe un circuit de F1 castiga clar cel cu 300 de cai , pt ca sunt multe linii drepte si destul de lungi , deasemenea sunt multe viraje de viteza unde masina de 300 de cai are un avantaj clar , iar latimea circuitului compenseaza lipsa de profesionalism a soferului in abordarea virajelor... totusi vorbind de o masina de 300 de cai , automat sta destul de bine pe curbe. Intr`adevar soferului va frana mai mult decat pilotul pt a ramane pe pista neavand experienta necesara pt a ramane pe trasa ideala , dar il ajuta si masina in abordarea virajelor

pe un circuit de karting in schimb , lucrurile se intorc in favoarea pilotului care il va lasa pe soferul cu 300 de cai in urma la o distanta considerabila

PS: nu am mers niciodata cu o masina de 300 de cai , cred ca m`as descurca totusi in schimb am fost la karting si cand zic karting , nu ma refer la cele de agrement ci la cele reale cu cutii de viteza... sa vedeti acolo forta care va apasa pe viraje...
citronel is offline   Reply With Quote
Old 07-05-09, 21:01   #52
crywolf

Stage 5
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,080
Default Re: Sofer de stradă cu maşină puternică vs. pilot profesionist cu maşină slabă

citronel, ai pus punctul pe I.
Cu mziceam eu in postul meu, chair daca mizez pe pilot........mai mult mizez pe faptul ca un sfoer, chiar bun sa fie, nu cred ca ramane pe traseu. Pupa decorul la un moment dat ......
__________________
Manni for life !!!
crywolf is offline   Reply With Quote
Old 07-05-09, 21:39   #53
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Sofer de stradă cu maşină puternică vs. pilot profesionist cu maşină slabă

Quote:
Originally Posted by crywolf View Post
citronel, ai pus punctul pe I.
Cu mziceam eu in postul meu, chair daca mizez pe pilot........mai mult mizez pe faptul ca un sfoer, chiar bun sa fie, nu cred ca ramane pe traseu. Pupa decorul la un moment dat ......
Prietene, nu te mai lua dupa cunostintele tale, si daca nu ai concurat ca amator macar la vre-un concursa sau daca nu ai mers pe vre-o pista e cam aiurea sa-ti dai cu parerea gen
" un sfoer, chiar bun sa fie, nu cred ca ramane pe traseu. Pupa decorul la un moment dat".

Daca este sofer si subliniez DACA ESTE SOFER nu va iesi in decor si chiar si cu masini identice ar scoate un timp nu cu mult mai slab. Diferenat intre un sofer foarte bun dar fara experienta de pilot si un pilot experimentat este compensata de o putere si de pana in 30% dar de una de 300%.

Da, daca pui o masina de competitie ar putea fi mai mare diferenat pt. ca aceea cere o mai mare perioada de acomodare, dar pe niste masini de serie, chiar si puternice, diferenta nu este deloc spectaculoasa.
__________________
Mazda MX5 ND 2.0 Revolution

BMW 535d(E60)- 2005

Nissan Pathfinder 2.5 dci - 2006 (Sold)
GTR is offline   Reply With Quote
Old 07-05-09, 21:47   #54
DarkJEDI

Stage 5
 
DarkJEDI's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 897
Member of:
[FORD]
Default Re: Sofer de stradă cu maşină puternică vs. pilot profesionist cu maşină slabă

oricat de bun ar fi pilotul este limitat de masina si daca soferul impinge aceeasi masina aproape de limita ei, nu este o diferenta enorma, insa la sofer exista riscul mai mare sa greseasca si asta il poate costa putin timp, 5 secunde sunt ecivalentu a 30 cp. gresesc?
DarkJEDI is offline   Reply With Quote
Old 07-05-09, 22:17   #55
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Sofer de stradă cu maşină puternică vs. pilot profesionist cu maşină slabă

Quote:
Originally Posted by DarkJEDI View Post
oricat de bun ar fi pilotul este limitat de masina si daca soferul impinge aceeasi masina aproape de limita ei, nu este o diferenta enorma, insa la sofer exista riscul mai mare sa greseasca si asta il poate costa putin timp, 5 secunde sunt ecivalentu a 30 cp. gresesc?
Depinde de traseu
Sunt cazuri si cazuri, normal ca si un profesionist poate sa greseasca si normal ca un sofer (nepilot) are sanse mai amri sa greseasca, acum depinde si de virajarea traseu, de lungimea traseului etc.

Este un thread destul de incomplet, dar la diferenta asta de putere nu vad sansele pilotului.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 08-05-09, 00:03   #56
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Sofer de stradă cu maşină puternică vs. pilot profesionist cu maşină slabă

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Este un thread destul de incomplet, dar la diferenta asta de putere nu vad sansele pilotului.
Topicul a fost forţat alcătuit de la īnceput, l-am modificat la un moment dat, dar tot incomplet e, pentru că nu am mai primit sugestii clare.
Dă o idee īn plus despre cum ar trebui făcută comparaţia, ar ajuta.
aleks is offline   Reply With Quote
Old 08-05-09, 01:48   #57
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Sofer de stradă cu maşină puternică vs. pilot profesionist cu maşină slabă

Quote:
Originally Posted by aleks View Post
Topicul a fost forţat alcătuit de la īnceput, l-am modificat la un moment dat, dar tot incomplet e, pentru că nu am mai primit sugestii clare.
Dă o idee īn plus despre cum ar trebui făcută comparaţia, ar ajuta.
de exemplu sa definim un traseu - eventual sa luam exemplu o pista cunoscuta.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 08-05-09, 02:03   #58
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Sofer de stradă cu maşină puternică vs. pilot profesionist cu maşină slabă

O pistă cāt mai completă, ca să nu particularizăm excesiv. Ungaria?
aleks is offline   Reply With Quote
Old 08-05-09, 08:47   #59
crywolf

Stage 5
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,080
Default Re: Sofer de stradă cu maşină puternică vs. pilot profesionist cu maşină slabă

cum spuneai GTR ...... nush ce intelegi tu prin SOFER BUN. Era in anii 60-70 o reclama la cauciucuri care l-a facut pe Hannu Mikkola sa declare ca "din marea masa a celor care folosesc automobilul, multi se transporta, putini conduc si extrem de putini piloteaza".
Un sofer bun e un viitor pilot, dar foarte departe de el in acelasi timp. Nu cred ca va reusi sa scoata tot ce poate masina de 300CP .... dar va insista si la un moment dat va sari afara.
Na, asta e parerea mea ... nu te buie sa fie neaparat una corecta...
Si vb din experienta GTR ... nu prea mare, e drept, dar speram sa fie cat mai mare pe viitor (cand mai iesim dreaq din criza asta care a ucis toti sponsorii)
crywolf is offline   Reply With Quote
Old 08-05-09, 13:40   #60
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Sofer de stradă cu maşină puternică vs. pilot profesionist cu maşină slabă

Quote:
Originally Posted by crywolf View Post
cum spuneai GTR ...... nush ce intelegi tu prin SOFER BUN. Era in anii 60-70 o reclama la cauciucuri care l-a facut pe Hannu Mikkola sa declare ca "din marea masa a celor care folosesc automobilul, multi se transporta, putini conduc si extrem de putini piloteaza".
Un sofer bun e un viitor pilot, dar foarte departe de el in acelasi timp. Nu cred ca va reusi sa scoata tot ce poate masina de 300CP .... dar va insista si la un moment dat va sari afara.
Na, asta e parerea mea ... nu te buie sa fie neaparat una corecta...
Si vb din experienta GTR ... nu prea mare, e drept, dar speram sa fie cat mai mare pe viitor (cand mai iesim dreaq din criza asta care a ucis toti sponsorii)
Diferentele dupa cum ai si observat intre un sofer f bun si un pilot si la auto si la moto nu sunt mari sa sti, deoarace cu cat capeti mai multe cunostinte performantele se duc spre limita, ca in orice competitie vedem ca sunt piloti care termina curse intregi la diferente de cateva secunde, iar diferentele pe tur de pista sau etape de concurs uneori tin de sutimi.

De-asta spun, mai ales pe o pista gen Hungaroring care permite mici erori de calcul sau excese de viteza si care ofera posibilitetea revenirii imediate, diferenta pe un tur de pista cu 2 masini identice (de serie) intre un sofer BUN si un pilot nu poate fi mai mare de 5-6 secunde si asta in primele tururi, dupa catva tururi sigur diferenta poate scadea la 2-3 secunde, dar ce e foarte adevarat diferenta aia de 2-3 secunde e cel mai greu de recuperat si aproape imposibil pt un sofer bun fara ceva mai mult antrenament pe pista (care l-ar face pilot ), acolo se vede defapt diferenta intre un pilot si un sofer bun.
Asa ca acesta diferenta ar fi compensata usor de un plus de putere de 10-15%.

In privinta posibilitatii de alergare la noi, in afara de coasta sau rally nu vad sanse.
Am inceput sa ma bucur cand am auzit ca fac Bulgarii pista de MotoGP ca sunt ceva mai aproape de Bucuresti, ca in Romania mi-am cam pierdut speranta sa vad vre-o pista pana imbatranesc (si nu mai am mult )
GTR is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -